MOC topic aawsum - MILS, TRAINS, Layouts en Arduino

Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Huppekee, hier mijn MOC topic dan maar gelijk. Hier ga ik alles plaatsen wat ik eigenlijk ook al deed op het oude forum.
Gebruikersavatar
UrbanErwin
Premium
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:23 am
Contacteer:

Gezellig
Gebruikersavatar
Barthezz_Brick
Premium
Berichten: 396
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:19 am
Contacteer:

Kijk! Dan komen alle mooie trein gerelateerde creaties meteen op de goede plek terecht ? 
Kijk uit naar je meesterwerken ? 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Welkom iedereen zou ik zeggen.
Voor degene die mijn oude bouwwerken zoeken, die staan op het oude forum --> KLIK
Ik ben nog een beetje aan het uitvogelen wat handig is, voorlopig ga ik mijn WIP progressie op de timeline laten zien, en in dit topic alleen MOC's die soort van af zijn. Of dat werkt gaan we meemaken :-)
Binnenkort meer dus.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Alweer een tijdje geleden heb ik een start gemaakt met een Sushi restaurant. Reden hiervoor was dat ik een eetachtig iets wilde voor bij de woonwijk op de layout, en anderzijds omdat mijn oudste dochter zei, zeg zullen we een sushi restaurant maken van Lego. Zoals dan eigenlijk altijd gebeurt werk ik het dan uit en mag ik het ook alleen bouwen  
Nadat het af was heb ik heel lang getwijfeld over de bovenkant. In eerste instantie wilde ik het openlaten, want er zit een binnenkant in die veel detail heeft. Maar uiteindelijk zal een bezoeker dat ook niet goed kunnen zien. De wedstrijd "Bijzonder formaat (2020)" was een uitstekende motivatie. Ik heb wat research gedaan en kwam op een historisch gebouw in Bangkok, zo eentje met te veel airco units, antennes op het dak, versleten muren, etc. En dan ook nog eens in een sand green kleur, iets waar ik niet veel van heb maar genoeg voor een verdieping. En zo is eigenlijk het bouwwerk op de foto ontstaan.
Het sushi restaurant met daar bovenop een (soort van) woonverdieping.
De foto's :
https://lowlug.com/wp-content/peepso/users/15/photos/efa85a27eeff746939d0c1fd7999d5ca.jpg
https://lowlug.com/wp-content/peepso/users/15/photos/a0d8c82b9e2e77358ea24ddb54bf404a.jpg
https://lowlug.com/wp-content/peepso/users/15/photos/395a93813e25c8ccf0feb7626011248c.jpg
https://lowlug.com/wp-content/peepso/users/15/photos/7a4c1c1516d220e95b878dc4022f41b2.jpg
In een filmpje kun je er natuurlijk het hele verhaal over vertellen, dus heb ik er (en geplaatst op #LowlugTV) nog het volgende filmpje over gemaakt.
https://www.youtube.com/watch?v=RpqBPGx_28Y
#aawsum #MOC
Gebruikersavatar
UrbanErwin
Premium
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:23 am
Contacteer:

Leuk gedaan, hij heeft een beetje dezelfde sfeer als de lego ninjago city sets  
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Erg leuk!! Leest inderdaad als een Ninjago gebouw door de ronde vorm en het Sand Green.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Mooi gebouw met mooie kleuren  
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Thanks allen. Ja het Ninjago is niet zo gek natuurlijk. De figs en de tuktuk komen uit een Ninjago setje. Het pand in Bangkok (kan de foto even niet vinden) is ook erg typerend voor de Aziatische stijl en daar past het Ninjago thema erg goed in. Dat was overigens niet de bedoeling, ik wilde gewoon iets Aziatisch voor bij het Sushi restaurant, maar blij dat het in de smaak valt :  
Gebruikersavatar
vertmaori
Premium
Berichten: 357
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:59 am
Locatie: Heveadorp
Contacteer:

Supertof gebouw, ik mag deze bouwstijl wel!
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Voor de wedstrijd "Herontwerp een set" heb ik de #6628 Tow Truck in een nieuw jasje gestoken.
Deze set heb ik nog uit mijn jeugd en is één van de weinige Lego dingen die ik nog heb van toen. Klein maar fijn in een leuk kleurenschema gerelateerd aan de toenmalige samenwerking met Shell is dit gewoon een leuk setje.
Vandaag de dag kan dat anders (beter) natuurlijk en zo ben ik er ook aan begonnen. Eventjes op een zondagmiddag dacht ik dat in elkaar te knutselen, maar zoals altijd wilde ik weer bijzondere dingen en werd het pielen op de vierkante millimeter. Gisteren nog even gedacht ... nee dit wordt hem niet, met name omdat ik in het echt was begonnen (en meestal doe ik dat andersom) en daar een andere kleurstelling had gekozen. Vanaf dat moment toch het model gemaakt in #stud.io en toen begon het er een stuk beter uit te zien.
Mijn inzending is dan uiteindelijk ook een render omdat ik een aantal onderdelen (de rode mudguards en gele curved bricks) niet op tijd besteld krijg voor de deadline.
De verbeteringen in mijn versie:
- een minifig (waarom had het origineel deze niet)
- een drinkbeker (echt iedere set heeft dat tegenwoordig, en ook tow truck bestuurders hebben koffie nodig)
- een sleep systeem met extra as om de achterwielen ook nog op te zetten (ipv die rare haak op het origineel)
- een echt truck stuur, lekker plat zodat je er op kan hangen
- en nog wat dingen  
De foto's (renders);
https://lowlug.com/wp-content/peepso/users/15/photos/057d8e3841c3923d0f956fc6082b1aea.jpg
https://lowlug.com/wp-content/peepso/users/15/photos/e414eb7bb522f2a3fc8353b779559476.jpg
Ik heb natuurlijk het model ook nog echt gebouwd, maar dan in een zwart witte kleurstelling. Zeker niet verkeerd maar voor de wedstrijd zelf wilde ik toch graag bij de wit/rood/gele kleurstelling blijven. Hierbij de foto met ook daarop het origineel.
https://lowlug.com/wp-content/peepso/users/15/photos/d182e2556112abc6ed7502b6a339978f.jpg
#aawsum #aawsummocslego
Ik ga trouwens de MOC ook nog op film zetten, dus tezijner tijd komt er nog een #LowlugTV #Youtube filmpje bij.
Gebruikersavatar
UrbanErwin
Premium
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:23 am
Contacteer:

Leuk wagentje, misschien is het nog een idee om een paar schijnwerpers aan de achterkant toe te voegen? Die zitten daar vaak voor nachtelijk bergingswerk.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Deze beste man werkt alleen overdag   (en daar moet ik eens over nadenken waar ik die zou moeten plaatsen)
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Voor de one color battle wedstrijd op het forum had ik niet veel motivatie, totdat ik een foto van iemand met bakken vol round bricks zag. En laat ik die nou toch eens hebben gebruikt bij een graanveld.
Dat leverde daarmee de volgende inzending.
Logischer wijs zoekt Clasina Space in deze graan cirkel naar haar ruimteschip, maar tot haar verbazing vindt ze een piratenschat.


Gebruikersavatar
Jaap_A
Berichten: 47
Lid geworden op: za nov 14, 2020 1:43 pm

Haha origineel, leuk!  
Gebruikersavatar
UrbanErwin
Premium
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:23 am
Contacteer:



Leuk gedaan! Zou volgensmij ook nog wel te verwerken zijn in je layouts 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Zekers, al gaat dat niet gebeuren. Het zal wat meer weidegebied worden. Dit grappige mocje is alweer compleet afgebroken. 
Gebruikersavatar
Chef_NL
Premium
Berichten: 311
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:28 am
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Leuk gedaan, ik krijg alleen al RSI van het kijken naar al die Bars :) Maar een toffe inzending voor de wedstrijd!
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

  Eén van mijn dochters heeft geholpen met de opbouw. RSI valt wel mee, maar het is gewoon heel saai dat repeterende. Op LW een paar jaar terug had ik ook iets dergelijks en toen heb ik al mijn  kinderen aan het werk gezet, gewoon 2 bakjes op tafel en gezegd, succes.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Best een leuke manier om een graanveld te maken.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Eens. Ik vond nog wat foto's van een vergelijkbaar stuk  van de 2017 layout die ik op Legoworld had.
https://www.flickr.com/photos/aawsum_sets/36688703312/in/album-72157678196140650/
Gebruikersavatar
thomassio
Premium
Berichten: 420
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 pm
Contacteer:


Geplaatst door: @aawsum

Logischer wijs zoekt Clasina Space in deze graan cirkel naar haar ruimteschip, maar tot haar verbazing vindt ze een piratenschat.

