de Reusachtige Lowlug Rolt uit Lay-out!!!! LLXL23

Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

JAAHAAA het zat er al een tijdje aan te komen en daar is tie dan...

DE Mega vette waanzinnige Lego Black Falcon's (en matties*) Castle Fantasy groep lay out!! of de RLRL_23 voor kort!

Voor mensen die bulken in de lego, of minder bulken in de lego,, of voor mensen die mee willen bouwen aan een mega grote lange vette ridders en landschap layout!

Waarom Castle fantasy? historische castle is saaai! (Geen Draken, Geen tovenaars, Geen elven, geen dwergen, geen....) En historisch Castle kan en mag wel in Fantasy Castle maar niet andersom! Dus historisch verantwoord Castle is uiteraard ook van harte welkom!

Ook even ademhalen. Het idee:
Grote groepslay-out voor Legoworld 2023
Hoofd factie: Black Falcons (de nieuwe, je weet wel, uit de Lego Ideas Medival Blacksmith)
*plek voor elven, dwergen, orks, Draken, andere ridder facties (kunnen ze lekker vechten! of ridder toernooi spelen, prinsen redden* door vrouwelijke ridders! lekker 2022 verantwoord gender rol diversiteit!)
Aardrijkskundig wel verantwoord!( 1/3 elk woestijn,Berg Bos/weiland** ) geschiedkundig niet!
Niet iedereen bouwt een kasteel, we hebben ook huisjes, smederijen, stallen, boerderijen, herbergen, potten bakkers, Bos Bomen water bruggetjes over beekjes, vrijbuiter hutjes of elven boomdorpen en dwergen mijnen nodig, en tenminste 1 ork war camp met 1 kist met schatten in het midden nodig om maar wat te noemen.

Dus heb je geen dbg voor rotsen en bergen dan kun je ridders in de woestijn bouwen met tan en dark tan en zand roze, heb je veel gewoon groen kun je weilanden met schapen maken, heb je nou alleen maar DBG?? dan zoek ik jouw! voor bergen..

Standaarden volgen binnenkort, waarschijnlijk MILS, en ik wil graag een rots/ berg wand aan de achterkant. Voorzijde is zichtzijde voor publiek Het idee is dan om met veel personen een vierkant of rechthoekig stand eiland te vormen op legoworld met onze rotzooi netjes achter de bergwand in het midden. En die bergwand leent zich uiteraard voor holle smokkelruimtes die ideaal zijn voor neerleggen van je telefoon en koekjes en snoepjes en repen marsenpijn!

Meer info volgt nog. Dus wie doet er mee? Kunnen we vast een deelnemers lijst maken.
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik doe mee!
Maar!
Zonder Black Falcons.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Hier heb ik dus wel zin in :)
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

haha 2023, dat zien we dan wel weer  :lol:

Maar een flink stuk landschap met leger lijkt me wel eens leuk  :P
Gebruikersavatar
sparhawk
Premium
Berichten: 85
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:38 am
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Leuk idee, ik ga er over nadenken.. Maar niet met Black Falcons, ik heb nog genoeg andere ridders. Eventueel zou het ook dwergen of elven kunnen worden...
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Het zou een verplichting moeten zijn voor iedereen die die torsootjes op een goedkope manier weet te bemachtigen.
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 597
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

Ik wil graag meedoen :D
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik doe gek, ik wil wel iets kleins maken voor hierbij.
Gebruikersavatar
thomassio
Premium
Berichten: 420
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 pm
Contacteer:

Ik ben al begonnen.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ik zie kansen, zou er dan toch eindelijk een Aangord megaplan van de grond komen....... ;-)
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Als hij nu begint, heeft ie 2 jaar de tijd bijna
Gebruikersavatar
Griffon
Premium
Berichten: 234
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:49 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

Hier hoef ik niet lang over na te denken....... ik doe mee!
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Ik pas trouwens. Hoewel ik het resultaat van groesplayouts altijd supermooi vind, vind ik het op evenementen verre van praktisch. Dan zit je met 20 standhouders in zo'n klein cirkel of je kunt niet bij je bouwwerk gaan zitten want dan zit je voor die van een ander, waardoor je minder interactie hebt met het publiek en dat vind ik juist het leukste op iets als LW. En castle krijgt natuurlijk al te veel aandacht zowel hier op lowlug als op evenementen, dus tijd voor een ander thema. Succes voor degenen die wel meedoen
Gebruikersavatar
Griffon
Premium
Berichten: 234
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:49 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

sanderkoenen schreef: di jan 25, 2022 9:01 am Ik doe mee!
Maar!
Zonder Black Falcons.

 
ik zou dan een bos met Vrijbuiters willen bouwen.
 
