Ravelino's Bouwwerkjes

Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1472
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Je bent lekker bezig met de wagens, zien er goed uit.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Dankje geert_h, en ook deze is inmiddels goedgekeurd door Rebrickable! Je kan 'm vinden je via bovenstaande link want dit is geen verkooppagina ik ben gewoon (on)gepast trots.

Er is ook al een gratis teaser model klaar maar ik wacht nog even op toestemming van MOCers wiens ideeën ik gebruikt/gemodificeerd heb voordat ik deze upload, en ik heb niet alle benodigde onderdelen (in de juiste kleur) en ik ben niet goed genoeg in photoshoppen om de vervangende kleuren om te zetten in de gewenste.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:



 
Mijn allereerste 8-wide Speed Champions MOC maar even uit de kast gehaald en een beetje van stof ontdaan. Ik had de mudguards nodig voor het teaser model (waar ik dus voor elke kleur een of twee blokjes van mis, inclusief rood kom ik net achter :notimpressed: ) dus hij gaat uit elkaar voor ik een betere versie ervan maak. Ik dacht dan kan ik wel wat foto's gebruiken om te herinneren wat ik ook alweer gedaan heb.

Van deze versie worden waarschijnlijk geen instructies gemaakt tenzij het een populaire vraag wordt.

Oorspronkelijk gemaakt rond de tijd van de Time Cruisers contest van sanderkoenen heeft hij de inzending niet gehaald want ik vond hem nog iets te opgeblazen/bonkig. Daar kwam de voorloper van de Chianina(de Sián achtige auto) voor in de plaats.
 
 
 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Nice 'cleaning up :D'
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Ja ik had die 1x6 tiles ook nog wel even doen zie ik nu :P
 
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Ik kwam erachter dat ik mijn teaser model wel in de minst leuke kleur voor foto's kon maken dus dat heb ik maar even gedaan tot de parts voor de andere kleuren binnenkomen:



Zodra hij goedgekeurd is kun je de gratis instructies voor 10 verschillende kleuren(zie Color Use in de details page) hier downloaden: https://rebrickable.com/users/ClipsAndTiles/mocs/
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Weinig bouwtijd dus van de week maar een vignette gemaakt:

 
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Aangezien het editen van mijn MOC nog wel even lijkt te duren, deze maar even (grotendeels) onbewerkt:

Afbeelding

Een aantal maanden geleden in elkaar geflanst omdat ik weinig tijd/inspiratie had om te bouwen voor de summer joust. Om het een beetje leuk te presenteren en op te slaan een ondergrondje erbij gebouwd.

Het idee is dat ik de 2x2 tiles met vlammetjes eraf kan halen en de poppetjes los in het bakje kan doen en zo een stapeltje kan maken met figbarf plaatjes om in MOCs te gebruiken.

Meer foto's vind je op: https://www.bricksafe.com/pages/ClipsAn ... te-falcons

Vooraan van links naar rechts:

Broer van de koning en hoogste generaal, jongste prinses, oudste prinses, kroonprins, koning, koningin, tovenares, kapitein van de koninklijke wacht (en echtgenoot van de tovenares)

Tweede rij:

Eerste piekenier, zwaardmeester, oom van de koning en hogepriester stiekem hoofd van de geheime dienst, moordenaar van de koning (minnares van de hogepriester), luitenant van de zware cavalerie, Graaf en zoon, hellebaardier

Achterste rij(en):

Handboogschutter, tweede piekenier, lichte infanterist met zwaard, zware infanterist met grootzwaard, dochter van de lichte infanterist links naast haar en de zware cavaleriste aan haar rechterzijde, lichte infanterist met zwaard (vrouwelijk, buitenechtelijke dochter van de moordenaar en de priester), lichte infanterist met zwaard en strijdvlegel, hellebaardier, kruisboogschutter (zoon van de zware infanterist met grootzwaard)

En achteraan twee vaandelhouders van de cavalerie


 
 
 
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

En dan kom je na uren van bewerken erachter dat de originele daglicht foto's toch beter waren:

Afbeelding

Meer foto's hier te vinden (klik op download voor originele resolutie)

Misschien toch maar een wit rolgordijn erbij kopen want lakens goed strijken lukt niemand hier  :P
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Leuk bouwwerk. Die grijze boom is ook erg goed gelukt.
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Nice one Ravelino! I like the bone-greebling or should I say the beebling :D
The irregular base is superb as well, and the tree is a nice twist to the scene! I find the foliage very nice, especially those olive green leaf pieces. I think I might try them as well. Also talking about foliage, is that a wood-suit getting used for that tree on the right?
And of course I love the knights!
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Leuk bouwwerk!!  :duim:
 
 
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Goed gelukt!
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Mooi bouwwerk!
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Dank allemaal voor de complimenten!
Bishons schreef: vr okt 21, 2022 8:35 am Also talking about foliage, is that a wood-suit getting used for that tree on the right?


 
 Nee, ik heb een Hagrid gekannibaliseerd  :twitch: :D

Vergeten te vermelden(korte avonden lange dagen, sorry):

Grijze boom is gemaakt op het frame van Carter Witz’ Bonsai, hoewel mijne maar 2 bricks breed is op hier en daar een plate of 2 na. Stevig zat doordat de mixel joints dubbel zitten en tegengehouden worden door de slope constructie bij de joints. Hij kan iets inbuigen maar dan trek ik ‘m simpelweg weer een beetje recht. 

