Bol.com ervaringen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Ik heb op 25 nov. een bestelling geplaatst maar die is nog niet geleverd. Hij zou bij een pick up point worden bezorgd. Bol.com geeft in ‘mijn bestellingen’ aan dat het is bezorgd, maar bij PostNL staat bezorgtijd onbekend.

Moet ik nog even wachten ivm drukte omtrent Black Friday? Of toch even contact opnemen?
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Wat raar dat Bol dat zegt aangezien zij toch de status van PostNL weer overnemen denk ik.

“Bezorgtijd onbekend” betekende vorig jaar tijdens die totale ellende in de praktijk dat het nog ergens op een rolcontainer in een depot stond.
 
 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1472
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik heb ook weleens gehad dat het stiekem toch al op het pakketpunt lag. Wanneer het niet te grote moeite is om daar even langs te gaan kan dat lonen.
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1560
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Met Geert-h, die ervaring heb ik ook,
Ik hoop dat het snel opgelost is voor je.
 
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Ik ben al 2x langsgaan om te vragen of het er al ligt maar zij zeggen van niet.

Ik hoop niet dat de bezorger het stiekem ergens in de straat bij iemand heeft afgegooid want dan moet ik alle huizen af. Zal denk ik niet, meestal gaat het wel goed als je zegt dat het naar een pickup point moet, helemaal bij het bestellen.
 
Gebruikersavatar
WvdP
Site Admin
Berichten: 691
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 5:08 pm
Locatie: in de buurt van Leiden

ggj schreef: ma dec 05, 2022 2:11 pm Ik heb op 25 nov. een bestelling geplaatst maar die is nog niet geleverd. Hij zou bij een pick up point worden bezorgd. Bol.com geeft in ‘mijn bestellingen’ aan dat het is bezorgd, maar bij PostNL staat bezorgtijd onbekend.

Moet ik nog even wachten ivm drukte omtrent Black Friday? Of toch even contact opnemen?

 
Even contact opnemen. Bij mij betekende dit de vorige keer dat het was kwijtgeraakt…
 
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Ik heb net de klantenservice gebeld (was nog even goed zoeken naar dat nummer!! :X). Ze gaven aan dat het pakket waarschijnlijk zoek is maar daar moest eerst een onderzoek naar worden ingesteld. Indien het zoek was kon het bedrag worden gecrediteerd of opnieuw besteld en het prijsverschil vergoed in de vorm van bol.com tegoedbonnen.. Ik hoop dat ze het kunnen vinden want ik heb geen zin in tegoedbonnen. Maar nog even afwachten dus.
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ja dat is me wat altijd met die pakketdiensten
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Ik heb zojuist Bol.com nog eens gebeld om te vragen hoe het zit maar mevrouw gaf aan dat ze niets kon doen omdat het geld al terug is gestort. Ik kan het wel opnieuw bestellen maar dan wel tegen de huidige prijs.

Wat slecht zeg!

Wat kan ik nu doen? Ik word gewoon afgewimpeld door die tent (de verbinding werd ook snel verbroken) :X
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Je hebt je geld toch terug? Bijzonder coulant van Bol. Want het pakket is niet terug gekomen.
De fout ligt bij PostNL hè.
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Nouja, zij zei net dat het pakket er wel lag en het retour is gestuurd. Vind ik raar want toen ik er kwam zeiden ze dat er niets voor mij lag.
Gebruikersavatar
sparhawk
Premium
Berichten: 85
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:38 am
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Stuifzand schreef: vr dec 16, 2022 2:54 pm Je hebt je geld toch terug? Bijzonder coulant van Bol. Want het pakket is niet terug gekomen.
De fout ligt bij PostNL hè.

 
Hoezo coulant van Bol? Zij zijn eindverantwoordelijk, PostNL is door hun gebruikt als vervoerden. Dus dat Bol het moet vergoeden is logsch..
 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Als het pakket niet retour is vind ik dat behoorlijk coulant van Bol.
Of dat nou wel of niet is is me niet duidelijk (meer).
Enig idee hoeveel mensen de boel flessen op deze manier?

Waar ik een beetje moeite mee heb is dat GGH het product alsnog tegen de actieprijs wil ontvangen. 
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Ik heb het naar een pickup point laten verzenden en daar is het nooit aangekomen. De track en trace gaf dat ook nooit aan. Maar nu heeft bol.com het retour geboekt en geeft de t&t aan dat het ineens wel opgehaald en retour is. Daarmee zeggen ze ineens dat ik het pakket niet heb opgehaald en hebben ze mijn geld teruggestort. En nu willen ze het niet meer leveren (tenzij tegen actuele prijzen). Die gang van zaken vind ik dus niet goed en al helemaal niet coulant. Hoe dat dan? Dat ik bij een vermist pakket mijn geld terug krijg? Dat vind ik heel normaal.
 
 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Het is vervelend.
Maar ik vind niet dat je als klant kunt eisen dat een winkel levert tegen een actieprijs terwijl de actie voorbij is.
Ik denk dat Bol.com zo’n beetje per uur z’n prijzen wijzigt.

Deze verwachtingen in het algemeen zijn trouwens precies de oorzaak van het failliet van onze retail. Mensen denken dat alles kan.
Stel, jij koopt iets van 100€ en dat raakt kwijt. Dat kost jou uiteindelijk niks, maar de webshop kost het dus 100€ + verzendkosten + arbeid + verpakking. Dat is gewoon onhoudbaar. De marges zijn daar echt veel te klein voor.
Gebruikersavatar
Peet
Premium
Berichten: 80
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:17 am
Contacteer:

Je vergeet nog dat verzendkosten geen drol mag kosten liefst gratis, "want dat zijn we gewend vanuit China"
Dus niet heel ongebruikelijk dat een deel van de verzendkosten al van de marge afgaat

Maar niettemin een rare gang van zaken. Maar is Bol verantwoordelijk voor die (vermoedelijk onderbetaalde) winkelmedewerker die waarschijnlijk bij ontvangst van het pakket, de boel fout heeft ingescand?
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

De medewerker zei dat er bijna geen pakketjes meer lagen toen ik daar de laatste keer was. Ik zei nog dat ik 3 dozen had besteld dus dat het 1 heel grote doos was of meerdere grotere. Die lagen er niet.

En als we bij ons op het werk zoiets aan de hand hebben komen we hier ook niet mee weg hoor. Dan moeten wij het alsnog leveren tegen de bestelde prijs. Zou wat zijn als we dat zouden doen, raken we een hoop klanten kwijt.

En verzendkosten betaal ik gewoon, bestel verder nooit iets uit China.
 
Plaats reactie