Gebruikersavatar
WvdP
Site Admin
Berichten: 691
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 5:08 pm
Locatie: in de buurt van Leiden

Aangord schreef: di jan 25, 2022 8:55 am Standaarden volgen binnenkort, waarschijnlijk MILS
 
Op eerdere edities heb ik ook wel eens met bewondering gekeken naar lay-outs die met paden aan elkaar verbonden waren. Op die manier kun je toch eenheid in verscheidenheid aanbrengen en heb je meteen de mogelijkheid om een bredere lay-out te maken, waarin niet alles hutjemutje op elkaar hoeft te staan en je achter de tafels dus ook meer ruimte krijgt voor de exposanten.
Is dat een idee? Dan overweeg ik wel serieus om ook mee te gaan doen...
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ik ben inderdaad voor freeform met de paden zoals WvdP aankaart. Daarnaast is een "kringetje" zoals de GBC ook wel leuk, zo kunnen we afwisselen in de "hekkendienst" en ook het netwerken bevorderen. Als ik dan verder hardop nadenk is het rondje dan ook leuk langs de seizoenen alsmede de verschillende landschappen. Ook leuk om dat dan te kunnen laten zien aan de hand van alle verscheidene kleuren bladeren in de layout.
Gebruikersavatar
sparhawk
Premium
Berichten: 85
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:38 am
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Het idee van WvdP vind ik ook wel een goeie !
Het geeft je ook de mogelijkheid om toch voor bij het hek te staan, zonder te veel van de layout te blokkeren en je voorkomt het afstemmen van de scheiding tussen de verschillende delen van de layout.
Gebruikersavatar
WvdP
Site Admin
Berichten: 691
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 5:08 pm
Locatie: in de buurt van Leiden

Het één hoeft het ander natuurlijk niet uit te sluiten hè. Als er Lowluggers zijn die het leuk vinden om via MILS een aaneensluitend stuk te maken, kan dat natuurlijk prima. Kunnen anderen daar via paadjes weer op aansluiten.
Gebruikersavatar
Moos
Premium
Berichten: 48
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 7:25 pm
Contacteer:

MILS? Aawsum! :miss:
 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Mister MILS, that's me.
Gebruikersavatar
UrbanErwin
Premium
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:23 am
Contacteer:

Leuk idee, ik doe geen garanties, maar ik heb een opzetje voor een huisje liggen dat ik niet echt lekker in mijn moderne treinenlandschap ingepast krijg. Misschien dat ie hierbij wel een leuk plekje kan krijgen.
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Dat lijkt mij ook wel leuk om eens keer van mijn eigen zaken af te stappen.
Gebruikersavatar
Trijntje
Premium
Berichten: 363
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 4:25 pm
Contacteer:

Dit lijkt me echt heel leuk. Ik heb niet de kwaliteit om een pronkkasteel tevoorschijn te toveren, maar aan een bergwand moet ik vast kunnen bijdragen.
Ik wil voor onze toekomstige treinlayout een leuke berg(wand) maken.
(waar een dubbelspoor doorheen gaat - de overkant van het retourrondje op een Mills layout)
Zo'n bergmassief heeft maar een kleine aanpassing nodig om tussen de kastelen te zetten. (tunnel in-en uitgang omtoveren tot het geheel van de berg)
Dan kan ik mijn bouwwerk bij een latere LW versie voor een groot deel recyclen in die treinlayout  :D

 
 
 
 
 
 
Gebruikersavatar
alois
Premium
Berichten: 224
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:37 am
Locatie: VELP GLD
Contacteer:

Misschien dat ik ook wel geïnspireerd raak om een huisje te bouwen dat niet in mijn stads-/treinlayout past.
Gebruikersavatar
Mociain
Premium
Berichten: 187
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:28 pm
Contacteer:

Klinkt interessant, eens kijken of ik daar wat moois voor kan maken, ik heb nog even de tijd om erover na te denken  :lol:
 
 
Gebruikersavatar
Quarktaart
Premium
Berichten: 25
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:27 am

