Hoe vind je handig minifighoofdjes?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Binnenkort (nou ja, binnen een jaar) heb ik een keer rond de 25 hoofdjes nodig. Maar hoe vind ik die op een beetje een handige manier? Sommige leuke hoofdjes zijn afschuwelijk duur, andere bijna niet verkrijgbaar, en om nu op BL alle 3400 en nog een paar hoofdjes na te zoeken is ook een monsterklus.

Heeft iemand ideeën hoe ik sneller kan zoeken?
 
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1560
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Schot voor open doel wellicht, maar hebben die hoofdjes geen speciale kenmerken waar je op kunt zoeken? Zoals bijvoorbeeld kleur, haar, bril, uitdrukking?
(Zo vond ik dus die ene uit die 3400 voor de Secret Sint afgelopen keer)
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik heb laatst bij een paar bricklink-bestellingen even door de hoofdjes gelopen of ze leuke en betaalbare hadden. Bij de eerste had ik 7 verschillende, waarvan ik een paar dubbel heb besteld. Bij de tweede had ik 3 hoofdjes te pakken. Ik ga komend jaar deze tactiek een beetje voortzetten, maar heb nog geen einddoel met aantal verschillende hoofdjes wat ik wil hebben. Wanneer iemand een goude tip heeft om makkelijk daarin te zoeken, zou ik dat ook fijn vinden.
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ik denk dat ik er wel wat voor je heb. Gewoon random? Of zoek je speciale?
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Yellowheads met een normale gezichtsuitdrukking, geschikt voor in de Middeleeuwen ;) (dus zonder brillen enz...)

Een baardje is prima, maar geen littekens, booskijkers, valskijkers of zoiets. Ik ben een beetje een feelgood mens...
 
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

Ik hoop dat er snel weer een meeting is. ... Oh wacht zondag enzo. Ik hoop dat er snel een 2 daagse meetingXL is. Dan is dat hoofdjes probleem zo opgelost.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Daar ben ik dan ook niet bang voor .
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Als ik een Bricklink winkel, kijk ik vaak even tussen de hoofdjes.

Dus gewoon een keer een bestelling plaatsen en tussen de hoofdjes kijken.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ik heb wel wat voor je denk ik. Zal het apart leggen, of je moet het eerder willen hebben dan moet je me het adres even geven.
 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

I have a guide for finding heads on bricklink although it's not finished I'll show you anyway: https://sites.google.com/view/bishons-l ... authuser=0
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

sanderkoenen schreef: wo feb 02, 2022 10:52 pm Als ik een Bricklink winkel, kijk ik vaak even tussen de hoofdjes.

Dus gewoon een keer een bestelling plaatsen en tussen de hoofdjes kijken.

 
Dit doe ik ook, heb inmiddels een vrij ruime collectie hoofdjes  :D

In grote getalen valt het ook niet op wanneer sommigen figuren hetzelfde hoofdje hebben hoor!
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ja altijd even doorlopen die hoofdjes. Ik selecteer dan even sorteren op prijs en bestel een paar leuke/goedkope mee. Als ik dan bv een leger neerzet hebben de meeste toch een helm op dus ja daar zie je weinig van.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Dank voor alle suggesties! Ze hebben nog geen haast,
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Ik kijk op brickset altijd bij de nieuwe onderdelen. Dat plaatsen ze als af en toe als artikel. Dan de code opschrijven en opzoeken op bricklink.
Daarnaast inderdaad aanwennen om bij elke (bricklink)winkel door de hoofdjes te scrollen.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik kwam er achter dat hoofdjes prijzig kunnen zijn op bricklink, en heb even op de site van Lego gekeken. Daar zijn bijna alle hoofdjes die ik heb bekeken €0,30, en zo daarnet 20 verschillende besteld. Sommige enkel, andere dubbel. Ik heb door alle nieuwe gele hoofdjes van afgelopen jaar gegaan wat ik bruikbaar vind voor middeleeuwen die op newelementairy staan.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Moet ik die ik apart had gelegd nog apart houden of is dat dan niet meer nodig.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Sorry voor de verwarring, maar waarschijnlijk is Klaas daar wel blij mee. Ik kaapte even zijn topic omdat ik tegen hetzelfde aan liep.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ohw ja stom zie nu dat dat niet van de topicstarter is. :lookaround:
 
 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

geert_h schreef: zo feb 06, 2022 10:29 am Ik kwam er achter dat hoofdjes prijzig kunnen zijn op bricklink, en heb even op de site van Lego gekeken. Daar zijn bijna alle hoofdjes die ik heb bekeken €0,30, en zo daarnet 20 verschillende besteld. Sommige enkel, andere dubbel. Ik heb door alle nieuwe gele hoofdjes van afgelopen jaar gegaan wat ik bruikbaar vind voor middeleeuwen die op newelementairy staan.

