Ervaringen Shop@Home

Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1656
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Ik kreeg een mail van Lego waarbij er promotie gemaakt wordt dat je de verzamel figuur Lester kunt winnen oid.
Als ik er op klik krijg ik alleen een minifig van Stranger Things te zien en niet hoe je Lester te pakken kunt krijgen.
Hebben jullie dat ook? E

n weet iemand een/de oplossing hiervoor?
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Same here. Lester is trouwens apart verkrijgbaar en op zich niks speciaals, heb er nog één in een polybag destijds een paar gekocht voor mijn Leicester LEGO store. Volgens mij worden ze nog steeds verkocht in de echte winkel in London.
Mijn webshop probleem is nog niet opgelost maar heb wel een set kunnen bestellen.
Toen ik weer B&P wou proberen ging het weer mis. Intussen heeft de klantenservice mijn Excel met B&P items omgezet in een order in de webshop.
Gebruikersavatar
barjos
Berichten: 1
Lid geworden op: zo nov 22, 2020 9:16 pm

Die Lester kan je winnen door mee te doen aan de 'Sweepstakes'.
zie https://www.lego.com/en-nl/vip/rewards-center/rewards
Je moet dan 50 vip points betalen en dan heb je heel weinig kans dat je er eentje wint.
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 137
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:30 am

Je kunt nu een € 5 kortingsvoucher voor de helft van de normale VIP punten kopen (1 per klant). Wellicht dat over de rest van het weekend de andere bedragen ook voor de helft beschikbaar komen (dus even gokken wat het maximale voordeel oplevert afhankelijk van het aantal VIP punten dat je hebt).

https://www.lego.com/nl-nl/vip/rewards-center/rewards

Weet iemand trouwens of die klassieke IDEAS auto als GWP beschikbaar komt op 1 januari?
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Aanvullend op het berichtje van Rick: Je kan ook elke dag meedoen om 1 miljoen VIP punten te winnen. Deze actie is gratis, maar levert je potentieel wel 6000 euro aan VIP punten op.
Nog een vraag: Die kortingsvouchers zijn maar 60 dagen geldig vanaf datum van aankoop. Weet iemand of je meerdere vouchers kan inwisselen voor 1 bestelling?
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 137
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:30 am


Geplaatst door: @swandutchman

Nog een vraag: Die kortingsvouchers zijn maar 60 dagen geldig vanaf datum van aankoop. Weet iemand of je meerdere vouchers kan inwisselen voor 1 bestelling?

Ja
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

@rick Bedankt! Meteen even een voucher opgehaald.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Ik zie dat de bookstore 10270 niet meer op voorraad is bij Lego zelf. Kan je ergens zien of zo'n set nog terugkomt of is die er definitief uit?
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

De verwachting is dat de bookstore Modular nog zo'n 3 jaar leverbaar blijft 
Waarschijnlijk is Lego gewoon leeggekocht vanwege de feestdagen.
Ff wachten tot een nieuwe productie run.
De modulars hebben een vrije lange looptijd van gemiddeld 5 jaar.
jellebakker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 11:49 am

Goedemorgen,

Na 3 maanden wachten heb ik sinds kort mijn brick&pieces bestelling ontvangen. Deze bestelling was van 6 december. 
Heb op 24 februari een mail ontvangen dat het was verzonden, en op 25 februari had ik het al thuis. 
Alleen afgelopen vrijdag kreeg ik een melding van PostNL dat er post onderweg was, dus ik kijken in de app, zie ik daar een foto van de bekende bruine envelop. Volgende dag mijn envelop ontvangen. Bleek dat het exact dezelfde bestelling was van b&p.

Vraag: is het bij jullie ook weleens voorgekomen dat jullie 2 maal dezelfde brick&pièces order ontvangen?  Zal vandaag wel even telefonisch contact opnemen. 
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

@jellebakker
Jazeker, dat is me zelfs twee keer overkomen. In beide gevallen heb ik ook LEGO daarover gebeld en ze waarderen het als je dit eerlijk vermeld. In beide gevallen mocht ik de onderdelen ook houden.  
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1656
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Dat heb ik één keer gehad. Ik moest alles terug sturen.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Ik heb het het ook gehad, maar dat kwam omdat de eerste zending als verloren werd beschouwd. Ik mocht het houden. Het is denk ik vooral afhankelijk van de grootte van de bestelling en ook welke medewerker je spreekt.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

