Slow chat

Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Ik dacht dat dit vroeger een duur onderdeel was, maar nu betaal je maar 2 - 3 euro pst. Komt alleen voor in die 2 UCS Millennium Falcons... Misschien dat het onderdeel bij de eerste UCS duur was en dat daarna iedereen als een gek dat onderdeel heeft besteld bij de tweede MF? 

Afbeelding
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Deze kost nog wel gewoon 100 euro. 

Afbeelding
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Fancyfair schreef: wo aug 03, 2022 10:42 am Gisteren zag ik ergens op Instagram een filmpje over onderdeel Windscreen 16 x 8 x 6 Curved with 3 Pin Holes . Dit onderdeel in transclear heeft maar in 1 set gezeten: 75060 Slave-I. Deze wordt mede daardoor maar heel beperkt aangeboden op bricklink, maar toen ik de prijzen zag, schrok ik er echt van. De goedkoopste is €100 waar ook nog wat krasjes opzitten.  :what:

Dit is echt het duurste onderdeel wat ik volgens mij heb gezien, of zijn er nog meer van dit soort onderdelen met enorm hoge prijzen.
 

 
 
 
 
 
 

 
Ik gebruik altijd dat soort onderdelen om door de bakken te graaien.  :fluiten:
 
 
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 428
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Rant-modus aan:
Ik had gehoopt dit weekend een kasteel te kunnen bouwen (voor de bijdehandjes: set 10305, die ik woensdag heb besteld). Dat gaat dus niet gebeuren. Vlak na middernacht heb ik een mailtje ontvangen, dat het LEGO het erg druk heeft en dat het allemaal wat langer gaat duren. :(
-Ik bestel woensdag rond 06.30 die set. leuk;
-Ik kies bewust voor vooruit betalen met Paypal, omdat ik weet dat deze doos vooruit moet worden betaald. Als ik voor Invoice had gekozen, dan had ik eerst op een mailtje van LEGO moeten wachten, dat de bestelling vooraf moet worden betaald met betaalgegevens. Dan had ik 's avonds die betaling nog over moeten maken, weer een dag kwijt. Dus vooraf met Paypal betaald. Niet leuk, wel praktisch;
-Vervolgens komt het lange wachten p de mail, dat mijn bestelling onderweg is. In plaats daarvan kreeg ik vannacht dus een no-reply mail, dat het erg druk is bij LEGO en dat het allemaal wat langer duurt. He-le-maal niet leuk (en dat is een understatement).
Wat voor zin heeft de optie om als VIP een doos eerder te bestellen dan nog? :X Ik had beter tot maandag kunnen wachten en dan naar Hoog-Catharijne reizen om de set in de LEGO-store op te pikken. :notimpressed:
Rant-modus uit.
 
 
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Ik begreep via de klantenservice dat ze het inderdaad mega druk hebben. Twee zeer gewilde sets op twee verschillende dagen bestelbaar. Midden in de vakantie periode, dus niet al het personeel is beschikbaar. En even tijdelijk opschalen in deze tijd is ook niet echt te doen. Best wel onhandig gekozen dus...

Zelf ben ik nog steeds aan het wachten op de Galaxy Explorer die ik maandag heb besteld, waarvan ik dacht dat die op donderdag er wel zou zijn, maar daar had ik ook beter voor langs de winkel kunnen gaan, waar ik woensdag langs kwam. Over het geheel is het niet de beste klantervaring die ik bij een bestelling heb mogen ervaren...
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

dit zijn wel echt eerste wereldproblemen.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Je hebt gewoon wat meer tijd voor de voorpret.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Zeker, maar wel goed om te weten dat als ik maandag de set wil bestellen ik "even" langs de shop moet en niet ga bestellen.
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Raven schreef: za aug 06, 2022 10:10 am Zeker, maar wel goed om te weten dat als ik maandag de set wil bestellen ik "even" langs de shop moet en niet ga bestellen.
 

 
In de hoop dat hij dan voorradig is...
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 428
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

KlaasK schreef: za aug 06, 2022 10:10 am Je hebt gewoon wat meer tijd voor de voorpret.

 
Als je mij kent, dan weet je dat ik dit géén voorpret noem. Dat zit zo in mijn systeem. Met iedere dag die het nu langer gaat duren, word ik chagrijniger. En als ik WorkFromTheHeart's reactie lees, mag ik in mijn handjes knijpen, als het maandag of dinsdag wordt, maar moet ik eerder rekening houden met volgend weekend. :( :notimpressed:
Dat gaat trouwens nog wat beloven voor mij collega's. Die zouden vrijdag in staat zijn om me onder het bureau te vegen. :P
 
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Tja persoonlijk kan ik mij er niet druk om maken. Zoals gezegd, er zijn wel ergere dingen in de wereld. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat die van ons als eerste worden verstuurd omdat we als eerste hebben besteld als VIP. Verder is dat natuurlijk ook een wassen neus. Iedereen kan VIP worden dus iedereen die hem snel wil hebben is waarschijnlijk VIP. Dus heeft VIP weinig zin als je dat wilt gebruiken om sets eerder te hebben lijkt mij.
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Bricknook schreef: za aug 06, 2022 10:41 am
KlaasK schreef: za aug 06, 2022 10:10 am Je hebt gewoon wat meer tijd voor de voorpret.


