De werkjes van Konajra

Gebruikersavatar
Konajra
Berichten: 26
Lid geworden op: zo jul 31, 2022 10:20 pm
Contacteer:

Hé daar is ie weer :)

Tijd stil geweest maar niet onder een steen geleefd. Ik heb wel opdrachten gebouwd en bouw zo af en toe voor mezelf. Het Paard van Marken is nog steeds niet helemaal af. Ik ben er de afgelopen 3 weken wel druk mee bezig geweest om hem af te bouwen voor LEGOWorld, maar aangezien dat niet door gaat zal het tempo wel weer zakken omdat ik ook met een superyacht in opdracht bezig ben en er daarna nog een op stapel heb staan. Eigenlijk is de layout nu echt af en moet ik alleen nog een klein stuk bouwen van het zeilschip dat er afgemeerd ligt.

Afbeeldingpaard van marken by KONAJRA, on Flickr

En een details foto

AfbeeldingSome details of "paard van Marken" by KONAJRA, on Flickr

Begin dit jaar had ik even een "trein tick" en ben, vol goede moed, begonnen aan een lay-out. Die is tot nu toe, zoals gewoonlijk bij mij, alleen maar digitaal. Of het ooit gebouwd wordt is maar zeer de vraag gezien de enorme hoeveelheid stenen die er in verdwijnen. Maar ook dit ligt weer stil, hahaha.

Afbeeldingtrain layout WIP by KONAJRA, on Flickr

Ik zal proberen weer wat meer op lowlug aanwezig te zijn maar kan niks beloven  :miss:
 


 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Welkom terug!
Je bent weer lekker bezig geweest. :duim:
 
 
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Prachtige bouwwerken heb je gemaakt die we al eens op een LowLUG event hebben mogen bewonderen in een hele mooie layout. En er komen nog steeds indrukwekkende nieuwe bij zo te zien. De trein layout is ook prachtig, hopelijk kun je de tijd en stenen vinden om die ook te bouwen.
 
Gebruikersavatar
Konajra
Berichten: 26
Lid geworden op: zo jul 31, 2022 10:20 pm
Contacteer:

sanderkoenen schreef: do aug 04, 2022 12:14 pm Welkom terug!
Je bent weer lekker bezig geweest. :duim:
 
 


 
Bedankt, dat valt dan wel weer mee, hoor. Volgens mij is de vuurtoren ook al op het .nl deel voorbij gekomen net als de molen waar ik mee bezig was/ben. Die is overigens dgitaal ook iets verder dan de laatste foto op het .nl forum
AfbeeldingKaagmolen by KONAJRA, on Flickr

Voor de rest heb ik wel het een en ander aan opdrachten afgerond, daar ben ik drukker mee geweest dan met voor mezelf bouwen.
Berthil schreef: do aug 04, 2022 12:30 pm Prachtige bouwwerken heb je gemaakt die we al eens op een LowLUG event hebben mogen bewonderen in een hele mooie layout. En er komen nog steeds indrukwekkende nieuwe bij zo te zien. De trein layout is ook prachtig, hopelijk kun je de tijd en stenen vinden om die ook te bouwen.


 
 De trein lay-out zo leuk zijn om ooit eens te bouwen. maar met de nadruk op ooit. het hagt er vanaf hoeveel er met de opdrachten wordt verdient en of ik geen betere bestemming voor de verdiensten heb dan een prive LEGO projectje.
 
Gebruikersavatar
LegoMathijs
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: vr nov 27, 2020 10:15 pm
Contacteer:

De projecten zien er super gaaf uit! en zoals altijd met veel oog voor detail! :duim:
 
Ik hoop ze een keer op Legoworld of meeting te kunnen bekijken.
 
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Erg mooie bouwwerken. :duim:
 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

KONAJRA!!!! I've seen you on Flickr and your such an awesome builder! I really like your CAT crowd shovel excavator! My brother is currently building one at the moment!
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2338
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Mooi dat er nu ook een Konajra topic is hier, met wat werkjes (?!) erin. Dat er nog vele moge volgen!
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 435
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Mooi man.  :duim: Dat zeilschip wil ik graag van dichterbij bekijken. (en de rest trouwens ook, maar dat is dus afwachten) 
Bishons schreef: do aug 04, 2022 10:15 pm KONAJRA!!!! I've seen you on Flickr ...


