Slow chat (2023): liever één brick in je hand, dan tien onder je voet
Mooie foto, KlaasK. 

Ik heb sinds de lunch vakantie en ben begonnen aan de verbouwing van de badkamer. Dit weekend: slopen en puin afvoeren.
Zo die is wel super hoor.
Nants ingonyama bagithi baba
Sithi uhm ingonyama

Mooie foto
Sithi uhm ingonyama

Mooie foto
- WvdP
- Site Admin
Morgenochtend naar de Lego Store in Glasgow en daarna naar Hull. Dan zondagochtend thuis na bijna drie weken Schotland en dan eens kijken of ik na het uitpakken en opruimen nog fut heb om wat steentjes aan te raken.
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Keihard bouwen!
- LegoRK
- Premium
- Contacteer:
Hele avond relexed aan het sorteren geweest op de camping. Heb ik wel nodig met al die schreeuwende kinderen hier... (Beetje erg overprikkeld)
Daarna nog even ingevoerd op bricklink. Alleen twijfel ik of medium- niet dark nougat moet zijn...
Daarna nog even ingevoerd op bricklink. Alleen twijfel ik of medium- niet dark nougat moet zijn...
- Bijlagen
-
- Screenshot_20230815-220443.png (389.85 KiB) 1635 keer bekeken
-
- IMG_20230815_214247830_copy_1024x971.jpg (392.13 KiB) 1635 keer bekeken
Dit klopt volgens mij
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Dit is fantastisch nieuws!

- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Alweer weekend?
Plannen?
Plannen?
Net terug van een spelletjes middag en avond. Heel gezellig. Morgen nog een lesje spinnen, en nog wat Lego bomen bouwen (ben eindelijk begonnen aan de bomen voor mijn camping. Als ik wat verder ben dan zal ik wat foto’s posten)
Dit weekend weer verder met verbouwen. Verder geen lego in het vooruitzicht. Hopelijk volgend weekend weer.
Van het weekend weer het nodige bouwen, en wanneer we de ramen of deuren open zetten kunnen we meegenieten van een feestje dat hemelsbreed 7 km verderop is.
Straks hopelijk wat bouwen
Vanmiddag in ieder geval de winkelstraat van de familie aan elkaar leggen.
Vanmiddag in ieder geval de winkelstraat van de familie aan elkaar leggen.

Afgelopen weken het forum gelezen van afgelopen 7 maanden
Ik mag me wel weer opnieuw voorstellen. Ik wilde gewoon niet op de knop 'markeer alle berichten als gelezen' drukken, bang dat ik een bouwwerk zou missen. Ik heb wel een hoop moois voorbij zien komen.

- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Welkom terug!
Weekend staat voor de deur!
Zijn er nog plannen?
Weekend staat voor de deur!
Zijn er nog plannen?
F1, nog wat kitwerk in de badkamer en inpakken voor de vakantie volgende week.
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Ben ik nou de enige die hier keihard om moet lachen?

- Stuifzand
- Site Admin
- Contacteer:
Allemaal frustratie dat er niet meer gevoeld kan worden wat er in zit.
Een heel irritante gewoonte, ik heb echt een hekel aan die afgevoelde zakjes.
En hij zegt dat het geen diefstal, is maar dat is het wel. Je hebt er met het openen een onverkoopbaar product van gemaakt.
Irritant figuur trouwens.
Een heel irritante gewoonte, ik heb echt een hekel aan die afgevoelde zakjes.
En hij zegt dat het geen diefstal, is maar dat is het wel. Je hebt er met het openen een onverkoopbaar product van gemaakt.
Irritant figuur trouwens.
- swandutchman
- Premium
- Contacteer:
Ik vond het wel een vermakelijk filmpje. Ongelooflijk dat iemand 10 minuten nodig heeft om dit te zeggen: 'beste lego, ik ben niet blij met de nieuwe kartonnen verpakking en zou graag zien dat de zakjes weer terug komen zodat ik weer kan voelen en niet hoef te doen aan gokken of verpakkingen open te scheuren.' 
Koop dan toch gewoon een box met 3 personen en verdeel de buit. Opgelost.

Koop dan toch gewoon een box met 3 personen en verdeel de buit. Opgelost.
Eindelijk... klaar... ik heb alles wat ik aan lego heb gesorteerd dat niet in een set is opgebouwd, geteld en ingevoerd in een overzicht. 
45.396 stukjes in totaal. Vast een klein aantal voor velen hier, maar de rust is teruggekeerd in mn hoofd.
45.396 stukjes in totaal. Vast een klein aantal voor velen hier, maar de rust is teruggekeerd in mn hoofd.
- Berthil
- Premium
- Contacteer:
En ga je dat overzicht nu bijhouden voor elke blokje wat er bij komt en weer af gaat (in een blijvende MOC bijvoorbeeld)?
Lijkt mij veel werk en niet goed voor de rust in je hoofd

