Geert h aan het moccen

Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Met mijn eerste moc die ik voor de wedstrijd bijzonder formaat heb gebouwd, lijkt het mij wel leuk om een eigen draadje te maken met mijn creaties. En aangezien ik graag mijn skills wil verbeteren, zijn verbeterpunten altijd welkom.
Twee weken geleden:
“Angels, jullie hebben wel een vakantie verdiend. Tijdens onze laatste reiki-sessie uitte Saint zijn zorgen over een verlaten klooster op een onlangs ontdekt, onbewoond eiland. Legendes over de krachten van deze mystieke doen volgens hem echter al eeuwen de ronde. Saint heeft geen vertrouwen in de zakenman die het als “weldoener” heeft gekocht om het als monumentaal, luxe museum en vakantieverblijf op te knappen. Slechte Chi, zegt hij. Jullie gaan Saint geruststellen, door een oogje in het zeil te houden. Natuurlijk gaan jullie voor de zekerheid niet als jullie zelf, maar als een rijke, overwerkte scenarioschrijfster, haar naar zichzelf zoekende vrouw en hun personal trainer/duikinstructeur. Fijne reis!”
Afbeelding
Helaas verloopt het snoepreisje van “Knudsens Engle” iets anders dan gepland als blijkt dat Saint het goed heeft aangevoeld…
Het “personeel” blijkt meer dan vuil onder het tapijt te vegen. Langzaam maar zeker loodsen ze alle kostbare kunstvoorwerpen en gouden objecten weg, om ze vervolgens door replica’s en bladgoud te vervangen.
Afbeelding
Hoewel onze yoga-ende “echtgenote” flexibel alle ballen hooghoudt en succesvol een micro-camera te plaatst…
Afbeelding
…en tegelijkertijd voor de nodige afleiding zorgt…
… dreigt de missie naar de haaien te gaan nadat de spionerende “duikinstructrice” een onverwachte ontmoeting heeft.
Afbeelding
… en moet roeien met de riemen die ze heeft als ze eindelijk weer aan hoger wal geraakt, maar wordt betrapt door hun “gondelier”…
Afbeelding
Een collega dacht op zijn beurt de “scenario-schrijver” in de toren te kunnen besluipen, maar zijn hoogmoed kwam voor de val toen onze Angel dankbaar haar frustratie af reageerde.
Afbeelding
Haar pogingen om vanaf het kleine eiland een verbinding met Townsend tot stand te brengen zijn nog steeds weinig succesvol…
Afbeelding
Afbeelding
 
Gebruikersavatar
UrbanErwin
Premium
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:23 am
Contacteer:

Leuk gedaan zo, zeker de rotspartij vind ik mooi!
Gebruikersavatar
Servertijd
Premium
Berichten: 237
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 4:42 pm
Contacteer:

mooie moc hoor, met leuke scenes er in verwerkt.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Vandaag nieuwe foto's gemaakt van mijn inzending voor de wedstrijd op groot formaat. Ik was niet tevreden over de kwaliteit van de foto's, maar had geen tijd meer voor de deadline om dat te verbeteren. Ook heb ik nu de tijd genomen om wat struiken en bomen beter op de foto te zetten. Verder heb ik niets aan deze moc gedaan na de inzending van donderdag. Verbeterpuntje dat ik zelf al weet is nog wat interieur bij de tovenaar in de toren, indien jullie tips en trucs hebben hoor ik het uiteraard graag.




















Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik vind de tovenaar wel gaaf zo, past prima met die opengewerkte toren. De begroeing en bloeiende delen maakt het een beetje mysterieus juist. Nice.
Qua foto's, tsja je hebt nu iedere keer een klein deel heel scherp en de rest super wazig. Althans zo zie ik het. Ik zou meer proberen een goede overzichtfoto te maken en een paar detailfoto's.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Heel erg leuk gedaan! Ik zou inderdaad wat overzichtfoto's maken met een groter diafragma en dan een langere sluitertijd. Dan wordt de hele foto scherp.
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Gaaf bouwwerk Geert!
Forestmen is altijd goed natuurlijk  
Gebruikersavatar
Twan
Premium
Berichten: 682
Lid geworden op: di nov 10, 2020 2:31 pm
Contacteer:

Leuke ruïne!
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Bedankt voor de reacties :  

Geplaatst door: @aawsum

je hebt nu iedere keer een klein deel heel scherp en de rest super wazig

Het idee was de focus te leggen op de scherpe delen, aangezien het bij redelijk wat foto's om bomen/struiken gaat. Dat was allemaal nieuw voor mij, maar aangezien ik zelf vond dat ze redelijk gelukt zijn wilde ik daarop focussen. Maar ik zal een volgende keer een grotere scherpte-diepte aanhouden.

