Nieuwe verpakking CMF

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Het zal vast niemand ontgaan zijn dat de nieuwe serie CMF in een nieuwe verpakking komt. Van zakje naar doosje, nets als Vidiyo. 
Het “voelen” is verleden tijd dus.

Afbeelding
Foto van Jay’s Brick Blog 


Nou is daar wereldwijd nogal wat gedoe over (het wordt zelfs onethisch genoemd) en ik vroeg me af of dat hier ook zo is.

Ik persoonlijk ben er wel blij mee. Ik voel niet af bij die zakjes en ik vind het verschrikkelijk als anderen dat doen. Het sloopt die zakjes en ik hoef die afgevoelde troep niet. 
 
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Ik koop meestal gewoon een hele doos met een paar andere AFOL's om zo direct een serie te hebben. Wat ik los wil, bestel ik vaak gewoon wel bij.

Dus ik vind het helemaal prima. Is bij het uitpakken ook fijner denk ik.

Ik denk niet dat je het voelen als een recht kan zien. En wie weet, misschien komen de unieke barcodes van serie 1 of de puntjes van latere series wel weer terug op de verpakkingen.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Mijn gedachte is dat wanneer het vanuit Lego de bedoeling was geweest om op voorhand te weten wat erin zat, hadden ze het er toch wel opgezet? Ook ik kies ervoor om een hele serie te kopen, of zelfs een hele doos. Maar wellicht scheelt het dat ik niet in de buurt van een Lego-store woon en de mogelijkheid niet heb om ergens te gaan voelen.
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Voor corona was ik ook zo iemand die alle zakjes ging voelen om een hele serie te krijgen of bepaalde losse minifigs. Sinds corona ben ik daar mee gestopt en koop ik ergens anders een hele serie of ik koop een box. Maar ja, als er weer zo'n minifig bij zit als een Romeinse legionair dan vind ik het stiekem wel jammer dat je die niet meer makkelijk kan voelen. :P
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Er zal vast wel ergens een "merkje" op terecht komen. Alleen nog zien waar en anders kun je vast aan het "geluid" horen als je rammelt..... al met al verzinnen ze er wel wat op.
Gebruikersavatar
Brick_Rebel
Premium
Berichten: 392
Lid geworden op: di nov 10, 2020 1:26 pm
Contacteer:

Ik vond het stiekem eigenlijk best leuk om de figuren te zoeken in de blind bags door te voelen.. :fluiten:
 En na een paar series werd ik er ook wel echt bedreven in, dus lukte het altijd wel om de figs te vinden die ik wilde hebben. 

Maar toen de LEGO stores weer open gingen na de lockdown en je daar de minifigs gewoon op afroep uit het magazijn kon laten pakken door een medewerker, was dat toch ook wel heel makkelijk!   :cool:
 
Nu hangen de blind bags weer in de Store, dus is het weer 'random' wat je koopt. Hoewel ik zaterdag toch ook wel een medewerker zag die voor een klant een specifieke minifig stond te zoeken door de zakjes te voelen  :lol:

 Dus ik vind de vervanging van de zakjes door de doosjes begrijpelijk vanuit milieutechnische redenen (minder plastic), maar wel jammer omdat je straks niet meer zo makkelijk de (losse) figuren zal kunnen vinden die je zoekt.
Ik koop eigenlijk nooit een complete serie, en het 'jagen' naar de losse figs ga ik dus wel missen..
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Oh man!! I really loved feeling when I wanted a specific minifigure, as with the snow guardian for my "Snow Guardian Tower" moc, and with the beekeeper for a birthday present, but I guess it makes it more random. Somehow I think it is mostly about recyclable packaging, which is I guess a good thing.

Then again - the boxes may be useful, well at least more useful than bags.
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

De oude verpakking is milieu technisch nog slechter als plastic trouwens. Het was composiet folie van plastic met aluminiumfolie... Niet herbruikbaar. Kan alleen maar de vuilverbrandingsoven in of naar de vuilstortplaats. Dus milieu technisch is het Idd beter

Het niet meer kunnen voelen en de juiste paar leuke figs van een serie er uit vissen ga ik zeker wel missen.
Gebruikersavatar
Mama'sBricks
Premium
Berichten: 196
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 11:10 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Ik vind het wel echt heel erg jammer en balen!!!!

Uit milieu oogpunt is het een betere keuze.
(Al zitten er in het doosje vervolgens weer plastic zakjes....)

Maar ik heb (vooral voor Corona) heel wat zakjes gevoeld opzoek naar de gene die ik nog miste...
Ik bestel meestal een hele set bij A2Toys of deel een doos met vrienden, maar soms willen m'n kinderen die ene leuke of wil ik er zelf een paar extra of ik hoef niet de hele serie etc ..

Ik vond de service van de Lego store ook erg handig!!!
Maar dat wordt nu ook onmogelijk gemaakt...
Ik vind het echt erg jammer, de kans dat je nu meerdere figuren krijgt die je niet wilt is erg groot...
Kost het onder aan de streep waarschijnlijk weer meer centjes...

Gelukkig zit ik nu bij LowLUG dus gaat het ruilen vast een stuk makkelijker 😉
Plaats reactie