bijzonder komisch.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Vandaag de dag dat ik, met enige trots mijn nieuwste trein presenteer.
De NS VIRM dubbeldekker. Ik moet zeggen een hele bijzondere challenge waar ik erg veel plezier aan heb beleeft maar ook wel wat grijze haren van heb gekregen.
Mensen die mijn treinen kennen weten dat ik 6 breed bouw, en dat is bij deze trein niet anders. Echter er waren een paar uitdagingen, nl de knik in (ongeveer) het midden van de trein en de schuine blauwe streep die ik er graag in wilde hebben. En dan vergeet ik even alle andere gesnotte, ondersteboven, etc technieken die ik moest toepassen.
AL met al is de trein nu 99% klaar, ik kwam nl nog een paar plates in blauw en zwart tekort waarvan de bestelling nog niet binnen is, en ook heb ik bij de machinist deuren een aantal cliptiles in het geel gebruikt, die nog in het Bright Light Orange (#BLO) moeten. Over BLO gesproken, dat was natuurlijk de andere grote beperking, een geweldige kleur maar er zijn natuurlijk veel minder onderdelen in te krijgen.
Hieronder een foto en link naar mijn flickr album van de trein, en daaronder ook nog eens een #youtube filmpje op het #lowlugtv kanaal omdat ik heel graag de diverse gebruikte technieken ook wilde toelichten.
Ik ben in ieder geval super tevreden en blij dat ik dit mag laten zien aan jullie.
https://www.flickr.com/photos/aawsum_sets/albums/72157718107852652
https://www.youtube.com/watch?v=X_e-8TW6EsI
[spoiler title="aangord"]en nog een speciaal bedankje richting aangord voor het inbrengen van een idee/oplossing die ik goed kon gebruiken (terwijl hij zelf dacht dat het een kul idee was) en een hele grote dank aan Brick_rebel voor het suggereren van Bright Light Orange[/spoiler]
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Prachtig!
Ook leuk om je voortgang gevolgd te hebben op in de tijdlijn  
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 597
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

Zo die zit wel echt goed in elkaar, een erg herkenbare vorm die je goed gevangen hebt  
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Zeer herkenbare trein en heel mooi gemaakt! Hoeveel wagons ga je er nog bij maken en krijgt de andere kant ook een loc? :)
Misschien heb je het genoemd in je filmpje van 28 minuten maar die heb ik niet helemaal gekeken :) 
Gebruikersavatar
Brick_Rebel
Premium
Berichten: 392
Lid geworden op: di nov 10, 2020 1:26 pm
Contacteer:

Hij is prachtig geworden, aawsum! ? 
Hier mag je terecht trots op zijn! Echt ongelooflijk knap hoe je al die secties hebt kunnen maken met next level SNOT-technieken! ? ? 
En leuk dat je zo'n uitgebreide video hebt gemaakt, ik vind het erg interessant om te zien hoe ie in elkaar steekt!
Alleen nu ik de trein zo af zie, denk ik tóch dat gewoon geel een betere kleur zou zijn.. ? 
(Geintje natuurlijk, #BLO rules! ? )
Gebruikersavatar
BrickJohannes
Premium
Berichten: 165
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:23 am
Contacteer:

Ziet er oprecht mooi uit! Zeker dat bright light orange maakt hem wel af!
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Dank allen voor de leuke reacties  

Geplaatst door: @berthil

Hoeveel wagons ga je er nog bij maken en krijgt de andere kant ook een loc? ?
Misschien heb je het genoemd in je filmpje van 28 minuten maar die heb ik niet helemaal gekeken

Ik ben teleurgesteld ... maar snap wel dat dat het risico was van een filmpje van 28 minuten. De loc aan de achterzijde zie je in onderdelen liggen, dus ja die komt is er al. Er komt is maar 1 tussenwagon, dus uiteindelijk bestaat het geheel uit 3 delen. De reden hiervoor is dat de lengte anders te groot wordt voor het rangeerterrein op de layout. In totaal is de lengte ongeveer 100studs, en het gevaarte moet ook nog op tijd kunnen stoppen.
Het rare is dat ik geen foto had gemaakt van de 3 delen achter elkaar ... en op dit moment liggen alle 3 de delen uit elkaar omdat ik de gele cliptiles aan het vervangen ben en er nog een paar onderdelen naar de juiste kleur moeten. Dus totaalfoto komt nog.

Geplaatst door: @brick_rebel

Alleen nu ik de trein zo af zie, denk ik tóch dat gewoon geel een betere kleur zou zijn.

 

Geplaatst door: @brick_rebel

Echt ongelooflijk knap hoe je al die secties hebt kunnen maken met next level SNOT-technieken!

