Bricks and More Geel (BE) 12-13 november 2022

Gebruikersavatar
Mama'sBricks
Premium
Berichten: 196
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 11:10 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Hoi!

Gaat er iemand naar Bricks and More in Geel Belgie op 12-13 november?
Als Exposant of als bezoeker? Mijn inschrijving is Approved!
En uiteraard zou het gezellig zijn als er meer mensen (die ik ken) komen  :D
 

Nog een paar vragen voor iedereen die er al eens geweest is; toevallig een hotel tip? 
Sta je achter de tafel of bij je build? Zijn er 's avonds nog AFOL activiteiten nadat de beurs sluit?
vortexico
Premium
Berichten: 79
Lid geworden op: ma aug 22, 2022 5:13 pm

Sinds afgelopen week heb ik gehoord dat ik als exposant naar BaM mag komen.
Dit wordt mijn eerste keer dus ik ben heel erg benieuwd.

Ze werden enthousiast van mijn foto's van mijn winter/trein MOC.
Ik ga proberen iets waardigs neer te zetten.

Ik ben pas net nieuw met een account op lowlug, maar is het gebruikelijk om iets herkenbaars van lowlug bij de MOC neer te zetten?
 
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Ik ben drie jaar terug als exposant een keer in Geel geweest, leuk evenement. Volgens mij was het een universiteitsgebouw waar het evenement werd gehouden. Ik heb niet echt een suggestie voor een hotel.

In principe staan er gewoon allemaal tafels en sta je een beetje naast, achter of voor je layout, dit zal waarschijnlijk per tafel verschillen Uiteraard kun je ook gewoon een rondje lopen en andere dingen bekijken. We hadden toen een afol-zaterdagavond met een soort legobingo en wat te eten.

Betreft de lowlug-herkenbaarheid zijn er waarschijnlijk op dit moment niet veel meer opties dan wellicht een lowlugbadge aanschaffen en die opspelden, mocht je dit willen.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Er waren eerder toch ook Lowlug t-shirts? Ik kan ze zo niet meer vinden.
Verder zou je evt. nog een kaartje erbij kunnen zetten met iets van 'member of Lego User Group Lowlug' en het logo (als dat mag van de Lowlug-crew/baas/bestuur) ;)
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Is het nodig op je eerste keer exposeren?
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 597
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

Ik ben wel eens bij Bricks and More geweest, erg leuke beurs en doorgaans een goed MOC gehalte. Ik heb daar jaren geleden ook eens wat tentoongesteld.
Met een Lowlug bordje o.i.d. exposeren doe je eigenlijk alleen als je ook namens Lowlug met een delegatie daarheen gaat, dat is nu niet zo.
 
Gebruikersavatar
Brick_Rebel
Premium
Berichten: 392
Lid geworden op: di nov 10, 2020 1:26 pm
Contacteer:

Veel plezier op Bricks and More! Nooit geweest, maar het klinkt leuk  :)
 
Mbt de LowLUG shirts, ik heb er ook nog geen, en ik heb op LowLUG XL meerdere (nieuwe) leden gesproken die ook wel een shirt zouden willen. 
Het is natuurlijk goeie representatie van LowLUG om die te dragen op evenementen, zij het op LowLUG XL of evenementen van andere LUGs. 

Misschien kunnen we een apart topic opzetten om interesse voor een nieuwe batch LowLUG shirts te peilen? 

#backontopic  ;)
 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Dat is al gaande maar inderdaad niet voor in dit topic.
Eerst even Skaerbaek en dan weer nieuwe dingen :)
 
Gebruikersavatar
Mama'sBricks
Premium
Berichten: 196
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 11:10 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Wat Leuk Vortexico!!! Zijn er in ieder geval 2 LowLUG ers 😉 Voor mij wordt het het 2e evenement met displayen hoor dus ook nog weinig ervaring.

Thanks voor de info allemaal!
Gebruikersavatar
SamtheChemist
Premium
Berichten: 518
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 am
Locatie: Woudenberg
Contacteer:

Ik ben er vorig jaar geweest als bezoeker en misschien ga ik dit jaar wel weer (even afhankelijk van de planning).
vortexico
Premium
Berichten: 79
Lid geworden op: ma aug 22, 2022 5:13 pm

Human schreef: di sep 13, 2022 3:35 pm Ik ben drie jaar terug als exposant een keer in Geel geweest, leuk evenement. Volgens mij was het een universiteitsgebouw waar het evenement werd gehouden. Ik heb niet echt een suggestie voor een hotel.

