Minifigure hoofdjes!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Minifig hoofdjes. Het zijn er een heleboel. Van de klassieke gele glimlach tot de recente gedetailleerde Medium Brown met voor- en achterdruk.

Dit topic is bedoeld om het hierover te hebben. Bijvoorbeeld: welke is je favoriet of juist niet? Ben je iemand die een voorkeur heeft voor bepaalde type hoofdjes? Welke combinaties met kapsels, torso's etc. passen volgens jou het beste bij de hoofdjes?

---

Ik heb verschillende voorkeuren, maar de klassieke gele glimlach en de nodige varianten zonder daar al te veel van af te wijken zijn hier zeer welkom. Met geaccentueerde gezichtskenmerken en grote met witte ogen, hoef je bij mij niet aan te komen.

De schedel is denk ik wel mijn favoriet.
 
 
 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2091
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Ik vind die ook leuk. Een beetje hysterisch lachend maar ik gebruik hem graag.
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 438
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Ik dacht even dat je met witte ogen het witte hooglichtje in de pupil bedoelde, maar gelukkig niet.

Tot mijn favorieten horen het knipoogje van de vrouwelijke CMF genie, alle kopjes met sproeten, die enorme Turkse hangsnor van Kazim (Indiana Jones) en de superexpressieve gezichten van Emmet (TLM).

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Kazim doet me steeds denken aan het typetje Mehmet Pamuk van van Kooten:

Afbeelding

Wat ik veel minder gebruik zijn al die monsterkoppen, robothoofden, doodshoofden en mummies, en superheldenmaskers.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4107
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Favoriete hoofdjes? Hmmm.  :turn:
 
Dat is een moeilijke vraag.Voor Space is het hoofdje van de Unitron wel een van mijn favoriete hoofjes.
Betreft Castle was ik wel erg gecharmeerd van de hoofdjes van de Black Knights.

Voor bepaalde scenes ben ik wel gecharmeerd van dit hoofdje met twee gezichten.
Iedere keer als ik ze tegenkom, koop ik ze.  :lol:
 
 
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Die laatste gebruik ik ook veel. Ik vind dat poppetje wat zich in moeten houden om niet over te geven ook erg grappig. Geen idee welk nummer dat is.
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 438
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Die uitdrukking heet queasy. Er zijn meerdere queasy hoofdjes. Ook te gebruiken voor trompetblazers.
 
 
 
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Die ja!
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2091
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Trompetblazen met bolle wangen is anders eigenlijk een no-go  :lookaround:
 
 
 
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 438
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Ik denk dat Dizzy Gillespie verantwoordelijk is voor dat archetypische beeld.

Afbeelding
 
De bazuinblazer van dat nieuwe hele grote kasteel is met zo'n toetertoet uitgerust:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door koffiemoc op do aug 18, 2022 1:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

koffiemoc schreef: do aug 18, 2022 12:11 pm Ik dacht even dat je met witte ogen het witte hooglichtje in de pupil bedoelde, maar gelukkig niet.

...

Afbeelding

...

Wat ik veel minder gebruik zijn al die monsterkoppen, robothoofden, doodshoofden en mummies, en superheldenmaskers.
 
Oh nee, de moderne hoofdjes vind ik ook fijn. Denk vooral aan Exo Force, NBA, Clone Wars en bepaalde Western hoofdjes. Vind Timmy van Time Cruisers ook weer een stap te ver.

Die hangsnor en uitdrukking is inderdaad prachtig. Wilde bijna die set puur voor de minifigs kopen met deze hoofdjes.

Ik vind onderstaande robothoofden bijna perfect. Geen liefhebber van de zeer aanwezige wenkbrauwen, gelukkig amper zichtbaar met een helm op.
Afbeelding

 
Afbeelding
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 438
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Ik ben niet zo'n liefhebber van rode ogen dus. (Ook niet in paarden.)

Het hoofd van Ryo vind ik op zich een fijne kop. Maar omdat die grote ogen veel meer manga-stijl zijn dan andere legohoofdjes, valt ie in een moc met meerdere figs al gauw uit de toon.

Afbeelding
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4107
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

koffiemoc schreef: do aug 18, 2022 12:11 pm Wat ik veel minder gebruik zijn al die monsterkoppen, robothoofden, doodshoofden en mummies, en superheldenmaskers.

 
Betreft Superheldenmaskers, ik vind deze echt geniaal!  :lol:
 
 
Gebruikersavatar
Ecclesiastes
Premium
Berichten: 116
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:11 am
Contacteer:

Bij elke BL bestelling kijk ik of er toffe hoofdjes met baarden mee besteld kunnen worden. Dan niet die strak gestylde uit cityAfbeelding, maar meer deze:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
 
 
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1562
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Leuk topic :duim:
 
Ik ben nog redelijk vers in de AFOL community en voor de dark ages waren er alleen de gele hoofdjes met die vriendelijke glimlach. Die zijn eigenlijk nog wel mijn favoriet, maar dat komt misschien ook door onbekendheid. Ik heb ieder geval zelf minder met alle speciaal gemaakte hoofdjes van film- en serie persoonlijkheden. Te specifiek en vaak een te sterke expressie.

De forum smileys horen ook wel bij de favorieten.  :fluiten:
 
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Sowieso 'horen' hoofdjes geel te zijn. :)

En eigenlijk vind ik de gezichtsuitdrukkingen eerder een achteruitgang dan een verbetering.
Maar als het dan toch moet, dan graag een beetje gematigd, niet gemeen, niet te hard lachend (hou ik zelf ook niet van, een milde grijns is beter).

Dus de favoriet is wel helder, het standaardhoofdje.
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

drifting sand
I like that one too. A little hysterical laughing but I like to use it.
 
It always makes me smile when I see it. Although I don't even own it  :)

Haha, yes that queasy head will be turning into a widespread trumpet-blower soon  :lol:
Ecclesiastes schreef: do aug 18, 2022 2:44 pm Bij elke BL bestelling kijk ik of er toffe hoofdjes met baarden mee besteld kunnen worden. Dan niet die strak gestylde uit cityAfbeelding, maar meer deze:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


 
 Yes, heads with beards are also great for castle. I like this one too, the goldminer (he's going to be in my next build) He's so characteristic :D

 https://www.bricklink.com/v2/catalog/ca ... conly%22:0}
 
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Afbeelding
Mijn eerste anders dan standaard bedrukte hoofdje. Ik vond het toentertijd echt super gaaf! Nu nog steeds is ie leuk. Nog steeds het standaard vriendelijk gezicht maar nu met haar, snor en baard.
 
 
Plaats reactie