Evenementenkalender - logische rijkwijdte

vortexico
Premium
Berichten: 79
Lid geworden op: ma aug 22, 2022 5:13 pm

Net zoals Raven:
Raven schreef: za jan 14, 2023 8:38 pm Wordt een aardig lijstje zo.
 
valt het mij op dat de evenementenkalender lang aan het worden is.
Uit interesse: hoeveel mensen bezoeken beurzen aan de andere kant van België/Duitsland/het grote kanaal?
Voor de meesten is de andere kant van Nederland al best ver als ik het soms lees.

Ik denk zelf dat het wel een speciaal evenement moet zijn willen mensen er meer als 2-3 uur voor gaan rijden.
Indien een Lowlugger gaat exposeren is het natuurlijk logisch dat een evenement in de lijst komt.
Wellicht is een link naar de evenementen zoeker van Lego Ambassador Network voldoende voor de verder gelegen?

Wat denken jullie?
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Ik ken verschillende lowluggers die best weleens naar België of Duitsland gaan als exposant of als bezoeker. Ook omdat er nogal veel Nederlandse evenementen feitelijk veredelde rommelmarkten schijnen te zijn, volgens sommigen. Ik heb in het lijstje dat ik bijhoud geen echte regels voor wat ik wel en niet verwerk, maar zo algemeen komt alles uit België en (zeker Noord- en midden) Duitsland er wel in. Verder weg doe ik alleen als ik weet dat er Lowluggers heen gaan, of als het echt iets groots is.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2340
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Regio Antwerpen vind ik bijvoorbeeld best boeiend om re bekijken. Meestal ontbreekt de tijd, maar naar Brickmania ben ik nu al een paar keer geweest.

Lekker maken die lijst. Wie het leuk vindt speure hem na, wie dat te vermoeiend vind, late het.  ;)
 
 
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 438
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Die lijst staat niemand in de weg, neemt niet achterlijk veel hardeschijfruimte in beslag, en wordt actief bijgehouden door meerdere leden. Kortom, die lengte lijkt me geen probleem. Heb je in ieder geval iets te kiezen mocht je willen exposeren of een weekendje weg. :D
 
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4125
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Vanuit mijn kant was het ook vooral een WOW wat zijn er leuke dingen te doen opmerking. Zeker geen kritiek.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Bricktastic is een leuk evenement in Engeland.
Paar andere evenementen in Engeland heb ik ook goede verhalen over gehoord. (Brick en Steam dacht ik).

Evenementen van de Brickantiers zijn wel aan te raden.
BeLUG schijnt leuke evenementen te hebben.


Ik bezoek zelf geen evenementen meer in Nederland.
Dat heeft deels te maken met verkoop en deels met show.
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1563
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Ik woon zelf op nog geen 10 km. van de Belgische grens, en mijn eerste meeting was dus ook in Geel (waar TS ook exposeerde volgens mij :duim: ). Ik vind de lijst leuk om te volgen, en zeker niet te uitgebreid. Voor mij juist leuk om ook eens last-minute toekijken wat er te doen is. Als ik dan een evenement wat verder weg ligt kan combineren met mijn andere hobby (motorrijden) dan is het nog win-win ook  :P
 
 
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

Misschien nog lege regels tussen de maanden? De lijst voor wel chaotische lang zeker met sommige drie dubbele geboekte vooruitgang weekenden met meerdere evenementen tegelijkertijd
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

heb ik gedaan, laat maar horen of jullie dit overzichteljiker vinden viewtopic.php?p=33766#p33766
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1661
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Ik vind het een stuk overzichtelijker nu. :duim:
Gebruikersavatar
JoepMeloen
Premium
Berichten: 243
Lid geworden op: wo aug 11, 2021 5:01 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Ja top zo!
Gebruikersavatar
Silvio
Premium
Berichten: 81
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 6:39 pm
Contacteer:

heel duidelijk zo
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1563
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Ik zag dat overzicht eerder dan het bericht hier, en vond het direct een stuk overzichtelijker.
Mooie verbetering, thanks Eti  :duim:
 
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2340
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Ziet er mooi uit zo!
vortexico
Premium
Berichten: 79
Lid geworden op: ma aug 22, 2022 5:13 pm

Ten eerste:
- de lijst op zich is super en tof dat hij zo bijgehouden wordt.
- de lege regels per maand zijn inderdaad duidelijker.

