[MOCS] Legorigs (trucks, transport enzo)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
LegoRigs-II
Berichten: 22
Lid geworden op: do jan 21, 2021 5:48 pm
Contacteer:

Voorheen plakte ik mijn spul in een gezamenlijk topic, maar bij deze een eigen topic gebakken. Voor wie het nog niet weet, als Legorigs hou ik me bezig met modelbouw van vooral vrachtwagens en (zwaar)transport spul. Schaal 1:13 en 1:16.
Afbeelding
 
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Dit vind ik altijd mooi om te zien. Ik dacht heel even dat je Dennis Bosman was, maar na je website te hebben gezien is het toch iemand anders. Wel leuk dat er weer iemand op het forum is die dergelijke modellen maakt :duim:
Gebruikersavatar
LegoRigs-II
Berichten: 22
Lid geworden op: do jan 21, 2021 5:48 pm
Contacteer:

Thanks. Er zijn er meerdere die zich er aan wagen.
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 428
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

"Pig Pen"... Doet me denken aan de film Convoy uit 1978 met Burt Young als Bobby, een vrachtwagenchauffeur die zichzelf 'Love Machine' noemt. Een goede vriend en vakgenoot, 'Spider Mike' maakte daar toen Pig Pen van, omdat Bobby met een veewagen vol varkens rijdt (al zien of horen we vrij weinig van die lading, als ik het me goed herinner).
Hoofdrolspeler was overigens natuurlijk Kris Kristofferson als Martin Penwald a.k.a. Rubber Duck, chauffeur van een Bulldog Mack met een tanktrailer met een lading waar je in Nederland, België en nog 52 andere landen als chauffeur je ADR voor zou moeten hebben.
Gebruikersavatar
LegoRigs-II
Berichten: 22
Lid geworden op: do jan 21, 2021 5:48 pm
Contacteer:

Klopt, daar is deze op gebaseerd.
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

What ggj says!
ludo
Premium
Berichten: 113
Lid geworden op: ma jan 04, 2021 9:52 pm

Mooi! Meer trucks is meer beter, wat mij betreft :D

Ik dacht eerst ook dat Dennis terug was, volgens mij ging hij ook onder de naam LegoRigs zelfs? Sterker nog, volgens mij heb ik je op Eurobricks zelfs aangesproken onder deze aanname... Excuses dus voor de verwisseling! En nu even lekker rondkijken op je website!
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

We dwalen af. Dennis is legotrucks. Goed je weer bezig te zien hier LegoRigs-II. Immens gevaarte gelijk weer.
Gebruikersavatar
LegoRigs-II
Berichten: 22
Lid geworden op: do jan 21, 2021 5:48 pm
Contacteer:

Ik snap de verwarring over de aliassen. 

Het had wat voeten in de aarde om dit gevaarte te maken, ook al had ik eerder al een Cruiseliner in het rood gemaakt. Het in dark purple beschikbare aantal onderdelen en de prijs van sommige onderdelen, 1x1 plates kostten een tijd lang een godsvermogen,  maakte het evengoed een uitdaging. Ik heb daarom eerst, op basis van de rode en de beschikbare parts, een digitale versie gemaakt. Daarna kon ik eenvoudig in Bricklink een wanted list maken. Het heeft een beste tijd geduurd voor ik alle onderdelen had verzameld en daadwerkelijk kon gaan bouwen. 

Ook de veetrailer heb ik eerst digitaal opgebouwd, maar dan weet je nog niets over de sterkte. Een eerste gedeeltelijke versie met onderdelen die ik wel had liggen gaf een goed gevoel over de stevigheid van het geheel. Met een lengte van zo'n 110 centimeter (142 studs) gaat aantal onderdelen rap omhoog.
Gebruikersavatar
LegoRigs-II
Berichten: 22
Lid geworden op: do jan 21, 2021 5:48 pm
Contacteer:

Nog zo'n project van de afgelopen jaren. Aussie MACK Titan in schaal 1:13 met de kenmerkende luchthappers, koeienvanger en rockguard. Van de trekkende eenheid gaf met name de curve van de motorkap het nodige denkwerk.

Daarachter heb ik een, niet goed op deze foto te zien, dolly en Drake Swingwing dieplader. Zowel de dolly als de Swingwing kunnen verbreed worden. De Swingwing zelfs naar zo'n 4,20 meter. Dat geeft weer een groot aantal heel andere technische uitdagingen.

Afbeelding

MSE 2018 ausie by Legorigs, on Flickr
 
 
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

4.20m?? De echte bedoel je?
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

That's awesome! Cool that you made in Aussie!
Gebruikersavatar
LegoRigs-II
Berichten: 22
Lid geworden op: do jan 21, 2021 5:48 pm
Contacteer:

@GGJ in het echt inderdaad.

@Bishons dacht al dat je deze leuk ging vinden.
 
ludo
Premium
Berichten: 113
Lid geworden op: ma jan 04, 2021 9:52 pm

Die MACK Titan is wel super gaaf! Ik keek altijd (soms nog steeds) naar die show op Discovery channel (Outback Truckers) en ik wil graag nog eens zo'n roadtrain truck bouwen. Of een Mack Titan, of een Kenworth, denk ik...
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Mooie wagens.
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

Nice truck mate! Is it the one in your profile picture? I enjoy building trucks too, just on a 1:40 scale.
Gebruikersavatar
LegoRigs-II
Berichten: 22
Lid geworden op: do jan 21, 2021 5:48 pm
Contacteer:

@Raven - dank je

@Minoboys - dank je, inderdaas in mijn profiel. Ik ga ze zeker bekijken.
Plaats reactie