de Reusachtige Lowlug Rolt uit Lay-out!!!! LLXL23

Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1641
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Overigens wil ik nog wel even aankaarten dat het om een layout voor Lego World gaat, waarbij een stuurgroep beoordeelt of je er mag exposeren. Bij een 'kleine bijdrage' of een bijdrage van een te laag niveau zul je waarschijnlijk niet geselecteerd worden.
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 599
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

In een groepslayout maakt dat niet zoveel uit toch, dan zorg je dat je heksenhut of karretje in iemand anders zijn stuk van de layout kan staan.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1641
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Uiteraard kun je natuurlijk als je niet geselecteerd bent je stuk meegeven aan iemand anders, maar dan moet je daar wel voor open staan :p
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4157
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Daar deel ik zeker Stuifzand haar mening
Gebruikersavatar
The_Blue_Budgie
Premium
Berichten: 82
Lid geworden op: ma jun 28, 2021 2:21 am
Locatie: Breda
Contacteer:

Oh. Sorry Human. Dank voor de uitleg. Ik wil uiteraard niemand dwars zitten in zijn/haar creatie of het geheel naar beneden halen. Ik werd gewoon enthousiast van het thema. Geen punt, dan bouw ik gewoon wat voor spek en bonen. 😊
Gebruikersavatar
BrickJohannes
Premium
Berichten: 165
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:23 am
Contacteer:

Wie weet ga ik ook eens buiten me comfortzone bouwen. Lijkt me leuk om eens zoiets te maken.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1641
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

The_Blue_Budgie schreef: ma feb 07, 2022 12:25 am Oh. Sorry Human. Dank voor de uitleg. Ik wil uiteraard niemand dwars zitten in zijn/haar creatie of het geheel naar beneden halen. Ik werd gewoon enthousiast van het thema. Geen punt, dan bouw ik gewoon wat voor spek en bonen. 😊

 
Nee joh, zo moet je het ook weer niet opvatten. Je moet er natuurlijk gewoon voor gaan als je wilt. 


 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2100
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Het is nog anderhalf jaar. Dus genoeg tijd om wat moois te maken.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4157
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Mijn eerste LW ben ik op tijd begonnen omdat ik als nieuwkomer inderdaad wel wat "moois" neer wilde zetten. Gewoon er voor gaan, bouwen en inzenden.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4169
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

The_Blue_Budgie schreef: ma feb 07, 2022 12:25 am Oh. Sorry Human. Dank voor de uitleg. Ik wil uiteraard niemand dwars zitten in zijn/haar creatie of het geheel naar beneden halen. Ik werd gewoon enthousiast van het thema. Geen punt, dan bouw ik gewoon wat voor spek en bonen. 😊

 
Als het doorgaat dit jaar, kom gewoon even kijken!  :duim:
 
 
Gebruikersavatar
Trijntje
Premium
Berichten: 363
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 4:25 pm
Contacteer:

Multiculture samenleving in Castle Fantasy land.
Dat is minifigs in alle kleuren. Roetveeg en stroopwafel ridders enz.
Lijkt mij geen probleem.
Of je dan weer zo ver gaat dat je "Friends" ook toelaat in je multi culti lay out, daarover valt misschien te stemmen?
(en die ene Jack Stone verschijnt toch wel vanzelf)
 
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1084
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

En niet een beetje, de mooiste lay-outs zijn degene die er homogeen uitzien.

en daarom lijkt het me ook verstandig om in het komende jaar stukken lay out mee te nemen naar de verschillende meetings om aansluiting uit te proberen enz etc. Daarna aanpassen voor een volgende meeting zodat we het uit rollen vast ge oefend  hebben voor LW 2023
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 886
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Lijkt mij ook leuk om een bijdrage te leveren maar dan iets zonder ridders want die heb ik niet.
Of iemand zet er een paar ridders op.

Bijvoorbeeld, er is (op tijd) een masterplan gemaakt en er is een loopbrug nodig tussen punt A en B in die en die grootte in die en die stijl dan wil ik dat best proberen.
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 826
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Lees ik goed dat dit voor 2023 is en niet voor 2022? Ik heb er wel oren naar om eraan mee te doen.
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 826
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Trijntje schreef: ma feb 07, 2022 1:41 pm Of je dan weer zo ver gaat dat je "Friends" ook toelaat in je multi culti lay out
 

 
Als het toch fantasy is, dan zal er bij mij heus wel ergens een minidoll met lang gewaad en toverstaf verschijnen, denk ik. 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2348
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

eti schreef: di feb 08, 2022 7:10 pm Lees ik goed dat dit voor 2023 is en niet voor 2022? Ik heb er wel oren naar om eraan mee te doen.

