Dutch Brick Design Models by: Edwin Korstanje

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edwin Korstanje
Berichten: 23
Lid geworden op: wo jan 12, 2022 4:41 pm

Beste vrienden en is al een eeuwigheid geleden dat ik iets gepost heb en weet pas sinds kort dat de Lowlug site geen .nl meer is maar .com :banghead:
Het is jammer dat je het topic niet meer kan meenemen van de vorige site en begin dus weer met een schone topic.
De laatste jaren breng ik mijn zakelijke modellen uit onder de naam Dutch Brick Design.
AfbeeldingNieuw Logo 2021 DBD probeersel 15 by Edwin Korstanje, on Flickr
Zal binnenkort mijn nieuwe topic gaan aanvullen wat ik de laatste tijd heb mogen bouwen.
Groetjes Edwin Korstanje


 
 
 
 
 
Laatst gewijzigd door Edwin Korstanje op ma jan 24, 2022 3:02 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Je kunt wel een linkje plaatsen naar het oude topic... :)
 
 
Gebruikersavatar
Edwin Korstanje
Berichten: 23
Lid geworden op: wo jan 12, 2022 4:41 pm

KlaasK schreef: ma jan 24, 2022 3:02 pm Je kunt wel een linkje plaatsen naar het oude topic... :)
 
 

 
Dank je klaas, maar veel oude foto's zijn toch weg op het oude topic en begin gewoon wel lekker vers ;)
 
Gebruikersavatar
Edwin Korstanje
Berichten: 23
Lid geworden op: wo jan 12, 2022 4:41 pm

Even een klein stukje terug in de tijd en in 2020 moest ik het model de Game Changer die ik in 2018 had gebouwd voor de eigenaar compleet her-verbouwen, omdat het echte schip alweer een complete refit kreeg en ook nog verlengt werd.
Heb 70% van het model moeten slopen en herbouwen naar de specs en kleuren van nu en ook nog diversen extra speelgoed voor op de dekken. Hier wat foto's van eind resultaat en ze is nu bijna 1.90 meter lang.

AfbeeldingIMG_0562 by Edwin Korstanje, on Flickr

AfbeeldingIMG_0564 by Edwin Korstanje, on Flickr

AfbeeldingIMG_0572 by Edwin Korstanje, on Flickr

AfbeeldingIMG_8331 by Edwin Korstanje, on Flickr

AfbeeldingIMG_0599 by Edwin Korstanje, on Flickr

AfbeeldingIMG_0603 by Edwin Korstanje, on Flickr

Afbeeldinggame-changer-72m-damen-30-2048x1367 by Edwin Korstanje, on Flickr

Afbeeldinggame-changer-72m-damen-15-2048x1367 by Edwin Korstanje, on Flickr

Afbeeldinggame-changer-72m-damen-69 by Edwin Korstanje, on Flickr

AfbeeldingIMG-20180823-WA0003 by Edwin Korstanje, on Flickr

AfbeeldingIMG_0692 by Edwin Korstanje, on Flickr

 
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Mooi gedaan weer. Staat ook leuk in de zitkamer. :duim:
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Nice en weer welkom.
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

Amazing ship, I love the helicopter.
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1560
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Welkom “terug” Edwin. Ik ken je werk pas sinds kort, maar het ik vind het prachtig en ga de updates van dit draadje met veel belangstelling volgen!
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Wat kan ik zeggen Edwin, het blijven stuk voor stuk hele gave builds. Mooi ook om die slag in detaillering door de jaren te zien.
Ik moet iedere keer ook weer denken met die moc waarmee je voor eerst hier kwam (althans voor mijn gevoel was dat de eerste), de build die je met/voor je dochter maakte met die enorme lading technic pins erin.
En dan nu bv die damen-69 met al dat detail. Erg mooi.
Gebruikersavatar
Edwin Korstanje
Berichten: 23
Lid geworden op: wo jan 12, 2022 4:41 pm

aawsum schreef: ma jan 24, 2022 9:18 pm Wat kan ik zeggen Edwin, het blijven stuk voor stuk hele gave builds. Mooi ook om die slag in detaillering door de jaren te zien.
Ik moet iedere keer ook weer denken met die moc waarmee je voor eerst hier kwam (althans voor mijn gevoel was dat de eerste), de build die je met/voor je dochter maakte met die enorme lading technic pins erin.
En dan nu bv die damen-69 met al dat detail. Erg mooi.