 
Lekkere contrasten trouwens, de omvang van de mocs versus de topic titel "De werkjes van ..." versus je status van de tot in Australië legendarische Konajra.  :lol:
  
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Haha!
Gebruikersavatar
Konajra
Berichten: 26
Lid geworden op: zo jul 31, 2022 10:20 pm
Contacteer:

koffiemoc schreef: do aug 04, 2022 11:18 pm Mooi man.  :duim: Dat zeilschip wil ik graag van dichterbij bekijken. (en de rest trouwens ook, maar dat is dus afwachten) 
Bishons schreef: do aug 04, 2022 10:15 pm KONAJRA!!!! I've seen you on Flickr ...







 
Lekkere contrasten trouwens, de omvang van de mocs versus de topic titel "De werkjes van ..." versus je status van de tot in Australië legendarische Konajra.  :lol:
  





 
:oops:

 voor wat betreft het zeilschip, Ik zal kijken of ik er binnen afzienbare tijd foto's van kan maken.

En iedereen bedankt voor de complimenten!
Bishons schreef: do aug 04, 2022 10:15 pm KONAJRA!!!! I've seen you on Flickr and your such an awesome builder! I really like your CAT crowd shovel excavator! My brother is currently building one at the moment!





 
 Bedankt voor het te grote compliment :), maar nu je CAT zegt: Ik ben ook nog steeds bezig met de voorganger van de CAT 7495, Dat was voordat CAT Bucyrus overnam een 495HR² in de geweldige kleuren  Maroon/wit. Hij is bijna af:

Afbeeldingbucyrus 495hr2 by KONAJRA, on Flickr

AfbeeldingIMG20220208154722 by KONAJRA, on Flickr
 
 Die staat in mijn werkkamer in een hoekje. Helemaal vergeten dat ik die nog af moest bouwen.
 
 
 
 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Wow! That's humongous! Can't wait to see the end result! If I ever build one - the nightmare would be cable tangles - eek!
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

Wow this one dwarfs mine!!!  :eek:

I would be interested to see how you got the light bluish gray boom to slide in and out using winches? (I'm having trouble working that out) 

Will it be RC like your last?

And how are the stays for the main boom connected to the rear of the excavator?

If you would like to see mine, go to my Lowlug moc page. https://lowlug.com/forum/viewtopic.php?p=26914#p26914
 
 
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

Another question, what is this drive shaft for? Its not on the real one so I have no idea. 


 
 
Bijlagen
adsfasdf.jpg
adsfasdf.jpg (5.48 KiB) 2612 keer bekeken
Gebruikersavatar
Konajra
Berichten: 26
Lid geworden op: zo jul 31, 2022 10:20 pm
Contacteer:

Deze bucyrus is net als de andere CATs minifig schaal.
De eerste versie van de CAT die ik in 2014 heb gebouwd gebruikte inderdaad kabels en kabeltrommels voor het Crowd mechanisme.

De versie van 2018 en deze heb ik verbouwd zodat hij zonder kabels werkt. niet zoals in het echt maar vele malen betrouwbaarder.
De as met tandwielen is dus de aandrijving voor de grijze "stick".Ddie heeft aan de onderzijde gear racks over de hele lengte.
met een 8 tands tandwiel schuift en de zichtbare as als aandrijving.

ik zal morgen wat foto's maken.
 
Gebruikersavatar
Konajra
Berichten: 26
Lid geworden op: zo jul 31, 2022 10:20 pm
Contacteer:

De onderkant van de light bluish grey shaft

AfbeeldingCrowd system by KONAJRA, on Flickr
 
Gebruikersavatar
Konajra
Berichten: 26
Lid geworden op: zo jul 31, 2022 10:20 pm
Contacteer:

Oei, het is al weer januari 2023 en dat terwijl ik zou proberen hier wat meer aanwezig te zijn. Niet stil gezeten, maar opdrachten afgerond en ontwerpen gemaakt voor nieuwe.

