LowlugXL 2022 - napraten, foto’s enz

Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

In dit topic kunnen we napraten en foto’s delen over/van LowlugXL 2022.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik weet zeker dat andere betere foto's hebben gemaakt dan ik, maar ik wil bij deze iedereen bedanken voor het ontzettend gezellige weekend. Uiteraard zeker ook de organisatie, het was echt top geregeld!
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Het was geweldig ... en zwaar. Maar ik ben weer thuis,
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1656
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Zo, ik ben weer thuis. (Toch wat langer dan twee uur treinen vanaf Den Bosch)
Maar ik kijk terug op een gezellig, open en mooi event. Goed en prettig georganiseerd. :duim:
Achteraf had ik beter m'n fotocamera mee kunnen nemen want voor foto's met de telefoon was het wat te donker in de hal.
Gebruikersavatar
Legopapa
Premium
Berichten: 235
Lid geworden op: za nov 14, 2020 12:04 am
Locatie: Almere
Contacteer:

In eerste instantie was ik alleen van plan om op de ledendag (zaterdag) te komen en de AFOL-avond en ook nog eens zonder moc.

En toen ging LW niet door  :notimpressed:  Maar al wel een complete moc klaar van 3 x 1 meter (16 XL baseplates).

Nou, geen seconde spijt van gehad deze te tonen op Lowlug XL. Wat een fijne, ontspannen, gekke en gezellige meeting was dit. Weer veel gepraat, nieuwe gezichten gezien en mooie ruildeals gemaakt. En chaos gecreeerd bij het setverdelen. Wat een pret  :duim:
 
Veel mooie complimenten mogen ontvangen voor mijn bouwwerk. Volgens een jonge dame een 100  :klappen:.
Maar helaas is het bouwwerk ter ziele. 

Moe maar zeer voldaan thuis gekomen. Lange rIt maar de moeite waard.
20220827_120422.jpg
20220827_120422.jpg (2.66 MiB) 3712 keer bekeken
 En dit is het sorteerwerk.
20220828_221758.jpg
20220828_221758.jpg (2.64 MiB) 3712 keer bekeken
 




 
 
 
 
Gebruikersavatar
Jalkow
Premium
Berichten: 118
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 11:58 am
Contacteer:

Vanochtend weer met frisse tegenzin aan het werk, na een geweldig weekend. Mijn laatste event met bezoekers was lang geleden, maar het is weer ouderwets goed bevallen. Leuk om zoveel gebiologeerd starende kinderen te zien. Ook de AFOL avond was erg leuk, met een goed georganiseerde quiz en de vrolijke loterij.

In het laatste uurtje voor sluiting kon ik de nieuwsgierigheid niet meer bedwingen en dook ik alvast in de evaluatieformulieren. Een handvol bezoekers heeft wat handgeschreven opmerkingen toegevoegd en die waren allemaal lovend. Wat vaker werd genoemd: de bouwwerken inspireren om zelf aan de slag te gaan.

Ik heb dan ook volgend jaar dan alvast in mijn agenda gezet. :)

Dankjewel aan alle organiserende leden en de vele andere handen uit de mouwen.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Die reviews ga ik overigens nog wel plaatsen hier maar vandaag heb ik als enige activiteit mijn half uurtje fysio :P
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Ook ik ben inmiddels weer thuis geraakt  :)
Het was een geweldig leuk weekend :duim:

Bedankt dat jullie allemaal je best hebben gedaan om de zaal op zaterdag zo vlot mogelijk ingericht te krijgen, dat ging veel sneller dan verwacht!
Ook het opruimen op zondag ging zeer voorspoedig  :duim:

Ik heb zowaar maar weer eens een Flickr album voor een evenement gemaakt: LINK
Vanwege alle organisatorische activiteiten heb ik niet super veel fotos van de Mocs gemaakt, maar dat maken anderen vast goed  ;)

Persoonlijk vond ik het evenement zeer geslaagd en voor herhaling vatbaar!
Gelukkig maar want de volgende editie op 26 en 27 augustus 2023 is al aangekondigd  :feest:
 
 
 
 
Gebruikersavatar
FLEXiGON
Premium
Berichten: 22
Lid geworden op: di nov 24, 2020 2:03 pm

Bedankt voor de organisatie van dit mooie evenement!

