Ervaringen Shop@Home
- sanderkoenen
- Kopen!
- Berichten: 4643
- Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
- Locatie: Enkhuizen
- Contacteer:
PayPal is echt ideaal
Nee, die kogel had ik afgelopen weekend even ontweken :S :Trijntje schreef: ↑di mar 07, 2023 8:18 pm Er kunnen geen VIP punten meer bij S@H worden ingewisseld als je betaalt per bankoverschrijving.
(wanneer je niet over een creditcard of PayPall beschikt)
Als dit bij iedereen al algemeen bekend was, sorry, dan heb ik dat even gemist, voor iedereen die het nog niet in de gaten had dan toch maar dit bericht.
-Ik heb bij het bestellen van Rivendell mijn VIP-punten ingeleverd voor korting (€ 130,-, dat is de moeite op een set van € 500,-).
-Echter, omdat ik al wist, dat ik het restant van € 370,- vooruit zou moeten betalen, had ik al geld naar mijn Paypal overgemaakt en de bestelling via Paypal betaald (dat scheelt weer een dag of 2 met wachten op de mail van LEGO, dat ik vooruit moet betalen én dat zij vervolgens mijn betaling hebben ontvangen en verwerkt).
Dus bedankt voor de waarschuwing. Die moet ik onthouden, wanneer ik een volgende keer na het gebruiken van de kortingscodes waar ik mijn VIP-punten voor inwissel onder de € 200,- duik.
Inderdaad! Dat zou het ook een stuk eenvoudiger maken. Dan hoef ik voor geintjes, zoals hierboven omschreven niet eerst geld over te maken naar mijn Paypal-account. Voor vaste gebruikers misschien geen issue, maar ik vind het vrij omslachtig.
Maar betalen met IDeal op lego.com: De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Wat mij pas wel opviel bij betalen met Paypal is dat korting pas helemaal achteraf wordt verwerkt. Het lijkt erop dat je teveel gaat betalen, maar aan het einde komt toch alles goed.
Mijn Paypal werkt inderdaad net als bij Brick_Rebel, geen gedoe met opwaarderen enz, maar gewoon gekoppeld aan de bankrekening. Dat koppelen kon gewoon met iDeal, ideaal!
Mijn Paypal werkt inderdaad net als bij Brick_Rebel, geen gedoe met opwaarderen enz, maar gewoon gekoppeld aan de bankrekening. Dat koppelen kon gewoon met iDeal, ideaal!
- Afol71
- Premium
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
- Locatie: Tussen R’daal en BoZ
Hier hetzelfde Trijntje, geen PayPal, creditcard en Apple Pay. De vraag over iDeal heb ik twee jaar geleden ook al gesteld, met hetzelfde antwoord van de klantenservice. Wat dat betreft scoort TLG minpunten hier.
Paypal is opzich een prima optie. Er zijn (in ieder geval bij TLG niet) geen extra kosten aan verbonden en de koppeling met je bankrekening is best handig. Je hoeft er dan ook geen saldo op te zetten.
Nadeel bij paypal is dan wel vaak weer dat TLG het emailadres dat je bij paypal hebt gaat gebruiken voor communicatie. Dat kunnen ze op verzoek wel weer terugdraaien overigens.
Nadeel bij paypal is dan wel vaak weer dat TLG het emailadres dat je bij paypal hebt gaat gebruiken voor communicatie. Dat kunnen ze op verzoek wel weer terugdraaien overigens.
Om het overzicht op de financiën niet te verliezen en het niet te ingewikkeld te maken.Brick_Rebel schreef: ↑di mar 07, 2023 9:16 pmMaar mag ik vragen waarom je geen PayPal-account aanmaakt als alternatief?
Liefst betaal ik gewoon direct per IDEAL. Ik vind het niet handig als bedragen pas worden afgeschreven als ik al lang vergeten ben dat er nog iets moet worden afgeschreven.
Handmatige overboekingen zie ik dan in elk geval nog eerst voorbijkomen.
Dat is zeker vervelend. Persoonlijk heb ik nog geen gebruik gemaakt van korting, en vind het leuker om van mijn vip punten extra items mee te bestellen. Laatst zo een fleece deken besteld en de vip winter uitbreidingspakket. Vorig jaar 2 kaarten voor Legoland. Maar ik kan me voorstellen dat je liever korting hebt.
En ik kan onderschrijven hoe makkelijk PayPal is, maar dat zou een keuze moeten zijn. Niet als verplichting moeten voelen.
En ik kan onderschrijven hoe makkelijk PayPal is, maar dat zou een keuze moeten zijn. Niet als verplichting moeten voelen.
- LegoRK
- Premium
- Berichten: 2009
- Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
- Locatie: Hardenberg
- Contacteer:
Ik betaalde ook altijd met bankoverschrijving bij Lego.