 
Ik ben wel vorig jaar als bezoeker geweest dus ben wel bekend met de locatie en opzet.
Stuifzand schreef: di sep 13, 2022 6:33 pm Is het nodig op je eerste keer exposeren?

 
Het idee achter iets van een naamkaartje voor mij is meer de LUG promoten en herkenbaarheid voor Lowluggers die komen kijken.
Het hoeft niet perse inderdaad maar in de evenementenlijst leek het alsof er geen Lowluggers een MOC presenteren maar dat is dan wel.
Maar als hier iets van een format voor is hoor ik het graag. Wat is het meest gebruikelijke?
 
Gebruikersavatar
Barthezz_Brick
Premium
Berichten: 396
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:19 am
Contacteer:

Ik ben er ook incl. heel Venetië (nog even door buffelen dus 😅).
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Gaaf!
Dat zou ik echt eens in het echt willen bewonderen!
Helaas heb ik dan al wat anders en het is wat ver van huis.  :sleepy:
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Barthezz_Brick schreef: do sep 29, 2022 12:31 pm Ik ben er ook incl. heel Venetië (nog even door buffelen dus 😅).

 
Zou voor mij alleen al reden zijn om te gaan :love:
 maar Limland was al lastig te realiseren, laat staan Geel :slygrin:

Er is vast wel een goede fotograaf aanwezig dan hebben we iig de foto’s nog *wink wink nudge nudge*

Success met buffelen Barthezz!
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Limland 
:S
 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Kan je dat aanwijzen op de kaart?  :lol:
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ligt naast brantiland
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Sorry Stuifzand (en eventuele andere Limburgers) was liefkozend bedoeld niet denigrerend als dat wel zo opgevat wordt mijn oprechte excuses ik zal voortaan wat meer opletten met mijn benamingen.
 
 
Gebruikersavatar
thomassio
Premium
Berichten: 420
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 pm
Contacteer:

Ik vond hem wel leuk.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Het ging dan ook niet over jouw regio.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Nee en zoals vermeld, was het ook echt niet bedoeld om denigrerend te doen of 'leuk te zijn' dus nogmaals mijn welgemeende excuses en ik zal een beetje opletten in de toekomst met mijn omschrijvingen.

Want ik als geen ander weet dat in tekst het al heel anders kan overkomen dan wanneer je met mensen direct in een gesprek bent, zeker als anderen niet bekend zijn met mijn voorkomen en gedachtegoed.

Ter aanvulling ik zie Limburg als een van de mooiste provincies die ons land kent, zowel het klimaat als de omgeving en de cultuur past veel beter bij mij dan de meeste andere provincies van Nederland, hoewel ik geboren en getogen ben in Gelderland uit ouders van Winterswijk(moet je ook mee uitkijken met de term Achterhoek) en Amersfoort en voorouders uit Groningen en Amsterdam (en de regio Winterswijk dus).
 
 
Gebruikersavatar
Mama'sBricks
Premium
Berichten: 196
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 11:10 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Barthezz_Brick schreef: do sep 29, 2022 12:31 pm Ik ben er ook incl. heel Venetië (nog even door buffelen dus 😅).

 
Super Leuk Barthezz!!! Ik ben benieuwd naar je MOC.
Ik ben ook begonnen met m'n uitbreiding.
Gebruikersavatar
VlieBricker
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: za jan 16, 2021 12:55 pm
Locatie: Vlieland

Brick_Rebel schreef: di sep 13, 2022 10:43 pm
...Mbt de LowLUG shirts, ik heb er ook nog geen, en ik heb op LowLUG XL meerdere (nieuwe) leden gesproken die ook wel een shirt zouden willen........
 




 
Je kunt zelf ook eens nadenken of je via Vistaprint eens eigen T-shirt laat maken. Je knutselt dan eerst zelf een leuk plaatje bij elkaar in zo hoog mogelijke resolutie en die laat je dan op een T-shirt naar keus (kleur, maat, soort, kwaliteit) afdrukken. Komt op een paar tientjes en daar heb je dan jaren plezier van.
Zoiets als dit bijvoorbeeld......?
 
