Slow chat
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Frank kwam met iets leuks en nu zit het in mijn hoofd.
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Jep!
Bouwen!
Bouwen!
We vieren Sinterklaas, Kerst komt later pas.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas
Laatst gewijzigd door KlaasK op za dec 03, 2022 9:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Sinterklaas is geen Kerst. Zie ook deze Wiki-pagina met een uitleg van Sinterklaas.
Vanavond lekker uit eten voor mijn verjaardag. Morgen vieren we Sint. Op 5 december is het de dag van het rijmen......
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Advent Calendars gemaakt en onderdelen gesorteerd.
Wat kleine MOCs slopen en wat aanwinsten van Bricking Bavaria sorteren
Legokamer aan het uitruimen zodat ik de vloer eruit kan slopen en in de container kan gooien. De vergunning voor dat ding loopt dinsdag af
En een gedichtje schrijven voor mijn Secret Sint
En een gedichtje schrijven voor mijn Secret Sint
- LegoMathijs
- Premium
- Contacteer:
Ik ga zometeen nog even verder aan mijn grote project
Ben al sinds twee maanden bezig met mijn sorteersysteem na te lopen en waar nodig te herinrichten. Dan kom je soms tot heel andere inzichten...
Na het sorteren de grote schoonmaak van de LEGO kelder en dan kunnen we weer moccen
Ben al sinds twee maanden bezig met mijn sorteersysteem na te lopen en waar nodig te herinrichten. Dan kom je soms tot heel andere inzichten...
Na het sorteren de grote schoonmaak van de LEGO kelder en dan kunnen we weer moccen
Ik weet zeker dat de Engelse vertaling taffoid is
"Taffes koud" lijkt me bargoens voor wat in het Engels "fakking cold", "focking cold" of "freakin' cold" zou zijn.
Het woord is vermoedelijk afgeleid van typhus, maar zeker weten doe ik het niet. Ik hoor het voor het eerst met deze klinkers.
In het Duits bestaat het woord taff en de vervoeging taffes wel officieel. (Vertmaori woont vlakbij Duitsland.)
"Ein taffes Kind" betekent in het Engels "a tough kid". Maar dat is denk ik niet wat er bedoeld werd met die kou.
Taffeta kennen wij als taf, taft of tafzijde. Maar ook dat is niet wat Vertmaori wilde zeggen.
Het woord is vermoedelijk afgeleid van typhus, maar zeker weten doe ik het niet. Ik hoor het voor het eerst met deze klinkers.
In het Duits bestaat het woord taff en de vervoeging taffes wel officieel. (Vertmaori woont vlakbij Duitsland.)
"Ein taffes Kind" betekent in het Engels "a tough kid". Maar dat is denk ik niet wat er bedoeld werd met die kou.
Taffeta kennen wij als taf, taft of tafzijde. Maar ook dat is niet wat Vertmaori wilde zeggen.
Klinkt als een niet bestaande Suske en Wiske eigenlijk.
Ook altijd van die woorden die uit een dialect komen.
Ook altijd van die woorden die uit een dialect komen.
- Boindil_Lego
- Premium
- Contacteer:
Suske en Wiske en de Taffes Trein
nu gaat die arme jongen als ie straks wakker wordt Suske en Wiske door de vertaalmachine gooien
Bob and Bobette (oudere uitgaves), tegenwoordig heten de stripfiguren Spike and Suzy.
- vertmaori
- Premium
- Contacteer:
Taffes wordt hier in buurt gebruikt als verbastering van tering of typhus. De Duitse variant ken ik natuurlijk ook. Die bedoel ik niet. Ik weet dat Stuifzand de term ook wel eens bezigt.
Suske en Wiske en de taffes technic/taffes tiles etc
Suske en Wiske en de taffes technic/taffes tiles etc
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Ik ben heel blij dat ik niet veel lokale/regionale woorden gebruik.
Vroeger zei je veel suks
- UrbanErwin
- Contacteer:
In Zwolle en omgeving is het een reguliere term zover ik weet.
Daarentegen zeggen sommigen hier ook dat ze een pen nodig zijn, dus of het verstandig is om het over te nemen...
- Stuifzand
- Site Admin
- Contacteer:
Ik vind dialect heel mooi. Goed voor de taalontwikkeling, cultureel besef en zelfs binding.sanderkoenen schreef: ↑di dec 06, 2022 1:04 pm Ik ben heel blij dat ik niet veel lokale/regionale woorden gebruik.