Geplaatst door: @boindil_lego

k zou inderdaad wat overzichtfoto's maken met een groter diafragma en dan een langere sluitertijd. Dan wordt de hele foto scherp.

Groter getal, kleiner diafragma. Techniek van fotografie heb ik redelijk in de vingers. Misschien een keertje kijken naar een paar studio-flitsers met grote softboxen, dan ben ik minder afhankelijk van daglicht.

Geplaatst door: @large

Forestmen is altijd goed natuurlijk wink  

Zeker, de meeste komen nog uit mijn jeugdcollectie. Ik had niet veel castle, maar dit blijft wel een favoriet uit mijn jeugd.
Gebruikersavatar
UrbanErwin
Premium
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:23 am
Contacteer:

Heel leuk gedaan, met lekker veel bomen en planten ook!
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik zag dat ik nog helemaal geen foto's van mijn kerstdorp van afgelopen jaar heb toegevoegd, terwijl ik daar alles bij elkaar zeker wel een mee ben bezig geweest. Dus bij deze alsnog, op het moment dat ik aan het plannen ben voor een middeleeuws winterdorp voor komend jaar. Zoals te zien is zit er een set in verwerkt, maar de rest is van eigen hand. Voor de verhaaltjes gaan de credits ook naar mijn vriendin, dat is iets wat zij leuk vind en zo mag ik in de woonkamer bouwen. Uiteraard is opbouwende kritiek welkom, zodat het volgende winterdorp nog mooier/leuker word.









Gebruikersavatar
The_Blue_Budgie
Premium
Berichten: 82
Lid geworden op: ma jun 28, 2021 2:21 am
Locatie: Breda
Contacteer:

Schitterend. Ik houd van builds met verhalen! 
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Dat ijs met de pentagonale tegels geeft best een leuk effect
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Dat is een leuk dorp geworden en wat Human zegt.  
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Bedankt voor jullie lovende woorden!
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Dat ijs is inderdaad erg mooi zo. En alle kleine verhaaltjes zijn leuk om te zien. Ik ben benieuwd naar je middeleeuwse winterdorp!
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Ja mee eens, dat ijs ziet er verrassend goed uit met die blokjes, daar zit alleen een blauwe plaat onder?
Je heb ook goed gebruik gemaakt van die weg platen en alle verhaaltjes erbij maken het mooi af.

Ik heb ook wel eens ijs gemaakt met oude transparante blokjes: https://www.flickr.com/photos/the_inventor/15263544534 maar dat ziet er toch heel anders uit.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Dat ziet er uit als al wat ouder ijs waar flink op geschaatst is. Maar het geeft ook een leuk effect!
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

How did she fit under the bridge? 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Bedankt weer voor de reacties, altijd fijn om te horen dat het in de smaak valt.
@ID5: het zijn pentagonal tiles rechtstreeks op een blauwe baseplate, ik heb onder andere voor deze tiles 2 x set 70837 gekocht tijdens een kruidvat-aanbieding.
@Minoboys: Zo gaat dat in Nederland: link naar foto
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

Nice

Geplaatst door: @geert_h

@Minoboys: That's how it goes in the Netherlands: link to photo

Haha! That's funny.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Ik vind dat ijs echt best wel fenomenaal zo  
Mooi sfeertje op de foto's.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Vandaag eindelijk tijd om mijn wedstrijd-inzending met daglicht op de foto te zetten.