 
Iedereen bedankt voor de leuke reacties en was zeker lang geleden dat ik wat gepost had, maar was ook de site kwijt en weet nu pas een tijdje waarom ik niks meer kon posten op Lowlug.nl :lol:
aawsum de Damen-69 is nu een 72 geworden en is met de refit 3 meter verlengd en wou dat mijn dochter nu bijna 17 nog samen met mij wil bouwen, maar heeft daar al jaren geen zin meer in. 
Het zal denkt over één van deze modellen gaan.

Afbeelding116_1607 by Edwin Korstanje, on Flickr


 AfbeeldingDamen Shipyard 002 (2) by Edwin Korstanje, on Flickr


 Afbeelding126_2653 1 by Edwin Korstanje, on Flickr


Afbeelding126_2662 by Edwin Korstanje, on Flickr
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Nee het was geen boot maar dat podium volgens mij ..
Gebruikersavatar
Edwin Korstanje
Berichten: 23
Lid geworden op: wo jan 12, 2022 4:41 pm

aawsum schreef: ma jan 24, 2022 10:59 pm Nee het was geen boot maar dat podium volgens mij ..

 
Ja de disco Belville podium moc. Heb helaas door een computer crash paar jaar geleden geen foto's meer van, maar die vond ze geweldig. :duim:
 
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

Really nice. I especially love the speed boat.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Dat is weer een strak model, dat je in elkaar hebt gezet.  :klappen:

En welkom terug!
 
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Yes! Weer mooie bootjes van Erwin! Welkom terug.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Edwin .... niet Erwin (die doet iets met treinen)
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Sorry ik haal die 2 namen altijd door elkaar. Niet alleen hier op het forum trouwens.
Gebruikersavatar
Edwin Korstanje
Berichten: 23
Lid geworden op: wo jan 12, 2022 4:41 pm

Boindil_Lego schreef: di jan 25, 2022 1:01 pm Sorry ik haal die 2 namen altijd door elkaar. Niet alleen hier op het forum trouwens.

 
Het is je vergeven hoor Boindil :twitch:
 
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 428
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Edwin schreef:do jan 01, 1970 6:16 am
aawsum schreef: ma jan 24, 2022 10:59 pm Nee het was geen boot maar dat podium volgens mij ..




 
Ja de disco Belville podium moc. Heb helaas door een computer crash paar jaar geleden geen foto's meer van, maar die vond ze geweldig. :duim:
 



 
Als jij over Belville en Technic-pins begint, dan moet ik juist aan deze Daf XF paardentruck denken:
DAF XF Horsetruck | Flickr
https://flic.kr/s/aHsjxDuVy8

 
 
Gebruikersavatar
The_Blue_Budgie
Premium
Berichten: 82
Lid geworden op: ma jun 28, 2021 2:21 am
Locatie: Breda
Contacteer:

Wow, ik ben zwaar onder de indruk!
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ja die truck was ook indrukwekkkend inderdaad, maar het podium staat me nog wel voor de geest.
ludo
Premium
Berichten: 113
Lid geworden op: ma jan 04, 2021 9:52 pm

Mooi hoor Edwin! As usual ;-)

Ik vind die speedboot ook goed geslaagd, en het lijkt me moeilijker om zo'n kleine boot mooi te krijgen dan zo'n grote, waar je toch wat meer mogelijkheden hebt qua parts gebruik. Zijn ze allemaal in dezelfde schaal?
Gebruikersavatar
OwnGaming
Premium
Berichten: 117
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 12:23 am

de boten zien er super goed uit, ben benieuwd naar meer fotos!
Gebruikersavatar
Edwin Korstanje
Berichten: 23
Lid geworden op: wo jan 12, 2022 4:41 pm

ludo schreef: di jan 25, 2022 9:29 pm Mooi hoor Edwin! As usual ;-)

Ik vind die speedboot ook goed geslaagd, en het lijkt me moeilijker om zo'n kleine boot mooi te krijgen dan zo'n grote, waar je toch wat meer mogelijkheden hebt qua parts gebruik. Zijn ze allemaal in dezelfde schaal?

 
Al het speelgoed voor aan boord is inderdaad allemaal schaal 1:40 zoals het schip ook is.
 
