Series 1 Bricklink Designer Program

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Nieuwe Series 1 Bricklink Designer Program waar iedereen een bouwwerk kan insturen en na stemmen/crowd funding van de top 5 sets worden uitgebracht.
https://www.bricklink.com/v3/designer-program/main.page

De regels zijn op zich ook al interessant om te lezen:
https://www.bricklink.com/v3/designer-p ... lines.page

Een andere derde ronde dus, de vorige twee waren met niet uitgebrachte Ideas designs.
Gebruikersavatar
HoodedOne
Premium
Berichten: 261
Lid geworden op: wo jan 13, 2021 2:54 pm

Dat ze het series 1 noemen vindt ik al eng.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Wat een hoop regels.  :what:
 
 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

I think its more the part about part usage and instructions.
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

sanderkoenen schreef: ma dec 12, 2022 10:18 am Wat een hoop regels.  :what:
 
 

 
Het zijn er wel veel maar helaas ook nodig om een fatsoenlijk model te krijgen dat ook nog een beetje blijft staan.
Sommigen bouwen tegenwoordig fantastische bouwwerken met de meest mooie technieken maar als er op ademt vallen ze al uit elkaar.
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Dat soort creaties zijn ook vooral bedoeld voor de foto.
Gebruikersavatar
Chef_NL
Premium
Berichten: 311
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:28 am
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Ja inderdaad. Net even de regels doorgelezen, maar er is echt wel veel waar je tussen moet navigeren, best pittig om overal rekening mee te houden (Even buiten het feit dat het bouwwerk gewoon stevig en goed bouwbaar moet zijn).
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

The main one is making the most of the parts for example a 2x6 brick instead of a 2x4 and a 2x2 brick. I tried to make something with all the regulations but I think I totally failed with the instructions and parts per step...
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Intussen kan er 'gestemd' worden

https://www.bricklink.com/v3/designer-program/main.page

Ik heb ze allemaal doorgekeken en er is voor mij niks wat er uit springt, het niveau van de bouwwerken is in de meeste gevallen niet erg hoog.

Ik had mee willen doen met Inception, het digitale model en bouwinstructie had ik al klaar volgens de inderdaad uitgebreide regels. Dat was veel werk want illegale constructies van noppen in een pinhole in de kubussen heb ik er allemaal uit gehaald en door de bouwinstructie regels was het een zeer lange bouwinstructie geworden. Echter moest ik op het laatste moment omschakelen naar de stalen ballen om het goed te laten werken en die maken geen deel uit van het goedgekeurde parts palette. Historisch gezien weet ik dat ballen machines op Ideas sowieso weinig stemmen halen dus toch maar besloten om Inception op Rebrickable te zetten en hier niet aan mee te doen.
 
Plaats reactie