Sorteren van transparante onderdelen.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 826
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Mijn sorteersysteem is hier en daar aan een update toe. Ik sorteer vrij grof in grote bakken omdat anders het opruimen helemaal nooit gebeurt... alles wel op soort onderdeel. Ik heb alleen nog een bak "transparant" met alle transparante bricks en plates.
Ik denk eraan transparant gewoon door de niet-transparante onderdelen heen te sorteren. Dus 1x2 trans tussen de gewone 1x2, enzovoort. Heeft iemand er ervaring mee? Vind je dan transparante onderdelen nog terug of worden ze, tja, onzichtbaar? 
 
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 526
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Ik heb de transparante cheese slopes gemengd met de niet-transparante en deze zijn gewoon prima vindbaar. Ik neem aan dat dat voor andere onderdelen net zo geldt. Alleen onderdelen met een glad oppervlak zoals tegels, raamonderdelen en curved slopes zou ik dan weer niet zo snel mixen vanwege krassen.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4157
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ik heb kleine parts in sorteerkoffers en grote parts gesorteerd per type en kleur in een ziplock, in een grote bak
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2100
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Ik heb behalve cheesslopes en ronde plates ook al m’n transparant apart. Vindbaarheid en tegen krassen inderdaad.
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

I usually sort all transparent out and then into separate colours.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Ik heb al mijn trans soort van bij elkaar per kleur, hoewel een hoop ook gewoon een eigen plek heeft. Zoals bv een heel lidl kastje met cheese slopes per kleur verdeeld en dan op een colour gradient geordend. Koffertje met allerlei bars heb ik de transkleuren apart van de solide kleuren maar wel gewoon door elkaar. Canopies en ruiten heb ik ook apart ivm krassen, canopies en windscreens hebben een bak per kleur en ruitjes zitten op formaat en kleur in wat lidl laatjes verdeeld.

De translades zijn gevuld met bricks en slopes en andere prullaria die ik niet genoeg heb om er een apart iets van te maken van 2-3 kleuren per la. Bijvoorbeeld trans doorzichtig en -zwart bij mekaar in de la. En dan een aantal bakjes erin met tegels en plates apart. Die bakjes maken dan mooie verdeelhoekjes zodat de bricks/slopes ook nog een beetje gescheiden zijn van elkaar.

Zoiets zou je met een krat ook kunnen doen zodat je als het ware gewoon kan gieten als je het een beetje bij elkaar hebt. En je hoeft het ook niet per se per kleur te sorteren als je een groot genoeg krat hebt en niet al te veel problemen hebt met grabbelen voor 200 1x1 bricks in trans-lichtblauw :banghead:
 
Edit 3: Sorry voor alle edits, de kat liep om aandacht te vragen door constant aan dingen te krabben. Voor degenen die versie 1 gelezen hadden er is weinig veranderd behalve de orde van alinea's voor coherentie.
 
 
 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4169
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik heb transparant apart van de normale kleuren.


Ik heb sowieso alles op kleur en vervolgens op soort uitgesorteerd.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2382
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Mijn transparante onderdelen heb ik in drie bakken zitten: plates, tiles, de rest. Met als uitzondering ramen, die hebben weer een eigen bak.
In de transparante plate bak zitten dus alle kleuren transparant in alle formaten door elkaar. Zolang de voorraad niet al te beperkt is gaat dat prima, maar het is erg vervelend als je op zoek moet naar de laatste 1x1 trans-clear...
Gebruikersavatar
Chef_NL
Premium
Berichten: 313
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:28 am
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Ik heb al het klein spul bij elkaar zitten (plates, tiles, rond, vierkant), dit is ook omdat ik die parts weinig gebruik. Maar alle panels heb ik dan gewoon weer bij de panels zitten :P Ik ben niet altijd even consistent, maar voor mij is het vooral geënt op wat ik wel/niet gebruik.
alle cockpits/canopy's etc heb ik apart in ziplocs in een doos om krassen te voorkomen.
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 826
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Ik weet niet of transparante tegeltjes nou minder krassen als ze in een bak met grote transparante bricks zitten dan als ze in een bak met niet-transparante tegeltjes zitten eigenlijk...
Gebruikersavatar
VlieBricker
Premium
Berichten: 274
Lid geworden op: za jan 16, 2021 12:55 pm
Locatie: Vlieland

Ik heb de transparante onderdelen vwb de “grotere” zaken in een paar aparte bakjes zitten. M.n. Ramen en deuren om krassen op het glas te voorkomen. De transparante stenen en slopes ook weer bij elkaar.
V.w.b. De 1x1 transparante plates (rond en vierkant gescheiden) en de 1x1 tiles in een ladenkastje waarin ik ook de niet-transparante onderdeeltjes bewaar (op kleur wanneer ik er veel heb of anders alles bij elkaar of met enkele kleuren bij elkaar). Zo ook met de 1x1 bricks, rond.
Plaats reactie