Ervaringen Shop@Home

Gebruikersavatar
Iook
Premium
Berichten: 244
Lid geworden op: za nov 14, 2020 4:11 pm
Locatie: Uithuizen

Dit keer ook wel weer een bijzondere ervaring met DPD. Vrijdagavond om 20.00 krijg ik een mailtje dat er een zending voor mij over 2 tot 3 dagen zal worden bezorgd. Prima. Kom ik zaterdag in de portiek bij mij achter, heeft het kantoor personeel waar ze pakketten mogen afgeven (volgens afspraak) een pakket neergezet. Deze is dus vrijdags overdag bezorgd en daarna is pas een mail verzonden met de boodschap over 2 a 3 dagen ontvangt u een pakket van ons.... nou ja dat was dus van het weekend alweer bouwplezier.....
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo nov 18, 2020 12:55 am

Iook schreef: ma jun 20, 2022 2:43 pm Dit keer ook wel weer een bijzondere ervaring met DPD. Vrijdagavond om 20.00 krijg ik een mailtje dat er een zending voor mij over 2 tot 3 dagen zal worden bezorgd. Prima. Kom ik zaterdag in de portiek bij mij achter, heeft het kantoor personeel waar ze pakketten mogen afgeven (volgens afspraak) een pakket neergezet. Deze is dus vrijdags overdag bezorgd en daarna is pas een mail verzonden met de boodschap over 2 a 3 dagen ontvangt u een pakket van ons.... nou ja dat was dus van het weekend alweer bouwplezier.....

 
ik kan het sinds vandaag nog sterker vertellen: vanochtend een bericht van DPD met dezelfde strekking dat er een zending is te verwachten over 2 a 3 dagen. Ik klik op de link en daar staat: bezorgtijd vandaag tussen 14 en 16 uur, aldus geschiedde........

Bij DPD dus altijd maar ook op de link klikken en niet alleen het bericht lezen. DPD, is mijn ervaring, levert niet af bij de buren en/of komt nogmaals langs, maar je mag direct naar een afhaalpunt de volgende dag. En dat is in mijn woonplaats een aardig stukje fietsen naar het autoluwe centrum.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Mijn pakketje is gisteren wel bij de buren afgeleverd, terwijl mijn vriendin de voordeur open had staan om het huis te luchten en gewoon beneden in huis bezig was. Aangezien ze wist dat hij zou komen en het busje had gezien heeft ze hem aangesproken en had een warrige verklaring. Ze heeft het maar gelijk opgehaald, maar het is een beetje vreemde actie
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik denk dat het toch heel bezorger afhankelijk is. De DPD bezorger hier is de beste bezorger die ik ooit heb gehad dus tsja ... verhuizen zou ik zeggen ;-)
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Nee, onze postnl bezorger is goud en die komt vaker iets brengen dan de DPD bezorger. Die paar keer per jaar dat DPD hier komt overleven we wel.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Het is wat aawsum zegt, het ligt altijd meer aan de bezorger dan aan het bedrijf.
Gebruikersavatar
Fancyfair
Premium
Berichten: 62
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:56 am

Een vraag betreft de Titanic, deze staat al heel lang op mijn lijstje om aan te schaffen maar is constant niet leverbaar. Ik heb het vinkje aangezet dat ik een email krijg als de set er weer is. Gisteren een mailtje ontvangen, uur later gekeken, was die al niet meer leverbaar. Is deze wel leverbaar geweest, of kan het zijn dat er maar enkele te koop zijn geweest? Ik snap niet dat een set die al 9 maanden verkrijgbaar is zo slecht leverbaar is.