Gebruikersavatar
Edwin Korstanje
Berichten: 23
Lid geworden op: wo jan 12, 2022 4:41 pm

Bricknook schreef: di jan 25, 2022 7:12 pm
Edwin schreef:do jan 01, 1970 6:16 am
aawsum schreef: ma jan 24, 2022 10:59 pm Nee het was geen boot maar dat podium volgens mij ..
 
Ja de disco Belville podium moc. Heb helaas door een computer crash paar jaar geleden geen foto's meer van, maar die vond ze geweldig. :duim:
 
Als jij over Belville en Technic-pins begint, dan moet ik juist aan deze Daf XF paardentruck denken:
DAF XF Horsetruck | Flickr
https://flic.kr/s/aHsjxDuVy8

 
 
Ja die was ook leuk om te maken en heeft ze uren meegespeeld.
 
 
Gebruikersavatar
Edwin Korstanje
Berichten: 23
Lid geworden op: wo jan 12, 2022 4:41 pm

Voor het dopping feest en ter waterlating van de Elke K heb ik voor het Duitse Alstership en het Nederlandse MF Shipping Group deze twee zusterschepen modellen mogen bouwen. Helaas niet in de Minifig schaal 1:40, maar in de schaal 1:80 en is niet echt een gemakkelijke schaal. In het echt zijn dit droogbulk coasters die ook in getijden havens droog moet kunnen vallen.
Gelukkig krijg ik al jaren direct alle tekeningen in de juiste schaal, zodat ik over de tekeningen heen kan bouwen en precies binnen de mm kan blijven en scheelt mega veel rekenwerk.

Afbeelding194613493_4216465311739122_7771945535840776062_n by Edwin Korstanje, on Flickr

Afbeelding3274118 by Edwin Korstanje, on Flickr

AfbeeldingIMG_0613 by Edwin Korstanje, on Flickr

Afbeelding196066557_1160737544396872_1035970394119749466_n by Edwin Korstanje, on Flickr

Afbeelding190001979_1154983111638982_3797056071645185533_n by Edwin Korstanje, on Flickr

Afbeelding189540256_1154983221638971_702351812708782517_n by Edwin Korstanje, on Flickr

AfbeeldingIMG_0782 by Edwin Korstanje, on Flickr

AfbeeldingIMG_0806 by Edwin Korstanje, on Flickr

AfbeeldingIMG_0772 by Edwin Korstanje, on Flickr
 
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Het is weer genieten!
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik vind ze eigenlijk heel saai .... het zijn wel erge blokkendozen. Vraag me ook een beetje af waarom ze ze allebei wilden hebben, dit zijn toch redelijk dezelfde modellen ( :lookaround: ).
Ik vind overigens altijd het gave van een kleinere schaal dat je meer moeite moet doen om detail te tonen. En met hoe je deze in elkaar gezet hebt is dat uitstekend gelukt moet ik zeggen. Top gedaan weer hoor.
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Erg indrukwekkend weer, en ik snap wel wat je zegt, ze zijn vrij identiek. En toch als ze betalen waarom niet  :fluiten:.
 
 
Gebruikersavatar
Edwin Korstanje
Berichten: 23
Lid geworden op: wo jan 12, 2022 4:41 pm

aawsum schreef: do jan 27, 2022 9:16 pm Ik vind ze eigenlijk heel saai .... het zijn wel erge blokkendozen. Vraag me ook een beetje af waarom ze ze allebei wilden hebben, dit zijn toch redelijk dezelfde modellen ( :lookaround: ).
Ik vind overigens altijd het gave van een kleinere schaal dat je meer moeite moet doen om detail te tonen. En met hoe je deze in elkaar gezet hebt is dat uitstekend gelukt moet ik zeggen. Top gedaan weer hoor.
 