En ik denk ook aan wat. Parts of sets
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1656
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Ik denk vooral de medewerker.
Want een tweede keer dat ik belde zou ik het eigenlijk wel mogen houden, maar omdat de medewerker die ik de eerste keer gesproken had gezegd had dat het terug gestuurd moest, moest het terug gestuurd worden.
Het ging om parts van b&p natuurlijk.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Het beleid binnen Lego zou wat eenduidiger uitgevoerd moeten/kunnen worden. En eerlijk gezegd, ik weet niet wat de standaard is, al lijkt me terugsturen de meest logische aangezien je de artikelen anders 2x krijgt (of wellicht is de originele order vergoed).
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Oh, dat is best wel vreemd dat je onderdelen hebt moeten terug sturen. Zoiets kost in de meeste gevallen simpelweg teveel werk (is geld) om weer uit te parten en op te nemen in de voorraad en ook moet lego dan nog je verzending regelen.
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

Het verschilt gewoon per keer (bij losse onderdelen) omdat er denk ik geen eenduidig beleid voor is, dus open voor interpretatie.

Ik heb wel het idee dat ze makkelijker zijn als je veel en vaak lego koopt. Zoals 81 herten enzo, of een auto kofferbak en achterbank vol in de legostores. (Want dat kunnen ze achter de schermen ook gewoon allemaal zien)
Gebruikersavatar
Trijntje
Premium
Berichten: 363
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 4:25 pm
Contacteer:

Vraagje:
als je telefonisch onderdelen wil bestellen bij Lego, kun je dan i.pv. de partnummers van Lego zelf,
ook de partnummers van Bricklink gebruiken?
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ik gok van niet, maar weet het niet zeker.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Vaak wel alleen dan moet je erbij vermelden welke kleur je wil hebben. BL nummer is vaak het ontwerp nummer wat lego zelf ook gebruikt.
Sommige onderdelen zijn alleen vernieuwd en/of veranderd waardoor ze een bepaalde kleur niet kunnen vinden als je op het ontwerp nummer zoekt ipv het element nummer dus is het slimmer om even het element nummer erbij te zoeken. Hierin zit de kleur code ook verwerkt dus ieder ontwerp heeft per kleur een eigen element nummer.
Ook zijn er artikelen die gewoon niet gevonden kunnen worden op ontwerpnummer zoals dieren.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Op element nummer maak je veel meer kans dat ze het kunnen vinden, en op bricklink ook makkelijk terug te vinden. Sommige elementen zijn in de loop der jaren opnieuw uitgebracht onder een ander element nummer, dus het is goed om vooraf alle elementnummers te noteren.
Het element nummer vind je op bricklink wanneer je bij het plaatje aan de linkerzijde op color images klikt. Dan zie je eerst de plaatjes met beschikbare kleuren en daar onder de element nummers van die kleuren.
Gebruikersavatar
Trijntje
Premium
Berichten: 363
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 4:25 pm
Contacteer:

Dankjewel Geert_h voor de uitleg.
Ik wist dat die nummers ergens vindbaar moesten zijn, alleen niet hoe.
Zoeken op de Legosite vind ik lastiger.
Gebruikersavatar
Iook
Premium
Berichten: 244
Lid geworden op: za nov 14, 2020 4:11 pm
Locatie: Uithuizen

vannacht klaar om de VIP aankoop van het jaar te doen. Is hij niet op voorraad, tot gisteren stond hij op naleveren ? . Ik had mij zelf de Titanic beloofd van de eerste huuropbrengst van mijn vastgoed aankoop.....
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Balen zeg. Maar goed volgende week weer zwarte vrijdag. 
Gebruikersavatar
Iook
Premium
Berichten: 244
Lid geworden op: za nov 14, 2020 4:11 pm
Locatie: Uithuizen

inderdaad, maar wacht nu wel tot er weer dubbel VIP komt.....
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Titanic schijnt populair te zijn. 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Afgelopen weekend een bestelling gedaan bij b&p, van ongeveer €55. Omdat ik daarvoor verzendkosten kreeg, ook maar een zakje xtra mee besteld met etenswaren dat ik toch nog wilde hebben. Toen had ik dus geen verzendkosten meer, dan valt de prijs voor zo'n zakje helemaal mee.
Krijg ik bericht dat dpd vandaag langs komt met een pakketje, met daarin alleen dat zakje xtra. Wanneer iedereen dit gaat doen, denk ik dat het voor Lego veel interessanter is om vanaf €55 bij b&p ook gratis te verzenden. Of ben ik de enige die zo denkt?
Gebruikersavatar
Iook
Premium
Berichten: 244
Lid geworden op: za nov 14, 2020 4:11 pm
Locatie: Uithuizen

dat maakt het inderdaad wel weer duurder als ze dat weer apart verzenden. Nu is de verzending van B&P waarschijnlijk over het algemeen wel goedkoper dan de grote pakketen lijkt mij. Soms verbaas ik mij sowieso wel over verzenden. Zo is het al een paar keer voorgekomen dat ik de GWP wel alvast ontving en dan later iets wat op naleveren stond. dus ook 2x verzenden. De laatste keer had ik ook een bestelling op backorder maar werd toen wel met GWP later verzonden in 1 pakket, dus misschien hebben ze dit nu ook aangepast.
ovlov
Berichten: 45
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 9:26 pm


