Ervaringen Shop@Home

Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

 En voor die 1,80 hoef je het ook niet te laten  :sunnies2:
 
 
Gebruikersavatar
Virani
Premium
Berichten: 70
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 4:10 pm

Ik heb begrepen dat set 6392344 Vintage Camera (nog) beschikbaar is voor 2000 VIP punten. Echter, ik kan deze nergens vinden op de Lego site. Weet iemand hoe ik deze kan bestellen?
 
Gebruikersavatar
Iook
Premium
Berichten: 244
Lid geworden op: za nov 14, 2020 4:11 pm
Locatie: Uithuizen

Iemand een idee of er op korte termijn nog een double point VIP actie aankomt?
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4123
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Meestal in Maart wel een weekend.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4107
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik ben nu toch wel benieuwd wanneer mijn eerste B&P bestelling mijn kant op komt.
Deze is 3 januari.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4123
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ik kreeg gister bevestiging dat mijn order van 1-1 is verzonden.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4107
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik zie nog niks staan.
Ik weet dat als je maximale aantallen besteld, dan duurt het sowieso langer.
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 871
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Vandaag bevestiging dat een order van 1 - 1 onderweg is dus 3 - 1 komt er aan.

Sinds 1 dec zo'n 15 B&P bestellingen gedaan, heb niet de indruk dat de grootte van de bestelling wat uit maakt, ze druppelen nu achter elkaar binnen a.d.h.v. de besteldatum. Denk dat het wel uitmaakt of je alleen 'Bestsellers' in je order hebt want die worden sneller verstuurd (11 tot 15 dagen) vanuit een TLG distributiecentrum in Polen (met T&T) ipv Billund.

Voor de toekomst dus misschien beter om Bestseller orders te splitsen als je orders groot genoeg zijn, die heb je dan sneller thuis.
 
 
 
 
Laatst gewijzigd door Berthil op vr feb 11, 2022 4:17 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4123
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

sanderkoenen schreef: vr feb 11, 2022 2:34 pm Ik zie nog niks staan.
Ik weet dat als je maximale aantallen besteld, dan duurt het sowieso langer.

 
Zitten van mij ook een aantal max aantallen bij. Ik reken altijd op 2 maanden dus dan valt het altijd wel mee.
 
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 871
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Voor 'Standaard' vanuit Billund staat trouwens ook 11-15 dagen maar we weten dat dat niet zo is op dit moment. Of dat voor een bestelling verstuurd vanuit Polen wel zo is weet ik niet.
Schermafbeelding 2022-02-11 om 16.19.18.png
Schermafbeelding 2022-02-11 om 16.19.18.png (50.1 KiB) 5013 keer bekeken
 
 
 
 
Gebruikersavatar
Peet
Premium
Berichten: 80
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:17 am
Contacteer:

sanderkoenen schreef: vr feb 11, 2022 2:34 pm Ik zie nog niks staan.
Ik weet dat als je maximale aantallen besteld, dan duurt het sowieso langer.

 
OHOH.. had laatst een bestelling met 400 blokjes (iets met een hikup in het systeem..)
Vraag me nu af wanneer die dan komt...
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1562
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Ik zag net op de Lego website dat je vanaf vandaag (24-2) t/m 28-2 dubbele VIP punten krijgt bij aankopen
https://www.lego.com/nl-nl/page/lego-of ... UIK277ZPRN
ovlov
Berichten: 45
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 9:26 pm

Mijn Titanic is zoek.
Volgens DPD is die geleverd alleen op dat tijdstip was ik niet thuis en hij is ook niet bij de buren geleverd. Ook geen briefje in de bus. Rond het tijdstip van levering die op de DPD site staat hebben de buren wel een wit busje door de straat zien vliegen.
Volgens Lego is het pakket nog niet geleverd maar ligt het nog bij DPD.

Het zou worden opgelost dus ik laat mij verrassen.
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Is hij gezonken?

Sorry, ik kon het even niet laten
 
 
Gebruikersavatar
Iook
Premium
Berichten: 244
Lid geworden op: za nov 14, 2020 4:11 pm
Locatie: Uithuizen

altijd weer vervelden zoiets. En als het nou om iets kleins ging.....
Ik weet uit ervaring dat het een enorme doos. Althans om de omdoos van Lego zat nog weer een veel grotere omdoos.
Hoop voor je dat het goed komt.
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Oh, dat heb ik al een paar keer eerder meegemaakt met DPD. Zelfs als je wel thuis bent dan krijg je soms nog een bericht 'u was niet thuis' of inderdaad het bericht 'het is bezorgd'. De dag erop kwam het in beide gevallen alsnog binnen.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4123
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Moet zeggen dat ik dat soort ervaringen bij alle bezorgdiensten wel herken. Prijs wordt hoger, service stuk minder. Al weet ik ook wel dat die gasten alsnog onderbetaald worden maar toch.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik vind juist de service wel verbeterd. Bij zowel de DHL als DPD kun je nu in de app kiezen voor alternatieve bezorgplekken bijvoorbeeld.
DHL blijven mensen zonder tijd, de DPD bezorger is goud hier.
ovlov
Berichten: 45
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 9:26 pm