Ik bedoelde natuurlijk niet de grotere/bekendere evenementen en die net over de grens.
Geel is bijvoorbeeld minder als een uur vanuit Eindhoven.
Mijn vraag is echt meer gericht op de evenementen verder weg.

Het is meer dat mijn geografie in Duitsland en België nu ook weer niet zo goed is dat ik elke plaats daar ken :turn:
en dus de meeste evenementen eerst moet opzoeken voordat ik weet of het enigszins binnen bereik ligt.
Geel is minder dan een uur vanuit mij maar daar had ik voor BaM en het Lego dpd punt ook nog nooit van gehoord :P

Niet uit commentaar maar als interesse, hoeveel mensen rijden langer dan 2 uur voor een doorsnee evenement?
Meer dus: dat er gave evenementen zijn een eind weg geloof ik wel maar gaan er ook veel leden naar toe?
Als voorbeeld: Goslar ligt 3,5 uur vanuit het meest gunstige Hengelo en zelfs 4,5 vanuit Venlo, komen daar veel mensen?

Ideaal zou een (google) kaart zijn met alle evenementen in NL en over de grens zodat je gelijk kan zien wat dichtbij ligt.
Maar dat zal wel lastig(er) zijn om bij te houden verwacht ik in combinatie met een lijst chronologisch en schoon houden.

 
 
 
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Daar zit een groot verschil tussen, als exposant of als bezoeker.
Ik zou een willekeurig evement alleen bezoeken als het heel dicht in de buurt is, of als ik het kan combineren.
Als exposant ben ik ook al wel geweest in Trondheim (Noorwegen), Manchester (UK) en Parades de Coura (Portugal). Dan ga je eigenlijk vooral voor de gezelligheid van het evenement, wat ook vooral buiten de publieksopening is.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2091
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Ik rij eigenlijk altijd langer dan 2,5 uur voor een event, behalve voor lowlugxl :P

Over een praktische kalemder, die tool hebben we wel op de site, maar die moet nog gevuld worden.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Wat Workfromtheheart zegt.
Als bezoeker moet ik echt wel weten wat ik kan verwachten als evenement.
Ik denk dat ik daarom ook maar 5 keer als bezoeker ergens ben geweest.
Ik was altijd exposant, dat maakt het al een stuk makkelijker.

Vorig jaar heb ik een evenement gehad in Engeland, België, Duitsland en Denemarken en LOWLUG XL was mijn enige evenement in Nederland.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1624
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Zoveel naar het buitenland geweest, dat je Noorwegen alweer bent vergeten
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

O, ik dacht dat het er al tussen stond.  :lol:
 
 
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Die Google kaart is best een idee, misschien kan ik die wel maken en ook bijhouden.

Ik wil de lijst ook wel op de site bijhouden ipv op het forum, maar dan moeten admins contact met me opnemen want daar kan ik natuurlijk niet in. Eigenlijk is mijn lijst ook met name voor de forumbezoekers bedoeld, dus misschien staat ie wel op de beste plek . Degenen die de site bijhouden zouden ook een keuze uit mijn lijst kunnen maken voor een beperkte kalender op de site zelf of zoiets, wellicht.