Helaas is dat ook zo in de brandstores, zou het nog liever kopen op een AFOL dag, maar volgens mij is dat helemaal een opgave.
MarcvanTilborg
Berichten: 6
Lid geworden op: zo dec 05, 2021 10:21 am

Mijn ervaring toen ik de Titanic bestelde was dat ik gewoon zelf regelmatig heb gekeken en toevallig een keer het geluk had dat ie online stond. Had toen ook ingesteld dat ik een mail zou krijgen, maar toen ik besteld had was er niet eens mail gestuurd dat ie beschikbaar was.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Mijn ervaring is dat die status mails rijkelijk laat komen. Vaak te laat.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Ik heb (nog) geen enkele ervaring met bestellen bij Lego. Daarom twee vragen:
Hoeveel kastelen zou je in één keer mogen bestellen in de voorverkoop?
Als je in de voorverkoop bestelt, op wat voor levertijd moet je dan rekenen?
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Er zal vast een limiet zijn van 2 of 3 per persoon.
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 428
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Wat bedoel je met voorbestellen?
-1 Een set die per 1 augustus beschikbaar komt, nu alvast voorbestellen. Dan wordt die ook vanaf 1 augustus geleverd.
-2: Een set die per 8 augustus beschikbaar komt, is voor VIP-leden al vanaf 3 augustus beschikbaar. Dan beginnen de betaal- en levertermijnen vanaf 3 augustus te lopen (mits jij ook op 3 augustus bestelt). Als het een beetje vlot gaat, dan kun je de set in kwestie al voor 8 augustus in huis hebben. Weet wel, dat je bij grotere sets vooruit moet betalen (en de 10305 Lion Knights' Castle, als je over kastelen praat, valt daar zeker onder).

Kan er een limiet zitten op het aantal sets dat je wil bestellen? Ja.
Wat gaat die limiet zijn? Geen idee. Ter illustratie:
-op de nieuwe achtbaan zit een limiet van 3;
-op het Colosseum zit een limiet van 2;
-op het modulaire Boetiek Hotel zit eveneens een limiet van 2;
-op het modulaire Politiebureau zit een limiet van 5;
-op de voetbalstadions zit een limiet van 5 elk;
-op Optimus Prime zit een limiet van 2;
-op de Discovery zit een limiet van 5;
-op de Porsche 911, de Volkswagen T2, de Fiat 500 en de Vespa zit een limiet van 5 elk;
-op de Pick-Up Truck zit een limiet van 3;
Dus als jij het weet, mag je het zeggen...
 
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 428
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

KlaasK schreef: ma jul 18, 2022 7:38 pmHoeveel kastelen zou je in één keer mogen bestellen in de voorverkoop?

 
En nu een concreet antwoord op je 1e vraag: De limiet is gezet op 3 stuks.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Na wat denkwerk heb ik er toch maar gewoon 1 besteld... Nog een gratis Forest Men Hideout erbij ook.
Daniël blij ;)
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Bricknook schreef: wo aug 03, 2022 6:58 am
KlaasK schreef: ma jul 18, 2022 7:38 pmHoeveel kastelen zou je in één keer mogen bestellen in de voorverkoop?


 
En nu een concreet antwoord op je 1e vraag: De limiet is gezet op 3 stuks.

 
Ik vind dit dus echt vreemd. 
Maargoed, ik ga niet een halve maandsalaris in een keer uitgeven.
Dan krijg ik nog echt ruzie thuis.  :lol:
 
Vanochtend wel een kasteel besteld. Ik ben benieuwd.  :D
 


 
Gebruikersavatar
Rusty
Berichten: 105
Lid geworden op: zo aug 14, 2022 6:31 pm
Locatie: My body is on Earth, my mind is up in Space

Mocht je betalen met PayPal en een kortingscode hebben, bijvoorbeeld door het inwisselen van VIP punten, dan zal PayPal eerst toch het volledige bedrag laten zien als wat er van je rekening is gehaald. Pas een paar dagen later wordt dat aangepast, en wordt het juiste bedrag op je PayPal rekening weergegeven. Het bedrag van de korting is in de tussentijd gewoon even "weg", alsof je geen korting hebt gehad. Dit kan, als je er niet eerder mee te maken hebt gehad, best verwarrend zijn, maar volgens iemand van de Lego klantenservice was dit normaal.

