Wat zit er in de PaB muur vandaag
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Dat zijn nog leuke onderdelen.
De laatste tijd heb ik echt moeite om een beker te vullen.
Of ik heb van alles nu "genoeg".
De laatste tijd heb ik echt moeite om een beker te vullen.
Of ik heb van alles nu "genoeg".
Ga je mond spoelen met zeek Koenen, foei. er is maar een motto.....KOPEN!!
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Ja dat ben ik wel met je eens. Het is sinds Corona wel drama geworden.
- Dennis75
- Premium
- Contacteer:
Ik merkte laatst dat ze veel ook nog achter hebben.
Er was een stel dat een 10tal bekers aan het vullen was en toen vroegen ze om bepaalde onderdelen en dan gingen ze achter vaak gewoon een doos halen.
Bijv... kwamen er in ene allerlei olive green plantjes te voorschijn etc.
Er was een stel dat een 10tal bekers aan het vullen was en toen vroegen ze om bepaalde onderdelen en dan gingen ze achter vaak gewoon een doos halen.
Bijv... kwamen er in ene allerlei olive green plantjes te voorschijn etc.
- Brick_Rebel
- Premium
- Contacteer:
That's where they keep the good stuff...
Meestal zijn dat restpartijen, hoewel ze die tegenwoordig ook vaak in bekers op de toonbank zetten.
Soms hebben ze van bepaalde onderdelen inderdaad nog dozen achter in het magazijn. Vragen kan altijd...
Meestal zijn dat restpartijen, hoewel ze die tegenwoordig ook vaak in bekers op de toonbank zetten.
Soms hebben ze van bepaalde onderdelen inderdaad nog dozen achter in het magazijn. Vragen kan altijd...
- Brick_Rebel
- Premium
- Contacteer:
Overigens hadden ze vandaag in Utrecht de PaB inhoud weer vernieuwd, en dit zit er nu in.
- Brick_Rebel
- Premium
- Contacteer:
- Bijlagen
-
- Screenshot_20230223-135536.jpg (320.32 KiB) 8520 keer bekeken
-
- Screenshot_20230223-135601.jpg (330.01 KiB) 8520 keer bekeken
-
- Screenshot_20230224-204953.jpg (382.01 KiB) 8520 keer bekeken
- Brick_Rebel
- Premium
- Contacteer:
PaB Utrecht, 28-02-2023
Zie ook PaBfinder
Er zullen waarschijnlijk na het weekend weer nieuwe onderdelen in de muur komen.
Zie ook PaBfinder
Er zullen waarschijnlijk na het weekend weer nieuwe onderdelen in de muur komen.
- Brick_Rebel
- Premium
- Contacteer:
Ik was vandaag in de Legostore Oberhausen. PaB wall met weinig vakken, waarvan ruim de helft leeg. Het resterende stukje vond ik niet eens een foto waard.
- LegoRK
- Premium
- Contacteer:
Vandaag in Utrecht geweest.
Maar ze hadden geen cmf's meer, al eens tijdje niet zei de medewerker en hij wist niet of en wanneer ze weer kwamen. (Dacht ik eindelijk een valkenier te kunnen scoren
)
Maar ze hadden geen cmf's meer, al eens tijdje niet zei de medewerker en hij wist niet of en wanneer ze weer kwamen. (Dacht ik eindelijk een valkenier te kunnen scoren
)
Welke van de drie? Centrum, Scheveningen of in Leidschendam? ;-)
De laatste keer dat ik er was (centrum) zaten ze er volgens mij nog in, maar dat is inmiddels vier weken geleden. Als ik er aan denk kan ik komend weekend even kijken, of is dat te laat?
De laatste keer dat ik er was (centrum) zaten ze er volgens mij nog in, maar dat is inmiddels vier weken geleden. Als ik er aan denk kan ik komend weekend even kijken, of is dat te laat?
Gisteren in Den Haag centrum geweest. Leuke gesprekken met personeel, en goed gevulde PAB.
- Bijlagen
-
- 3A52C305-072F-4E25-A0D4-C99027CE7E87.jpeg (159.82 KiB) 7805 keer bekeken
-
- A462A716-969C-4F8F-A3A9-869A02297F1F.jpeg (164.21 KiB) 7805 keer bekeken
-
- F832AFA9-5E84-43B4-B328-F1B850173192.jpeg (160.94 KiB) 7805 keer bekeken
- Brick_Rebel
- Premium
- Contacteer:
Utrecht 29-6-2023
Ik ben net in Wijnegem geweest.
Sommige boeiende onderdelen:
Brick 1x10 lbg
Brick 1x12 in wit en zwart
Plate 1x5 medium nougat
Arch 2x6 medium nougat
Sommige boeiende onderdelen:
Brick 1x10 lbg
Brick 1x12 in wit en zwart
Plate 1x5 medium nougat
Arch 2x6 medium nougat
- JoepMeloen
- Premium
- Contacteer:
Afgelopen vrijdag was ik in de store in Utrecht en daar hadden ze het bordje weggehaald, anders had ik er een foto van gemaakt voor PABFinder.
daar moet je om vragen.JoepMeloen schreef: ↑vr sep 01, 2023 9:04 am Afgelopen vrijdag was ik in de store in Utrecht en daar hadden ze het bordje weggehaald, anders had ik er een foto van gemaakt voor PABFinder.
die hebben ze in de lade liggen.
