LOWLUG XL 2022

Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

LOWLUG XL 2022 

Datum: zaterdag 27 en zondag 28 augustus 2022
Plaats: D'n Binger, Meijel (Alexanderplein 2)
Tijd: 10:00 – 17:00
Bijdrage voor één dag: €10,-
Bijdrage voor beide dagen: €15,-
Eten tijdens AFOL-avond: €8,- 

Openstelling publiek: zondag 11:00 – 16:00
Entree publiek: €2,- per persoon
Verkoop: Geselecteerde verkopers (waarschijnlijk)

Zoals jullie misschien al hebben opgevangen of hebben kunnen lezen, willen we graag één van onze meetings laten uitgroeien tot een AFOL evenement. Met deze meeting zetten we daarvoor de volgende stap, voor het eerst een tweedaags evenement. In het weekend van 27 augustus 2022 organiseren we LOWLUG XL 2022, een meeting waarbij een aantal dingen anders gaan dan bij reguliere meetings.
1. We gaan de meeting (op zondag) van 11.00 tot 16.00 uur openstellen voor publiek.
2. We willen jullie vragen tussen 13 mei en 1 juli in te schrijven.

Waarom moet ik inschrijven, dat hoeft normaal nooit voor een meeting?
Twee redenen, aan de ene kant is het voor ons als organisatie erg fijn om te weten hoeveel mensen er komen en wat ze ongeveer meenemen. Dit zodat we de zaal goed in kunnen delen en er samen wat moois van kunnen maken. Ook al is onze verwachting dat we ruimte genoeg hebben voor iedereen die wil komen, het kan zijn dat de tafels op een gegeven moment in de aanmelding vol zijn. We wijzen de tafels toe in volgorde van aanmelden. 

Ik weet niet zeker of ik wel met een MOC wil/kan komen, kan ik ook gewoon langskomen?
Iedere AFOL kan zich aanmelden, met of zonder bouwwerken. Iedereen die zich aangemeld heeft betaalt dan ook €10,- of €15,- (vooraf). Met dit bedrag kunnen we dan in eerste instantie de zaalhuur en andere kosten dekken. Iedere deelnemer ontvangt een evenementsteen. Iedereen die beide dagen komt, ontvangt een kleine goodiebag. Meldt je je niet aan, dan kan je altijd als bezoeker langskomen tijdens publieke openingstijden. 

Voor wie is LOWLUG XL?
LOWLUG XL is een evenement voor AFOL's. Het besloten gedeelte van het evenement is in principe alleen voor AFOL's. Iedereen van 12 jaar en ouder kan zich (zoals altijd) registreren als AFOL, dan wel TFOL. Kinderen en niet-AFOL aanhang zijn van harte welkom tijdens het publieke gedeelte van het evenement, op zondag tussen 11.00 en 16.00 uur. 

Vooraf betalen, hoe zit dat?
Het is voor ons als organisatie erg fijn om van te voren het budget te hebben om bepaalde dingen te kunnen regelen. Daarom zal je nadat de inschrijving is gesloten per e-mail een betaalverzoek ontvangen.
Let op: na 31 juli kunnen we bij annulering helaas geen bedrag meer terugstorten. 

Is de meeting nog net zo vrijblijvend als normaal?
Niet helemaal. Omdat we de meeting ook gaan openstellen voor publiek, moeten we wel wat publieksgericht denken. Dat betekent dus ook dat er wat beperkingen zijn, bijvoorbeeld betreffende WIP's, gebruik van niet-LEGO onderdelen en bepaalde thema's. Alle afspraken staan in het aanmeldingsformulier. Let op, dit geldt alleen voor LOWLUG XL, voor alle reguliere meetings gelden deze beperkingen uiteraard niet. 

