KITT

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rusty
Berichten: 105
Lid geworden op: zo aug 14, 2022 6:31 pm
Locatie: My body is on Earth, my mind is up in Space

Toen ik deze video zag wist ik gelijk, die moet ik gaan (na) bouwen:




Om de originele bouwer te steunen, en ook een partslist te hebben, heb ik de PDF instructies aangeschaft, zowel voor KITT als voor KARR. Want die laatste gebruikte vanwege de twee kleuren "paintjob" wat andere delen voor de zijkant tussen voor- en achterspatbord, wat naar mijn idee dichter bij de originele auto in de buurt komt. Dus ik wilde KITT gaan maken maar dan met deze aanpassing.

Alleen betekende dit dat ik niet eenvoudig de partslist 1:1 kon overnemen, omdat niet alleen de kleuren van bepaalde parts anders waren, maar ook de constructie van de zijkant zelf. Na wat puzzelen en een paar BL bestellingen (ik wilde de parts liever in NL bestellen, omdat verzenden vanuit het buitenland nog steeds niet altijd even soepel gaat momenteel) had ik de parts bij elkaar.

En dit was het resultaat:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Ik denk dat Jerry de lijnen van de "echte" KITT heel goed heeft getroffen, en ik ben tevreden met hoe het gedeelte tussen de spatborden eruit ziet met de curved slopes, ipv de nok slopes. Het model is ook redelijk stevig, alleen de achterbumper en de zijkanten zijn wat minder stevig. Je kan de auto beter "opscheppen" dus hand eronder schuiven om op te tillen, dan hem bij de zijkanten vast te grijpen.

Nu nog een sticker zien te vinden voor de nummerplaat, dat zou de kers op de taart zijn.
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1693
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Dat ziet er erg goed uit inderdaad, gaaf!
Gebruikersavatar
Rusty
Berichten: 105
Lid geworden op: zo aug 14, 2022 6:31 pm
Locatie: My body is on Earth, my mind is up in Space

Ik ben er ook erg blij mee, Jerry heeft echt een knappe prestatie neergezet met dit 8 breed ontwerp, geen moment spijt gehad van de aankoop van de instructies, al had ik in theorie ook grotendeels kunnen bouwen vanaf de gratis Youtube video.

Omdat zwart nogal een "stofmagneet" is staat deze KITT inmiddels in een kleine vitrine. En om te voorkomen dat de auto gaat rijden bij oppakken van de vitrine, heb ik in de plastic bodemplaat twee gaatjes geboord waar net een trans clear round plate 1 x 1 in geklemd kan worden, zodat de Brick 2 x 6 x 1 1/3 with Axle Holes precies daarop gedrukt kunnen worden. De wielen raken dan nog wel de bodemplaat, en je kan de "steuntjes" van de zijkant niet zien, omdat de wielen ervoor zitten.

Ik heb daar ook nog foto's van, maar niet op deze laptop.
 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2100
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Oeh dat is wel nostalgie zeg!
Gebruikersavatar
Rusty
Berichten: 105
Lid geworden op: zo aug 14, 2022 6:31 pm
Locatie: My body is on Earth, my mind is up in Space

Zeker, het is een tijd terug dat dit op TV was. Ze zijn trouwens bezig om de truck die in de serie werd gebruikt, weer terug te brengen naar oorspronkelijke staat. Een Lego versie zou ook gaaf zijn, maar zou wel breed moeten worden om deze 8-wide KITT te kunnen bergen. Zeker aangezien door de spatborden etc deze MOC eerder 9-wide is.
 
Gebruikersavatar
Griffon
Premium
Berichten: 236
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:49 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

Die ziet er zeer goed uit  :duim:, job well done. 
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4157
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Vet!!!
Gebruikersavatar
Rusty
Berichten: 105
Lid geworden op: zo aug 14, 2022 6:31 pm
Locatie: My body is on Earth, my mind is up in Space

Leuk, al die positieve reacties. Ik had nog even twijfel of ik deze foto's zou plaatsen, omdat het niet mijn eigen creatie is, maar een licht aangepaste MOC van iemand anders. Maar aangezien de titel van dit subforum "Bouwwerken/MOCs" is, dacht ik dat het hier toch wel op zijn plek zou zijn.

Er is trouwens een link tussen Knight Rider en die andere serie waar ik dingen voor heb gebouwd (en dan wel volledig eigen creaties) Battlestar Galactica. Beide series zijn bedacht door Glenn A. Larson, en het bekende bewegende licht effect aan de voorkant van KITT, is vergelijkbaar met de "ogen" van de Cylons uit Battlestar Galactica. Dit effect wordt ook wel de "Larson-scanner" genoemd.

Voor wie deze MOC ook wil bouwen, de instructies voor KITT en KARR staan op deze website, samen met een aantal andere 8-wide auto's: https://jerrybuildsbricks.com/downloads ... wide-cars/

Zeker de moeite waard om eens een kijkje te nemen. Ik krijg er geen commissie voor of wat dan ook, het is puur uit bewondering en waardering voor de originele ontwerper van deze MOCs
 
Gebruikersavatar
rene.kok
Premium
Berichten: 105
Lid geworden op: di dec 01, 2020 10:22 am

Netjes!
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1486
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Dit is echt een mooi stukje nostalgie, en goed herkenbaar.
Plaats reactie