Detail om een kleine indruk te krijgen hoe ik de muur van hamers heb opgebouwd:

Aangezien het voor mij voor het eerst was dat ik een iets groter bootje heb gebouwd, daar ook nog wat lossen foto's van gemaakt:



Uiteraard zijn opmerkingen en verbeterpunten altijd welkom, hopelijk kan ik daar dan iets van leren. Met name over hoe ik het beste de bovenkant van het hamermuurtje de volgende keer beter kan afwerken en/of verbeterpunten qua boot zijn zeker welkom. 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Met wedge plates kun je het muurtje wat organischer afwerken, bootjes heb ik te weinig verstand van :-)
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Al enige tijd geleden dat ik hier iets heb laten zien, en met het posten van de laatste inzending voor de CMF-battle van afgelopen week lijkt het mij wel een mooi moment om mijn inzendingen ook in mijn eigen topic te tonen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
 
 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Deze moc stond al langer klaar om te fotograferen, zelfs al vanaf de laatste meeting (waar hij ook te zien is geweest). Vandaag maar even de tijd voor genomen. Meer foto's te zien wanneer je op de foto klikt. Tijdens de meeting al wat verbeterpuntjes gehoord, die ga ik zeker meenemen in mijn nieuwe versie die mee mag naar de volgende meeting. Maar uiteraard is meer opbouwende kritiek welkom.

Afbeeldingmoc-oasis-overzicht by Geert van Hoek, on Flickr
 
 
 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Very cool! I love the water techniques and greenery surrounding the oasis. The desert sand is very well done and the travellers are also a perfect touch!
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Bedankt, ik ga die ook zeker meenemen in het nieuwe ontwerp.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Vanmiddag de tijd genomen om deze moc af te stoffen, buiten een opstelling te maken voor foto's en de foto's ook van een klein beetje nabewerking te voorzien. Op mijn flickr-pagina zijn totaal 8 foto's van de moc te vinden, aangezien ik niet alles goed en mooi in 1 foto kreeg gevangen. Sommige zullen hem wellicht kennen van de laatste meeting. Zoals altijd zijn vragen, op- en aanmerkingen van harte welkom.

Afbeeldingoverzicht_ooghoogte by Geert van Hoek, on Flickr
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Leuk om eens een Oosterse MOC te zien.  :duim:
 
Dat zie je niet zo heel vaak.
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Mooi gezichtspunt zo ook! En mooie MOC, dat zeker ook!
Gebruikersavatar
Chef_NL
Premium
Berichten: 311
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:28 am
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Tof bouwwerk Geert!
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Ik zou toch zweren dat ik hier al een keertje gereageerd had, maar blijkbaar vergeten op enter te drukken :lookaround:
 
Mooie MOCs, en in het bijzonder die torens en je laatste versie van de oase. Ziet er inderdaad een stuk overzichtelijker uit zo en het witte gebouwtje voegt echt wat toe. Vind het leeuwentransport en de bepakking van de kamelen ook goed gelukt! :duim:

Ga je dit jaar weer een winterdorp opbouwen?
 
 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Bedankt voor de complimenten allemaal.

@ravelino , een winters landschap is wel het idee. Waarschijnlijk geen dorp, maar meer ideeën dan ruimte.
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Leuk gedaan.

Dat witte gebouwtje ziet er wel leuk uit, mischien kun je die poort ook nog in het wit maken, zoals de muur om het gebouw.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Bedankt! Ik heb er even aan gedacht om hem in het wit te maken, maar de leeuwenkoppen zijn helaas niet in het wit verkrijgbaar. Ik zag dat ze er in medium nougat bestaan, dat zou een optie zijn. De bewakers hebben ook leeuwenkoppen op hun torso staan, dus vond dat wel leuk passen.
Gebruikersavatar
VlieBricker
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: za jan 16, 2021 12:55 pm
Locatie: Vlieland

Fraaie moc, Geert h, lijkt wel een soort struisvogelfarm bij de bedoeïenen. of een B&B in een tropische omgeving waar je hele grote omeletten krijgt bij het ontbijt........😉👍. Erg leuk gedaan.
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Beautiful! All the details are awesome! I think the tent is very well made, are they sails from Jabba's Barge?
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Vandaag met daglicht een paar nieuwe foto's gemaakt van mijn moc voor de wedstrijd JOYnuari. Zowel een overzichtsfoto:
Afbeeldingvooraanzicht-2-s by Geert van Hoek, on Flickr

Als een foto van het kampvuur met daaromheen mensen die genieten van de marsmallows:
Afbeeldingkampvuur-close-s by Geert van Hoek, on Flickr
 
 
 
Gebruikersavatar
HappyMoc42
Premium
Berichten: 71
Lid geworden op: wo sep 14, 2022 12:20 pm

Wat een mooie kleuren! De gegroepeerdheid van kleur en stijl zet mooi het tekenfilm-achtige karakter aan.
Plaats reactie