 
Als je mij kent, dan weet je dat ik dit géén voorpret noem. Dat zit zo in mijn systeem. Met iedere dag die het nu langer gaat duren, word ik chagrijniger. En als ik WorkFromTheHeart's reactie lees, mag ik in mijn handjes knijpen, als het maandag of dinsdag wordt, maar moet ik eerder rekening houden met volgend weekend. :( :notimpressed:
Dat gaat trouwens nog wat beloven voor mij collega's. Die zouden vrijdag in staat zijn om me onder het bureau te vegen. :P
 

 
Dat genoegen heb ik niet om je te kennen, maar als ik zo lees mag ik blij zijn dat we geen collega's zijn ;) ;)

Je ongenoegen snap ik wel en hier in huis stuitert er ook een rond die had willen bouwen nu. Maar goed, die heeft nog 4 weken vakantie dus later nog tijd genoeg.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Vip is tegenwoordig net als de bonuskaart bij de AH. Maar goed vanuit het standpunt van de marketingmachine snap ik het wel. Dat gezegd hebbende er zijn inderdaad ergere dingen in de wereld.
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 428
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Boindil_Lego schreef: za aug 06, 2022 10:43 am Tja persoonlijk kan ik mij er niet druk om maken. Zoals gezegd, er zijn wel ergere dingen in de wereld.  


 
Met alle respect; dit vind ik een non-argument. Problemen en frustraties zijn altijd relatief.
-Natuurlijk ben ik blij, dat ik in Nederland woon en niet in Rusland (waar ik mijn mening over de president of het Russisch-Oekraïens conflict niet  vrijelijk mag ventileren), of in Oekraïne (waar de bevolking zucht onder de invasie/bezetting door de Russen), of in Taiwan (waar de bevolking zich niet eens afvraagt of China een bezettingsmacht zal sturen, maar wanneer);
-En natuurlijk ben ik blij, dat mijn naasten en ikzelf in (redelijk) goede gezondheid verkeen;
-En natuurlijk ben ik blij, dat wij onze rekeningen kunnen betalen en daarna nog geld overhouden voor leuke dingen (zoals een mooie LEGO-set).
In dat licht is mijn frustratie een luxe frustratie. Mag het nog?? Als ik iets bestel (en zeker als dat LEGO betreft), dan verheug ik mij daar dermate op, dat iedere vertraging meer en meer ergernis opwekt. I'm just wired that way. Mag ik?? Fijn als jij daar anders in kan staan. Mijn bekabeling is niet op die manier aangesloten. 
Verder prettig weekend iedereen! En Pride-bezoekers: veel plezier en denk aan de zonnebrand. :)
 
 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ook ik baalde dat de set niet voor het weekend geleverd werd, maar vind het wel prettig dat die mail net na middernacht wat uitleg bood. Uiteraard had ik dat zelf ook in kunnen vullen, maar zolang er gecommuniceerd word kan ik ermee leven. Ik denk dat de telefonische helpdesk ook blij is met de mail, aangezien ik (en waarschijnlijke vele met mij) anders maandag had gebeld voor een statusupdate.

We gaan het beleven, ik denk dat ik eigenlijk ook wel andere prioriteiten heb dan deze set bouwen. Nu heb ik in tussentijd al een hoop sorteerwerk kunnen doen, dat scheelt ook weer. En uiteraard nog werken aan mijn moc voor lowlugXL, kortom genoeg te doen om niet stil te hoeven zitten.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Natuurlijk mag je gefrustreerd zijn, maar waarom zou je je een week lang ergeren / frustreren om iets als een late bezorging van een LEGO-set, dat is gewoon in mijn ogen druk maken om niets en zonde van de energie. Bouw gewoon lekker een andere set in de tussentijd ofzo en de tijd vliegt.
 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Ja bij de een werkt het zus in z'n hoofd en bij de ander zo.
Makkelijk zeggen dat iemand zich niet druk moet maken maar zo makkelijk is dat meestal niet.
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik pak de popcorn.
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Nu ik de levertijden van bricks and pieces ben gewend (afgelopen half jaar makkelijk 6 weken) is 1 tot 2 weken wachten op een set relatief kort. Maar ik snap de frustratie wel Bricknook... je wilt gewoon lekker gaan bouwen en hebt je erop verheugd om in het weekend te beginnen. Ik hoop voor je dat je de set snel ontvangt. :duim:
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Inmiddels hier een update. Er worden twee pakketten verzonden, een schuilplaats en een kasteel. Zal dus naar verwachting loop van volgende week worden.
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 428
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Dan ben je al verder dan ik. Bij mij is er nog niks veranderd.
Kleine rectificatie overigens: ik ken wel een vorm van voorpret. Dat is bij mij de periode tussen het moment waarop de set wordt geleverd en het moment waarop ik hem ga bouwen. Ik bouw dergelijke sets niet doordeweeks op, omdat ik er wel van wil genieten. Ik wil het dus niet haasten. Let wel: dit geldt in deze voor de bestelde set, niet voor de freebie. Die zou ik rustig diezelfde avond nog in elkaar zetten.
-Als mijn kasteel maandag of dinsdag zou worden bezorgd, dan zou ik minstens tot vrijdagavond voorpret hebben bij het vooruitzicht, dat er een LEGO-set ligt te wachten, tot ik eraan ga beginnen.
-Als die set pas op vrijdag zou worden bezorgd, dan is dat een week frustratie. Ook al weet ik, dat het moment van bouwen onderaan de streep dezelfde is.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Zo hebben we vast allemaal onze eigenaardigheden :)
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

