Barthezz Brick moc's

Gebruikersavatar
Fonz
Premium
Berichten: 106
Lid geworden op: di nov 10, 2020 6:31 pm

Mooi Bart, eindelijk na al die jaren bouwen is het één geheel….
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

How many years did it take to build this?
Gebruikersavatar
Barthezz_Brick
Premium
Berichten: 396
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:19 am
Contacteer:

Thx! De auto is ingepakt en hopelijk komt het voor 95% heel aan.

Zeker! Het heeft even geduurd 😂 ben er uiteindelijk wel heel blij mee. Al was het op beeld krijgen nog een heel ding en achteraf denk ik nu al > dat staat nog niet op de foto, en dat stukje ook niet. Ik ga het ik iedergeval niet nog een keer fotograferen..

In een tijdsspanne van 3jaar, maar daarvan heb ik ook hele periodes niet kunnen bouwen door leuke gebeurtenissen in het leven. Een hele grove berekening brengt de bouwtijd op z'n 3000uur incl. ontwerp en het 2/3x opnieuw beginnen. Al kan het ook een 3500uur zijn 🤷‍♂️😁
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Wow!
Gebruikersavatar
JeroenD
Premium
Berichten: 75
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 1:14 pm
Contacteer:

Schitterend zeg! Iedere keer zie ik weer wat nieuws. Je hebt er ook echt niet normaal zo veel tijd in gestoken zeg.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1622
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Dat ziet er heel mooi uit. Veel details. Hopelijk ben je al klaar met opbouwen in Geel  :lol:
 

Mooie ode aan de Ezio-trilogie
 
Gebruikersavatar
Barthezz_Brick
Premium
Berichten: 396
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:19 am
Contacteer:

Merci!

Ik was om 10u in geel en om 13.59 klaar met opbouwen. Gelukkig ging het om 14.00 pas open 😁
Gebruikersavatar
vertmaori
Premium
Berichten: 357
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:59 am
Locatie: Heveadorp
Contacteer:

Wat een gave MOC, gisteren in Geel met eigen ogen kunnen aanschouwen. In mijn ogen de mooiste MOC die daar te zien was.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4123
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Show me the pictures!!!!!!
Gebruikersavatar
Griffon
Premium
Berichten: 234
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:49 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

mooi gemaakt  :duim:
 
Gebruikersavatar
sparhawk
Premium
Berichten: 85
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:38 am
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Dit is echt een geweldige MOC en zeker de moeite waard om in het echt te bewonderen, er is echt heel veel te zien, dus ik ben ook een paar keer wezen kijken in Geel...
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Gisteren in het echt kunnen zien in Geel. Wat een geweldig bouwwerk! :klappen:
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Wauw, wauw en nog eens wauw.  :drool:

*zet teiltje even aan de kant om bij het toetsenbord te kunnen*

De gebouwen waren al mooi, het water was al briljant maar het geheel is gewoon een perfect voorbeeld van hoe een plus een drie maakt! Het soort MOC dat je óf mateloos inspireert óf nooit meer een blokje op elkaar doet willen zetten :lol:
Ook erg mooi hoe de kade (in ieder geval haast) naadloos aansluit op elkaar ondanks al die gekke hoeken en de MOC genoeg figs/scénes bevat om het ook geen lege bedoeling te maken.

Ik zal niet veel woorden vuil maken aan een kruisverhoor over hoe, waarom en wat, want ik heb een vermoeden dat een aantal van je tutorials dat al gaan beantwoorden en een bepaald 'team' ook nog wel wat soortgelijks wil weten.

En mocht ik daarna nog vragen overhouden stel ik die wel een keer in persoon naast de MOC ;)
 
 
Gebruikersavatar
Barthezz_Brick
Premium
Berichten: 396
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:19 am
Contacteer:

Thx iedereen! Geel was inderdaad een prachtig event, met mooie bouwwerken, leuke en gezellige mensen en daarnaast ook nog eens lekker druk door de gehele dag heen.

Veel leuke reacties en complimenten gehad. Dat maakt de 3jaar eraan werken en de 4u opbouwen op de dag uiteraard goed. Leuk en gezellig om nog met een aantal lowluggers te spreken zoals hierboven beschreven. Al met al een aanrader dit event.

vandaag is serie 4 aan de beurt. Iets minder dan normaal, maar deze zijn verticaal genomen. Morgen nog 1 serie detail foto's en woensdag de gehele build.