Er is een merkbaak verschil tussen DPD locaties. Voorheen kregen we de pakketten uit Oirschot en altijd keurig en niks op aan te merken. Nu krijgen we ze uit Maastricht en is het of zoek of het pakket is kapot. Hiet is de PostNL bezorger goud ook al is PostNL zelf niet altijd perfect.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Ook hier een bekend fenomeen ja. DPD is soms wel 2 dagen later, dus zolang Lego.com niet zegt dat het bezorgd is (terwijl het er niet is) maak ik me geen zorgen. In 2020 bestelde ik redelijk wat en dan komen akkefietjes dus ook wat sneller/vaker voor en toen heb ik het op een gegeven moment losgelaten want het kwam eigenlijk altijd wel goed.

Moet je ook mee uitkijken want daardoor bleek een pakket uit Amerika net weer retour te zijn gestuurd toen ik PostNL erover bereikte. Blijkbaar moest ik invoerrechten betalen maar niemand die contact opnam dat mijn doosje ergens lag en of ik ff langskwam om te betalen. Uiteindelijk netjes geld teruggekregen van de winkel (s/o naar Troy’s Toy Shop) ondanks dat hij het pakket ook nog niet terug had gezien.
 
MarcvanTilborg
Berichten: 6
Lid geworden op: zo dec 05, 2021 10:21 am

DPD is hier ook altijd een ramp.

Laatst ook de Titanic, Orchidee en de GWP Zeilbootavontuur besteld.
- De Titanic + GWP in 1 zending verzonden door Lego.
- Orchidee 3 dagen later door Lego verzonden.

Titanic heeft 1 week in het magazijn rondgezworven voordat het bezorgd werd. Moest ik ook nog helemaal naar beneden komen naar de portiekdeur omdat de bezorger zogenaamd last had van zijn enkel.
De GWP zou als eerste bezorgd worden, maar toen was ik niet thuis. Zou toen direct naar een pickup-point gebracht worden, maar was ook niet het geval. Toen nog 1 week rondgezworven in het magazijn. Daarna volgens de track en trace zou die retour gezonden zijn. Volgende dag lag die bij een pickup-point (wat tevens niet mijn ingestelde favoriete pickup-point is)
Orchidee had ik dag nadat Lego deze had verzonden wel binnen.

Laatst ook een ander pakket via DPD binnengekregen. In de app doorgegeven om een dag later te bezorgen. Hebben ze niet gedaan maar gelijk naar een random pickup point gebracht. Weer niet mijn ingestelde pickup-point.
 
ovlov
Berichten: 45
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 9:26 pm

Even een update. Het pakket zou zijn bezorgd en ene Mohammed of iets wat er op lijkt zo hebben getekend. Hier in de buurt woont niemand met een dergelijke naam. Toen ik vraagde of dat niet toevallig de bezorger zelf geweest is zei ze tot dat niet mogelijk is omdat die op een andere manier tekenen. Lego is er mee bezig en het ziet er naar uit dat er een nieuwe verzonden gaat worden als die weer op voorraad is.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Ah rottig. Gelukkig is ie nog niet uit productie en weet TLG zijn klantenservice tenminste een beetje op peil te houden.
Dat had ik ook een keer(overigens met een geheel andere bezorgdienst en artikel), zogenaamd had een buurman genaamd ‘stefan’ het ontvangen maar hier woont geen Stefan in de buurt en ik was gewoon thuis op het bezorgmoment . :twitch:
 
 
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Hier ook weer wat vreemds, gisteren een bericht van LEGO dat mijn bestelling verzonden was, tracking nummer van DPD werkte nog niet. En vandaag zonder melding was het bezorgt bij de buren omdat er niemand thuis was, en het tracking nummer werkt nog niet...

Maar verder heb ik m'n bestelling nu wel gewoon binnen.
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 871
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Ik heb eigenlijk nooit problemen met DPD en er zijn aardig wat bezorgmomenten aangezien TLG alles apart verstuurd; B&P bestseller en standaard, sets en soms zelfs GWP apart. Al komen geloof ik alleen de sets met DPD en de rest met DHL. Maar geen problemen dus.
 
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1621
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Kun je bij LEGO eigenlijk aangeven dat je voortaan alles in 1 verzending wilt?
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Nou, de mail van DPD is nu ook binnen, het wordt binnen 2 tot 3 dagen bezorgd.  :miss:
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Human schreef: wo mei 18, 2022 7:24 pm Kun je bij LEGO eigenlijk aangeven dat je voortaan alles in 1 verzending wilt?