 
Ik ben wel benieuwd of er een handige manier is om hoofdjes te zoeken bij Lego eigenlijk.
 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik heb via de nieuwe onderdelenlijst van https://www.newelementary.com/ iedere keer het elementid gepakt, en dat ingevuld bij onderdelen zoeken. designid kan ook, maar ik kwam er achter dat dat ook uniek is per hoofdje. Ik ben dus best wel even bezig geweest, en zeker omdat ik een foutje maakte en toen mijn bestellijst kwijt was. Gelijk ook wat andere onderdelen meegepakt die ik wel zie zitten, mits op voorraad.

Maar zoals in een ander draadje vermeld kon ik na het afronden van mijn bestelling niet meer terug naar onderdelen zoeken vanwege een update, dus het kan zo maar zijn dat het straks een stukje makkelijker gaat. Als ik dat op voorhand had geweten, had ik even gewacht met bestellen.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Op dit moment ligt heel B&P eraf, wel raar want dit lijkt alleen voor Nederland te zijn.
Met een directe link lukt het gewoon nog wel trouwens maar bestellen zal wel wat lastiger gaan dan.
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

aawsum schreef: zo feb 06, 2022 2:08 pm Op dit moment ligt heel B&P eraf, wel raar want dit lijkt alleen voor Nederland te zijn.
Met een directe link lukt het gewoon nog wel trouwens maar bestellen zal wel wat lastiger gaan dan.

 
 Dat zal wel door de implementatie van het nieuwe systeem zijn, waarbij b&p samengevoegd wordt met pick a brick. Nederland is geloof ik als een van de eerste aan de beurt hiervoor en er was aangekondigd dat dit begin februari zou gebeuren.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Raven schreef: zo feb 06, 2022 10:31 am Moet ik die ik apart had gelegd nog apart houden of is dat dan niet meer nodig.

 
Vooralsnog ben ik daar heel blij mee! Dus als ze nog even mogen blijven liggen...
 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik had beter kunnen wachten met bestellen zie ik, het is nu echt veel makkelijker geworden om hoofdjes uit te zoeken. Er gaat vast nog een nieuwe ronde komen dat ik ga bestellen.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Dat denk ik ook wel  :lol:
 
 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ehm ... ik kan even niks meer vinden nu. Wat een verbetering zeg.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Het sprokkelen van de minifig-hoofdjes loopt best goed, de variatie die ik heb is aardig gegroeid. Daarbij komt wel de volgende uitdaging, hoe houd ik bij welke hoofdjes ik allemaal heb en op welke manier soorteer ik ze? Tot op heden zitten ze op categorie in een sorteerkoffer, maar met zoveel keuze word het er niet overzichtelijker op.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ik stapel ze op met de gezichten 1 kant op en dan liggen ze in een iris lade. Met ook beentjes en torso's in 2 andere lades.
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Het bijhouden doe ik in bricklink, kan ik meteen de nieuwe aan toevoegen zodra ze uitkomen. Sorteren doe ik generiek: man, vrouw, kind. Maar ook specifiek omdat ik sommige hoofdjes alleen voor een bepaald figuur gebruik.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik wist niet dat je je inventaris kunt bijhouden in bricklink, want dat is dan wel handig.

En er zit al wel enigszins een logica in de sortering, vrouwen/brillen/moderne dingen/baarden/stoppelbaarden en dat ook gesorteerd op vriendelijk/onvriendelijk en haarkleur.
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Ik stop alles in een aparte wanted list. Via de invoer van het "have" veld kun je bijhouden hoeveel je ergens van hebt.

zie Wanted Quantity en Have Quantity https://www.bricklink.com/help.asp?helpID=1
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Daar moet ik dan eens voor gaan zitten, bedankt!
Plaats reactie