Dat is wel vreemd dat dat niet meer kan in combinatie met VIP punten.
Ik heb ook wel PayPal, maar ik heb ervaren als je daarmee betaald de korting niet wordt meegenomen. Dus dat is ook niet altijd een handige optie. Maar misschien hebben ze dat nu wel opgelost.
Erg vervelend die veranderingen...
Dat is wel vreemd dat dat niet meer kan in combinatie met VIP punten.
Ik heb ook wel PayPal, maar ik heb ervaren als je daarmee betaald de korting niet wordt meegenomen. Dus dat is ook niet altijd een handige optie. Maar misschien hebben ze dat nu wel opgelost.
Erg vervelend die veranderingen...
Dit laatste is alleen bij de Quick check-out. Als je de lange route volgt verrekent ie het wel meteen.
- sanderkoenen
- Kopen!
- Berichten: 4643
- Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
- Locatie: Enkhuizen
- Contacteer:
Das stimmt!
- Brick_Rebel
- Premium
- Berichten: 411
- Lid geworden op: di nov 10, 2020 1:26 pm
- Contacteer:
Sowieso zou ik altijd de 'lange route' gebruiken bij het afrekenen op S@H, want anders berekent ie ook geen VIP punten over je bestelling, geloof ik.
Heeft iemand wel eens gehad dat een verzending van LEGO vastgehouden wordt?
Ik heb op 1 april de Landrover besteld en daar kreeg ik een GWP en het VIP lentepakket bij. Blijkbaar is dat in twee losse dozen verstuurd (1 met de Landrover, 1 met de GWP). Op 5 april kreeg ik bericht van DPD dat de zending bij het afhaalpunt lag,* maar dat bleek alleen het kleine doosje met de GWP te zijn.
DPD gebeld en die zegt dat de grote doos bij het sorteercentrum wordt vastgehouden...? Het komt uit een LEGO magazijn uit België, maar dat lijkt me niet direct reden het vast te houden, toch...?
*) die DPD koerier is volgens mij linea recta naar dat afhaalpunt gereden: ik was de hele dag thuis, maar krijg dan alsnog zo'n "We hebben je gemist"-berichtje... jaja...
Ik heb op 1 april de Landrover besteld en daar kreeg ik een GWP en het VIP lentepakket bij. Blijkbaar is dat in twee losse dozen verstuurd (1 met de Landrover, 1 met de GWP). Op 5 april kreeg ik bericht van DPD dat de zending bij het afhaalpunt lag,* maar dat bleek alleen het kleine doosje met de GWP te zijn.
DPD gebeld en die zegt dat de grote doos bij het sorteercentrum wordt vastgehouden...? Het komt uit een LEGO magazijn uit België, maar dat lijkt me niet direct reden het vast te houden, toch...?
*) die DPD koerier is volgens mij linea recta naar dat afhaalpunt gereden: ik was de hele dag thuis, maar krijg dan alsnog zo'n "We hebben je gemist"-berichtje... jaja...
- Bricksterdam
- Premium
- Berichten: 479
- Lid geworden op: vr mar 18, 2022 7:59 pm
- Locatie: Amstelveen
- Contacteer:
Vastgehouden niet, maar de gwp's zouden vorige week uit België verzonden zijn en liggen nu op een DPD depot in het Verenigd Koninkrijk.
2 weken geleden was een bestseller pab order in een brievenbus elders in de straat gegooid (was gewoon thuis, bezorger gewoon niet opgelet).
Dan nog regelmatig kapotte/open dozen en andere vertragingen en kan wel zeggen dat het hier altijd gedonder is sinds ze naar DPD geswitcht zijn.
2 weken geleden was een bestseller pab order in een brievenbus elders in de straat gegooid (was gewoon thuis, bezorger gewoon niet opgelet).
Dan nog regelmatig kapotte/open dozen en andere vertragingen en kan wel zeggen dat het hier altijd gedonder is sinds ze naar DPD geswitcht zijn.
Op mijn vorige adres in Den Haag was het ook altijd bal met DPD.
Om de hoek zat een winkel met een DPD punt er in, mijn pakketjes werden altijd daar bezorgd ondanks dat ik gewoon thuis was...
Ervaringen met bezorgdiensten zijn sterk afhankelijk van de bezorger zelf.
Inmiddels woon ik in Berkel en Rodenrijs en heb ik niets te klagen eigenlijk.
Heel vriendelijke en zorgvuldige bezorgers over het algemeen van alle diensten
Om de hoek zat een winkel met een DPD punt er in, mijn pakketjes werden altijd daar bezorgd ondanks dat ik gewoon thuis was...
Ervaringen met bezorgdiensten zijn sterk afhankelijk van de bezorger zelf.
Inmiddels woon ik in Berkel en Rodenrijs en heb ik niets te klagen eigenlijk.
