Meeting Lelystad: tips voor een ruilbak?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bricksterdam
Premium
Berichten: 380
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 7:59 pm
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Omdat Lelystad mijn eerste meeting gaat worden heb ik een beetje rondgeneusd door oude topics. Zag dat sommige lowluggers een ruilbak meenemen. Lijkt me een goed excuus om uitpuilende partsbins eens op te ruimen  :lol:

Maar is het altijd de moeite om het mee te nemen? Mijn aantallen zijn meestal niet supergroot, zijn nette used parts ok of is nieuw de norm etc. Oftewel, kunnen de meer ervaren leden me wat tips geven etc dat ik kan afwegen of het de moeite is?
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik zal Mahjqa citeren: Gooi er geen rommel in want dat heeft iedereen. Doe er ook iets in wat iemand zou kunnen gebruiken.
Gebruikersavatar
Bricksterdam
Premium
Berichten: 380
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 7:59 pm
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Wat noem je precies rommel? Kan heel persoonlijk zijn op basis van wat je bouwt lijkt me... Maar het neem geen rommel mee als uitgangspunt was inderdaad reden om topic te starten 😇
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Gewoon erin doen waar jij van af wilt en wat nog te gebruiken is. Ik heb van alles in die bakken gezien. Tijd zal leren of je er gewilde onderdelen in hebt gedaan of niet.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Onder rommel versta ik beschadigde onderdelen die je zelf ook niet in een bouwwerk zou gebruiken vanwege de kwaliteit. Daarnaast zijn standaard wielen ook niet heel gewild, daar hebben de meeste er genoeg van.

Maar het hoeft niet nieuw te zijn, persoonlijk heb ik niets tegen gebruikt. En voor mij is het ook iedere keer afwegen wat ik er in zal doen.

En sommige hebben een echte grabbelton bij waar alles los in zit, andere hebben zakjes gevuld met onderdelen. Daarin moet je even kijken wat voor jou werkt, beide is oke.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Precies iets waarvan je dacht cool daar wil ik veel van en toch minder gebruikt dan je dacht werkt vaak erg goed. Ook minifigs.
Gebruikersavatar
Bricksterdam
Premium
Berichten: 380
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 7:59 pm
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Ah bedankt allemaal, dit geeft wel aardig een beeld en kan ik mee uit de voeten.
Gebruikersavatar
Mahj
Premium
Berichten: 74
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:08 am
Contacteer:

Ik ben in de loop van de tijd een tikje van strategie veranderd; eerst nam ik alleen spullen mee waar ik zeker van wist dat ik ze nooit meer zou gebruiken. Omdat ik vrij breed bouw (technic, friends, city etc) hou je dan niet veel over wat anderen wat aan hebben.

Nu neem ik meer "waardevol" spul mee, met in mijn achterhoofd de gedachte dat ik niet hoef te ruilen. Als er spullen zijn die ik graag wil hebben kan ik dan een mooi tegenbod doen, en als er niets is wat ik de moeite waard acht kan 't gewoon weer mee naar huis.
Gebruikersavatar
Bricksterdam
Premium
Berichten: 380
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 7:59 pm
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Hele goede tip @Mahj ga ermee aan de slag :D
Gebruikersavatar
Silvio
Premium
Berichten: 81
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 6:39 pm
Contacteer:

Ik probeer spullen mee te nemen waar ook andere wat aan kunnen hebben
Meuk wordt eigelijk nooit geruild.
ludo
Premium
Berichten: 113
Lid geworden op: ma jan 04, 2021 9:52 pm

Voor mij wordt het ook de eerste keer, dus dank voor de tips!
Is het de bedoeling aan te kondigen wat je meeneemt in je ruilbak, of is het een verassing?
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Je kan je ruilbak zonder aankondiging wat de inhoud ervan is meenemen. Men kan er dan zelf inkijken met of zonder toestemming. Dat is aan jezelf.