Ik weet zelf ook niet altijd waar die plaatsen liggen maar dat is inderdaad met Google Maps zo uit te zoeken. En zelf doe ik er al zoveel als exposant dat ik vrijwel nooit als bezoeker ergens kom... ik denk dat de tendens wel is dat exposanten veel verder reizen dan bezoekers. Je gaat naar België, Duitsland of Denemarken om daar de dorpsjeugd bezig te houden, zeg maar.
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Die laatste zin somt het wel goed op ja.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2091
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Ik denk dat de lijst op het forum bijhouden het makkelijkste is. Ik pluk het er dan uit voor de site.
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Lijkt me uitstekend, Stuifzand. Ik hoef die lijst ook niet in mijn eentje bij te houden, want iedereen mag eraan toevoegen (dat gebeurt ook).
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Ik heb nu een Google Maps toegevoegd.
Het werkt niet helemaal zoals ik gewild had. Kennelijk kent Maps geen 'anyone with the link can edit' optie, dus niemand kan iets toevoegen of corrigeren.
En een kaart waarop je in het forum kunt scrollen en zoomen lijkt ook niet te werken, je moet op de link klikken om naar de kaart te gaan. Maar goed, we hebben een kaart, die ikzelf dus moet bijhouden.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Die kaart is erg handig. Kom ik er toch achter dat Bricks Am Meer nog wel goed te berijden is met 1,5 uur. En dat er dus iets in steenwijk is. Is iemand bekend met Megabricks Heerdink?
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ja, ik.
Niet hele geweldige ervaring gehad.
https://www.lowlug.nl/forum/viewtopic.php?f=34&t=13750
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2091
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

eti schreef: di jan 24, 2023 5:00 pm Ik heb nu een Google Maps toegevoegd.
Het werkt niet helemaal zoals ik gewild had. Kennelijk kent Maps geen 'anyone with the link can edit' optie, dus niemand kan iets toevoegen of corrigeren.
En een kaart waarop je in het forum kunt scrollen en zoomen lijkt ook niet te werken, je moet op de link klikken om naar de kaart te gaan. Maar goed, we hebben een kaart, die ikzelf dus moet bijhouden.

 
Ik ga eens uitzoeken of ik die kaart makkelijk kan embedden op een pagina op de site. Naast de gewone agenda dan.
 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2091
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Overigens heeft de LAN ook een pagina voor dit soort dingen, maar die is bij lange na niet volledig denk ik.
https://lan.lego.com/events/
Gebruikersavatar
SamtheChemist
Premium
Berichten: 527
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 am
Locatie: Woudenberg
Contacteer:

Ik snap je gedachten maar ik bezoek evenementen in Duitsland en Belgie zowel als bezoeker als exposant dus deze uitgebreide lijst is voor mij een uitkomst. Je kan natuurlijk in post een NL & Buitenland lijstje maken die per maand gescheiden is.
 
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1563
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Leuke toevoeging, die kaart.
Wat @Boindil_Lego zegt, sommige events lijken ineens een stuk dichter bij huis dan gedacht
:cool:
 
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Ik vind én buitenland en NL apart én per maand gescheiden te veel van het goede. Dat wordt weer onverzichtelijker. Je ziet nu in één oogopslag wat er in een maand is, dat zijn er nog maar een handjevol. Dan zie je zelf wel of ze in NL of buitenland zijn, toch?
Gebruikersavatar
Silvio
Premium
Berichten: 81
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 6:39 pm
Contacteer:

en buitenland een ander tekst kleurtje ?
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Dat kan allemaal wel, maar ik ben bang dat ook toevoegen van kleurenkots het lijstje eerder onoverzichtelijker maakt dan overzichtelijker.
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Ik ga vandaag eens naar die LAN lijst kijken en wat evenementen toevoegen. Lille zag ik al zo gauw, die had ik nog niet (ik vul over het algemeen alleen dingen in die mij ter ore komen via sociale media).
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1624
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

kleuren gaat niet werken, ik zou kleine icons toevoegen met de vlag van het desbetreffende land, alleen geen idee hoe je daar aan komt :P
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1624
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

even wat testjes gedaan met img width en height, maar dat lijkt hier niet te werken
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Nee, deze site zitten alleen Legohoofdjes in , geen vlaggetjes. Maar we zijn denk ik allemaal volwassen genoeg om in een lijstje van zes evenementen die met (DE) en (BE) als buitenland te herkennen...
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2091
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Dat lijkt me ook.
Ik vind het al heel wat dat je die lijst bijhoudt.
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Ik heb die LAN-lijst t/m april doorgenomen. Staat wel een hoop pudding in hoor. Evenementen van 2019 die per ongeluk op 'jaarlijks terugkerend' zijn gezet. Besloten clubmeetings voor zes man. En daartussenin de grote evenementen...
Plaats reactie