Heel vriendelijke en zorgvuldige bezorgers over het algemeen van alle diensten
- sanderkoenen
- Kopen!
- Berichten: 4643
- Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
- Locatie: Enkhuizen
- Contacteer:
Wat Large zegt.
Ik sta altijd wel van te kijken van de vele verzendingen van Lego.
Ik sta altijd wel van te kijken van de vele verzendingen van Lego.
- Brick_Rebel
- Premium
- Berichten: 411
- Lid geworden op: di nov 10, 2020 1:26 pm
- Contacteer:
De LEGO Company staat ook behoorlijk te kijken van de vele bestellingen door jou, Sandersanderkoenen schreef: ↑wo apr 12, 2023 7:24 am Ik sta altijd wel van te kijken van de vele verzendingen van Lego.
- Brick_Rebel
- Premium
- Berichten: 411
- Lid geworden op: di nov 10, 2020 1:26 pm
- Contacteer:
On topic; ik heb ook wisselende ervaringen met DPD.
Soms bezorgen ze netjes aan de deur, maar het is me ook wel eens gebeurd dat de bezorger een vrij groot pakket gewoon in de voortuin had gelegd onder een bankje - midden in het zicht en in de regen.
En dat terwijl ik gewoon thuis was!
Dus ik stuur mn tegenwoordig mn bestellingen soms bewust naar het DPD pickup point in de buurt om dit soort dingen te voorkomen.
Soms bezorgen ze netjes aan de deur, maar het is me ook wel eens gebeurd dat de bezorger een vrij groot pakket gewoon in de voortuin had gelegd onder een bankje - midden in het zicht en in de regen.
En dat terwijl ik gewoon thuis was!
Dus ik stuur mn tegenwoordig mn bestellingen soms bewust naar het DPD pickup point in de buurt om dit soort dingen te voorkomen.
Als je een set bij Lego.com besteld, hoe lang doet die er dan ongeveer over om aan te komen? Is dat ook 6 weken, of heb je hem dan wel binnen 2 weken in huis?
Een set komt over het algemeen vrij snel, dus binnen 2 weken is ie over het algemeen wel binnen.
Gauw maar besteld dan
Krijg je GWP's ook bij bestellingen die pas later uitgeleverd worden?
De 10290 staat op nalevering (en gaat eruit, en heeft flinke korting), maar krijg je bij nalevering wel je bonussen?
De 10290 staat op nalevering (en gaat eruit, en heeft flinke korting), maar krijg je bij nalevering wel je bonussen?
Antwoord: ja
Gisteren was de verwachte levering na 19 oktober, nu na 1 januari. Ach, ik ben toch pas in april jarig
Dat heb ik ook gedaan, zodat ik nog net een volgende GWP erbij kreeg
- LegoRK
- Premium
- Berichten: 2009
- Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
- Locatie: Hardenberg
- Contacteer:
Dat installeren van ideaal is wel heel erg moeilijk kennelijk, dat moet toch geen half jaar duren?Trijntje schreef: ... Knip...
Ik heb het nog even na gevraagd en ons team is erg druk bezig om IDEAL te installeren op onze website, maar helaas duurt dit langer dan verwacht.
... Knip...
Bij een volledig Nederlands bedrijf niet, maar blijkbaar zit er geen prioriteit bij. Daarbij komt dat er een Europese variant van Ideal in ontwikkeling is, het zou mij niet verbazen wanneer Lego daarop wacht (al is de kans groot dat het ook nog wel even duurt voordat die werkt).
Ik heb even wat vragen betreft de insiders punten. Ik heb er heel veel gespaard en die wil ik aanstaande zaterdag gebruiken in Duitsland. Nu kan ik het volgende niet helemaal gevonden krijgen:
*De code die je krijgt, hoe kan je daarmee afrekenen in de winkel?
*Is de code die je via een Nederlands account krijgt ook in Duitsland geldig?
*Het zijn in totaal 4 codes die ik zou krijgen, of is alles dan samen gevoegd?
*De code die je krijgt, hoe kan je daarmee afrekenen in de winkel?
*Is de code die je via een Nederlands account krijgt ook in Duitsland geldig?
*Het zijn in totaal 4 codes die ik zou krijgen, of is alles dan samen gevoegd?
Ik kon in Wijnegem en Amsterdam gewoon ter plaatse aangeven dat ik punten voor korting wilde, ik hoefde niet eerst codes te maken van mijn punten.
Precies ze vragen het elke keer als ik in de shop ben. Misschien zaterdag maar eens ja zeggen.
Dank voor de antwoorden.
