Pick a Brick en Bricks and Pieces wordt samengevoegd

Gebruikersavatar
astute
Premium
Berichten: 293
Lid geworden op: di dec 29, 2020 3:05 pm
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Zie dit artikel:

https://www.brothers-brick.com/2022/01/ ... -february/

Paar highlights:

The new platform will allow users to search the full catalog of available elements in a single location, --  some specialized parts may see price increases, while some elements will become more inexpensive.

The update is planned to be available to the Netherlands, France, Germany, and the UK in early February, followed by Canada, Australia, New Zealand, and the US in late February

Under the new, merged system, LEGO will select 1,600 of its top-selling elements to be clearly labeled as “Bestseller” and will be warehousing those elements in the United States and Poland. The company says that orders of Bestseller elements should be fulfilled within 5 working days

All orders under the new system will now be eligible for promotions (currently Bricks & Pieces orders are not)


Dit is echt heel nice voor AFOL's, zo wordt LEGO.com écht een concurrent voor Bricklink! En misschien ook de reden waarom Lugbulk wat langer duurt dit jaar?
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

I heard about this on TBB. It will make it easier... definitely
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Interresant
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

ik vraag me wel af wat dat met de prijzen gaat doen. Kleine onderdelen waren via B&P vaak een paar cent per stuk goedkoper dan via PAB
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

Human schreef: za jan 15, 2022 1:43 pm ik vraag me wel af wat dat met de prijzen gaat doen. Kleine onderdelen waren via B&P vaak een paar cent per stuk goedkoper dan via PAB

 
I don't know the proper answer, but I think that they said prices wouldn't be on colour, but hard to make? Or size? I don't know what they're basing it on now.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Nu op hoeveelheid ABS en complexiteit van de mal
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Sowieso zijn de prijzen op beide sites erg onvoorspelbaar, maar goed gezien de olieprijzen zullen de prijzen van onderdelen wel omhoog gaan.
 
Gebruikersavatar
Dennis75
Premium
Berichten: 374
Lid geworden op: vr jan 21, 2022 10:13 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Het is live nu!

Mijn eerste indruk is dat ik bij bepaalde (nieuwe) sets flink wat blokjes mis t.o.v. een paar dagen geleden.
Lijkt wel of alle blokjes met opdruk verdwenen zijn.  :lookaround:
 
 
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Op zich ziet het er goed uit. Zo te zien word dat wel meer klikken. Je moet steeds op 'stenen weergeven' klikken om de inhoud met de aantallen te zien. Die verdwijnt steeds en is de enige manier om de aantallen te zien.

Waar is de 'Wat is er nieuw' knop? Jammer dat die er niet is.
In plaats daarvan kun je alleen switchen tussen best verkocht en 'standaard'.

Het lijkt meer op de Pick a Brick dan op Brick & Pieces.
Positief is dat je nu niet steeds terug moet naar het zoekvenster na zoeken op SKU, zoeken op SKU blijft steeds zichtbaar. Wanneer een item niet voorradig is komt er nul resultaat terug (dus geen niet beschikbaar met of zonder prijs) of er is gewoon minder te koop.

Er is een 'Pick & Build Hub' maar is mij onduidelijk wat die doet.

Ik zie ook 6 Euro service kosten voor kleine bestellingen! Verzendkosten zijn nog steeds EUR 1,80.

Nog steeds word alle stenen als 1 item in de 'Tas' getoond die je dan steeds opnieuw moet bewerken.
 
 
 
 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik zie voorlopig als enige voordeel dat het is samengevoegd. Ik krijg hele vreemde zoekresultaten dus ik weet nog niet zo goed hoe ik hier nu mee verder moet. Maar eens een avondje mee spelen.
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Die 3 of 6 euro service kosten zijn voor bestellingen onder de 12 euro, daar zit ik toch altijd wel boven. Ben er nog niet helemaal uit hoe het allemaal werkt, maar op het eerste gezicht missen er wel wat meer onderdelen. Sowieso de oude, die je toch al niet meer kon bestellen zijn nu weg.
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Ik krijg de indruk dat de missende onderdelen niet op voorraad zijn? Hopelijk krijgen we hier een toelichting over.