Thanks, supertrots.
Gebruikersavatar
Arti
Berichten: 6
Lid geworden op: wo nov 18, 2020 4:11 pm

Wauw, wauw en nog eens wauw. Het is een erg herkenbaar model geworden met de nodige uitdagingen. Hij zit er erg gelikt uit. Echt prachtig.
Een ietsie pietsie klein detailtje, het is geen VIRM, maar een IRM. Een VIRM (Verlengd InterRegio Materieel) is een IRM die met 1 rijtuig verlengd is tot 4 "bakken". Dat wordt nog 1 rijtuig bijbouwen ? 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:


Geplaatst door: @arti

het is geen VIRM, maar een IRM

oops
Dit betekent gewoon toch een extra wagon maken  
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:


Geplaatst door: @brick_rebel

Hier mag je terecht trots op zijn! Echt ongelooflijk knap hoe je al die secties hebt kunnen maken met next level SNOT-technieken! ? ? 

Precies dit. Gewoon briljant gebouwd  
Gebruikersavatar
thomassio
Premium
Berichten: 420
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 pm
Contacteer:

Echt bijzonder knap hoe je de vorm zo goed hebt gekregen op deze schaal!
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Dat is mooi gelukt in deze schaal.  
@Arti meteen iets geleerd.  
Gebruikersavatar
UrbanErwin
Premium
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:23 am
Contacteer:

Heel gaaf gedaan, dapper dat je de uitdaging aangegaan bent met BLO. Misschien een idee om rolschaatsjes te gebruiken voor de handvaten in de bestuurderscabine deur?
[spoiler title="sorry"]

Er komt is maar 1 tussenwagon, dus uiteindelijk bestaat het geheel uit 3 delen. 

Hoi, mierenneuker hiero, dan is het dus technisch gezien een IRM en geen VIRM (Verlengd InterRegio Materieel). De eerste serie is eerst op de baan gekomen als 3 en 4 bakken stellen, waarna er respectievelijk 1 of 2 bakken aan toegevoegd zijn.
[/spoiler]
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:


Geplaatst door: @urbanerwin

mierenneuker hiero, dan is het dus technisch gezien een IRM en geen VIRM (Verlengd InterRegio Materieel)

Je was niet de eerste Ik maak wel een extra wagonnetje dan kan ik die fout recht trekken  


Geplaatst door: @urbanerwin

Misschien een idee om rolschaatsjes te gebruiken voor de handvaten in de bestuurderscabine deur?

Eh nee wat mij betreft, de handvaten zitten verzonken volgens mij dus daarom heb ik juist voor deze clips gekozen. Rolschaatsjes zijn cool, maar steken een beetje uit. Nog even een plaatje die ik als referentie heb gebruikt.
Gebruikersavatar
UrbanErwin
Premium
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:23 am
Contacteer:

@aawsum Ik zie het ja, ff overheen gelezen, oeps , ja je hebt inderdaad gelijk wat betreft de handvaten.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Deze trein doet je naam eer aan, hij is aawsum!
“Het zit van de brackets aan mekaar euh.. ongeveer” is ook een manier om dat mooie neusje te beschrijven  
Leuk filmpje ook en “in een keer!”, maar ik had persoonlijk de stukjes waar je zei “dit knippen we” ook echt geknipt en de stukjes waar je niet praat wat sneller afgedraaid(wat je hier en daar al deed)
Erg benieuwd om deze in te echt te zien rijden  
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:


Geplaatst door: @ravelino

de stukjes waar je zei “dit knippen we” ook echt geknipt

ehh piep, ik heb geknipt, ben ik er eentje vergeten
Dus ik dat filmpje afkijken, volgens mij heb ik dat op 1 plek gezegd waar ik de bovenkanten aan elkaar aan het zetten was, maar vond ik het niet storend ....

Geplaatst door: @ravelino

stukjes waar je niet praat wat sneller afgedraaid

Nu ga ik echt twijfelen waar ik nog meer "geen tekst" stukken had. Ik dacht dat dat er maar eentje was nl en die had ik versneld.
Er zijn inderdaad nog een paar stukjes die wat sneller hadden gekund ja :-(

Ik vind het al leuk dat je het hele filmpje hebt gekeken  
Gebruikersavatar
thomassio
Premium
Berichten: 420
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 pm
Contacteer:

Ik vond het wel grappig dat je het er niet uit had geknipt, en vond het filmpje in zijn geheel boeiend.
Plaats reactie