Mooie dingen gezien, leuke praatjes gemaakt, veel geleerd en iets met prioriteiten voor volgend jaar ;)
Er is een mooi idee op komen borrelen, nu tijd voor vrij gaan maken en bouwen en hopelijk volgend jaar een MOC mee...... fingers crossed
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik heb een opbouwfilmpje van mijn stukje layout gemaakt, deze is te vinden op het LowlugTV youtube kanaal.

 
 
 
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Ik vond het ook heel leuk. Heb eerst even rustig rondgekeken naar wat er stond en daarna wat foto's gaan maken. Nog een paar mensen gesproken. Daarna nog even met de RC truck van mahj mogen rijden, was leuk! :D  De GBC was ook leuk om te zien, heb hem helemaal gefilmd op het laatst. Als het nog een keer in de buurt is ga ik weer :duim:
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Thanks for some nice photos @Large!! KAHOOTS! We play it every week for my brother's HPE with his teacher and class. I'm guessing "Kopen" is Sander?

Ps, nice GBCs Berthil and NDL_GBC! Would love to see a video
 
Gebruikersavatar
Brick_Rebel
Premium
Berichten: 392
Lid geworden op: di nov 10, 2020 1:26 pm
Contacteer:

Het was weer een erg gezellige en geslaagde meeting, en ook de publieksdag vloog voorbij!  :)
 
Ik wil graag de organisatie bedanken voor het regelen, verschillende LowLUGgers voor het ruilen van gezochte onderdelen en een paar helden (you know who you are  ;)) voor onderdelen voor wat last minute MOC reparaties  :fluiten:
 
En natuurlijk alle deelnemers voor de gezelligheid!  :duim:
Volgend jaar zéker weer! 
Gebruikersavatar
alois
Premium
Berichten: 224
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:37 am
Locatie: VELP GLD
Contacteer:

Pas erg laat opgegeven om mee te doen, maar geen spijt van gehad. Het was erg gezellig, en had nog wel langer mogen duren van mij. Leuk ook met het publiek erbij, ik hoorde verschillende kinderen met hun vader overleggen dat ze ook een stad van Lego wilden gaan bouwen op zolder  :duim:. Ik had de grootste layout bij vermoed ik, dus ik was blij toen ik om twee over half zes alles in de auto en aanhanger had zitten. Ik heb nog niet alle dozen opengemaakt, dus weet nog niet wat de schade is...
 
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Was dat die grote kerk en die trein?
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

ggj schreef: di aug 30, 2022 10:06 am Was dat die grote kerk en die trein?
 
De kerk staat op zijn avatar dus denk het wel? Mooie en indrukwekkende layout trouwens.

Ik vond het ook een zeer geslaagd weekend. Het was prettig samenwerken met de LEGO Master. Hulde ook aan de organisatie.

Ik had 4 machines mee om te testen maar achteraf hadden dat er toch wat meer mogen zijn, een les voor de volgende keer. 1 machine gooide er regelmatig ballen uit maar er stonden twee uur lang twee dames van ongeveer 10 jaar bij de machine om de ballen te rapen en ook nog op de juiste plek terug te gooien. Goed geregeld, heb ze allebei een oranje balletje gegeven :)

Mee doen aan de Load Zone was ook erg leuk. Niet de snelste/behendigste maar wel een innovatieprijs in ontvangst mogen nemen waarvoor dank! Ben benieuwd naar de nieuwe uitdaging.
 
 
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1656
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Mijn foto's. De slechtste heb ik weggegooid, dus niet alles staat erop.
foto's
Net de foto's van Large bekeken en zit ik heel hard na te denken wat de namen van diegenen op de foto zijn...  :lookaround:
  :turn:
  
 
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

This folder is not yet public geeft ie aan.

Ik was trouwens je linkerbuurman
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1656
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Aha.
Dan moet ie nog even goedgekeurd worden denk ik. Ik heb de foto's deze keer ouderwets op brickshelf gezet.
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 428
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Human schreef: di aug 30, 2022 10:52 am This folder is not yet public geeft ie aan.


 
Dat is Brickshelf eigen. Het kan een paar uurtjes tot een dag of 2 duren eer je uploads zichtbaar zijn voor anderen.