Vorig jaar het een en ander afgeleverd onder andere aan de landbouw universiteit van Zweden in Uppsala. Die hebben een eigen onderzoeksvaartuig SVEA waar ze 25 sets van wilde. Ik heb als een gek gewerkt om het op 9 juni in zweden te krijgen maar dat is op een paar dagen na niet gelukt, helaas. Wast dat wel het geval geweest dan was er een setje aan de koninklijke familie van Zweden aangeboden. helaas, pindakaas of te wel "tyvärr, pimdaost" :omg:
 
AfbeeldingSVEA Box by KONAJRA, on Flickr

Verder nog 2 series van 10 stuks van Dawn. een soort yacht support vessel gemaakt voor het ontwikklingsteam van het schip:
AfbeeldingBuilding set Dawn by KONAJRA, on Flickr

Een 1m lang model ontworpen en gebouwd van het 95m lange Feadship superyacht Bliss:

AfbeeldingM/Y Bliss by KONAJRA, on Flickr

Deze heb ik in oktober naar de werf gebracht in Lemmer waarvandaan het op transport ging naar Barcelona waar het yacht lag. En meteen daarna door met het ontwerpen van 25 bouwsets van M/Y BLiss, die heb ik deze week op een halve pallet richting Palmbeach gestuurd.

AfbeeldingBuilding set M/Y Bliss by KONAJRA, on Flickr

Nu heb ik stenen besteld voor een 75cm model van een 45m superyacht. zodra die af is en onderweg naar Miami dan komen de renders hier wel langs. 

In de vrije uurtjes heb ik gesleuteld aan mijn 5 jaar oude ontwerp van een garnalenboot, die ik in indertijd had gebouwd voor mijn havenproject Brickton Harbor. Die had ik in 2017 op LEGO Ideas willen plaatsen maar die werd afgekeurd vanwege de non LEGO netten en touwen. Afgelopen 2 weken ben ik bezig geweest om hem geheel LEGO te maken en nu heb ik hem weer op LEGO Ideas geplaatst. Momenteel zit die in de approval fase. In eerste instantie was hij wit maar ik vond groen en rood ook wel mooi. Door middel van een poll op instagram bleek dat de meeste mensen de groene het leukst vonden dus die gaat hopelijk nu live op LEGO Ideas. Eens kijken hoever die komt.

AfbeeldingFinal model for LEGO Ideas by KONAJRA, on Flickr

Als laatste heb ik dit weekend zitten tekenen aan een oud haven slepertje. overigens niet te bouwen aangezien ik bij dit ontwerp niet heb gelet of de gebruikte elementen wel in de gekozen kleur bestaan :) 

Afbeeldingold harbor tug by KONAJRA, on Flickr

Zo dat was het wel zo'n beetje, al hoewel ik denk dat ik wel het een en ander vergeet, hahaha



 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Welkom terug!

Meteen een update van allerlei strakke modellen.  :duim:
 
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2338
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Genieten!  :klappen:
 

 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Echt gave dingen zeg, leuk dat je regelmatig dit soort opdrachten krijgt en er plezier aan hebt.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Zeker genieten  :klappen:
 
 
Gebruikersavatar
Konajra
Berichten: 26
Lid geworden op: zo jul 31, 2022 10:20 pm
Contacteer:

aawsum schreef: ma jan 23, 2023 10:15 pm Echt gave dingen zeg, leuk dat je regelmatig dit soort opdrachten krijgt en er plezier aan hebt.

 
De ene opdracht is leuekr dan de andere en aangezien ik nog gewoon een 8 to 16:30 baan heb, kan ik het me veroorloven om de leukste te doen en de rest af te wimpelen. De inkomsten van de opdrachet schuif ik de laatste tijd rechtstreeks door naar de restauratie van de Daf 66 coupe die ik met mijn 2 zoons heb gekocht. gezien eht werk dat er nog aan komt heb ik nog wel wat opdrachten nodig :lol:
 

Bedankt voor de complimenten allemaal  :duim:
 
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 435
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Ooh, dat slepertje!  :P   :duim:
 
 
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Mooie je modellen weer!
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Zo, een hele rij mooie mocs. Tof om te zien!
(Heb je een nieuwe avatar?)
Gebruikersavatar
Konajra
Berichten: 26
Lid geworden op: zo jul 31, 2022 10:20 pm
Contacteer:

koffiemoc schreef: di jan 24, 2023 1:04 am Ooh, dat slepertje!  :P   :duim:
 
 

 
Dank je, ben er zelf ook wel tevreden over. Nu de romp afmaken en de binnenkant zodat hij ook te bouwen is als alle elementen in de juiste kleur zouden bestaan. tenslotte wil ik er nog een interieur in het voorste deel ontwerpen. Als dat allemaal lukt dien ik hem misschien ook wel in bij Ideas.
LegoRK schreef: di jan 24, 2023 8:05 am Zo, een hele rij mooie mocs. Tof om te zien!
(Heb je een nieuwe avatar?)