 
Dat klopt, voor volgend jaar en niet deze keer dus.
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1084
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

eti schreef: di feb 08, 2022 7:11 pm
Trijntje schreef: ma feb 07, 2022 1:41 pm Of je dan weer zo ver gaat dat je "Friends" ook toelaat in je multi culti lay out
 


 
Als het toch fantasy is, dan zal er bij mij heus wel ergens een minidoll met lang gewaad en toverstaf verschijnen, denk ik. 

 
Eti, ik ga geen minidolls toestaan.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1693
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Nou ja, als Jack Stone mag dan mag alles toch? ;)
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2348
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik vind het best een gaaf idee nog steeds. Ik vind wel dat we een beetje uniformiteit moeten creëren en wat minder de grenzen gelijk proberen op te zoeken. Laten we gewoon eens beginnen met een stukje layout en wat (normale) black falcons erop.
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4157
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Met het schetsen van een aantal basis regels door opperbouwer Aangord kan er inderdaad een begin gemaakt worden. Daarna is er altijd ruimte voor verbetering, verandering en groei.
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1084
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

Ok, en nou graag serieus inderdaad, dat gejammer over jack stone en minidolls ben ik wel zat nu.

de basis regels:
-Hoofd factie voor de lay out de nieuwe black falcons uit de Lego Ideas Black Smith
-Andere bekende castle facties zijn welkom (vrijbuiters, lion knights, black knights, en dwergen elven orks goblins een draak of twee, diverse CmF's etc)
-Alleen Gele hoofdjes (sand groen e.a. voor orks en of goblins uitgezonderd en bruin voor woestijn)
-Niet iedereen kan een kasteel bouwen. 40 kastelen als een soort van net vrijstaande woningen in een vinex wijk gaat hem niet worden,
-Een realistisch lay out vraagt om een realistisch verdeling van landschap en bebouwing.
Aardrijkskundig verantwoord landschap met ruimte voor water, woestijn bos en bergen.
-Een bergwand aan de achterzijde van je stuk lay out.
-Laten we als deelnemers allemaal de intentie voor het bouwen tenminste 1 meter brede stukken lay out uitspreken, Als je bulkt in de lego moet dat een eitje zijn. (diepte moet ik nog ff naar kijken*)
-Geen Jack Stone, Geen minidolls, geen kleutergedoe, Of puberaal gedrag, Wees gewoon serieus of ga maar lekker wat zelf doen. Opmerkingen daarover mogen ook stoppen. Die ervaar ik als vervelend. Ik kom met een serieus langer termijn initiatief. Ik zit niet te wachten op puberaal geneuzel dat heb ik al genoeg op mijn werk.

Meer regels & richtlijnen zullen en kunnen later toegevoegd worden.
 
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4157
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Als diepte werkt voor de meeste layouts en expositietafels 4 baseplates erg goed.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2100
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Aangord pakt lekker door.
Ik zie dit wel zitten. :duim:
Gebruikersavatar
BrickJohannes
Premium
Berichten: 165
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:23 am
Contacteer:

Raven schreef: di feb 08, 2022 11:20 pm Als diepte werkt voor de meeste layouts en expositietafels 4 baseplates erg goed.

 
Ja 4 of max 5. Dan kun je ook van voor naar achter alle detaiks goed zien. Met name door je maar 1 zicht kant hebt.
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 640
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Goed bezig!
Lijkt me geweldig om mee te doen en metname woestijn.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4157
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ik heb al een mooi plan voor een stuk. Mochten er mensen zijn die ook wat met "glooiing" willen aanpakken let me know. Als ik bv van rechts naar links een verhoging inzet en een ander gaat mee en/of weer terug kan dat prima. En anders ga ik lekker op een hoek zitten. Dat is dan wel op voorbehoud van een MILS systeem want in "freeform" dan moet ik gewoon zelf zorgen voor terug naar beneden.

Dat gezegd hebbende, goed bezig Aangord. Spijkers met koppen slaan daar hou ik van.
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 442
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Aangord schreef: di feb 08, 2022 11:14 pm -Niet iedereen kan een kasteel bouwen. 40 kastelen als een soort van net vrijstaande woningen in een vinex wijk gaat hem niet worden,


 
Ik denk dat er genoeg mogelijkheden zijn voor kleinere bebouwing dan een kasteel. Een losse uitkijkpost, een versterkte tolbrug, een herberg.
-Een realistisch lay out vraagt om een realistisch verdeling van landschap en bebouwing.
Aardrijkskundig verantwoord landschap met ruimte voor water, woestijn bos en bergen.
-Een bergwand aan de achterzijde van je stuk lay out.
 