Het was een geslaagd evenement.
-De Zaterdag was gezellig; rustig je dingen neerzetten, lekker rondkijken en kletsen met de anderen. Ren je rot was erg leuk. Ik deed het ook niet slecht, maar toch eens gaan nadenken, hoe ik ervoor kan zorgen dat anderen niet achter mijn kont aan gaan lopen (zoals Eti :P ). De sweepstake was ook leuk. De Kahoot was wel leuk, maar op sommige vragen 'onmogelijk'. Wil ik weten welke vragen er de volgende keer voorbij komen? De loterij pakte voor mij ongunsitg uit, ondanks pogingen van Workfromtheheart om mijn nummers te trekken. Ach, you can't win them all en aangezien ik in 2018 (de 1e proef in Oss) de hoofdprijs won (een 10251 Brick Bank), heb ik niks te klagen. Volgend jaar beter (of het jaar daarop). :lol: 
Het eten was prima. Simpel, maar prima; Friet uit een puntzak, een frikandel speciaal die niet opengesneden is, houten vorkje. Maar het smaakte goed en daar gaat het om bij eten. Hoeft ook geen haute cuisine te zijn. :duim: 
-De zondag stond voor mij in het teken van het publiek. De reacties waren leuk om te horen. De verbazing, wanneer je alles van elkaar afstapelt en het dan volledig ingericht blijkt te zijn. De complimenten over dat alles erin zit, dat erin moet zitten, dat de wagens ook nog volledig zijn ingericht. Hier en daar ook een lachje, omdat een minifig op het toilet zat.
En ik heb zowaar nog iets bij de stand van Baarlo Bricks gekocht; tussen de gebruiksvoorwerpen lagen kaasblokjes van de Speedy Gonzales Collectable Minifig. Daar heb ik er een stel van gekocht.

Volgend jaar graag weer.
Persoonlijke leermomenten voor dan:
-Ren je rot anders (minder zelfverzekerd) spelen;
-Een hotelkamer boeken voor de nacht van zaterdag op zondag.
En voor mijn vader: zijn telefoon of camera meenemen, als hij met toch op de zondag moet afzetten, omdat ik geen hotelkamer heb geboekt. Hij had graag nog wat foto's gemaakt, toen hij mij kwam ophalen (de Hondekop van Trijntje/WillieWortel, de layout van Aawsum en zeker ook zijn NS Dubbeldekker, misschien ook nog het stadhuis van Delft van Silvio en de layout van Alois). Maar toen was alles al ingepakt. :P
 
Workfromtheheart gaf aan, dat de organisatie over het algemeen tevreden was over dit weekend, dat een aantal dingen heel goed was gegaan, maar dat er hier en daar ook wat dingetjes misschien anders konden. Mogen wij hier nog meer van vernemen in een evaluatie?

Mensen, bedankt voor de organisatie en het goede gezelschap. Heel graag tot volgend jaar.

 
 
Gebruikersavatar
Mama'sBricks
Premium
Berichten: 196
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 11:10 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Wat een top weekend mensen!!!!
Ik heb me heel erg goed vermaakt!!!

Grote dank en dikke duim 👍 voor de organisatoren!!!!

Wat een energie en enthousiasme zat er in alle spellen en activiteiten!!! De lol van het set verdelen was wel echt de top!!!!
De Kahoot en ren je rot hebben me geleerd dat ik ergens in m'n hoofd een kamertje voor Lego kennis moet gaan zoeken zodat ik ook dingen kan onthouden 🙈

Al had ik niks gewonnen bij de loterij voelde ik me zo verwend met alle gekregen en geruilde Lego!!! Als een kind! 😉

Wat een prachtige MOC's stonden er!!!! Toen ik met een Lego kennis stond te praten zei hij heel oprecht, "dit is echt een mooie beurs met erg hoge kwaliteit MOC's! Ik bezoek regelmatig beurzen maar daar zie je dan toch vaak een rijtjes Modulairs staan die ik thuis ook heb.... Veel minder interessant!"

Over m'n eigen MOC was ik ook tevreden (was de eerste keer dat ik op een beurs wat heb laten zien)
Ik weet dat ik iets bij me had wat veel AFOLS niet zo interessant vinden maar het was echt goud om elk jong meisje (en menig mama) vol enthousiasme alle prinsessen te zien zoeken en horen zeggen 'mama, mama, van deze moet je ook foto's maken!!' ☺️

Bovenal vond ik het super leuk om zoveel fijne mensen te ontmoeten en te leren kennen!!! De gezamenlijke hobby te delen en voor volgend jaar staat hij al in m'n agenda!!!

