Smalspoor

Plaats reactie
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 826
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Op Discord hadden we het vanavond over het maken van een treintje op smalspoor (de 4 brede tracks) . Ik ben nog even gaan zoeken en heb op 1000steine een indrukwekkend bouwwerk gevonden van iemand die met alleen de oude losse rails bochten weet te maken (de oplossing is belachelijk simpel maar je moet er maar op komen), en zelfs wissels (de oplossing is zeer ingewikkeld) en een treintje, met een best duidelijk bouwvoorbeeld. Daar ga ik binnenkort eens mee prutsen, maar kijk hier eens naar rails en wissel:  https://www.1000steine.de/de/gemeinscha ... 44#id26244
 
Gebruikersavatar
WvdP
Site Admin
Berichten: 692
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 5:08 pm
Locatie: in de buurt van Leiden

Wat een schattig treintje! Ik kan me voorstellen dat jij daar binnenkort mee aan de slag wilt, ligt echt in jouw straatje.
Mocht je nog oude rails nodig hebben: ik heb in mijn ruilbak nog meer dan genoeg grijze en zelfs blauwe rails liggen.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Oeh dit is inderdaad wel erg lief en precies in jouw spoortje(straatje)

Binnenkort toch eens op die discord komen op woensdag.
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4169
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Kunnen we eindelijk een gezicht plakken bij jouw naam!  :duim:  :lol:
 
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Ik ben volgens mij ooit wel in beeld geweest tijdens een online meeting Bingo. Maar daar kwamen op een gegeven moment zoveel mensen bij dat ik waarschijnlijk weggevallen ben in de massa. En dat is ook alweer bijna twee jaar terug dus ik verwacht niet dat mensen zich dat herinneren. :lol:
TAFOL herkent mij misschien wel als hij me even bekijkt, naast toen op die online meeting heb ik op een AFOL Appreciation Day wel even gezellig met hem staan kletsen.
 

Woensdag is voor mij wel een goeie dag (geen sport of andere activiteiten) maar ik ben een rare vent wat dat betreft.
Ik vind het een beetje een drempel om door een scherm te doen wat ik liever in het echt doe; dan voel je de sfeer en wanneer je kan inhaken wat beter.
Ik ben in het echt niet zo schreeuwerig als mijn forum posts doen vermoeden; hoewel de energie er wel is pot ik die vaak op en stop die vervolgens in mijn (hobby)werk.

Ontopic: Mijn broer vermoord me als ik ze verkoop maar je mag onze rails altijd gebruiken mocht het nodig zijn, moet ze wel nog even een wasbeurtje geven.
 
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 826
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Haha, rails heb ik denk ik zelf wel, maar wel bedankt. Het zou gaan om een klein stukje spoor, ik wil gewoon de bochten van het bestaande smalspoor combineren met wat rechte stukken losse rails. De vraag is of het mij lukt om dat treintje na te bouwen (de techniek dan, het verdere ontwerp doe ik zelf wel) of dat ik om hulp kom vragen daarmee....
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4169
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik zit nu met Bassie en Adriaan in mijn hoofd.

'Volg het spoor, ook al is het nog zo smal.
Aan het einde van het spoor krijg je hulp."
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1641
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

wat kan dat nou weer betekenen?
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 826
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Dat ik een soort clown ben, denk ik. Of een acrobaat.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4169
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Human weet over welke aflevering het gaat van: Op reis door Europa.  ;)
 
 
Gebruikersavatar
OwnGaming
Premium
Berichten: 119
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 12:23 am

eti schreef: do jun 02, 2022 11:47 am Haha, rails heb ik denk ik zelf wel, maar wel bedankt. Het zou gaan om een klein stukje spoor, ik wil gewoon de bochten van het bestaande smalspoor combineren met wat rechte stukken losse rails. De vraag is of het mij lukt om dat treintje na te bouwen (de techniek dan, het verdere ontwerp doe ik zelf wel) of dat ik om hulp kom vragen daarmee....

 
Voor de techniek zijn er meestal wel genoeg mensen op discord te vinden op de woensdag avond. Zal proberen er zelf aankomende woensdag wel weer te zijn :)
 
Plaats reactie