Iemand ervaring met Astraspelen?

Plaats reactie
ptie
Berichten: 4
Lid geworden op: di aug 02, 2022 9:07 pm

Hoi!

Heeft iemand hier ervaring met de web shop van Astraspelen?

Ik vraag dit omdat de prijzen erg laag zijn, denk aan:

10281 Bonsai Tree voor 27,50 (adviesprijs 50,- goedkoopst elders 35,-)
10270 Creator Expert Bookshop 129,- (adviesprijs 180,- goedkoopst elders 160,-)
75252 Star Wars UCS Imperial Star Destroyer 549,- (adviesprijs 700,- goedkoopst elders 620,-)

Dermate laag dat ik persoonlijk wat argwaan heb. Bovenstaand zijn wat voorbeelden, maar over het algemeen zijn de prijzen erg scherp. Niet alleen voor LEGO, maar ook voor Nintendo spellen.

Er staat verder gewoon een adres op de site, inclusief KvK nummer wat te kloppen lijkt.

De shop heeft maar 2 Google reviews
8 reviews op Trustpilot https://nl.trustpilot.com/review/astraspelen.nl
En 93 reviews op Trustedshops https://www.trustedshops.nl/verkopersbe ... ate&page=5

Opvallend hier is grote aantal reviews op Trustedshops, maar pas sinds 15 dagen.

Iemand?

Dank!
Peter
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik ben er niet bekend mee, maar ik ben ook nooit op zoek naar andere winkeltjes.

Als de prijzen te mooi zijn, dan is de tip vaak: niet doen.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Dit lijkt mij te mooi om waar te zijn: https://astraspelen.nl/collections/lego ... tein-71043
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2338
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Kan een KvK nummer gebruikt worden door meerdere bedrijven? Als ik hun KvK nummer google kom ik uit bij Green Solarboy uit Soest...
Gebruikersavatar
Peet
Premium
Berichten: 80
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:17 am
Contacteer:

Je kunt meerdere handelsnamen hebben. Bij de KVK staat onder hun nummer: AstraSpelen | Total energy, dus lijkt erop dat ze ook iets met energie doen. Dus die Green Solarboy lijkt niet zo heel vreemd..
Maar de combinatie van die 2 is wel wat apart, vaak hebben handelsnamen toch wel enig verband met elkaar.
Gebruikersavatar
MinifigMan
Premium
Berichten: 27
Lid geworden op: do nov 19, 2020 9:29 am

Ze bieden PayPal aan als betalingswijze. Dan ben je toch beschermd? Of is dat alleen onder specifieke omstandigheden?

Ben het er wel mee eens dat de prijzen te mooi lijken om waar te zijn.
ptie
Berichten: 4
Lid geworden op: di aug 02, 2022 9:07 pm

Dank allen!

Exacte Paypal voorwaarden ken ik niet, wel dat er bij betalen met Paypal in het algemeen een opslag geldt van X%

Ik zal de reviews in de gaten houden, en misschien voor een klein bedrag een "proef"bestelling plaatsen.

Ik heb met name interesse in de 75252 Star Wars UCS Imperial Star Destroyer voor 549,-, maar dat vind ik een te groot risico voor nu.
 
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

ik zou het niet eens proberen. Als je interesse hebt in die star destroyer dan zou ik gewoon mailen met de vraag of je hem op kunt halen. Zo nee, dan weet je haast wel zeker dat het nep is.
Gebruikersavatar
BrickChamps
Berichten: 148
Lid geworden op: zo nov 29, 2020 1:14 am
Contacteer:

https://www.trustedshops.nl/verkopersbe ... ?sort=date
93 reviews in slechts 14 dagen, vrijwel allemaal lovend, dat is inderdaad wel heel bijzonder.
Persoonlijk zou ik dan gelijk denken aan een oplichter zoals bijvoorbeeld Melvin de H.
Maar ik kan het natuurlijk fout hebben.

Trustedshops doet geen enkele controle of de eigenaar niet zelf de reviews plaatst, Trustpilot doet dit wel enigszins.

 
 
 
 
 
ovlov
Berichten: 45
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 9:26 pm

Op industrieweg 9 in voorscoten zitten maarliefst 10 bedrijven:

https://www.oozo.nl/bedrijven/voorschot ... ge-project
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 428
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Dat kan. Dat noemen ze een verzamelpand. Het magazijn kan elders staan. Op zich niks verdachts of alarmerends.
ptie
Berichten: 4
Lid geworden op: di aug 02, 2022 9:07 pm

BrickChamps schreef: zo aug 07, 2022 9:53 pm 93 reviews in slechts 14 dagen, vrijwel allemaal lovend, dat is inderdaad wel heel bijzonder.

 
Idd bijzonder. Misschien zelfs extreem voor een web shop die pas een paar weken oud is, rekening houdend dat maar een klein deel van de kopers een review plaatst  :lookaround:
 
 
ovlov
Berichten: 45
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 9:26 pm

Bricknook schreef: ma aug 08, 2022 5:45 pm Dat kan. Dat noemen ze een verzamelpand. Het magazijn kan elders staan. Op zich niks verdachts of alarmerends.

 
Ik vind het wel opmerkelijk als je ziet dat alle bedrijven de afgelopen paar maanden zijn opgericht maar Astraspelen er zelf niet tussen staat.
 
Gebruikersavatar
BrickChamps
Berichten: 148
Lid geworden op: zo nov 29, 2020 1:14 am
Contacteer:

Afgelopen 4 dagen zijn er meerdere reviews geplaatst onder het mom van oplichter/niets ontvangen:
- bij Trustpilot 20 maal een 1-ster-review
- bij Trustedshops 7 maal een 1-ster-review

De website lijkt inmiddels uit de lucht.
 
 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ja, dat was mijn verwachting.
ptie
Berichten: 4
Lid geworden op: di aug 02, 2022 9:07 pm

De negatieve reviews stromen inderdaad binnen, ook op Google. Het profiel op Trustedshops is inmiddels ook verwijderd.
Gebruikersavatar
Ecclesiastes
Premium
Berichten: 116
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:11 am
Contacteer:

Tja, als iets te mooi lijkt om waar te zijn...
Plaats reactie