Ook kan je van te voren hier een topic openen met wensen voor onderdelen. De ander kan dan deze opzij leggen en meenemen voor de meeting en daar weer ruilen wat jij te bieden hebt. Je kan het zo concreet afspreken zoals je zelf wilt.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

@Silvio meuk is voor marktplaats
Gebruikersavatar
Silvio
Premium
Berichten: 81
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 6:39 pm
Contacteer:

Raven schreef: zo feb 19, 2023 10:17 am @Silvio meuk is voor marktplaats

 
klopt, of voor prullenbak
Gebruikersavatar
astute
Premium
Berichten: 293
Lid geworden op: di dec 29, 2020 3:05 pm
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Vorig jaar was mijn eerste jaar, ik heb toen last minute van alles en nog wat in een bak gekieperd.
Een deel was echt overduidelijk niet interessant, maar er waren ook genoeg dingen waarvan ik dacht dat niemand het wilde hebben maar waar veel animo voor was. Bijvoorbeeld verchroomde onderdelen, of heel klassieke technic onderdelen.

Ondertussen heb ik het spul waar geen animo voor was naar de kringloop gebracht, en afgelopen jaar een nieuwe bak gemaakt. Hier zit dit jaar ook dingen in waarvan ik bijvoorbeeld te veel heb. Ooit een paar PaB bekers gevuld met elementen, iets mee gemaakt, maar er nu een paar 100 van over. Die zitten ook in de bak nu, nemen alleen maar ruimte in beslag.

Het is wel een mix van gebruikt (mini figs van bepaalde thema’s waar ik niet snel iets mee ga doen), maar ook dus nieuwe elementen.

(P.s. ik doe zelf niets met ridders, dus al m’n ridder figs, schilden, wapens etc die uit lots komen gaan in de ruilbak)
Gebruikersavatar
astute
Premium
Berichten: 293
Lid geworden op: di dec 29, 2020 3:05 pm
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Ik had ‘t al even op Discord gezet, maar ik heb erg veel Plant Plate, Round 1 x 1 with 3 Leaves in het light-green, maar geen in ‘green’ of ‘lime-green’. Zijn er leden die het tegenovergestelde hebben en misschien willen ruilen?

Dus mijn light-green voor jouw groen of lime? (Overigens weet ik niet of lime of groen heel veel schaarser is en ik nu iets heel onbeschofts vraag)
—er zitten ook nog andere dingen in m’n bak overigens…

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bricksterdam
Premium
Berichten: 380
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 7:59 pm
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

@astute
Zal nog ff kijken naar de kleuren die je noemt, heb ze sowieso in olive en wit bij me
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

De lichtgroene zijn veruit het meest voorkomend, doordat ze lang in de muren hebben gezeten in de winkels. Van de andere heb ik geen echte overschotten, maar wanneer er meerdere een aantal kunnen ruilen kom je er uiteraard ook. Ik zal vanavond eens kijken.

Wanneer andere ook wensen hebben, vraag gerust. Ik heb uit een aantal partijen best veel onderdelen die leuk zijn voor ooit nog een keer, maar ik gerust wil ruilen wanneer ik iemand anders er blij mee maak. 
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Ik hoop dat ik er nog aan toe kom om een fatsoenlijke ruilbak te maken. Ik heb wel een bak met spul wat ik nooit gebruik, maar dat is wel een grote bende momenteel en dat zoekt niet heel makkelijk...
 
Gebruikersavatar
astute
Premium
Berichten: 293
Lid geworden op: di dec 29, 2020 3:05 pm
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Boindil_Lego schreef: wo mar 01, 2023 7:32 pm Ik hoop dat ik er nog aan toe kom om een fatsoenlijke ruilbak te maken. Ik heb wel een bak met spul wat ik nooit gebruik, maar dat is wel een grote bende momenteel en dat zoekt niet heel makkelijk...
 

 
Dump 't in een bak, neem veel losse plastic zakjes mee en je hebt wat te doen tijdens de meet-up om 't uit te zoeken.
(en er zijn altijd ook mensen die graag grutten in een grote hoop hoor ;))
 
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

of verdeel het grof in meerdere bakken
Plaats reactie