Klinkt leuk. Ik zal de grijze massa eens aan de gang zetten voor een leuke deelname
Gebruikersavatar
The_Blue_Budgie
Premium
Berichten: 82
Lid geworden op: ma jun 28, 2021 2:21 am
Locatie: Breda
Contacteer:

Oh dat klinkt erg leuk! Ik houd wel van fantasy. Moet het meteen een hele plaat zijn of mag een kar of wizard's hutje ook?
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 435
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Ik ben ook wel in voor deelname, heb wel zin in een lekker stuk castle layout. Maakt me minder uit of het in lente- of herfstkleuren moet. Ik wil in ieder geval wel de hoogte in. Heb 10 New Classic Black Falcons en ook andere middeleeuwers. Bij mijn eerste deelname aan LegoWorld Utrecht werkte het systeem om de layouts van diverse deelnemers te verbinden met een doorgaand pad/weg prima wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

The_Blue_Budgie schreef: za feb 05, 2022 11:48 pm Oh dat klinkt erg leuk! Ik houd wel van fantasy. Moet het meteen een hele plaat zijn of mag een kar of wizard's hutje ook?

 
Formaat maakt niet uit, klein, middel of groot. Alle bijdragen zijn welkom.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Misschien wil ik ook wel een kleine bijdrage leveren, maar zou dan eerst eens in het echt willen zien hoe zoiets uitpakt. En het is dan ook van belang te weten of we voor gele hoofdjes gaan of voor huidskleur, want huidskleur heb ik amper en het zou wel fijn zijn tijd te hebben om te sprokkelen.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Gele hoofdjes of huidskleur? Ik zou zeggen geel maar als jij er een paar met huidskleur wil doen dan gewoon lekker doen dus.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ach zo divers als de echte wereld mag ook een layout zijn toch? Ik verwacht van aliencat toch fabulant of videyo of dierenhoofden of whatever.
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

Nou nou hier ik ga even gauw ingrijpen.
Er komt geen videyo, flesh of fabuland of gedoe

Gele hoofdjes is het devies. Voor fantasy wezens als orks en centaurs zijn andere kleuren geschikt.
Maar daar houdt het hoofdjes diversiteit wel op.
Oh en bruin in het woestijn gedeelte kan natuurlijk wel.

Het wordt duidelijk tijd voor richtlijnen. :P
 
 
Gebruikersavatar
WvdP
Site Admin
Berichten: 691
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 5:08 pm
Locatie: in de buurt van Leiden

Ik ben eigenlijk wel voor de richtlijn "bouw lekker wat je leuk vindt".
Binnen het thema Castle Fantasy zou dat toch geen probleem moeten zijn?
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

geen flesh dan ook geen vis vind ik
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Gelukkig hebben mijn Jack Jones ook gele hoofdjes, kan ik die prima gebruiken  :miss:
 
maar zonder gekheid, ik kan me voorstellen dat we uniformiteit bij de black falcons willen, maar wanneer iemand een eigen divisie maakt ben ik ook voorstander van iedereen bouwen waar hij zich prettig bij voelt.
 
Gebruikersavatar
WvdP
Site Admin
Berichten: 691
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 5:08 pm
Locatie: in de buurt van Leiden

In een magische wereld is alles mogelijk.
Als Aliencat meedoet, hebben zijn Black Falcons waarschijnlijk iets verkeerds gegeten  :slygrin:
 
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 597
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

WvdP schreef: zo feb 06, 2022 5:38 pm Als Aliencat meedoet, hebben zijn Black Falcons waarschijnlijk iets verkeerds gegeten  :slygrin:
 



 
Hoezo? Black Falcons zijn toch gewoon Black Falcons?

Afbeelding


Maar als Aangord het vraagt, zet ik wel gewoon gele hoofdjes en normale helmen op mijn Black Falcons.

 
 
 
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

Kijk op aliencat kun je tenminste bouwen en vertrouwen
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

WvdP schreef: zo feb 06, 2022 5:28 pm Ik ben eigenlijk wel voor de richtlijn "bouw lekker wat je leuk vindt".
Binnen het thema Castle Fantasy zou dat toch geen probleem moeten zijn?

 
Dat is allemaal leuk en aardig maar in en groepslayout wil je wel een béétje op elkaar aansluiten.
Plaats reactie