My-house-is-my-castle-klein.png
My-house-is-my-castle-klein.png (319.47 KiB) 3104 keer bekeken
 
 
 
 
Gebruikersavatar
Ecclesiastes
Premium
Berichten: 116
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:11 am
Contacteer:

VlieBricker schreef: ma okt 10, 2022 9:52 amJe kunt zelf ook eens nadenken of je via Vistaprint eens eigen T-shirt laat maken. Je knutselt dan eerst zelf een leuk plaatje bij elkaar in zo hoog mogelijke resolutie en die laat je dan op een T-shirt naar keus (kleur, maat, soort, kwaliteit) afdrukken. Komt op een paar tientjes en daar heb je dan jaren plezier van.



 
Wel jammer dat je dan zo'n combo gebruikt, de fantastische Falcons en dan samen met t logo van de laatste tegenvallende castle reeks. :miss:

Maar zelf iets laten drukken is zeker leuk en de prijs is tegenwoordig ook prima te doen.
 
 
 
 
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Wel een supertof idee Vliebricker!

De builds van de laatste Castle lijn waren inderdaad niet veel soeps, maar de minifigs vind ik nog aardig te doen hoor.

Maar inderdaad ik had zelf in ieder geval dat schildje weggegumd of liever nog deze proberen op te poetsen/na te maken:
https://static.wikia.nocookie.net/lego/ ... 0329145151

Snap dat dat laatste misschien een beetje veel werk is maar zou het wel 'afmaken' in mijn optiek.

Wil zelf nog een keer iets proberen om die achtergrond in zijn geheel op een T-Shirt te krijgen en dan een klein schildje op de borst of zo.

Met hoe moeilijk TLG de laatste tijd doet met bedrukken/logo's (begrijpelijk ook wel) zal ik dan wel op mijn vingers getikt worden als ik daarmee op een officieel iets rondloop :lookaround: of ik heb geluk en ze bieden me freelance werk aan bij hun merch afdeling  :lol:
 
 
 
Gebruikersavatar
VlieBricker
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: za jan 16, 2021 12:55 pm
Locatie: Vlieland

Ravelino schreef: ma okt 10, 2022 12:41 pm ..... Met hoe moeilijk TLG de laatste tijd doet met bedrukken/logo's (begrijpelijk ook wel) zal ik dan wel op mijn vingers getikt worden als ik daarmee op een officieel iets rondloop :lookaround: of ik heb geluk en ze bieden me freelance werk aan bij hun merch afdeling  :lol:
 
 
 


 
Misschien hebben we hier 'n volgende Brickmaster voor het komende seizoen LEGO Masters......? 🥳🥳
 
Gebruikersavatar
SuperGrover
Premium
Berichten: 13
Lid geworden op: di mar 08, 2022 5:49 am

Hoi! Ik wil ook graag naar Geel, maar als bezoeker. Is er iemand die die kant op gaat en nog ruimte in de auto over heeft voor 2?
 
 
Gebruikersavatar
VlieBricker
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: za jan 16, 2021 12:55 pm
Locatie: Vlieland

Ravelino schreef: ma okt 10, 2022 12:41 pm

Maar inderdaad ik had zelf in ieder geval dat schildje weggegumd of liever nog deze proberen op te poetsen/na te maken:
https://static.wikia.nocookie.net/lego/ ... 0329145151


 

 
Helaas werkt die link niet goed, krijg een blank scherm te zien, geen plaatje.....🤔
 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Euh. Dit dwaalt wel heel erg af van het onderwerp.
 
Gebruikersavatar
VlieBricker
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: za jan 16, 2021 12:55 pm
Locatie: Vlieland

Stuifzand schreef: ma okt 10, 2022 9:54 pm Euh. Dit dwaalt wel heel erg af van het onderwerp.
 

 
Sorry...? 🥴🤭🫣
Gebruikersavatar
sparhawk
Premium
Berichten: 85
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:38 am
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Ik ga ook naar Bricks and More. Iemand van de organisatie heeft een foto van mijn soldaten fort op de Facebook pagina van Bricks am Siel gezien en mij via die weg benaderd, of ik geen zin had om naar Geel te gaan en daar mijn MOC te laten zien, omdat ze daar dit jaar een Piraten special hebben. Na enige twijfel heb ik besloten om er heen te gaan, mijn eerste beurs in Belgie, ik ben erg benieuwd hoe het er daar aan toe gaat.
Gebruikersavatar
vertmaori
Premium
Berichten: 357
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:59 am
Locatie: Heveadorp
Contacteer:

Leuk om te lezen dat je daar gaat exposeren, ik ga zaterdag als bezoeker, samen met Sam the Chemist
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1560
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Ik probeer er ook zaterdag te zijn (bezoeker).
vortexico
Premium
Berichten: 79
Lid geworden op: ma aug 22, 2022 5:13 pm

Leuk jullie dan te zien, hopelijk spreek ik jullie ook.
Ik kom voor de opening ook zeker even bij je kijken Barthezz.
Ik moet zelf ook nog het een en ander afmaken voor mijn winter layout.
En ook nog iets met verlichting, dat is een uitdaging op zich als ik dat ook modulair wil maken.
Nu zijn alles MILS modules dus wordt nog even experimenteren en ombouwen vrees ik.
Blijkbaar sta ik ook naast 1 van de organisatoren met zijn winter dorp, ik ben erg benieuwd, toch wel een beetje spannend de eerste keer.
Mochten mensen nog tips hebben wat mee te nemen en zo, hoor ik het graag.
Is er ook zoiets als een standaard layout voor een naam/omschrijving bordje met een "member of LowLug" logo?
Gebruikersavatar
mikebrix
Premium
Berichten: 86
Lid geworden op: di mar 22, 2022 11:24 am
Locatie: Beverwijk

SuperGrover schreef: ma okt 10, 2022 8:41 pm Hoi! Ik wil ook graag naar Geel, maar als bezoeker. Is er iemand die die kant op gaat en nog ruimte in de auto over heeft voor 2?
 
 

 
ik denk ook te gaan, weet het nog niet zeker. zaterdag gaat mij sowieso niet lukken ivm werk, maar zondag is wel de wens. al is mijn vader 3 dagen later jarig zit ik mij nu te bedenken.... :miss: en ik nog niet weet wanneer hij het viert. hopelijk het weekend daarna.
aan deze info heb jij natuurlijk net niets :banghead:
pb mij even waar je woont, zelf kom ik uit beverwijk NH
 
Gebruikersavatar
Mama'sBricks
Premium
Berichten: 196
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 11:10 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Super leuk te lezen dat er meerdere mensen komen!
Hopelijk zien we elkaar!!!
@sparhawk super cool!!! Ik ben benieuwd!!!
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Hopelijk komen we de zondag even langs. :duim:
 
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1560
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Mocht je naar dit evenement gaan en je wilt een kaartje aan de kassa kopen, weet dan dat Nederlandse betaalkaarten daar niet werken (DAMHIK).

Eenmaal binnen kun je wel met je NL betaalkaart betalen…….. ik had gelukkig nog een briefje van 10 verdwaald in de auto liggen  :twitch:
 
 
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1560
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Zo, weer thuis na het bezoek aan BAM in Geel. Voor mij een eerste evenement in de AFOL periode. Nog even gesproken met Barthezz bij zijn geweldige lay-out. Wat zit daar een vracht aan detaillering in. Ik laat het plaatsen van foto’s van de volledige lay-out aan hem. 

Ook de lay-out van Mama’s Bricks gezien. Niet gesproken, je was heel lekker bezig om dal die nieuwsgierige kinderen te helpen met hun speurtocht. Lekker kleurrijk geheel!  :duim:

Verder nog gesnuffeld bij de verkoop stands en thuis gekomen met een Bonzai set voor een leuke prijs.
(Wat moet je trouwens goed opletten en een beetje de prijzen kennen van wat je zoekt. Ik heb ook sets gezien die nog gewoon bij Lego te koop zijn, maar waar daar veel meer geld voor gevraagd wordt,)
 
Als Vortexico naast Mama’s Bricks stond dan heb ik jouw lay-out ook bewonderd, leuk hoe je op een compacte wijze toch een heel landschap met rijdende trein hebt gemaakt!

 
 
vortexico
Premium
Berichten: 79
Lid geworden op: ma aug 22, 2022 5:13 pm

Jazeker dat was ik.
Bedankt voor het compliment.
Ik heb hem hier nog niet geplaatst dus bij deze:
BaM 2022 Vortexico - licht.jpg
BaM 2022 Vortexico - licht.jpg (3.53 MiB) 2466 keer bekeken
En in het donker
BaM 2022 Vortexico - donker.jpg
BaM 2022 Vortexico - donker.jpg (2.45 MiB) 2466 keer bekeken
 En nu snel terug naar Geel voor dag 2
 
 
Plaats reactie