Berekenen wat onderdelen uit een set via BL zouden kosten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2382
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Samen met een paar van onze kinderen heb ik drie keer de boerderij gekocht. Nu wilde ik omrekenen wat ieder onderdeel "waard" is, zodat we het straks enigszins eerlijk kunnen verdelen.
Dat werk viel me nog wat tegen.
Ik heb de partslist in XML opgeslagen, dit vervolgens in Excel geopend, daarna handmatig op BL de prijs per onderdeel opgezocht. Omdat het puur om een verdeelsleutel gaat, heb ik overal gekozen voor goedkoopste nieuw in NL.
Vervolgens alles opgeteld. Dit bedrag en het bedrag dat ik per set betaald heb geeft de omrekenfactor voor wat ik nu voor een onderdeel moet rekenen.
O ja, ik heb ook nog handmatig een naam gegeven aan ieder onderdeel, want als ik een doos openmaak weet ik niet uit mijn hoofd wat elementje 23969 is...

Maar ik vroeg mij af, is er ook een mogelijkheid dat BL zelf voor mij bij de lijst onderdelen de laagste prijs in NL opzoekt?

(Nu had ik vandaag wel tijd genoeg, lang leve corona, maar dit werk zou volgende keer wel een drempeltje zijn om het nog eens te doen...)

Ps. in de bijlage mijn exceldocumentje, voor de liefhebber ;)
 
Bijlagen
setverdeling.xlsx
(22.18 KiB) 81 keer gedownload
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2348
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Je kunt tegen de api aanpraten van bricklink maar dat is wel wat gecompliceerd.
Ik gebruik in excel een simpele functie om de gemiddelde prijs op te halen.

Is dat ook een optie?
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2382
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Zou natuurlijk ook prima zijn, als van ieder element op dezelfde manier een prijs gehaald wordt, is dat prima. Je moet ergens tot een weging komen.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2348
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Kijk even bij je persoonlijke berichten, pb's, etc. (het mailboxje rechts bovenin het scherm naast je forumnaam)
Gebruikersavatar
Brick_Rebel
Premium
Berichten: 394
Lid geworden op: di nov 10, 2020 1:26 pm
Contacteer:

Ik gebruik meestal BrickStock om een set uit te parten, daarmee kun je simpelweg de huidige average BL prijs van alle onderdelen in een set ophalen. En er staan dan nog plaatjes van de onderdelen bij ook   ;)
 
Brickstore schijnt ook goed te werken, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Wordt vooral door Bricklink handelaren gebruikt, geloof ik. 

Downloadlinkjes naar beide programma's (en meer) zijn hier te vinden: https://www.bricklink.com/links.asp?catID=9

Dit gaat je hopelijk veel tijd schelen  :)). Succes!
 
ovlov
Berichten: 45
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 9:26 pm

aawsum schreef: wo sep 07, 2022 8:33 pm Je kunt tegen de api aanpraten van bricklink maar dat is wel wat gecompliceerd.
Ik gebruik in excel een simpele functie om de gemiddelde prijs op te halen.

Is dat ook een optie?
 

 
Hier ben ik ook wel benieuwd naar! :klappen:
 
 
Plaats reactie