Even voor de zekerheid naar de klantenservice gebeld en die geven aan dat je de code die je krijgt moet opgeven bij de winkel. Vind dit beetje lastig want waarvoor ik ga, is misschien wel op en dan heb je toch al je VIP punten al in de vorm van een voucher
Even voor de zekerheid naar de klantenservice gebeld en die geven aan dat je de code die je krijgt moet opgeven bij de winkel. Vind dit beetje lastig want waarvoor ik ga, is misschien wel op en dan heb je toch al je VIP punten al in de vorm van een voucher
Als je wilt weten welke sets een LEGO Store in voorraad heeft, dan is dit heel makkelijk te achterhalen:
Je kiest een set op de LEGO-website, bijvoorbeeld set 43230 Disney Camera.
Rechts staan dan onder de productinformatie een aantal opties:
Je kiest een set op de LEGO-website, bijvoorbeeld set 43230 Disney Camera.
Rechts staan dan onder de productinformatie een aantal opties:
- Stuur me een bericht: Wanneer een set niet op voorraad is op de website, dan kun je altijd deze optie kiezen. Wanneer de set in kwestie op een gegeven moment wel weer op voorraad is, krijg je automatisch een bericht via de mail.
- Winkelvoorraad controleren: Wanneer je wilt weten of een set in de fysieke winkel op voorraad is, kies je voor deze optie. Voer je postcode in en dan zie je vanzelf welke (dichtstbijzijnde) winkel(s) de set op voorraad heeft/hebben. Je kunt natuurlijk ook een dag van tevoren bellen naar de winkel en vragen of een bepaalde set nog op voorraad is. Dan kunnen ze deze eventueel voor je reserveren en heb je nog tijd om jouw punten te verzilveren.
- Bezorging en retournering: Voor als je meer informatie wilt hebben over de bezorging van jouw bestelde set(s). De standaardverzending duurt meestal 2 tot 3 dagen en kost €5,95 (met gratis bezorging voor bestellingen boven de €55,-). Ook als je niet tevreden bent met een product en deze wilt terugsturen, kun je hier terecht.
- Bouwinstructies: Twijfel je nog over of je een set wilt kopen of niet? Kies dan deze optie, blader door de instructies van de set waarvan je nog niet zeker bent en kom erachter of het de aankoop waard is.
En wil je de voorraad in Wijnegem controleren, ga dan naar lego.be en geef bij je postcode 2110 op. Via lego.nl lukt het mij nooit om de winkel in Wijnegem te vinden.
Het mogelijk maken van betalen met iDeal ljkt aan de voorzijde redelijk makkelijk, maar in het hele systeem is het niet zo eenvoudig. Na jaren van dezelfde payment provider, is TLG niet zo lang geleden verandert van payment provider. Dus ik zou vooral aangeven dat je iDeal mist als betaal optie, want hoe meer mensen het aangeven des te duidelijker het wordt dat er een groep klanten is die het nodig heeft. iDeal mogelijk maken zou makkelijker moeten zijn geworden met de nieuwe payment provider.LegoRK schreef: ↑za dec 09, 2023 10:01 pmDat installeren van ideaal is wel heel erg moeilijk kennelijk, dat moet toch geen half jaar duren?Trijntje schreef: ... Knip...
Ik heb het nog even na gevraagd en ons team is erg druk bezig om IDEAL te installeren op onze website, maar helaas duurt dit langer dan verwacht.
... Knip...
Gezien dat ons team ook deze migratie van payment provider heeft gedaan voor de LEGO Education webshop (in de VS), weet ik dat dat de payment provider iDeal heeft als optie. Helaas is het niet zo makkelijk als gewoon even iDeal aanzetten, de integratie kost meer werk in de verschillende systemen. Daarom moet het voor het team van S@H eerst duidelijk zijn dat de groep klanten groot genoeg is om er tijd in te investeren. Dus, ik weet het is herhaling, maak het duidelijk via de klatenservice dat iDeal zeer gewenst of nodig is en hopelijk kan het op die manier verandert worden.
Een payment provider is een bedrijf dat de betaling mogelijk maakt tussen de online (of telefonishe) shop en de bank. De payment provider bepaalt dus welke mogelijkheden ze aanbieden en de shop welke betaalmogelijkheden ze integereren in hun systemen. De bank bepaalt dan hoe ze de manier van betalen implementeren, bijvoorbeeld dat de ING een andere manier van authenticatie heeft dan de Rabobank of de ABN-AMRO.
Dank nog voor de hulp, het is allemaal gelukt afgelopen zaterdag.
Kon gewoon zeggen dat ik mijn VIP punten wilde inleveren, en hoefde niet eerst een code of i.d. te laten zien. Ook niet de ronde getallen qua vip punten die je op de website nodig hebt waren niet nodig, kon alle punten gewoon inleveren.
Kon gewoon zeggen dat ik mijn VIP punten wilde inleveren, en hoefde niet eerst een code of i.d. te laten zien. Ook niet de ronde getallen qua vip punten die je op de website nodig hebt waren niet nodig, kon alle punten gewoon inleveren.