Nogmaals SUPER BEDANKT allemaal!!!
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Bricknook schreef: di aug 30, 2022 11:31 am
 
En voor mijn vader: zijn telefoon of camera meenemen, als hij met toch op de zondag moet afzetten, omdat ik geen hotelkamer heb geboekt. Hij had graag nog wat foto's gemaakt, toen hij mij kwam ophalen (de Hondekop van Trijntje/WillieWortel, de layout van Aawsum en zeker ook zijn NS Dubbeldekker, misschien ook nog het stadhuis van Delft van Silvio en de layout van Alois). 

 
 

 
Excuus nog aan je vader dat de melkcarroussel niet heeft kunnen draaien. Het gaat echt nog een keer gebeuren.
 
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Bricknook schreef: di aug 30, 2022 11:31 ammaar toch eens gaan nadenken, hoe ik ervoor kan zorgen dat anderen niet achter mijn kont aan gaan lopen (zoals Eti
Ja, sorry.... ik denk dat ik na de volgende vraag ook wel expres de andere had gepakt dan jij, maar goed, jij leek inderdaad de antwoorden echt te weten en ik had dus absoluut geen idee. ze vroegen volgens mij naar de namen van figuren of zo, waar ik dus nooit van had gehoord...
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Zo, dat was een fantastisch weekend.
Ik heb genoten de dagen en het ging snel voorbij. 

Leuk om verschillende bouwwerken te zien.
Ook leuk om kennis te maken met LegoRK en Brick Champ! :duim:
 
Ik heb jullie weer lekker heen en weer laten lopen.
Mooi om te zien dat in het ene thema veel mensen bleven staan en in het andere thema een complete slachting plaats vond.  :lol:
 
Ik zie al een paar mensen schrijven dat ze willen gaan oefenen voor Ren-je-rot.
Veel plezier met oefenen, maar volgend jaar ga ik jullie plagen met Speedbuilden.  :slygrin:

Zondag was ik een beetje gaar en ging ik bij de uitgang zitten. 
Ik heb de foto's op Flickr gegooid.
Ze zijn hier te vinden.
 
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Ook ik heb van een geweldig weekend genoten. 
Ondanks dat het 2 dagen achter elkaar was, ging ook deze meeting weer veel te snel voorbij.
Iets met de tijd die vliegt als je het naar je zin hebt ofzo...

Heerlijk om de verschillende MOC's voorbij te zien komen; van enorme layouts tot technische hoogstandjes tot geweldige Castle-gerelateerde bouwwerken. :duim:
 
Het sets verdelen was ook deze keer weer een van de hoogtepunten. Heerlijk hoe je met een groep mensen zoveel enthousiasme hierin kunt steken. Aan alle deelnemers en aan Legopapa, de grote verdeler die er altijd weer een sport van maakt om de juiste onderdelen bij de minder aantrekkelijke onderdelen te doen, bedankt! :klappen:
 
Ik heb niet veel meegemaakt van de Load Zone. Heeft iemand hier nog mee gewonnen?

Ren-je-rot was weer als vanouds hilarisch en de Kahoot-quiz was leuk om te doen.
Bij de loterij had ik 6 lootjes gekocht, waarvan er 4 vette prijzen opleverden (zie het buit-topic).
Oorspronkelijk had ik de 21313/92177 Ship in a Bottle gewonnen, maar omdat ik die al had en omdat ik meer interesse had in de 21326 Winnie the Pooh, heb ik deze maar geruild met Eti. Zo zijn we beiden tevreden met onze buit. :D
 
Deze keer had ik geen MOC's mee, maar ik denk dat er een grote kans bestaat dat dit volgend jaar anders is. Zodra ik al mijn LEGO uitgesorteerd heb, hoop ik eind dit jaar/begin volgend jaar weer wat bouwwerken te laten zien.

Aan alle organisatoren en alle mensen die hebben bijgedragen aan een supertof weekend, bedankt! :klappen:
 
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 428
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Oeh, was ik bijna vergeten: ook leuk dat er nog een MOC(je) van MOCkingbird en één van haar grote minifig-sculpturen op de meeting stonden. Zo was ze er toch nog een beetje bij.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Wat Bricknook zegt.
Stuifzand en ik hebben nog even terug gedacht en kwamen tot de conclusie dat het schip haar laatste MOC was.
Gebruikersavatar
Twan
Premium
Berichten: 682
Lid geworden op: di nov 10, 2020 2:31 pm
Contacteer:

Bedankt allemaal voor het superleuke evenement! Ik heb genoten!

Veel leuke gesprekken gehad, prachtige bouwwerken gezien, en mooie ruilen gedaan!