AfbeeldingAsssin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - detailshot 21 by Barthezz Brick, on Flickr
AfbeeldingAssassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - detailshot 22 by Barthezz Brick, on Flickr
AfbeeldingAssassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - detailshot 23 by Barthezz Brick, on Flickr
AfbeeldingAssassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - detailshot 24 by Barthezz Brick, on Flickr
AfbeeldingAssassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - detailshot 25 by Barthezz Brick, on Flickr
AfbeeldingAssassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - detailshot 26 by Barthezz Brick, on Flickr
 
 
 
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1562
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Ik zag deze dus ook zaterdag in Geel. Wat @vertmaori ook zei, verreweg het mooiste van wat er te zien was. Met veel bewondering naar staan kijken  :klappen:
 
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2340
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Met een compliment voor hete ene detail doe je andere details weer tekort...

Maar de rookpluimen uit de schoorstenen of het hekje voor het raam  :love: moeten toch maar even genoemd worden.
 
 
Gebruikersavatar
Barthezz_Brick
Premium
Berichten: 396
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:19 am
Contacteer:

Thx @Afol71 en leuk je even te spreken :)

@KlaasK! Er zit genoeg leuks in al zeg ik het zelf. Daarnaast zou ik zelf niet eens weten wat ik nu echt het mooiste element, techniek of detail vindt  :S

Laatste detailshots. Uiteindelijk echt een berg foto's en dan nog zijn er stukken die er mijn inziens niet goed opstaan (vooral het wit/tan gebouw aan de achterkant). Wellicht dat ik die nog een keer los fotografeer.
 
AfbeeldingAssassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - detailshot 34 by Barthezz  Brick, on Flickr
AfbeeldingAssassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - detailshot 33 by Barthezz  Brick, on Flickr
AfbeeldingAssassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - detailshot 32 by Barthezz  Brick, on Flickr
AfbeeldingAssassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - detailshot 31 by Barthezz  Brick, on Flickr
AfbeeldingAssassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - detailshot 30 by Barthezz  Brick, on Flickr
AfbeeldingAssassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - detailshot 29 by Barthezz  Brick, on Flickr
AfbeeldingAssassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - detailshot 28 by Barthezz  Brick, on Flickr
AfbeeldingAssassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - detailshot 27 by Barthezz  Brick, on Flickr


 
 
 
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 428
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Doe ons een lol: bewaar dit kroonjuweel voor LowlugXL2023. Dan kunnen we hem live onderkwijlen. :drool:   :duim:
 

 
Gebruikersavatar
LegoMathijs
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: vr nov 27, 2020 10:15 pm
Contacteer:

Heel Gaaf geworden Bart!!!  :D :omg:
Super veel details. Deze MOC kun je gewoon niet in één keer bekijken. Iedere keer zijn er weer nieuwe details en verhaaltjes die opvallen :D
Hoop hem een keer in het echt te kunnen bewonderen.
  
 
 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Mop heads for wheat :what:... WOW!
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Dit is echt vet!  :drool:
 
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 873
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Prachtig!
Gebruikersavatar
Barthezz_Brick
Premium
Berichten: 396
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:19 am
Contacteer:

Assassin's Creed - Venice 1486 - Chapter 1: Osservare

Dit is waar ik de afgelopen 3 jaar aan heb gewerkt. Wat begon in 2019 als een idee is na zeker 3x opnieuw beginnen uitgegroeid tot een diorama zoals Venetië er in de 15eeuw uit heeft kunnen zien. Tussendoor heb ik nog een huis verbouwd en een mooi kind op de wereld gezet. Dus die 3jaar bouwen daarvan heb ik er 1,5jaar niks aan kunnen doen  :zzz:
 

Als we het uitdrukken in tijd dan heb ik er een 3000uur aan gewerkt en zitten er +-250.000 onderdelen in dit bouwwerk.

