Transport kratjes

Hoe maak je de beste foto's? Hoe presenteer je je bouwwerk op een show? Hoe vervoer je je moc?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
UrbanErwin
Premium
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:23 am
Contacteer:

Tijdens de meeting afgelopen zondag kreeg ik van iemand de vraag voor wat detailfoto's van de transportkratten die ik een tijd geleden gebouwd heb.

Afbeelding
The great packing game starts by Ervvin, on Flickr
De kratten kunnen afhankelijk van de hoogte van de modules 3 64x64 modules vervoeren.

Afbeelding
The great packing game starts by Ervvin, on Flickr

om de modules stapelbaar te maken hebben ze in de hoeken een balkje zitten waardoor het gewicht direct op elkaar gestapeld word: In deze versie heb ik hoekprofielen gebruikt, maar voor toekomstige versies zou ik uitvoeren met een balkje, dat is allemaal net wat steviger. Ook zou ik de hoekprofielen aan de buitenkant een stuk langer maken.

Ook kan het geen kwaad om de onderste van de toren te verstevigen aan de onderkant. Ik kwam er achter dat de meeste bussen een ongelijke laadvloer hebben, en dan is de bodem wat te flexibel (12 mm multiplex). De meeste zaagsnedes zijn gedaan door de Hornbach, alleen de driehoekjes heb ik zelf gezaagd (daarom zijn ze wat slordiger :miss:)

De oppervlakte van het kratje is uit mijn hoofd ongeveer 54cm bij 54cm, dit is net wat groter dan de 51,2 die noodzakelijk is zodat het in en uitpakken net wat soepeler is, en er evt wat kan overhangen.

Afbeelding
IMG_20220411_130852 by Ervvin, on Flickr
Afbeelding
IMG_20220411_130900 by Ervvin, on Flickr
Afbeelding
IMG_20220411_130906 by Ervvin, on Flickr
 
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4123
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Op de afwerking na ;-) geniaal!!!
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Goed idee. Nadeel van een balkje in de hoek is dat die weer ruimte inneemt. Je zou ook zelf een hoekje kunnen maken van 9 of 12mm multiplex. Dat is ook een stuk sterker dan dit soort vurenhouten hoekprofielen. Als je dat dan verlijmt met gewone houtlijm wordt dat heel sterk. En als je de schroeven even voorboort splijt het hout niet zo  ;).
 
 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Nice and neat!
Gebruikersavatar
Chef_NL
Premium
Berichten: 311
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:28 am
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Slimme oplossing! En neemt ook niet bijster veel ruimte in, inderdaad zoals Boindill zegt, even voorboren doet wonderen :) met name dit soort dunne profielen. Je kunt ze wellicht ook gewoon verlijmen en met een lijmklem erop laten drogen. Maargoed, dat is even op de details, al met al prima oplossing!
Gebruikersavatar
Mociain
Premium
Berichten: 187
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:28 pm
Contacteer:

Zeker een slimme oplossing, goed bedacht. Je zegt zelf al wat verbeteringen te weten, ik ben benieuwd hoe die uitpakken :)
Gebruikersavatar
sparhawk
Premium
Berichten: 85
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:38 am
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Naast het schroeven zou ik het zeker ook verlijmen, zoals eerder ook al gezegd. Alleen de schroefverbinding is niet altijd sterk genoeg (heb ik al eens gemerkt).
Plaats reactie