[Minimeet] ZW-Nederland, Zierikzee. Eind april

Plaats reactie
Gebruikersavatar
vijv
Premium
Berichten: 24
Lid geworden op: zo aug 15, 2021 4:26 pm

Leuk initiatief, die mini-meets.
Omdat ik zelf een tijdje niet actief geweest ben met Lego, op educatieve activiteiten na, zou ik het leuk vinden om weer eens met wat Lowluggers bij te praten. Ik zou hiervoor eind april een mini-meet in Zierikzee willen organiseren.

Wat gaan we doen?
- Belangrijkste is uiteraard het sociale aspect, bijpraten over van alles en nog wat en natuurlijk over Lego.
- Lego bouwen, mijn collectie is uit de opslag en moet weer in elkaar. Altijd al die (oudere) Lego Exclusive, UCS of Technic set willen bouwen, met een beetje mazzel zit die nog niet in elkaar.
- Inwijden van de nieuwe Lego/workshop ruimte, deze is ontworpen om met meerdere mensen tegelijk aan projecten te werken in een aangename setting en deze mini-meet is voor ons een mooi experiment om te kijken of alle ideeen die we gerealiseerd hebben ook werken.

Waar gaan we meeten?
Midden in het centrum van Historisch Zierikzee.
Schroom niet om je partner mee te nemen, er zitten genoeg leuke winkeltjes en cafetjes in de buurt voor buitendeurs vermaak.
Onze woning komt uit de tijd dat er nog niet veel rekening gehouden werd met invalide mensen en hierdoor kunnen de niveauverschillen en de trap een uitdaging zijn.

Wanneer?
Ik heb drie opties in de volgende weekenden:
22-23 april
29-30 april
6-7 mei

Bereikbaarheid en parkeren:
Vanaf Rotterdam Zuidplein gaat een busverbinding, binnen ongeveer drie kwartier sta je daarvandaan op het busstation in Zierikzee. Hiervandaan is het een minuut of 5 lopen naar het centrum. Vanaf Goes gaat ook een bus die er een half uurtje over doet.
Parkeren is betaald mogelijk op een parkeerterrein om de hoek voor 2.50 euro per uur. Gratis parkeren is mogelijk vlak buiten het centrum op diverse parkeerterreinen en vandaar is het een kwartiertje lopen naar het centrum, Zierikzee is niet groot.

Overnachten:
Overnachten is een optie, we boeken onze B&B vrij voor dat weekend, daar zijn twee bedden met eigen badkamer. Daarnaast hebben we nog twee logeerbedden in ons kantoor en twee bedden op onze niet heel erg luxe zolder. Er is altijd ruimte voor meer slapers, maar die moeten dan eigen slaapspullen meenemen. Plekken worden gereserveerd voor eerste aanvragers.

Hoeveel mensen:
Ik heb werkelijk waar geen idee hoeveel mensen interesse hebben in een mini-meet in Zeeland. Voor het sociale aspect zouden 4 tot 6 man/vrouw mooi zijn, en ik zit te denken aan een max van 10.


Laat hieronder even weten of je interesse hebt in deze meet en op welke datum.
 
 
Gebruikersavatar
Silvio
Premium
Berichten: 81
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 6:39 pm
Contacteer:

Leuk initiatief
Ik zou graag met vriendin 2 dagen willen komen
Als er ook nog een mogelijkheid is om te slapen heel graag.
Gebruikersavatar
vijv
Premium
Berichten: 24
Lid geworden op: zo aug 15, 2021 4:26 pm

Trouwens wel handig om me even te (her)introduceren, ik die dat dit mijn eerste post op het nieuwe forum is...  :oops:
 

Ik ben Harald en Lowluggers die al wat langer lid zijn zullen me kennen van de meetings in Rotterdam en de Mindstorms stand op Legoworld.
Mijn Legohobby is wat breder dan het Afol gebeuren en ik ben veel bezig met Lego in een educatieve setting, hierdoor vallen helaas mijn Afol bezigheden wel eens stil.

Projecten die we op dit moment hebben lopen zijn het coachen van een First Lego League team op een middelbare school in Rotterdam. Als aanvulling van de First Lego League hebben zijn we op dit moment bezig een tweede Lego robotica wedstrijd in Nederland te laten groeien, World Robot Olympiad, dit vanuit onze stichting WRO-Nederland. Halverwege het jaar hebben we weer twee wedstrijden waar kinderen kunnen laten zien hoe goed ze een robot kunnen bouwen en programmeren.
De laatste jaren van Legoworld heb ik een aandeel gehad in de Mindstorms stand, en dan vooral het stand-ontwerp en het educatieve gedeelte. Het laatste jaar hebben we op Legoworld in samenwerking met Heutink de Spike Prime set geintroduceerd in Nederland.
Voor WRO ben ik onder andere betrokken bij de ontwikkeling van de speelborden, de Lego modellen die dit jaar op de speelborden staan zijn van mijn hand.