Bedankt organisatie voor het toffe evenement! En bedankt aan iedereen die los van de "officiële" organisatie er nog iets bij organiseerde! En bedankt fotografen! En ook dank aan de gulle donateur(s) van minifig onderdelen!

Ik kan niet wachten tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Zo alle modules staan weer in de kast en het verbeteren kan gaan beginnen.
Ik heb een prima tijd gehad deze twee dagen. Leuk om het voor het eerst met publiek te zien. Jammer genoeg te weinig tijd genomen om bij alle MOCs langs te gaan en ze nog beter te bekijken. Dat is een les voor de volgende keer.
Nu eerst de molen gaan aanpakken want daar liep het na een tijdje niet goed. De tandwielen begonnen te schuiven op de assen dus dat moet verbeterd worden.
Gebruikersavatar
BrickChamps
Berichten: 148
Lid geworden op: zo nov 29, 2020 1:14 am
Contacteer:

Ik heb een top weekend gehad. Als groentje (enkel actief op het forum) wist ik niet echt wat ik moest verwachten. Maar de Lowlug club blijkt in levenden lijve ook heel toegankelijk. Ik kreeg zomaar een lift aangeboden door 2 onbekenden (bedankt Mama'sBricks en deKeet!) en op zaterdag waren er leuke activiteiten die het instappen erg makkelijk maakte. Er volgden leuke gesprekken met andere leden.

Ik was verbluft door de mooie en grote bouwwerken die er stonden. Had ik van tevoren al verwacht en mijn MOCjes voelden dus wat nietig aan. Maar bij vlagen stonden zich groepjes kinderen te verdringen bij mijn tafeltje druk wijzend naar Bumba/Super Mario/SpongeBob/Smurfen/Hello Kitty. Dat was wel heel leuk om te zien. Ook leuk dat het publiek er menig foto van maakte, kwam er al enkele tegen op Facebook.

Hier en daar een bezoeker gesproken. Ze waren aangenaam verrast dat er een LEGO event in hun buurt was en al helemaal dat het dan ook nog eens zo groot en professioneel was. Super toch?

Complimenten voor iedereen die zich heeft ingezet voor dit event! Je zult mij zeker terugzien op andere meetings :)
Gebruikersavatar
Trijntje
Premium
Berichten: 363
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 4:25 pm
Contacteer:

Hier nog iemand die dit weekend als een topweekend heeft ervaren, mijn eerste meerdaagse Lego happening. Goed bevallen en voor herhaling zeker vatbaar. Gezellig en veel moois om te zien.
Dank aan de organisatie, het hele weekend vond ik goed geregeld!

Met dank aan Geert_h kon ik mijn 9V locje nog voorzien van de juiste kleur raampjes en gele bars. Fijn dat mensen altijd behulpzaam zijn als er onderdelen ontbreken.

Het ren je rot op zaterdag vond ik hoogst vermakelijk. Geweldige vragen en nog knapper voor degenen die de antwoorden serieus echt wisten.
De ZNAP tafel bleek toch over een zekere aantrekkingskracht te beschikken, er ontstonden zowaar spontane groepsprojectjes. 
Heb me na afloop liefdevol ontfermd over de resterende ZNAP erfenis met het voornemen om iets nuttigs te bouwen van nutteloze onderdelen  :P    (is nou eenmaal één van mijn tics daar waar het Lego betreft)

De BAM ontdekte ik pas aan het eind van de middag, een aantal leuke figs in elkaar geknutseld en mijn Friendstrein van extra passagiers voorzien. (die was ik vergeten extra mee te nemen, dus kwam mooi uit)
Nieuwe kledinglook voor de figs; roze figs met bruine panty beentjes. Ziet er gelijk veel gekleder uit dan de blote beentjes.  :D
Nadat WFTH hard had geroepen dat alle fig onderdelen echt op moesten, heb ik nog eens gewinkeld naar figdelen die ook voor andere doeleinden dan alleen figs geschikt zijn, dat wordt voor mij dus uitdaging nr. 2; doe wat met die figdelen.