De set had ik gisteren gehaald en is nu al opgebouwd. :duim:
 
 
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 428
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Maar is dat dan feitelijk jouw 2e exemplaar? Ik dacht dat jij hem ook had besteld:
sanderkoenen

Ik vind dit dus echt vreemd. 
Maargoed, ik ga niet een halve maandsalaris in een keer uitgeven.
Dan krijg ik nog echt ruzie thuis. 
 
Vanochtend wel een kasteel besteld. Ik ben benieuwd. 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ja, maar omdat Lego zo moeilijk deed, had ik er maar een gehaald,
Nu maar afwachten wanneer de sets worden verzonden.
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

I get how you feel @Bricknook - I get it a lot, with overseas orders. It's only that overseas is way cheaper that I do it... but we might as well not be sitting around wishing for the next thing (LEGO) to arrive and ignoring all the Lego we already have to enjoy. That's how I take it :D
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

sanderkoenen schreef: za aug 06, 2022 9:51 pm Ja, maar omdat Lego zo moeilijk deed, had ik er maar een gehaald,
Nu maar afwachten wanneer de sets worden verzonden.

 
Sjonge jonge :lol:
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik had niet verwacht dat ik het vrijdag in huis zou hebben, maar een verzendbewijs had ik wel verwacht.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik heb net een verzendbevestiging gekregen, ook bij mij word de schuilplaats als een los pakket verstuurd. Ik hoop voor iedereen hier dat die ook snel een verzendbevestiging krijgen en het snel in huis hebben.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Hier idem. Ook apart verzonden.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

vreemd, hier komen ze allebei in 1 pakket. Ik moest alleen door een foutje met vip-coupon telefonisch bestellen. Misschien dat dat het verschil is
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 428
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Voor mij is de bestelling inmiddels ook verzonden. :)) En ook ik heb 2 Track&Trace codes
-1 voor de 10305 Leeuwenhartridders Kasteel;
-1 voor de Vrijbuiters-freebie.

Mijn theorie, toen ik dit van las was, dat ze dit deden om minder plastic te hoeven gebruiken: Normaliter, als je meerdere sets moet ontvangen van LEGO en zeker wanneer het verschil in grootte en gewicht zo groot is als bij het kasteel en de Vrijbuiters-freebie, stopt LEGO plastic luchtzakken in het pakket. Misschien dat ze dat nu hopen terug te dringen. Zou ook wel passen bij LEGO's transitie van plastic zakjes in de sets naar papieren zakjes. Maar waarom krijgt Human dan 'maar' één pakket? Dat is dan wel weer bijzonder.
Nou goed, zolang wij allemaal maar onze bestellingen ontvangen. Dat is het belangrijkste. :duim:
 
 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Mail ook binnen!  :duim:
 
 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Today (Monday) is a public holiday  Afbeelding The weird thing is the show was a few weeks ago ... and we didn't get a holiday then  Afbeelding
 
 
 
 
 
 
Laatst gewijzigd door Bishons op ma aug 08, 2022 12:15 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Barthezz_Brick
Premium
Berichten: 396
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:19 am
Contacteer:

sanderkoenen schreef: zo aug 07, 2022 7:07 pm Mail ook binnen!  :duim:
 
 

 
Helaas tot op heden is het alleen de info dat er een pakket de kant van dpd opkomt en nog niet zozeer het pakket zelf. Ik denk dat het een woensdag/donderdag gaat worden eer het pakket er is (of twee..).
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 428
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Nog een leuke grap dan: mijn pakketjes verplaatsen zich op verschillende snelheden: de ene ligt al bij DPD's sorteercentrum in Oirschot, maar de ander moet nog aan DPD worden aangeboden. Benieuwd wat ik als eerste krijg en wanneer ik het 2e pakketje krijg (t.o.v. het eerste)...
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Blijft spannend zo! ;)
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Nou!
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Gelukkig is dit de slow chat anders zou ik zeggen ... lekker boeien.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

IMG-20220809-WA0004.jpg
IMG-20220809-WA0004.jpg (86.28 KiB) 1114 keer bekeken
 Vanmorgen tegelijk in 2 dozen binnengekomen.
Gesloten