Ik vermoed zelf dat PayPal dit zo doet om dezelfde redenen als dat jaren geleden bij een overboeking van je bank het geld gelijk van je rekening was, maar niet gelijk op de rekening van de begunstigde. In die tussentijd was het geld ook even "nergens" maar had de bank er beschikking over.
Gebruikersavatar
Fancyfair
Premium
Berichten: 62
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:56 am

Even een vraag betreft VIP punten, ik heb afgelopen zaterdag wat aankopen gedaan in de Lego store in Oberhausen. Ik zie echter dat de VIP punten nog niet zijn bijgeschreven, terwijl als je iets in Nederland koopt het vrijwel meteen erop staat. Is het zo dat als je iets in Duitsland koopt het wat langer duurt voordat de VIP punten worden bijgeschreven of überhaupt worden bijgeschreven?
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Sinds wanneer het Lego een (verschrikkelijke) virtuele telefoonbeantwoorder?
En ze zijn nu gesloten zegt de stem, terwijl het nog lang geen vijf uur is.
 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Ze zijn effe koffie drinken denk ik
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

O ja, dat zou kunnen. Maar dat zei de stem er niet bij ;)
(alleen dat ze van ma. tot vr. van 9:00 tot 17:00 open zijn)
Ik heb dus maar een mail gestuurd.
Gebruikersavatar
Iook
Premium
Berichten: 244
Lid geworden op: za nov 14, 2020 4:11 pm
Locatie: Uithuizen

Misschien niet helemaal de juiste plek maar gaat wel over S@H

Ik zat even in de S@H te kijken bij de 'binnenkort uit de handel' pagina's en zag daar tot mijn verbazing ook al de supermarkt en de boerenmarkt staan. Ik dacht dat deze setjes wel liepen....
Ik verbaas mij minder over de stuntmotoren en bij behorende sets.
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Gaan die er al uit?  :what:
 
 
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Rare keuze.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Gelukkig pas al een boerenmarkt en supermarkt gekocht voor de jongste hier :)
Gebruikersavatar
HoodedOne
Premium
Berichten: 261
Lid geworden op: wo jan 13, 2021 2:54 pm

Iook schreef: vr okt 28, 2022 11:32 am Misschien niet helemaal de juiste plek maar gaat wel over S@H

Ik zat even in de S@H te kijken bij de 'binnenkort uit de handel' pagina's en zag daar tot mijn verbazing ook al de supermarkt en de boerenmarkt staan. Ik dacht dat deze setjes wel liepen....
Ik verbaas mij minder over de stuntmotoren en bij behorende sets.
 

 
Inderdaad heel vreemd. Zou dat ook een reden kunnen zijn dat het maiskolf element €5,- kost bij lego.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Dan ben ik heel blij dat ik er een heb kunnen kopen voor €0,50 in Legoland minifigs atelier. Was niet onbeperkt, maar ik vind €5,11 wel erg veel voor een maiskolf.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Krijg je er wel drie voor toch? Is nog heel prijzig hoor, daar niet van..
 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Nee, dat zijn prijzen per stuk...
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Jeetje dat gaat echt nergens over, voor die prijs heb je een doosje vol onderdelen of een minifigure  :X
 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

De forestmen torso's waren vanmorgen wel erg snel uitverkocht. Nadat ik mijn bestelling had afgerond heb ik eerst maar gecontroleerd of ze er nog waren voordat ik het hier deelde dat ze beschikbaar zijn, waren ze alweer uitverkocht.
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Gewild torsootje. Black Falcon was eerst ook lastig te krijgen.

Ik hoop dat TLG ook een blauwe Forestmen versie uitbrengt.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Ik hoop dat ze ook nog een andere versie van de blauwe black falcons torso gaan maken zonder maliënkolder en waar je wat makkelijker andere kleur armpjes aan kunt ploppen. Vrees van niet.
Nieuwe standaard castle torso's hebben meer kans hoop ik:
Afbeelding
Afbeelding
Nieuwe drakenriddertjes of Fright Knights zou ook leuk zijn. Met name onderstaande:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Want die groene fantasy era riddertjes worden wel erg prijzig en de Fright Knights torso's zijn wel erg outdated aan het worden. Ach ben allang blij dat castle weer een beetje liefde krijgt van TLG de laatste jaren.