's Avonds waren de Kahoot vragen nog spectaculairder. Knap dat het personeel achter de bar meer vragen goed wist dan het gros van de aanwezigen.
Bij de loterij op zaterdagavond zijn Willie en ik echt schandalig in de prijzen gevallen (ieder 5 loten en allebei 4x prijs)
(ben echt superblij met de Flintstones set, puur jeugdsentiment)

Op zondag inderdaad de verwachte blik van herkenning gezien bij veel bezoekende generatie genoten. ("o  kijk, die blauwe rails had ik ook / heb ik ook nog liggen") en ("kijk, die motor heb jij thuis ook"- wijzend naar een 4,5 V motortje) 
Friends treintje deed veel ogen glunderen, helaas vrij kort want uiteraard moest het een keer gebeuren; er overleed een 4,5 V motor. Nou had ik nog 2 andere zwarte motoren mee als demo model, maar de ene was slecht (wist ik) en de andere gaf eveneens na een aantal rondjes de geest. (had ik niet verwacht, ik dacht echt dat het een goede motor was) 
Tot mijn verbazing was de oudste blauwe motor dus gewoon de hele dag probleemloos blijven werken (daar had ik wel zat reserve onderdelen voor meegenomen) 
Nog geen tijd gehad om de schade te bestuderen; ik denk een paar tandwielen in de puin. 
In elk geval geleerd voor een volgend event:
- oude motoren van te voren openen en schoonmaken / smeren
- en 4,5 V treinen zo bouwen dat een motor makkelijk uitwisselbaar wordt (nu zat die aardig ingebouwd, dus even wisselen was al een operatie op zich)

Volgend jaar? Ja zin in, maar nog geen idee hoe en wat.
Willies opleiding is dan al weer een week begonnen en begint dan gelijk met stage (ja, ook in het weekend) Heel onzeker of hij dan alsnog dat weekend vrij kan regelen, als dat lukt dan weten we dat pas een paar dagen van tevoren. Dus vermoedelijk wordt het voor mij een solo happening.  

Voor nu zit ik nog na te genieten van afgelopen weekend, dan nog alles wegruimen en een paar setjes van de loterij opbouwen.  En dan gaan broeden op iets nieuws.

 
 
 
 
 
Gebruikersavatar
Mociain
Premium
Berichten: 187
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:28 pm
Contacteer:

Het was echt een super weekend, veel lol gehad en lekker kunnen kletsen met mensen. Ook weer veel mooie MOC's gezien. De zaterdag was gewoon leuk besloten, veel kunnen zien, sets verdelen was weer leuk, ook de rest van de activiteiten waren weer mooie georganiseerd. De AFOL avond was gezellig, eerst lekker eten en kletsen, daarna quiz en verloting,
De zondag was gezellig druk, een hoop mensen die kwamen kijken en echt de ogen uitkeken naar onze bouwwerken. Mensen blijven toch verbaasd wat je van Lego kan maken.

Wat mij betreft mag het volgend jaar weer vergelijkbaar georganiseerd worden, dank voor een mooi en gezellig weekend.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1656
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

LegoRK schreef: di aug 30, 2022 10:36 am Mijn foto's. De slechtste heb ik weggegooid, dus niet alles staat erop.
foto's
...
 
Volgens mij zijn de foto's nu  zichtbaar.
Gebruikersavatar
Trijntje
Premium
Berichten: 363
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 4:25 pm
Contacteer:

LegoRK schreef: do sep 01, 2022 11:29 pm
LegoRK schreef: di aug 30, 2022 10:36 am Mijn foto's. De slechtste heb ik weggegooid, dus niet alles staat erop.
foto's
...

 
Volgens mij zijn de foto's nu  zichtbaar.

 
Inderdaad!
Mooie foto's! Leuk dat ik op de foto's nu details zie bij mocs, details die me afgelopen weekend volkomen ontgaan zijn.
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Van wie is deze Space layout en dit schip?
 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

De lay-out is van Human en het schip is van Brick Rebel.
Gebruikersavatar
BrickChamps
Berichten: 148
Lid geworden op: zo nov 29, 2020 1:14 am
Contacteer:

DSC01664.jpg
DSC01664.jpg (2.28 MiB) 2823 keer bekeken
 Grappenmakers :)
 
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Was in de film toch ook? :lol:
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

OrangeSpaceman schreef: vr sep 02, 2022 11:53 am Van wie is deze Space layout en dit schip?
 
 

 
Die eerste is inderdaad van mij. Nog geen tijd gehad om het zelf op de foto te zetten, maar waarschijnlijk wacht ik daar nog even mee. Vermoedelijk ga ik de boel nog met 2 baseplates uitbreiden. 
 
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 597
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

Human schreef: vr sep 02, 2022 4:24 pm
Dat was de favoriete MOC van mijn vrouw op LLXL :duim: 
Plaats reactie