Dat samen eten, hoe zit dat?
Aansluitend aan de meeting zullen we een AFOL avond organiseren, waarbij we wat spelletjes willen doen, maar ook samen eten. Het eten zal verzorgd worden door een frietkraam, die friet, negen soorten snacks (ook vegetarisch, helaas niet vegan), stoofvlees, saté saus en een toetje verzorgt. Drinken is bij D’n Bingert aan de bar te krijgen en is voor eigen kosten. 

Wanneer moet ik me aanmelden?
Aanmelden kan tussen 13 mei en 1 juli. 
LET OP: MOC's mogen apart aangemeld worden tot 1 augustus via een eigen formulier

Hoe gaan jullie dit promoten?
De doelgroep die we graag als bezoekers zouden willen zien, zijn AFOL's die normaal niet naar onze meetings komen en het lokale, regionale publiek. Daarom gaan we de volgende dingen inzetten:
  • Bericht(en) op de site.
  • Verschillende berichten op social media.
  • Een gerichte advertentie op FB.
  • Posters verspreiden bij de regionale middenstand.
  • Een persbericht in de regionale krant.
Kan ik wat doen om te helpen?
Absoluut, dat kan op de volgende manieren.
  • Help ons de boodschap te verspreiden. Dat betekent alle familie, vrienden, collega's, vage kennissen en meer enthousiast maken om op ons mooie evenement langs te komen. Als je promotie op social media langs ziet komen, like en deel deze dan.
  • Voor de promotie hebben we mooie foto's van bouwwerken nodig. Dat hoeven niet perse bouwwerken te zijn die daadwerkelijk op het evenement zijn, maar vooral scherpe foto's met een effen achtergrond. Als je zulke foto's hebt van je bouwwerken en deze mogen we gebruiken, laat het ons dan even weten.
  • Verder zouden we het leuk vinden als de meeting weer vol zit met activiteiten. Denk aan spelletjes, workshops, lezingen etc. Heb je dus een idee voor een activiteit, laat het ons vooral weten, dan kunnen we het samen uitwerken.
  • Heb je contact met AFOL's die niet op LOWLUG meelezen, ook uit bijvoorbeeld Duitsland of België, nodig ze vooral uit om langs te komen.
Hoe ziet de dag er uit?
Aan de dagindeling wordt nog gewerkt.
Op zaterdag zal de focus liggen op activiteiten voor AFOL’s, terwijl we op zondag de focus op het publiek te hebben. 
Mocht je hiervoor ideeën hebben, voor zowel de zaterdag als de zondag, neem dan vooral even contact met ons op.

Ik heb nog een vraag.
Stel je vraag gerust. Uiteindelijk moeten we er samen een tof evenement van maken, dat kan alleen met jullie input.
 
 
 
 
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2338
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Ik zie dubbel.
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Glitch in the matrix.
Is nu opgelost.
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Aangemeld, nog niet betaald.

Welke en aantal MOC's weet ik nog niet.
Gebruikersavatar
vertmaori
Premium
Berichten: 357
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:59 am
Locatie: Heveadorp
Contacteer:

Mooi om te lezen, vorige keer XL heb ik me op de publieksdag ingezet als vrijwilliger, daarvoor ben ik nu weer beschikbaar.
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

Ik heb helaas die zaterdagavond een concert dus dat valt erg ongelukkig..

Activiteiten idee:
"We" zouden een Harry Potter chocolate frog cards tegeltjes ruil standje kunnen inrichten. (En dat dan ook communiceren. Zodat zoveel mogelijk kids hun verzameling kompleet kunnen maken. Misschien dat een aantal van ons dan wat dubbele kunnen doneren voor een grote ruilpot.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

minifig ruiltafel werkt ook goed
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Leuk idee, zo’n ruiltafel voor kinderen.
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Ik heb me ingeschreven met Soropolis.
Gebruikersavatar
Mociain
Premium
Berichten: 187
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:28 pm
Contacteer:

Ik heb me al ingeschreven, in de loop van deze week weet ik hoe veel ruimte ik nodig heb, dan geef ik het door
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Ik moet even snel goede afspraken voor verblijf en vervoer maken want daar is het vorig jaar helemaal misgelopen. Ik neem sowieso wat aanhang mee maar zal ook nog wat extra promotie doen om nieuw publiek aan te trekken.
Gebruikersavatar
BrickChamps
Berichten: 148
Lid geworden op: zo nov 29, 2020 1:14 am
Contacteer:

Een idee: Is er animo voor een gezamelijke display in de vorm van LOWLUG LANE? Allemaal kleine leuke huisjes die je aan elkaar klikt tot een lange straat. Het instapniveau om hier een huisje voor te maken is niet heel hoog. Zie voorbeelden in mijn LEGO LANE album (en ik heb nog veel meer huisjes). Sorry maar ik ben echt geen goede fotograaf.

https://flic.kr/s/aHsmUECjZs
 
 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Lijkt mij eerlijk gezegd meer iets om eens op een meeting te doen.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik zat al te denken aan Monkie Kid huisjes.  :lookaround:
 
 
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

sanderkoenen schreef: ma mei 16, 2022 9:49 pm Ik zat al te denken aan Monkie Kid huisjes.  :lookaround:
 
 

 
Jaa, dat "moeten" "we" ook idd nog eens doen monkie kid Aziatische achtige lay out.. Aliencat vind dat vast ook leuk.
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 597
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

Aangord schreef: do mei 26, 2022 7:58 pm Aliencat vind dat vast ook leuk.

 
Afbeelding
 
 
 
 
 
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

BrickChamps schreef: ma mei 16, 2022 9:06 pm Een idee: Is er animo voor een gezamelijke display in de vorm van LOWLUG LANE? 

 
Fantastisch idee! Nou ja, lijkt ook wel op mijn Soropolis-project, maar inderdaad iets waar heel laagdrempelig iedereen aan kan meedoen. Ik doe er graag aan mee als we dit gaan doen, of het nou op XL of een meeting is. Waarom niet op XL?
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Ik heb mij aangemeld, maar waar vind ik nou terug wat voor moc ik heb aangemeld? Want dat weet ik zelf dus niet meer...
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

eti schreef: ma mei 16, 2022 1:34 pm Ik heb me ingeschreven met Soropolis.

 
dit lijkt me
 
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

eti schreef: ma mei 30, 2022 11:27 am
BrickChamps schreef: ma mei 16, 2022 9:06 pm Een idee: Is er animo voor een gezamelijke display in de vorm van LOWLUG LANE? 


 
... of het nou op XL of een meeting is. Waarom niet op XL?

 
Omdat we dit soort initiatieven erg op prijs stellen, maar dit soort dingen liever niet voor het eerst doen op de publieke meeting.
Eerst een keer op een reguliere meeting proefdraaien dus, voordat we dit voor LOWLUG XL gaan organiseren. 
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Dat klinkt ook logisch, ja. Hoewel ik er bij dit project van uitga dat het sowieso de eerste keer al presentabel is. Maar als je wilt dat er veel mensen meedoen is het natuurlijk ook een goed idee om het eerst op een meeting te doen, dan raken er allicht meer geïnteresseerd om mee te doen
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Precies dat ja  :)
 
Overigens, bij het opgeven van je MOC via het Google Form, krijg je als het goed is op het opgeven mailadres een bevestiging.
Soropolis staat inderdaad op de lijst. 
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Ik hoop ook aanwezig te zijn, heb me net opgegeven.
Mijn energie is niet zo hoog. Is er misschien een ruimte daar, waar ik me ff kan terugtrekken om te rusten/te liggen?
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Ga ik even over na denken.
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Lees ik goed dat je op Lowlug XL niet per se Lowlug-lid hoeft te zijn om deel te nemen?