Back on-topic: Heb voor de gein een beetje gebrowset door de PAB winkel maar die prijzen slaan inderdaad helemaal nergens meer op. Ik had gehoopt dat met de samensmelting van PAB en B&P en de aankoop van BrickLink de prijzen op die laatste site wat zouden dalen, maar het omgekeerde is eerder waar (wat per saldo uiteindelijk op hetzelfde neerkomt alleen duurder voor ons).
 
 
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Na lang wachten eindelijk bricks and pieces onderdelen binnen... ik helemaal blij, want nu kan ik mijn Kerst MOC gaan bouwen! Doe ik de verpakking open en zie ik dat het tjokvol onderdelen zit die ik helemaal niet heb besteld (en wat ik wel heb besteld ontbreekt natuurlijk). Alleen de pakbon is wel goed :notimpressed:. Komende week de klantenservice maar eens bellen en hopen dat de onderdelen nog leverbaar zijn en dat ik nog tijd heb om het te bouwen voor Kerst.
 
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1562
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

:twitch:
 
Gebruikersavatar
Iook
Premium
Berichten: 244
Lid geworden op: za nov 14, 2020 4:11 pm
Locatie: Uithuizen

Beetje te druk momenteel heb ik het idee.
Wat mij wel heel erg meeviel: zaterdag de rollercoaster besteld en vandaag al geleverd. Had er rekening mee gehouden dat er wel de nodige vertragingsmailtjes zouden komen wegens drukte... Maar goed dus lekker bouwen de komende tijd :-)
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

De verkeerd ontvangen onderdelen moet ik terugsturen, nou ja dat is prima. Wachttijd voor de juiste onderdelen is wederom 3 weken :banghead:. Ja, daar ben ik best pissig over. Ik bestel niet voor niets op 1 november om op tijd mijn kerst MOC te kunnen bouwen.
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Echt hè. En ook geen paklijst voor de ontvangen onderdelen anders zou je kunnen zeggen kunnen we niet iets regelen. Of jij stuurt die onderdelen gewoon door naar de bedoelde eindbestemming op hun kosten, maar ja ivm privacy gaan ze die gegevens niet doorgeven natuurlijk. Boden ze je niks aan voor het ongemak?
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

swandutchman schreef: di nov 22, 2022 4:40 pm De verkeerd ontvangen onderdelen moet ik terugsturen, nou ja dat is prima. Wachttijd voor de juiste onderdelen is wederom 3 weken :banghead:. Ja, daar ben ik best pissig over. Ik bestel niet voor niets op 1 november om op tijd mijn kerst MOC te kunnen bouwen.
 

 
Stelletje sukkels daar.

Heb je toevallig mijn onderdelen ontvangen?  :P
 
 
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Het retourneren van de onderdelen vind ik prima. De klantenservice heeft een retourlabel voor me gemaakt en ik ben geen verzendkosten kwijt. Ook hebben ze VIP-punten bijgeschreven voor het ongemak. Voor de zekerheid doe ik in het pakje ook de pakbon (hebben ze meteen mijn bestelnummer) en heb er opgeschreven dat dit retour gaat vanwege verkeerde onderdelen. Kijk, eigenlijk had ik een deel van de onderdelen zelf kunnen houden aangezien niemand weet wat er wel bij geleverd is, maar zo ben ik niet :). Ik wil gewoon de onderdelen waar ik voor betaald heb en daarom vind ik het zo jammer dat ik weer zo lang moet wachten. De verwachte levertijd is halverwege December en ik denk niet dat ik dan nog mijn Kerst MOC ga bouwen. Daar heb ik ze ook nog even een mailtje over teruggestuurd (niet dat het helpt, maar ik wil het toch aan ze kwijt).
 
 
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Sanderkoenen, als jij toevallig mijn onderdelen hebt ontvangen kunnen we ruilen :lol:
 
Plaats reactie