Steekwagen of kar voor vervoer MOCs

Plaats reactie
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 640
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Ik zoek een transportmiddel voor het vervoeren van MOCs die ik in kratten wil vervoeren voor toekomstige LEGO-/modelbouwevenementen. Het moet met het openbaar vervoer mee kunnen en buiten te gebruiken zijn, desnoods voor wat langere afstanden.

Steekwagens lijken mij het meest geschikt, alleen zitten in de lichtere modellen geen met lucht gevulde banden. Wat belangrijk is om er mee over straten te rijden zonder dat het rammelt, MOC's uit elkaar vallen en vermoeiend duwen is. De prijsklasse van de zwaardere modellen, naast dat ze teveel kilo's kunnen dragen dan nodig voor mij is, vind ik te duur.

Er zijn vast andere karretjes en dergelijke, maar geen idee waar ik moet beginnen.
Iemand ervaring en tips?
 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1486
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Zonder ervaring, maar ik moet gelijk aan een opvouwbare bolderkar met luchtbanden denken. In ieder geval zeer geschikt voor lange afstanden
Gebruikersavatar
alois
Premium
Berichten: 228
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:37 am
Locatie: VELP GLD
Contacteer:

Het moet met het OV meekunnen.... dan weet ik niet of je zomaar een steekwagen kunt gebruiken (ik zit op dit moment in een overvolle trein waar een steekwagen echt niet bij zou passen). Is het niet makkelijker om met iemand te carpoolen die ook naar het evenement gaat?
Gebruikersavatar
thomassio
Premium
Berichten: 423
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 pm
Contacteer:

Volgens mij hebben zowel Elderon als Eti zoiets ooit gedaan, maar ik vond het er maar onhandig uitzien
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 826
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Ik heb wel een steekwagentje waar een paar van die dozen op kunnen ja. Kan handig zijn als je met het openbaar vervoer gaat, maar natuurlijk wint het niet van een kofferbak.
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 826
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Ik gebruik ook een grote koffer, mijn hele soropolis-gebeuren past daar precies in. Je bent dan wel erg blij als een station een lift heeft, want Lego is best zwaar.
Gebruikersavatar
Jourianbax
Premium
Berichten: 75
Lid geworden op: do nov 12, 2020 6:58 pm
Contacteer:

Ik gebruik een Elektrische pallettruck, maargoed ieder zijn budget haha
Gebruikersavatar
sparhawk
Premium
Berichten: 85
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:38 am
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Het nadeel van een steekwagen is dat je deze kantelt en dus ook je MOC, Dat zou een probleem kunnen zijn voor sommige constructies.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2348
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Dan kun je beter ook niet in heuvelachtig landschap exposeren denk ik.
Maar is bv een concept als zo'n winkelmandje op 4 wieltjes iets. Dat staat recht en trek je gewoon mee. Dat zal vast ook wel bestaan als een soort krat
Plaats reactie