Hoe aardrijkskundig verantwoord het wordt moet ik nog zien. Bergen worden in werkelijkheid vaak voorafgegaan door kilometers heuvellandschap, maar in Lego layouts zijn ze er vrij plotseling en steil ook. Het gaat denk ik meer om geloofwaardigheid. Van die bergwand aan de achterzijde moet beslist worden of dat op dezelfde schaal en mate van detail is als de voorgrond of dat het meer als forced perspective is bedoeld.

Verder hou ik net als Eti en Aliencat best van ehm, niet-standaard figs. Maar dat is niet dwangmatig, ik kan ook prima binnen het kader van geelhoofdjes werken.
Raven schreef: di feb 08, 2022 11:14 pm Mochten er mensen zijn die ook wat met "glooiing" willen aanpakken let me know.

 
koffiemoc schreef: di feb 08, 2022 11:14 pm Maakt me minder uit of het in lente- of herfstkleuren moet. Ik wil in ieder geval wel de hoogte in.

 
En met die hoogte bedoelde ik geen uitkijktoren. :P Lijkt me spannend om een aansluitend hellingprofiel te bouwen. Als het MILS wordt idd, maar dat is aan alle deelnemers om te bespreken en aan Aangord om de knoop door te hakken.
 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2100
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Ik heb ook al wel een idee :feest:
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4157
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

vertel  :klappen:
 
 
Gebruikersavatar
Griffon
Premium
Berichten: 236
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:49 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

Zoals reeds aangegeven zou ik mij willen storten op een bos met Vrijbuiters met de aanvulling van Wolfpack  :klappen:
 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2100
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Raven schreef: wo feb 09, 2022 3:46 pm vertel  :klappen:
 
 

 
Kan echt nog heel vaak wijzigen hè :lol: 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1693
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Ik heb visueel gemaakt wat tot nu toe de richtlijnen zijn. Vind ik zelf wel zo duidelijk.
Afbeelding Afbeelding
Dat is een enorme oppervlakte die je moet vullen als je één meter breed per persoon moet bouwen. (ik denk niet dat ik dat red met mijn collectie aan blokjes)
 
 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2100
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Ik zou uitgaan van 4 diep. Dat is diep genoeg.
Gebruikersavatar
Moos
Premium
Berichten: 49
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 7:25 pm
Contacteer:

Layout, MILS daar wordt mijn hartje warm van. Ik heb ook nog wel een bakje met riddertjes en zwaarden een Rancor en oneindige fantasie… geen garantie voor oogverblindende bouwsel…. Ik houd dit topic in de gaten.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2348
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Zeker in dit soort layout's waar we waarschijnlijk veel detail gaan zien is 4 al een behoorlijke uitdaging en net diep genoeg om zichtbaar te maken voor toeschouwers.

WIj zijn voor de trein layouts van 4 naar 6 gegaan maar dat is meer omdat we zowel voor als achter spoor hebben lopen en er dan met 4 breed te weinig overblijft om landschap te maken. Maar ondanks dat de black falcons zeker in treinen terug gaan komen is dat niet andersom.
 
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1084
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

4 diep inclusief rotswand is zat. Bij vijf diep zie je die de bomen het bos al niet meer. En er kunnen vast wat stukken zonder rotswand ingepast worden. Maar het lijkt mij wel ook een mooie afscherming van rommel achter de tafels. Of voor ff rustig uit het zicht zitten achter je bergwand na 2 uur aan het hek staan met publieksparticipatie.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4157
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Altijd fijn iemand die het op "papier" zet.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2100
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Voor rommel kun je ook een ander achterwandje bedenken hè.
 
Gebruikersavatar
WvdP
Site Admin
Berichten: 692
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 5:08 pm
Locatie: in de buurt van Leiden

Als ik me goed herinner heeft Jebbo op LW wel eens zijn schepen voor een zwarte achterwand gezet. Dat was fantastisch, want dan kun je veel meer details zien en ook betere foto's nemen. Heb het ook wel eens bij anderen gezien. Voor het zicht op de MOCs is dat misschien nog wel fijner dan een bergwand.
Een bergwand zou je moeten doen omdat je een bergwand wilt doen, niet om rommel uit het zicht te houden.
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 640
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

4x4 baseplates zijn er aardig wat en goed om rekening mee te houden.

Ik zie ook liever een zwart scherm met bergwanden als optioneel.
Plaats reactie