Geplaatst door: @iook

vannacht klaar om de VIP aankoop van het jaar te doen. Is hij niet op voorraad, tot gisteren stond hij op naleveren ? . Ik had mij zelf de Titanic beloofd van de eerste huuropbrengst van mijn vastgoed aankoop.....

Hier hetzelfde. Bijna €900,- klaar staan hebben ze zoals gewoonlijk weer niks op voorraad.
Gebruikersavatar
Barthezz_Brick
Premium
Berichten: 396
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:19 am
Contacteer:

Gelukkig wordt je geld niet minder waard en is de set niet gelimiteerd. Je zal even moeten wachten en mocht het om de dubbele vip punten gaan dan komen die sowieso in feb/mrt. weer terug (rondom BF nogmaals zou evt. kunnen).
Gebruikersavatar
Mahj
Premium
Berichten: 74
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:08 am
Contacteer:


Geplaatst door: @iook

vannacht klaar om de VIP aankoop van het jaar te doen. Is hij niet op voorraad, tot gisteren stond hij op naleveren ? . Ik had mij zelf de Titanic beloofd van de eerste huuropbrengst van mijn vastgoed aankoop.....

Ach, als je nog een maandje uitknijpt betalen je huurders de korting die je misloopt wel.
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:


Geplaatst door: @ovlov

Hier hetzelfde. Bijna €900,- klaar staan hebben ze zoals gewoonlijk weer niks op voorraad.

Je kunt het ook in de fysieke winkels proberen. Meestal hebben ze daar wel iets aan lego staan.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Iets, van de week de titanik ook nog in de Kalverstraat. 
Gebruikersavatar
Iook
Premium
Berichten: 244
Lid geworden op: za nov 14, 2020 4:11 pm
Locatie: Uithuizen


Geplaatst door: @mahj

Ach, als je nog een maandje uitknijpt betalen je huurders de korting die je misloopt wel.
? ? 
@ Aangord/Raven   Als ik naar de legostore zou gaan ben ik de korting ook wel kwijt.....Uithuizen (kop van groningen) naar utrecht of amsterdam.... ? 


Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

Oh. Er gaat dan ook niks boven Groningen  

Noort oost Nederland is idd nog de Sjaak wat betreft Legostore toegang. De rest van Nederland is voorzien. (Leidschendam Amsterdam Utrecht of Wijnegem/Essen/Oberhausen)
Gebruikersavatar
Iook
Premium
Berichten: 244
Lid geworden op: za nov 14, 2020 4:11 pm
Locatie: Uithuizen


Geplaatst door: @aangord

Oh. Er gaat dan ook niks boven Groningen  

@aangord... nog een kilometertje of 6 naar de dijk....  
maar inderdaad een store is voor ons nog niet echt bereikbaar.....

Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Daarentegen is Denemarken wel weer dichtbij   #zilverlining
Gebruikersavatar
BrickJohannes
Premium
Berichten: 165
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:23 am
Contacteer:

Als je geld zat hebt om Lego te kopen is afstand ook geen issue om wat te reizen is mijn beleving.

Nu weer ontopic?!
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:


Geplaatst door: @geert_h

Afgelopen weekend een bestelling gedaan bij b&p, van ongeveer €55. Omdat ik daarvoor verzendkosten kreeg, ook maar een zakje xtra mee besteld met etenswaren dat ik toch nog wilde hebben. Toen had ik dus geen verzendkosten meer, dan valt de prijs voor zo'n zakje helemaal mee.
Krijg ik bericht dat dpd vandaag langs komt met een pakketje, met daarin alleen dat zakje xtra. Wanneer iedereen dit gaat doen, denk ik dat het voor Lego veel interessanter is om vanaf €55 bij b&p ook gratis te verzenden. Of ben ik de enige die zo denkt?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste B&P bestellingen al gewoon netjes de verzendkosten betaal. Je krijgt inderdaad anders 2 pakketjes en zo spaar je het milieu weer een beetje en de pakketbezorger heeft weer wat minder te doen.
Plaats reactie