 
Misschien als je belt en je geeft aan dat je alles tegelijk wilt,(kan me herinneren dat ik dat wellicht met een B&P bestelling met diertjes die nog niet op voorraad waren heb gehad) maar ik heb het nog nooit gehad met online bestellingen.

Een enkele bestelling die gewoon op voorraad was wel eens in 3 zendingen bezorgd, verspreid over dezelfde dag

Eerst een doos met 2 sets, de volgende dag een doos met 1 grote set en 1 gwp, en de laatste set en gwp weer een dag later.
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4123
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Summum van anti-milieu beleid was vorig jaar Januari. Een enkele order in 7 zendingen.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Ravelino schreef: do mei 19, 2022 8:34 am verspreid over dezelfde dag

 
dit moet dus week zijn, maar goed 7 valt niet te verslaan :miss:
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4123
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ja was belachelijk, de GWP verschillende sets en ook naleveringen. Waarbij er 3 zelfs gewoon op dezelfde dag werden geleverd verzonden vanaf hetzelfde adres....
Gebruikersavatar
BrickChamps
Berichten: 148
Lid geworden op: zo nov 29, 2020 1:14 am
Contacteer:

Ik denk dat LEGO er zelf weinig aan kan doen maar deze week lukte het op meerdre momenten niet om met Paypal te betalen (en dan laat ik de chaos van Bricklink Ronde 3 buiten beschouwing). Ik zag er ook een paar opmerkingen over op Brickset.

Gisteren een doos van LEGO ontvangen, die was overduidelijk (en slordig) opengesneden. Heel vreemd maar gelukkig was de order (4 setjes + GWP) compleet.
 
ovlov
Berichten: 45
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 9:26 pm

Laatste update. Na het mailtje met een handtekening had ik nog een reactie gestuurd. Hierop heb ik geen reactie meer gekregen. Omdat we alweer enkele dagen verder waren en er nog we nog steeds geen stap verder waren heb ik voor mijn eigen veiligheid ter registratie een geschil geopend bij PayPal. Daar was Lego niet blij mee. Ze beloofde dezelfde dag nog contact met mij. Ik heb niemand meer gehoord maar ik krijg mijn geld terug zodat ik de set in de winkel ksn kopen. Dit was dan ook de laatste bestelling daar zolang ze zaken blijven doen met DPD.
ovlov
Berichten: 45
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 9:26 pm

Wederom een update. Ik heb mijn geld terug. De extra's mocht ik houden. Ik heb bij Lego een klacht ingediend over DPD. Lego gaat het verder uitzoeken en als goedmaker stuurde ze me nog wat op. Vanochtend kreeg ik de mail van DPD dat er iets van Lego onderweg was naar mij alleen klopt van deze zending het adres niet en heeft Lego een verkeerd niet bestaand huisnummer ingevuld...
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4123
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Een gratis TiTaNic altijd leuk...... verder aardig van LeGo om zoveel te doen. Kost ze weinig maar levert vertrouwen op.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Zo zie je maar weer slechte ervaringen leveren toch vaak wat op
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1474
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

DPD blijft een avontuur. Woensdag besteld, stond de bezorger donderdag voor een gesloten deur. Donderdagavond ervoor gekozen om het naar een pakketpunt te laten brengen, kreeg ik vrijdag vroeg van de middag bericht dat het daar klaar zou liggen. Aangezien ik het gisteren niet meer ging redden vanmorgen iets na openingstijd op het afhaalpunt, blijkt het pakket er niet te zijn. De winkelmedewerker heeft nog gekeken in het systeem met track en trace en het zou er moeten zijn, maar het was er dus niet. En de 2 voor mij gingen ook zonder pakketje de deur uit. Er was een kleine kans dat het vanmiddag mee zou komen, anders maar een mailtje richting Lego. Er zit de forestman hide-out bij en die wil ik echt wel hebben.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1621
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Ik denk dat je te vroeg op het ophaalpunt was en dat in de middag beter kan doen. Ik heb dit ook een paar keer meegemaakt, maar mijn ervaring is dat als DPD (en ook postnl) aangeeft dat het gebracht is naar een afhaalpunt dan wordt het in het echt pas de middag na het briefje / melding daadwerkelijk daar bezorgd.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1474
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ze hadden gisteren al aangegeven dat het gebracht zou zijn om half 2, dus dan verwacht ik het er wel de volgende ochtend. Maar ze hebben het vandaag net voor sluitingstijd binnen gekregen, ik had nog net genoeg tijd om het op te halen. Ik kan dus weer bouwen
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1621
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Dat had ik dus ook, vandaar mijn suggestie een dagje te wachten
Plaats reactie