Als Afol heb ik mijn Lego collectie en de Mocs die ik maak, maar helaas niet voldoende deel in de digitale wereld, zijn grotere mobiele Mindstorms bouwwerken. Met vlagen ben ik onderdeel van de ROBOTMAK3RS en in die setting gaan er vaak grotere Mocs mee naar internationale evenementen en robotwedstrijden. Mensen die de laatse edities van Legoworld hebben meegemaakt hebben wellicht mijn 'Maxicars' zien rijden, grotere gerobotiseerde Lego auto's.

Nu de nieuwe legokamer af is, is er weer ruimte om de komende jaren een niewe moc te maken en ik hoop binnenkort een wip topic aan te maken.

 
Gebruikersavatar
vijv
Premium
Berichten: 24
Lid geworden op: zo aug 15, 2021 4:26 pm

Leuk Silvio,
Ik zal de b&b ruimte voor je reserveren. Die ligt op tuinniveau en is voor jou het beste te bereiken.
Welke datum heeft voor jou de voorkeur?
Gebruikersavatar
Silvio
Premium
Berichten: 81
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 6:39 pm
Contacteer:

data staan voor mij open, ik pas me aan aan de andere
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Ik heb ook wel interesse, ik kan alle data wel. We hebben zo te zien veel gemeenschappelijke interesses, ik bouw GBC machines en programmeer PowerUp/Mindstorms via Pybricks, alles gratis via Rebrickable. Misschien leuk om ervaringen uit te wisselen en van elkaar te leren dat weekend, natuurlijk naast het inrichten van de nieuwe ruimte.

Ik kom alleen maar wil wel met iemand anders in de B&B (als die NIET snurkt :) )
 
 
 
 
Gebruikersavatar
vijv
Premium
Berichten: 24
Lid geworden op: zo aug 15, 2021 4:26 pm

Top!
Ik hoor net dat het weekend in mei afvalt en Eti zou 22-23 april kunnen, dus ik stel voor dat het die datum wordt. De bedden in het kantoor en op zolder zijn nog beschikbaar.

En leuk om een robotmaker over de vloer te hebben. Pybricks ben ik me net in het verdiepen, vooral omdat we vanuit WRO een alternatief voor Scratch zoeken.
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

22-23 april is prima! In de agenda gezet.
 
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Lijkt mij leuk, ik kan inderdaad waarschijnlijk op 22 april, ik kom alleen en blijf slapen. Ik kan niet beloven dat ik niet snurk, ik kan wel een apparaatje (nou ja, rubber dingetje) meenemen waardoor het minder erg schijnt te zijn.
Gebruikersavatar
vijv
Premium
Berichten: 24
Lid geworden op: zo aug 15, 2021 4:26 pm

We hebben nu dus:
Silvio met partner, blijft slapen in de b&b.
Berthil alleen, blijft slapen.
Eti alleen, blijft slapen.

Eti en Berthil mogen zelf ruzie maken over de bedden in het kantoor of op zolder. Op zolder is bereikbaar door een bouwput.

Lijkt me vooralsnog voldoende volk om het iig door te laten gaan :)
Gebruikersavatar
Silvio
Premium
Berichten: 81
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 6:39 pm
Contacteer:

Hoelaat worden we zaterdag gewacht ?
Gebruikersavatar
vijv
Premium
Berichten: 24
Lid geworden op: zo aug 15, 2021 4:26 pm

Wij zijn heel de dag thuis. Ik laat het denk ik aan jullie over hoe laat je wilt komen. Er valt genoeg te bouwen en te zien in Zierikzee. Laten we zeggen open inloop vanaf 1000h, maar later is ook geen probleem.

We zullen iig zorgen dat er lunch is en Karen wil in de avond wel koken. Als er speciale wensen zijn kun je dat doorgeven. Kosten gaan we niet verrekenen, heb niet het idee dat er veel mensen komen. Als je je toch schuldig voelt kun je wat te drinken voor in de avond meenemen  ;)
 
Het zou wel handig zijn als Berthil en Eti aangeven of ze nog komen, en eventueel andere Lowluggers zijn uiteraard ook welkom.

Ik zal deze week adres- en parkeergegevens doorgeven via pm.
 
Gebruikersavatar
Griffon
Premium
Berichten: 234
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:49 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

Blijkbaar over het hoofd gezien maar Zierikzee is wel een heel eind uit de richting van waar ik woon en laat ik nu net vandaag toegezegd hebben op een evenement dat op een kwartiertje rijden van mij wordt gehouden.

Misschien dat jullie nog even langskomen in Gorredijk? :lol:
 
Plaats reactie