Ik vraag dat omdat Jan Goebel graag op de hoogte gehouden wilde worden van Lowlug XL (en de vorige keer waren er volgens mij ook mensen van zijn lug aanwezig), en omdat Gabor Horvath wel interesse had voor volgend jaar (er zijn aardig wat Lowluggers die hem kennen, begrijp ik).
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Dat was de vorige keer toch ook niet zo? Jan Goebel heeft zelfs deelgenomen.
 
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Vergeet niet mensen, de inschrijving staat al open, MOC's opgeven mag en kan later  :)
 
Linkje: https://forms.gle/dwUKjK4CZQXSGAnPA
 
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Stuifzand schreef: ma mei 30, 2022 10:49 pm Dat was de vorige keer toch ook niet zo? Jan Goebel heeft zelfs deelgenomen.
 

 
Oké, duidelijk. In mijn hoofd zat dat het misschien alleen leden of op uitnodiging was, maar dat is dus niet zo.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Ook ingeschreven. Nu nog bedenken met welk bouwwerk en waar ik blijf slapen dit keer
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Heeft die frietkraam ook vegetarische snacks?
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Wel vegetarisch. Vegan wordt wel een probleem.
Gebruikersavatar
VlieBricker
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: za jan 16, 2021 12:55 pm
Locatie: Vlieland

”Dat betekent dus ook dat er wat beperkingen zijn, bijvoorbeeld betreffende WIP's, gebruik van niet-LEGO onderdelen en bepaalde thema's. Alle afspraken staan in het aanmeldingsformulier.”
Ik heb beide links (inschrijven en MOCs) bekeken maar kon geen afspraken ontdekken. Klopt dat 🤔? Waar kan ik dan de afspraken/ beperkingen vinden?
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Goeie, lijkt er dus op dat we nog niet alle teksten op het juiste plekje hadden staan. Ik moet nog even zoeken waar ik dat ook alweer had gelaten, maar tot dan even de samenvatting:
  • Op de zondag geen WIP's. Op zaterdag natuurlijk van harte welkom, maar op de dag met publiek graag dingen die af of af genoeg zijn om te presenteren aan publiek.
  • Het is een LEGO tentoonstelling, dus gebruik LEGO. We weten dat mensen custom stickers maken, of wat 3rd party materiaal gebruiken voor verlichting of motoren. Maar mensen moeten het idee hebben dat ze het zelf ook zouden kunnen maken met de spullen die ze thuis hebben 
  • Geen militaire bouwwerken of bouwwerken die een politieke of religieuze boodschap uitdragen. 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2338
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Even een vraag bij de laatste regel. Gewoon voor de helderheid voor mijzelf. Een religieuze boodschap uitdragen, hoe moet ik dat opvatten? Een kerk, moskee, tempel o.i.d. lijkt me geen probleem toch? Wel als je in het dak in de dakpannen de boodschap "Jezus redt" legt, waarschijnlijk?
Klopt deze interpretatie?

Niet dat hij dit keer op mij van toepassing kan zijn, ik ben nog in dubio over de zaterdag, maar de zondag ben ik er sowieso niet (om religieuze redenen ;) )
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Kerkje wordt gezien als architectuur.
Religieuze boodschappen moet je aan denken aan kruisigingen, rode zee, splijten van de zee en dat soort momenten.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Gebouwen met religieuze betekenis mogen inderdaad gewoon, maar geen boodschappen zoals Jezus redt enzo.
 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Ik denk dat dat een goede interpretatie is.
Gebruikersavatar
thomassio
Premium
Berichten: 420
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 pm
Contacteer:

Splijten van de zee lijkt me wel een gaaf bouwwerk.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Inschrijving geregeld.
Nog even kijken hoeveel ruimte mijn MOC in gaat nemen.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Waarschijnlijk ga ik met het OV. Dus moet ik ff kijken wat ik mee kan nemen.
Ik wilde mijn tank verder afmaken, maar die mag op de zondag niet getoond worden dus ga ik me eerst richten op een "in het OV vervoerbare moc".
Gesloten