- JoepMeloen
- Premium
- Contacteer:
Ja dat merkte ik ook op. Qua formaat is het moeilijk te vergelijken (had vandaag een groot doosje gevuld). Qua vullen is het wat lastiger dat het grotere doosje breed is, dus is het wat lastiger in te schatten of je al bij de rand zit (in mijn mening). Wel is het dun karton, dus sjoemelen met de inhoud kan wel een beetje (overvullen).
Qua parts vandaag in Utrecht: round plates met gaatje (1x1) in wit en donker groen, van die kleine boompjes in groen, witte "baksteen" bricks (1x2; maar die waren al bijna op). Het was me nooit opgevallen, maar eigenlijk wel logisch dat de inhoud een beetje met de seizoenen mee gaat. Rond Halloween veel oranje en nu weer relatief veel wit in de bakken.
De medewerker in de winkel gaf aan dat je in de doos meer kwijt kon dat in de beker. Nou kan hij moeilijk wat anders gaan beweren als de prijs hetzelfde blijft maar er zit ook wel wat in denk ik.
Ik zie die-hards vaak de stenen helemaal op elkaar bouwen/klikken om zo min mogelijke ruimte onbenut te laten.(hier zijn zelfs filmpjes over te vinden op youtube voor de meest economische/rendabele vulling). Met het verdwijnen van de taps toelopende beker en de komst van de rechte hoeken in de doos, kan je makkelijker de meest rendabele vulling bewerkstelligen, dacht ik zo.
Ik zie die-hards vaak de stenen helemaal op elkaar bouwen/klikken om zo min mogelijke ruimte onbenut te laten.(hier zijn zelfs filmpjes over te vinden op youtube voor de meest economische/rendabele vulling). Met het verdwijnen van de taps toelopende beker en de komst van de rechte hoeken in de doos, kan je makkelijker de meest rendabele vulling bewerkstelligen, dacht ik zo.
- Dennis75
- Premium
- Contacteer:
Hier is al een keer een analyse gedaan...
https://brickset.com/article/98320
https://brickset.com/article/98320
En welke winkel was dat? Ik heb weleens begrepen dat er kleine verschillen tussen winkels kunnen zitten, maar wellicht is dat met certified stores.
- Brick_Rebel
- Premium
- Contacteer:
Het klopt helaas; sinds 1 maart kost een normale PaB doos €10,99 (was €9,99) en een grote doos €19,99 (was €17,99).
Losse figuren kopen kan blijkbaar ook, die zijn €3,50 p/s.
Deze foto's heb ik zelf gemaakt in de Store in Utrecht afgelopen week, maar de prijsstijging is schijnbaar overal zo.
Dit nieuws stond ook al op Promobricks, dus ook in het buitenland zijn de prijzen verhoogd (in ieder geval in Duitsland).
Ook een blister van de Build a Minifig-toren is €1 duurder geworden en kost nu €7,99.Losse figuren kopen kan blijkbaar ook, die zijn €3,50 p/s.
Deze foto's heb ik zelf gemaakt in de Store in Utrecht afgelopen week, maar de prijsstijging is schijnbaar overal zo.
Dit nieuws stond ook al op Promobricks, dus ook in het buitenland zijn de prijzen verhoogd (in ieder geval in Duitsland).
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Tja, de laatste prijsstijging was alweer even geleden.
PaB beker waren ook eerst 9,99 en 15,99 als ik het goed herinner.
De stijging naar 11,99 en 17,99 was 8 jaar geleden (denk ik).
PaB beker waren ook eerst 9,99 en 15,99 als ik het goed herinner.
De stijging naar 11,99 en 17,99 was 8 jaar geleden (denk ik).
Kun je een doosje hergebruiken?
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Ja, die kan je net als de bekers opnieuw vullen en dan gaat er statiegeld er vanaf.
Mooi, dan heb ik hem niet voor niets bewaard. En kun je ook een oude beker meenemen om die om te ruilen voor een doosjesequivalent?
- Bricksterdam
- Premium
- Contacteer:
@klaask
Het is alweer even geleden dus kan veranderd zijn, maar in Utrecht namen ze geen bekers in, geen ruimte in magazijn was de reden. Er werd wel aangeboden dat je de statiegeld van je cup mocht gebruiken als je doosje nam.
Het is alweer even geleden dus kan veranderd zijn, maar in Utrecht namen ze geen bekers in, geen ruimte in magazijn was de reden. Er werd wel aangeboden dat je de statiegeld van je cup mocht gebruiken als je doosje nam.