Bricktastic 2022 - Manchester

Plaats reactie
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Op een mooie vrijdagmiddag ontmoette ik @Barman en @Ecclesiastes op Schiphol. Het was wel even wat gedoe om het vliegtuig in te komen, met het invullen van een Passenger Locator Form, naar een balie om dat te laten controleren, volgende balie om een sticker te halen, nog een balie om een stempel op die sticker te krijgen, maar daar zaten we dan. Na een korte en rustige vlucht kwamen we aan op Manchester Airport, alwaar we @Elderon ontmoeten, die eigenwijs vanaf Eindhoven was komen aanvliegen. Na een verbazingwekkend lang stuk lopen naar het station en een korte treinrit kwamen we in Manchester aan. De evenementhal was een kleine twintig minuten lopen, alwaar we herenigd werden met @Frank en @sanderkoenen. De laatste zag nog een beetje pips van de boottocht die zij twee dagen daarvoor hadden ondernomen.

De locatie was dus heel centraal in de stad, met alles op loopafstand bereikbaar. Mooie nieuwe zaal, aangebouwd aan een historisch gebouw. Tafels stonden al klaar, met tafelkleden. Ontvangst was vriendelijk, en na het voldoen van de kosten voor het hotel (organisatie had dat allemaal al geregeld) kregen we een kleine goodiebag, met eventsteen en wat LEGO prullaria. Opbouwen was redelijk snel gebeurd, aangezien de aankleding al klaar was en we modellen mee hadden die makkelijk mee te nemen en op te bouwen waren. Al kwamen we er wel (weer eens) achter dat een model in een koffertje op meer manieren kan desintegreren dan dat je je kan voorstellen, maar goed...

Na het opzetten konden we naar het hotel, prima budgethotel op vijf minuten lopen van de evenementhal. Na een goeie nachtrust en prima ontbijtje begonnen we vol goede moed aan de eerste dag van het evenement. Het evenement was het eerste grote evenement in twee jaar en was uitverkocht, dus wel weer even spannend wat we konden verwachten. Nou, al onze verwachtingen werden overtroffen. Het was twee dagen lang ongelofelijk druk. Bijna surrealistisch om weer zoveel mensen bij elkaar te zien, maar het voelde toch geen enkel moment onveilig.

Er waren geen hekken of afscheidingen rondom de tafels en ook dat is even wennen. Maar al snel bleek dat het jonge publiek heel erg goed kon kijken met de handjes op de rug. Het publiek toonde veel interesse en stelde leuke vragen. En van de leukste vragen kreeg ik van een ventje die iets van vijf moet zijn geweest: "Are you good at building?" Kostelijk. (En wees gerust, ik heb uiteraard ontkennend geantwoord).

Gedurende het evenement was er genoeg tijd om met elkaar te kletsen, veel nieuwe mensen leren kennen en waren er wat leuke activiteiten gedurende de dag. Wat spelletjes, interviews met mensen van LEGO en (plaatselijk) bekende AFOL en de organisatie. Ook was er een snelbouwwedstrijd, waaraan @Barman, @Ecclesiastes, ikzelf en Are J. Heiseldal, een Noorse AFOL, aan meededen. En met de nodige 'braggingrights' mogen we wel zeggen dat we de competitie ver achter ons hebben gelaten. 

De AFOL avond op zaterdagavond was gezellig met een Bingo en een veiling. Het eten was typische Engelse cuisine, dus dat was... ehm... bijzonder... 
Het hele evenement is naast een leuk AFOL-evenement, tentoonstelling, ook een fundraiser voor FairyBricks. Mede dankzij de veiling, het compleet uitverkopen van de kaartjes en de kleine loterij die ze hielden heeft de kas na twee magere jaren weer wat vet op de botten gekregen, dus nog veel mooie donaties voor zieke kinderen in het vooruitzicht.

Al met al een heel mooi evenement, met aardige mensen, leuke bouwwerken en een prima organisatie. Absoluut een aanrader, wij gaan zeker proberen volgend jaar weer terug te gaan voor een herhaling.

Nu nog even genieten van wat de stad Manchester ons te bieden heeft (in de regen) dus foto's komen later...
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Klinkt als een wel besteed weekend. Leuk om te lezen en vooral ook fijn dat dit betekend dat de evenementen weer door kunnen gaan. Voor alle betrokkenen en toeschouwers heel goed nieuws!!!
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Ja, ik krijg ook weer zin in evenementen! Komende tijd de brickantiers, de deense lug en Bricsk am Meer... maar voor volgend jaar lijkt mij Engeland ook weleens leuk! Dit evenement klinkt goed.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1656
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Toffe ervaring!
Mooi om te lezen. :)
Gebruikersavatar
LegoMathijs
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: vr nov 27, 2020 10:15 pm
Contacteer:

 Klinkt als een leuk evenement! :duim:
 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Het evenement was echt fantastisch!
Oude bekenden (van Skaerbaek) gesproken en mensen ontmoet, waar ik alleen online contact mee had gehad.
Verschillende bouwwerken waren te zien, die stuk voor stuk zorgde voor genoeg zin en inspiratie om te gaan bouwen.

Ik kwam net dit filmpje tegen.


Dit was ook op Bricktastic
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1560
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Typisch gevalletje van “Gelukkig hebben we de foto’s nog”  :fluiten:
 
 
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Nou, het was anders de bedoeling dat ze een weekend later weer op een nieuw evenement zouden staan...
Ben benieuwd of het gelukt is...
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Hopelijk waren ze ANWB lid
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Tja... daar sta je dan
Gebruikersavatar
Barman
Premium
Berichten: 25
Lid geworden op: vr nov 20, 2020 10:54 pm

Hier de foto's Bricktastic 2022
Helaas heb ik niet alles gefotografeerd, maar het geeft een goede indruk wat er zoal te zien was.
Plaats reactie