Gezocht : LEGO transportmodellen voor event 17-18 september

Plaats reactie
ntmlego
Berichten: 1
Lid geworden op: ma aug 01, 2022 7:17 pm

Beste Lowluggers,

Het Nederlands Transport Museum in Nieuw-Vennep wil in het weekend van 17-18 september a.s. een LEGO transport evenement organiseren. Wij zouden dat weekend het publiek graag LEGO objecten willen laten zien die specifiek met transport te maken hebben, dus auto's, vrachtwagens, vliegtuigen, ruimteschepen, kranen, treinen enz enz.....   

Nu hebben wij van een aantal LEGO treinbouwers al een mooi aanbod gehad om te komen dat weekend. Zij nemen een grote treinbaan mee met zeer fraaie treinmodellen. Maar zoals gezegd willen wij ook nog andere transport gerelateerde objecten tentoonstellen of misschien wel demonstreren. 

Welke bouwer(s) of bouwersgroep zou interesse hebben dat weekend (maar het mag ook 1 dag naar keuze zijn) naar het museum te komen om met trots te tonen wat er gebouwd is. 

Het museum kan vanwege de opgelopen tekorten door de Corona crisis helaas niet veel meer bieden dan koffie/thee met iets lekkers erbij en een lunch. Maar wij zouden het echt geweldig vinden als juist tussen de grote transport objecten in ons museum ook de fraaie LEGO modellen komen te staan. 

Wij zijn benieuwd naar jullie reactie(s) op  lego@sntm.nl  

Met dank en vriendelijke groet,

Hans Altena / railerfgoed coördinator
Nederlands Transport Museum
Lucas Bolsstraat 7 
2152 CZ   Nieuw-Vennep
[url=tel:06-13625903]06-13625903[/url]
Home - Nederlands Transport Museum
 
Gebruikersavatar
LegoRigs-II
Berichten: 22
Lid geworden op: do jan 21, 2021 5:48 pm
Contacteer:

Ik zal ff kijken in mijn agenda. Heb wel wat rollend materiaal dat er niet zal misstaan.  Ik zie overigens bij de evenementen op de site van het museum nog geen vermelding op de genoemde data.
 
Gebruikersavatar
LegoRigs-II
Berichten: 22
Lid geworden op: do jan 21, 2021 5:48 pm
Contacteer:

BRICKS IN TRANSPORT op zaterdag 17 en zondag 18 september 2022

Voor het eerst in haar bestaan organiseert het Nederlands Transport Museum een transport evenement rond de bekende steentjes uit Denemarken. De mooiste transportmodellen gebouwd in een grote schaal zullen een weekend lang, op ZATERDAG 17 en ZONDAG 18 september steeds van 10 tot 17 uur in ons museum te zien zijn.

Wie heeft er nu niet met LEGO gespeeld ? Jong geleerd, oud gedaan. LEGO fascineert en laat je nooit meer los. Het overkwam de bouwers die straks in ons museum met trots hun modellen tonen. En wat voor modellen ! Want ben jij ook zo onder de indruk van grote schepen of zo’n blinkende enorme Amerikaanse truck ? De in LEGO gebouwde modellen zijn minstens al even indrukwekkend en even fraai, en dat tot in de details.

Wat natuurlijk niet mag ontbreken op dit bijzondere evenement zijn de treinen van de Trans Europ Express dienst. Drie grote, in LEGO gebouwde T.E.E. treinen zullen te zien zijn in het T.E.E.–rijtuig dat op ons museumterrein staat. Eén ervan is een prachtig schaalmodel van onze eigen T.E.E. trein. Het model is in totaal maar liefst 2 mtr lang ! Deze treinmodellen zijn afkomstig van Lowlands L–Gauge Model Train Club. Een kleine groep LEGO bouwers die zich richten op het bouwen van realistische spoorwegen en treinen in de schaal 1:45.

Zij komen met een grote treinbaan naar het N.T.M. waarop diverse treinen de hele dag door rond zullen rijden. De modellen die te zien zullen zijn, zijn door hen zelf ontworpen en gebouwd, vaak op basis van de originele tekeningen van die trein. De modellen variëren van stoomlocomotieven met houten rijtuigen tot moderne diesellocs. Maar er zijn ook treinstellen te zien. Het Nederlandse landschap zal niet ontbreken op deze bijzondere modelbaan. En net als in het echt rijdt door dat landschap soms een internationale trein. Geweldig om te zien en
te beleven.

Nieuwsgierig geworden ? Kom dan op zaterdag 17 of zondag 18 september naar het N.T.M. en krijg voor de prijs van een toegangskaart zowel de LEGO modellen als de echte voertuigen uit onze rijke transportgeschiedenis te zien !! BRICKS IN TRANSPORT is uniek en de modellen van een hoog niveau. Dit mag je niet missen.

PRAKTISCHE INFO
– ons museum biedt GEEN LUNCHFACILITEIT
– Parkeren: gratis op ons terrein of nabije omgeving
– Toegangsprijs:
volwassenen 10 euro, kinderen 4 t/m 12 jaar 7 euro,
< 4 jaar gratis.

https://nederlandstransportmuseum.nl/br ... mber-2022/
 
Gebruikersavatar
UrbanErwin
Premium
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:23 am
Contacteer:

Ik ben erbij
Gebruikersavatar
mikebrix
Premium
Berichten: 86
Lid geworden op: di mar 22, 2022 11:24 am
Locatie: Beverwijk

misschien dat ik ook kom, ik heb een museum kaart.
Gebruikersavatar
Pete359
Premium
Berichten: 15
Lid geworden op: do aug 04, 2022 12:44 pm
Contacteer:

Het is voor mij niet zo gek ver weg dus ga ik, na drie jaar droogte, ook weer ‘ns met een aantal modellen op een event staan. Naast mij en eerdergenoemden komen er nog een aantal exposeren. Wordt volgens mij een mooie en kwalitatief hoge line up.
Gebruikersavatar
thomassio
Premium
Berichten: 420
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 pm
Contacteer:

Ik kom misschien wel kijken.
Gebruikersavatar
LegoRigs-II
Berichten: 22
Lid geworden op: do jan 21, 2021 5:48 pm
Contacteer:

Treinenmannen ik vond het een fraai geheel en een leuk evenement. Groeten van de truckerkant.
Gebruikersavatar
mikebrix
Premium
Berichten: 86
Lid geworden op: di mar 22, 2022 11:24 am
Locatie: Beverwijk

vandaag heen geweest, erg indrukwekkende modellen
Hier zijn foto's van alle bouwwerken
 
 
Gebruikersavatar
UrbanErwin
Premium
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:23 am
Contacteer:

Het was erg gezellig. Een leuk kleinschalig evenement met een heel enthousiaste organisatie.
Plaats reactie