Speciale dank aan Stuifzand voor de geniale oplossing voor de achterkant waardoor ik niet de hele onderkant uit elkaar hoefde te trekken. Tevens  Boindillego & Urbanerwin voor de inspiratie om de grijze boom van technic axles en Bar with 1x1 round plates te voorzien. Werkt een stuk lekkerder dan mixel joints om bladeren aan te hechten :duim:
 
Gebruikersavatar
HolidayBrickCreations
Premium
Berichten: 78
Lid geworden op: za mei 29, 2021 2:07 am

mooi gebouwd! die grijze boom met de roze bladeren steelt wel de show door zijn mooi contrast bij de rest van het kleur gebruik.
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1561
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Tof bouwwerk Ravelino :duim:
 
 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Ravelino schreef: vr okt 21, 2022 12:46 pm Dank allemaal voor de complimenten!
Bishons schreef: vr okt 21, 2022 8:35 am Also talking about foliage, is that a wood-suit getting used for that tree on the right?



 
 Nee, ik heb een Hagrid gekannibaliseerd  :twitch: :D
 

 
:X :lol:
 
 
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Dank HolidayBrickCreations en Afol71! Zat zelf te twijfelen over de kleurencombinatie maar ben toch overstag gegaan bij gebrek aan donkergroene 4 x 3 leaves en bruine mixel joints.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:



Toch deze maar even ge-edit. Was een leuke oefening in GIMP maar die boom was haast niet te doen :lookaround:
Gebruikersavatar
VlieBricker
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: za jan 16, 2021 12:55 pm
Locatie: Vlieland

Ravelino schreef: vr okt 21, 2022 7:29 am ........ dan kom je na uren van bewerken erachter dat de originele daglicht foto's toch beter waren:


Misschien toch maar een wit rolgordijn erbij kopen want lakens goed strijken lukt niemand hier  :P

 
Misschien dat zo'n ”Green Screen” hierin wat kan betekenen? Bij de Action is dat bijv. voor nog geen €20,- te krijgen. Dit kan helpen om snel een andere achtergrond in je foto te monteren.....
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Dank voor de tip! Ik ga inderdaad nog eens even op zoek naar een betere (permanente) oplossing voor de fotohoek.

Voor de volgende MOC kon ik mijn vertrouwde blauwe rolgordijn gebruiken:



Meer foto's zijn te zien op Bricksafe
 
 
 
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Erg leuk stationnetje geworden zo.  :duim:

Het enige wat misschien anders zou kunnen is het dak, als ik het met de rest van het bouwwerk vergelijkt heeft het naar mijn idee iets te veel nopjes, maar voor de rest is het erg geslaagd.
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Thanks ID5 en jep, dat was mijn gedachte ook. Maar ik wist niet hoe dicht ik bij mijn schatting van 980 onderdelen zat dus ik durfde er niets meer mee te doen.
Misschien dat ik 'm voor een meeting nog wat extra aandacht geef en op wat grotere plates zet zodat er ook wat rails achter kunnen.
Gebruikersavatar
Johlie70
Premium
Berichten: 182
Lid geworden op: zo mar 21, 2021 4:23 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

Ik vind de toegangshekjes echt top!
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Dank je daar was ik zelf ook wel trots op  :) 

Daar begon het aantal onderdelen wel op te lopen, ieder incheckpaaltje was 17 pcs per stuk tot aan het scharnierende deel. Vandaar dat ik er maar 3 heb gebruikt, waarvan eentje dubbel voor de Connexxion ingang.
 
Gebruikersavatar
Dennis75
Premium
Berichten: 374
Lid geworden op: vr jan 21, 2022 10:13 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Gaaf station.. en zeker ook die "botten toren"!
 
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

De abandoned Tower ziet er wel tof uit met al die botten! :klappen:
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

*blaast laagje stof van topic*

Nog bedankt heren!

Zoals al te lezen in het topic van ID5 heb ik met hem samengewerkt voor de Labor of Love categorie van Brickscalibur.

Aan mij was de taak om het verhaal te starten met het einde van Boek 2 van de The Story of Sigurd the Volsung and the Fall of the Niblungs vertaald door William Morris: De eerste ontmoeting tussen Sigurd de Völsung en Brünnhilde de Schildmaagd

Afbeelding

Na het verslaan van Fafnir de draak en het opeisen van zijn schat keert Sigurd terug naar huis. Tijdens zijn tocht over de Hindarfjall ziet hij de lucht veranderen in een vuurzee. Op zoek naar de bron van het licht vindt hij bovenop de hoogste heuvel een grote brandstapel. Te midden van de vlammen vind hij een persoon gekleed in beschermende kledij.

Hij gaat zonder angst door het vuur en merkt op dat de gepantserde figuur een vrouw is. En niet zomaar een vrouw.. maar de allermooiste die hij ooit heeft gezien!

 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

PNCA!
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Komt heel goed over. :duim:
 Mooi geforceerd perspectief ook met de bomen en dan net de heuvels/ bergen daarachter.
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Mooie scene met een goede sfeer. Focus in de foto ook goed gekozen.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Dank jullie wel! Ja die focus was nog wel een dingetje met die tak die ervoor hangt, dit was de enige foto waar ik enigszins tevredenen mee was.
Plaats reactie