Zelf houd ik een Excel bij met wat er binnen komt en af gaat maar alleen bricktotaal en prijs daarvoor.
Dus een set gekocht om uit te parten met 412 bricks voor 59 Euro. 412 bricks bij het totaal voor 59 Euro met stukprijs 59/412. B&P en Bricklink orders gaan er ook in, zelfs GWPs (met prijs nul).
Op Rebrickable voeg ik dan de set parts toe aan de parts list 'Set part Out'.
Bouw ik een set dan voeg ik die onderdelen toe aan parts list 'Set Build' en verminder in Set Part Out. Geef ik wat weg dan die set ook in mindering brengen op de juiste lijst. Dus in principe vier soorten lijsten
- aankoop losse stenen
- aankoop sets part out
- aankoop sets in box
- gebruik in gebouwde sets en blijvende MOCs
Rebrickable heeft functies om makkelijk parts lijsten te schuiven of toe te voegen, ook automatisch Bricklink orders (aankoop en verkoop). Hetzelfde voor MOCs die ik bouw en heel laat want daar maak ik een Stud.io model van dus weet exact de parts. Als ik weet dat ik het weer af breek hoef ik niks te doen want het komt toch binnen afzienbare tijd weer in de inventory. B&P bricks voeg ik handmatig toe volgens de B&P factuur. Dat heeft mij al een aantal keer geholpen als ik dringend parts nodig had, die gebouwde set zitten ze in die ik heb dus daar haal ik het daar even van af. Kan ook zien als ik ze in een doos heb en dan beslissen om de doos open te maken (meestal niet dus, even geduld hebben dan to B&P/BL order binnen is).
Met dat systeem weet ik hoeveel waar is uitgegeven is aan welke LEGO qua totalen en waar exacte bricks zijn zonder per brick het bij te houden in een Excel want Excel heeft geen functie om hele parts lists toe te voegen of af te trekken, Rebrickable wel.
Het is een dure hobby die alleen maar duurder is geworden. Het is dus verstandig om (aantoonbaar) bij te houden wat er allemaal in huis is voor verzekering of (totale) verkoop om wat voor reden dan ook.
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Weekend!
Wat een hitte!
Zijn er nog plannen?
Wat een hitte!
Zijn er nog plannen?
- Boindil_Lego
- Premium
- Contacteer:
Eerlijk gezegd lijkt mij de methode van Dimster een stuk overzichtelijker dan die van jou. Ik zou van meerdere lijstjes met verschillende manieren van data geen rust in mijn hoofd krijgen. Maar als het voor jou werkt is dat natuurlijk helemaal primaBerthil schreef: ↑do sep 07, 2023 11:17 pmEn ga je dat overzicht nu bijhouden voor elke blokje wat er bij komt en weer af gaat (in een blijvende MOC bijvoorbeeld)?
Lijkt mij veel werk en niet goed voor de rust in je hoofd
Zelf houd ik een Excel bij met wat er binnen komt en af gaat maar alleen bricktotaal en prijs daarvoor.
Dus een set gekocht om uit te parten met 412 bricks voor 59 Euro. 412 bricks bij het totaal voor 59 Euro met stukprijs 59/412. B&P en Bricklink orders gaan er ook in, zelfs GWPs (met prijs nul).
Op Rebrickable voeg ik dan de set parts toe aan de parts list 'Set part Out'.
Bouw ik een set dan voeg ik die onderdelen toe aan parts list 'Set Build' en verminder in Set Part Out. Geef ik wat weg dan die set ook in mindering brengen op de juiste lijst. Dus in principe vier soorten lijstenIs het niet in gebruik dan zit het in de inventory of in de doos. De inventory word dus bijgehouden via het gebruik en niet als inventory per brick op zich want dat is niet te doen.
- aankoop losse stenen
- aankoop sets part out
- aankoop sets in box
- gebruik in gebouwde sets en blijvende MOCs
Rebrickable heeft functies om makkelijk parts lijsten te schuiven of toe te voegen, ook automatisch Bricklink orders (aankoop en verkoop). Hetzelfde voor MOCs die ik bouw en heel laat want daar maak ik een Stud.io model van dus weet exact de parts. Als ik weet dat ik het weer af breek hoef ik niks te doen want het komt toch binnen afzienbare tijd weer in de inventory. B&P bricks voeg ik handmatig toe volgens de B&P factuur. Dat heeft mij al een aantal keer geholpen als ik dringend parts nodig had, die gebouwde set zitten ze in die ik heb dus daar haal ik het daar even van af. Kan ook zien als ik ze in een doos heb en dan beslissen om de doos open te maken (meestal niet dus, even geduld hebben dan to B&P/BL order binnen is).
Met dat systeem weet ik hoeveel waar is uitgegeven is aan welke LEGO qua totalen en waar exacte bricks zijn zonder per brick het bij te houden in een Excel want Excel heeft geen functie om hele parts lists toe te voegen of af te trekken, Rebrickable wel.
Het is een dure hobby die alleen maar duurder is geworden. Het is dus verstandig om (aantoonbaar) bij te houden wat er allemaal in huis is voor verzekering of (totale) verkoop om wat voor reden dan ook.

Misschien wat shiptemberen. En morgen als we nog niet smelten een paar monumenten bekijken in een buurstad.
Huishoudelijke klusjes en bouwen voor Lego World zal wel ongeveer mijn weekend worden
Morgen BBQ en bouwen voor LW en zondag alleen het laatste, en het hele weekend voldoende vloeibaars drinken. Het liefst met een schuimkraag.