 
Zaai is het zeker, maar het is ook mijn werk en kan niet alleen bouwen wat ik vindt leuk of mooi vindt. 
Er zijn twee eigenaren van deze schepen en hebben beide één model. Zo eentje staat in Nederland en het zustermodel staat in Duitsland. ;)
 
 
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

Don't feel bad!! I think your buildings are cool and different from other moc builders :duim:
 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Edwin schreef:do jan 01, 1970 6:19 amZaai is het zeker, maar het is ook mijn werk en kan niet alleen bouwen wat ik vindt leuk of mooi vindt. 
Er zijn twee eigenaren van deze schepen en hebben beide één model. Zo eentje staat in Nederland en het zustermodel staat in Duitsland. ;)
 
Nee dat snap ik wel door de keuze die je hebt gemaakt. Het is ook werk natuurlijk. Maar volgens mij heb je je hier nog best in uit kunnen leven, en naast dat je zelf trots bent op iets ... als beide klanten het ook gaaf vinden nou dan ben je spekkoper volgens mij.
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Ik miste de bouwwerken van jouw al op het forum. Konajra en Dennis Bosman zien we hier ook niet meer. Leuk dat je weer terug bent!
 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik vind ze er erg realistisch uit zien, leuk dat je het hier allemaal wilt tonen. De manier waarop je sommige details vorm hebt gegeven kan ik nog wat van leren.
Gebruikersavatar
Edwin Korstanje
Berichten: 23
Lid geworden op: wo jan 12, 2022 4:41 pm

geert_h schreef: za jan 29, 2022 8:25 pm Ik vind ze er erg realistisch uit zien, leuk dat je het hier allemaal wilt tonen. De manier waarop je sommige details vorm hebt gegeven kan ik nog wat van leren.



 
  
 
Minoboys schreef: vr jan 28, 2022 12:47 am Don't feel bad!! I think your buildings are cool and different from other moc builders :duim:



 
 
ggj schreef: vr jan 28, 2022 10:06 am Ik miste de bouwwerken van jouw al op het forum. Konajra en Dennis Bosman zien we hier ook niet meer. Leuk dat je weer terug bent!



 
 
Dank allen voor de leuke reacties en leuk om te zien dat zowel de oude garde, maar ook dat er weer veel nieuwe gezichten op Lowlug zijn.
Ben nooit iemand geweest die bij een bepaalde club of in en hokje gestopt wil worden en vooral lekker mijn eigen ding wil doen. 
Het nadeel is als je vanuit je hobby je werkt maakt, je zoveel gevraagd wordt voor evenementen landelijk en wereldwijd, clubs die aan je trekken of de leden ervan. Heb ooit ook hier de druk gevoeld om te kiezen voor de club, of dat je op evenementen verplicht werd in bepaalde kleding te lopen en heb dat altijd geweigerd en draag alleen wat ik normaal ook altijd graag aan heb.
Tevens heb ik samen met een goede vriend( ook goed bekend hier van vroeger) een paar jaar geleden een aanbieding gekregen van Lego om LCP-er te worden en na het zien van alle regels en contracten hebben we er vriendelijk voor bedankt en willen allebei gewoon onze eigen dingen kunnen en vooral mogen doen.
Heb het altijd leuk gevonden om veel WIP fases van bouwwerken te tonen op forums of besloten op FB groepen, maar helaas willen mijn opdrachtgevers dat niet meer en blijken bij mijn klanten toch heel veel AFOLS te zijn die in alle groepen meekijken.
Persoonlijk vindt ik dat jammer omdat veel kijkers het altijd geweldig vonden hoe een bouwwerk nu van A tot Z wordt gebouwd en heb nooit geheimen gehad. Qua Lego werk sta ik voorlopig al ruim meer als een jaar volgeboekt en moet zelf de aanvragen afremmen, maar wat voor mijzelf veel belangrijker is dat ik helaas zeer top met de gezondheid de laatste jaren. Asbest longen en is wachten tot het K wordt en 1,5 maand geleden een hart die op hol ging en was bijna einde oefening, gelukkig konden ze in het ziekenhuis me weer opwekken en dat het hart weer tot rust kwam.
Zo het leven is dus zeer relatief en gezondheid is het belangrijkste in een bestaan en de rest is gewoon bijzaak. 
 
 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Wow Edwin, heftig verhaal zo. Sterkte met je gezondheid.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Heftig inderdaad. En een zeer wijze levensles in de laatste zin. Sterkte!
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Amen, sterkte kerel. Wijze woorden en raad.
Gebruikersavatar
SamtheChemist
Premium
Berichten: 523
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 am
Locatie: Woudenberg
Contacteer:

Ik blijf me elke keer weer verbazen over wat je bouwt, ontzettend gaaf zeg!
Plaats reactie