Enjoy :)

AfbeeldingAssassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - Main by Barthezz  Brick, on Flickr
AfbeeldingAssassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - Main Left by Barthezz  Brick, on Flickr
AfbeeldingAssassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - Main Right by Barthezz  Brick, on Flickr
AfbeeldingAssassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - detailshot 36 by Barthezz  Brick, on Flickr
 
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Geweldig hoe het er allemaal uit ziet. :klappen: 
Een heel mooi overzicht en dan ook nog zoveel details in elk onderdeel verwerken.  :duim:
 
 
 
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Wat is het toch een tof bouwwerk. Een detail wat mij nu weer opvalt is dat de transparante plates de mist aan het einde van de wereld moet voorstellen zoals in de games. Tenminste dat denk ik  ;). Ook weer heel goed over nagedacht dus, zoals alles bij deze moc! Het is geweldig om te zien dat je gewoon nergens consessies hebt gedaan. Een bouwwerk om ontzettend trots op te zijn!
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Wat Boindill zegt.
En ook bij vertellen dat ik medelijden met je krijg als je dit moet gaan sorteren.
Gebruikersavatar
VlieBricker
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: za jan 16, 2021 12:55 pm
Locatie: Vlieland

Wat een GE-WEL-DIG diorama is dit stukje Venetië geworden, BB! 😃👍 Alleen al de ”titelpagina” is fantastisch en een echte eyecatcher. Ik kan me voorstellen dat je daar zo lang over hebt nagedacht en gebouwd. Je moet wel 'n flinke bouwhoek gehad hebben om daaraan te kunnen werken want dit is niet zo maar een hoekje van de eettafel.......🤔😉. Heel knap gedaan. Wat had je al voorbeeld voor dit geheel?
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1562
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Ik ben vooral benieuwd of Chapter 1 van het verhaal nog verder vorm krijgt en of er misschien nog meerdere chapters komen?
 
Gebruikersavatar
Barthezz_Brick
Premium
Berichten: 396
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:19 am
Contacteer:

Thx all!

Klopt wat je zegt @boindill! Dat is precies het idee. Aan de andere kant van de mist staat 'memory unstable' en de andere kant is duidelijk 😅

Haha, @Sander! Je komt me wel helpen dan toch. Ik wil er stiekum nog niet aan denken. Het staat de komende maanden gewoon in kratten op de zolder en we zien wel wat er gebeurd en/of dit bouwwerk het levenslicht nog een keer gaat zien..

@Vliebricker, ik mag niet klagen inderdaad qua ruimte om te bouwen. Totaal niet zelfs 🤤 qua voorbeeld heb ik voor 95% mijn visuele gedachtengang gebruikt en verder niet heel veel andere dingen. Soms een kleine blik op internet of ik wat voorbeelden vanuit assassins creed kon vinden. Maar de rest is allemaal zelf verzonnen 😅🤟

@Afol71 het idee is dat er nog 3 delen volgen die het verhaal afmaken.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2340
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Jammer dat er nog maar 3 delen volgen  :miss:
 
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Gelukkig is er nog genoeg te bezichtigen in Chapter 1 want ik weet niet of we 3 jaar kunnen wachten op deel twee hoor! :miss:
 
 
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 597
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

Vèèèèèèèt :D wat een mega project! Erg goed gemaakt, zoveel goed gemaakte details in alle hoekjes!
Gebruikersavatar
Johlie70
Premium
Berichten: 182
Lid geworden op: zo mar 21, 2021 4:23 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

Na al die previews stelt het resultaat zeker niet teleur! Je legt de lat wel heel hoog voor iedereen...
Echt fantastisch. Ik blijf maar kijken.
Trouwens bij je previews zat ook een gebouw met een koepeldak, die zie ik niet?
Gebruikersavatar
Brick_Rebel
Premium
Berichten: 392
Lid geworden op: di nov 10, 2020 1:26 pm
Contacteer:

Wauw...  :fluiten: Ik heb wel eens een klein deel van deze layout mogen bewonderen, maar om het nu als geheel te zien, is echt zéér indrukwekkend, Bart!  :love:
Ik vind het al knap dat je dit formaat layout hebt gemaakt, en dan ook nog met zoveel detail en aandacht, echt prachtig!

Deze techniek met metselwerk kende ik ook nog niet, erg tof gedaan:
Barthezz_Brick

Thx iedereen! Vandaag tijd voor batch 2. We geven wat meer prijs vandaag ;) > al zijn de eerste 3 fotos nog van gisteren..

AfbeeldingAssassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - detailshot 5 by Barthezz Brick, on Flickr

En ook erg mooi gefotografeerd, dat zou ik ook wel willen weten hoe je dat zo voor elkaar hebt gekregen.