Ben benieuwd over de toekomst van deze samenvoeging. Ik merk dat reguliere steentjes en plaatjes evenredig op kleur geprijsd zijn en wat goedkoper, wat heel fijn is. Anderzijds zijn er veel elementen behoorlijk in prijs gestegen.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik heb wel veel moeite met de zoekfunctie. Prijzen lijken inderdaad wat evenwichtiger per onderdeel maar er is wel veel erg prijzig geworden. Langzamerhand kan ik wat meer vinden nu maar het gaat nog wel een zoektocht worden.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Hadden jullie ook problemen met Google Chrome?
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Ik vind het er wel goed uit zien. Het werkt snel en soepel. Dat is een plus. Mijn indruk van de prijzen is dat ze toch wel min of meer hetzelfde zijn gebleven. Ik heb nog even zitten spelen met de waarde in het winkelmandje, om precies te zijn een helmpje 6384111. Bestel je er 11 dan kom je uit op een waarde van 11,66 euro en komen de servicekosten van 6 euro erbij. Het totaal wordt dan 17,66 euro. Bestel je 1 helmpje meer, 12 stuks, dan vervallen de servicekosten en komt het totaal op 12,72 euro. Toch wel apart, maar ach, onze overheid doet ook zo raar met vermogens- en inkomensgrenzen waarvan sommige echt strak zijn.
 
Gebruikersavatar
Dennis75
Premium
Berichten: 374
Lid geworden op: vr jan 21, 2022 10:13 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

mijn testje net met ~20 euro bestelling..
De servicekosten vervallen... maar als het in het mandje doe komen er 5.95 verzendkosten ipv 1.80.
Komt dat misschien omdat er een paard bij zit (dus past misschien niet door brievenbus??)
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Nee dat lijkt iets generieks. Wellicht dat je nu dus ook aan de 55euro moet voldoen als grens voor gratis verzenden.
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Ik heb twee orders geplaatst met het nieuwe systeem, 1e order (met paard) 1,80 verzendkosten), tweede order (met ander kleur paard) inderdaad 5,95 verzendkosten maar staat ook een korting bij van 4,15 dus effectief nog steeds 1,80 verzendkosten. Hoe het zit met de servicekosten staat op de hoofdpagina uitgelegd.
Gebruikersavatar
Dennis75
Premium
Berichten: 374
Lid geworden op: vr jan 21, 2022 10:13 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Wel raar... Bij mijn besteloverzicht  krijg ik die korting niet.



 

 
 
 
 
Laatst gewijzigd door Dennis75 op di feb 08, 2022 10:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik ook niet hoor, ik ben tot de laatste stap doorgegaan en daar staat nog steeds 5,95. Er zal nog wel iets anders achterzitten.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Berthill heeft een prime account met zoveel bestellingen. Net als Sanderkoenen, Aangord en Tafol
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

TLG kent mijn lijfspreuk!
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Schermafbeelding 2022-02-08 om 11.47.41.png
Schermafbeelding 2022-02-08 om 11.47.41.png (15.08 KiB) 4866 keer bekeken
Waarom weet ik ook niet, misschien omdat het net boven de 30 Euro is?
Ik heb het niet gezien dus weet niet wanneer precies de korting opeens zichtbaar werd of hij si helemaal niet zichtbaar geweest tot na voltooien van de bestelling.

Dat nog niet alles goed gaat is te zien aan {amount} maar bestellen lukt in ieder geval.
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

sanderkoenen schreef: di feb 08, 2022 11:44 am TLG kent mijn lijfspreuk!

 
Bouwen!!!!
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Het lukt mij niet om op 3 verschillende browsers iets toe te voegen aan de winkelwagen. Elke keer een leuk rondje van we gaan wat doen maar vullen ho maar. :notimpressed:
 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik geef even een helpdesk antwoord, maar heb je je cookies al verwijderd en daarna opnieuw ingelogd? Dat wil nog wel eens helpen.
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Dat zou niet moeten uitmaken want een van die browsers heb ik net hiervoor geïnstalleerd. Nu lukt het wel als ik niet ben ingelogd bij lego.com. Zodra ik eerst inlog en dan probeer te bestellen gaat het fout.
 
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Een deel van een bestelling van 13 februari is onderweg met T&T. Het was een bestelling met voldoende bestsellers en standaard items om voor beide boven de service kosten uit te komen. De bestseller en standaard items werden in hun eigen groep weergegeven bij checkout en daarna in de order op LEGO.com met een 'splitter'. van 0 EURO ertussen. De bestsellers zijn dus onderweg vanuit distributiecentrum Polen, de standaard items vanuit Billund gaat neem ik aan langer duren. De verzendstatus van elk onderdeel is goed weergegeven.
 