 
 Dank je, Mijn avatar is mijn bedrijfslogo, die heb ik ergens in 2019 veranderd
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

The shrimp boat looks amazing! I love all the rigging you've added.
Gebruikersavatar
Griffon
Premium
Berichten: 234
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:49 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

Die Garnalenboot is mijn favoriet, mooi gemaakt allemaal :duim: 
 
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1560
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Prachtig allemaal weer  :klappen:
 
 
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Goed om te zien dat scheepswerf Konajra nog operationeel is  :duim:

Prachtig werk weer!
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Leuk al die onofficiële sets! Hopelijk komt er ooit een keer een officiële, die heb je onderhand wel verdiend (en zou ik graag willen)  :duim:
Gebruikersavatar
Brick_Rebel
Premium
Berichten: 392
Lid geworden op: di nov 10, 2020 1:26 pm
Contacteer:

Je bent druk geweest! Mooi werk!

Ik ben vooral gecharmeerd van je sleepbootje  :omg:
 
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Dat zijn weer prachtige modellen! :klappen:
 
Gebruikersavatar
JunkstyleGio
Berichten: 35
Lid geworden op: ma dec 21, 2020 7:46 pm

Goed bezig hoor!
Gebruikersavatar
Konajra
Berichten: 26
Lid geworden op: zo jul 31, 2022 10:20 pm
Contacteer:

:duim:  Bedankt voor de leuke reactie.

Na 4 keer opnieuw ingediend te hebben staat de shrimp boat eindelijk op Ideas:
https://ideas.lego.com/projects/f21d391 ... d18aae08de

Eerst vielen ze over een klein kadertje dat ik in de foto had geplaatst zoals ook op een GA plan van een schip staat. 
Daarin staat de designer van het schip de lengte etc. alle tekst verwijderd en alleen designer , length etc laten staan zonder verder enige 
informatie. dat mocht dus niet. Weggehaald en opnieuw ingediend:

Toen vielen ze over het branden van de navigatie lichten ( rood en groen) op de foto's. mocht niet ( terwijl ik toch projecten zie waar licht lijkt te zijn gebruikt voor lampen etc, waar geen light brick in kan). Opnieuw gerenderd zonder luminous kleuren en weer ingediend.

Nu was er het probleem dat ik de regels boven mij alinea's in Bold had staan en het verhaal over de 2 minifigs en de shrimp boat in italic stond. Dat had ik bij een ander project gezien en dat maakte het verschil tussen het verhaaltje en de overig info duidelijker, mocht niet. Kennelijk was het teveel moeite om dat bij de twee eerder afwijzingen al aan te geven want het stond al vanaf de eerste keer indienen zo.

Ook aan gepast en nu is ie goed gekeurd, Jippie!!  :klappen: Laat de votes, uhhh shrimps maar binnen komen. 
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Wat een gedoe zeg! Dat het je gelukt is om m ingezonden gekregen te hebben is al een hele prestatie op zich :duim:
Gebruikersavatar
Konajra
Berichten: 26
Lid geworden op: zo jul 31, 2022 10:20 pm
Contacteer:

In eerste instantie werd ik er chagrijnig van dat ik weer 2 dagen moest wachten voor hij bekeken werd, later had ik zoiets van, Wat zullen zze straks weer gevonden hebben om hem niet goed te keuren  :lol:
 
Ik snap dat ze regels hebben hoor, anders wordt het een zooitje. Hij staat er op dus nu maar concentreren op het binnen halen van 10.000 garnalen
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Zijn weer mooi.
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Dat zijn weer knappe staaltjes bouwwerken. :duim:
Inmiddels ben ik de 69ste supporter van de garnalenboot. Ik hoop dat het uiteindelijk een set wordt.
Veel succes met het binnenhalen van de garnalen.
 
Gebruikersavatar
Konajra
Berichten: 26
Lid geworden op: zo jul 31, 2022 10:20 pm
Contacteer:

Raven schreef: do jan 26, 2023 6:51 pmZijn weer mooi.
Dank je wel!
TAFOL schreef: do jan 26, 2023 9:06 pm Dat zijn weer knappe staaltjes bouwwerken. :duim:
Inmiddels ben ik de 69ste supporter van de garnalenboot. Ik hoop dat het uiteindelijk een set wordt.
Veel succes met het binnenhalen van de garnalen.

 
 Ik zag het, Top en bedankt!
Plaats reactie