Hopelijk neem je de layout ook nog een keer mee naar LL XL of Lego World (mocht dat nog een keer plaatsvinden  :miss:)!
 
 
 
Gebruikersavatar
mikebrix
Premium
Berichten: 86
Lid geworden op: di mar 22, 2022 11:24 am
Locatie: Beverwijk

Prachtig!!! kwijl, kwijl, kwijl....
Gebruikersavatar
Servertijd
Premium
Berichten: 237
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 4:42 pm
Contacteer:

Prachtig geworden Bart! Meeste is denk ik al wel gezegd :)
Gebruikersavatar
Barthezz_Brick
Premium
Berichten: 396
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:19 am
Contacteer:

Thx iedereen voor de mooie woorden! Weet niet goed wat ik moet zeggen of ik blijf mezelf herhalen in dat geval 😆

@johlie70; klopt. Dat is een van de 8 tot 10 gebouwen die ik nog heb staan en niet heb verwerkt in dit deel. Dat volgt dus nog op een later moment (een van de andere 3delen).

@Brick_Rebel het grappige is dat ik zelf niet zo kapot ben van die gemetselde muur, maar dat genoeg mensen daar toch anders over denken.. haha

Betreffende de foto's kunnen we het daar wel een keer over hebben. Goede belichting en een degelijke achtergrond doet al wonderen. Dan hoef je weinig te bewerken en kun je vooral spelen met het evt. color graden en lichtelijk verbeteren van je foto's.

Daarnaast is enig verstand van de handmatige instellingen van een camera ook wel handig (iso, sluitertijd, diafragma etc.). Al heb je dat zo geleerd.

Ook tijdens deze sessie nog genoeg geleerd. Vooral in Photoshop EN ja deze build heeft wat last van schittering, maar dat kreeg ik er niet uit door de grote en alle tiles en schuine oppervlakte werken ook niet bepaald mee 😅
 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Totally awesome! Great details! Me and my brothers thought that big trans-clear wall was a bit funny though.
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 428
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Barthezz_Brick schreef: wo nov 23, 2022 8:50 pm Thx iedereen voor de mooie woorden! Weet niet goed wat ik moet zeggen of ik blijf mezelf herhalen in dat geval 😆

 
Je hoeft niks te zeggen, alleen ons de kans geven om deze layout op LowlugXL 2023 onder te kwijlen. :drool:
 
Gebruikersavatar
Barthezz_Brick
Premium
Berichten: 396
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:19 am
Contacteer:

Stella di orione - Florence Koopvaardijschip

Deze 15e eeuwse 'Caraval' draagt de naam 'Orion Star' en wordt gebruikt voor het vervoer van goederen langs de mediterrane handelsroutes. In 1486 hadden Florence en Venetië algemeen aanvaarde handelsovereenkomsten en voordeel van elkaar binnen de steeds groter wordende wereldwijde handelsroutes.

Afgezien van het creëren van de vorm van dit schip, de zeilen en het kleurenschema, was de echte uitdaging om het symbool van Florence na te bootsen; de iconische fleur de lis.

Persoonlijk denk ik dat dit redelijk goed is gelukt  :D


Wat achtergrondverhaal;
Ik heb voor dit type schip gekozen omdat het past binnen het timeframe en de kenmerken van de lagune van Venetië die tijd (niet diep en veel zandbanken).

De Caraval had een hekroer en een verhoogd voorschip en hekkasteel. Caravals hadden een typische lengte-balkverhouding van 3,5:1 met een geringe diepgang. Het was ook zeer wendbaar en snel. Al deze kenmerken maakten de Caraval ideaal voor het verkennen van onbekende wateren en ondiepe kustwateren, waar grotere schepen gemakkelijk op zandbanken waren gestrand of door rotsen waren beschadigd.

AfbeeldingStella di orione - Florence Merchant ship (main) by Barthezz  Brick, on Flickr
AfbeeldingStella di orione - Florence Merchant ship (side) by Barthezz  Brick, on Flickr
AfbeeldingStella di orione - Florence Merchant ship (back) by Barthezz  Brick, on Flickr
AfbeeldingStella di orione - Florence Merchant ship (detail) by Barthezz  Brick, on Flickr
 
 
 
Plaats reactie