Gebruikersavatar
Barthezz_Brick
Premium
Berichten: 396
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:19 am
Contacteer:

Berthil schreef: wo feb 16, 2022 1:01 pm Een deel van een bestelling van 13 februari is onderweg met T&T. Het was een bestelling met voldoende bestsellers en standaard items om voor beide boven de service kosten uit te komen. De bestseller en standaard items werden in hun eigen groep weergegeven bij checkout en daarna in de order op LEGO.com met een 'splitter'. van 0 EURO ertussen. De bestsellers zijn dus onderweg vanuit distributiecentrum Polen, de standaard items vanuit Billund gaat neem ik aan langer duren. De verzendstatus van elk onderdeel is goed weergegeven.
 

 
Vaag, ik zit nog te wachten tot ze mijn bestellingen van januari eens gaan versturen...
 
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Het bestseller deel is vandaag al binnen gekomen als traceerbaar pakket (terwijl het door de brievenbus past).
Dat is dus 5 dagen na bestelling.

Ik heb nog 8 orders vanaf begin januari die met het oude systeem nog binnen moeten komen!
Van alle acht heb ik een geautomatiseerde email gehad met excuses en dat het nog wat langer gaat duren.

Trouwens, fijn aan het nieuwe systeem is dat de winkelmand nu 'persistent' is. Die blijft intact, ook na sluiten browser en de volgende dag opnieuw openen. Maar hij blijft ook intact na bestellen dus oppassen dat men niet dubbel besteld.
 
Gebruikersavatar
Peet
Premium
Berichten: 80
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:17 am
Contacteer:

Het vorige systeem bleef ook gewoon in het winkelwagentje.. ben wel eens na 3 weken verder gegaan met een bestelling..
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1656
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Nou dan heb je heel veel geluk gehad. Mijn ervaring is dat zodra je de browser sluit of de neiging vertoonde dat je uit b&p zou willen gaan, je mandje weer geleegd werd.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Het is waarschijnlijk niet een heel consistent gedrag dan, mijn mandje is ook altijd gevuld geweest, maar ja. Wel fijn om te zien dat het nu beter lijkt te werken.
 
Gebruikersavatar
Dennis75
Premium
Berichten: 374
Lid geworden op: vr jan 21, 2022 10:13 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Het lukt mij niet om iets uit mijn "pick-a-brick-stenen-weergeven-overzicht" te verwijderen...
ik kom tot terugbrengen tot 1 stuks. Maar het "vuilnisbakje" achter het item werkt niet.
Zowel in Chrome als Edge.

Hebben jullie dat ook?
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ja dat had ik gisteren ook. Ik heb uiteindelijk mijn hele mandje weggegooid op de lego site zelf. Daarna opnieuw begonnen met stenen toevoegen en toen werkte het vuilnisbakje wel weer.
Het lijkt er een beetje op dat er een soort tussenrelease is geweest waardoor het nu alleen helpt door eerst je hele mandje leeg te gooien. En daarna werkt het weer als behoren dus.
 
Gebruikersavatar
Dennis75
Premium
Berichten: 374
Lid geworden op: vr jan 21, 2022 10:13 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Ok dank je... ga ik proberen.
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Probeer ook eens Ctrl+F5 (refresh met overschrijven van cache).
Dit soort websites met veel script heeft nogal eens last van fouten als spullen uit de cache komen.
Als helemaal niets meer werkt cache leeg gooien.

Dat gezegd hebbende, met de vorige website moest ik soms anoniem B&P vullen en pas op laatste moment bij checkout inloggen om het te laten werken, ook met gebruik van bovenstaande tips.
 
 
Gebruikersavatar
Chef_NL
Premium
Berichten: 311
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:28 am
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Ik wil net wat kopen, en zie dat het al aangepast is, 

Ik zie wel, dat de goedkope verz. kosten weg zijn (Is nu reguliere shipping, wel boven 55€ gratis), en er onder bepaalde bedragen servicekosten gerekend worden a 6,00. Ik kan wel 999 stuks toevoegen, dus geen limiet meer van 200  :omg:
 



 
Gebruikersavatar
Dennis75
Premium
Berichten: 374
Lid geworden op: vr jan 21, 2022 10:13 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

PaB is tijdelijk stilgelegd.. bestseller doet het nog wel.
Capture.JPG
Capture.JPG (18.76 KiB) 3636 keer bekeken
 
 
 
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Ja, ze hebben nogal een lijst met bestellingen die nog verwerkt moeten worden.
Hopelijk vanaf mei weer 'normale' wachttijden op een bestelling.
 
Plaats reactie