Novemburcht 2021 Inzendingen

Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

Raven schreef: vr jan 07, 2022 11:03 am Vragen om diskwalificatie is zelf gediskwalificeerd worden  :lol:
 
Regels zijn regels, behalve bij LEGO. WE houden van het opzoeken van de grenzen van de steen. Want ja rond bouwen met rechte stenen.....  :miss: moeilijk!!!
 
 
 
 



 
True, but with contests it's a bit different. If large wants any castle part or whole, then why did he even specify? :lookaround:
 
 
 
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Minoboys schreef: vr jan 07, 2022 8:22 pm So in the end rules for contests don't really matter?

 
Je moet niet teveel vragen stellen ;)
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Minoboys schreef: vr jan 07, 2022 8:22 pm So in the end rules for contests don't really matter?

 
Zeker wel, echter zijn de regels altijd aan de uitschrijver van de wedstrijd om te bepalen. en of je het er nou mee eens bent of niet, als de organisator een 8 wide plate nu een 6 wide noemt hebben we dat maar te geloven  :lol:
 
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

So your saying yes to my question?
 
 
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Nee
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

Google translate error showing up "new"
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Sorry maar ik moet het toch vragen. Sander bouwt in een ander onderdeel dan jou. Wat maakt jou het nou uit dat hij zich misschien niet helemaal aan de regels heeft gehouden. Laat iedereen gewoon lekker bouwen waar hij of zij zin in heeft. Dat is juist het leuke van de wedstrijden op Lowlug. Alles mag en kan zolang je maar een beetje volgens de richtlijnen bouwd. Overal valt wel een verhaal aan te passen of wel of niet kan of mag of past. Maar daar gaat het helemaal niet om in zo'n wedstrijd. Mijn bouwwerk was nog niet eens af. Er zit nog geen omgeving bij. En toch heeft Large hem in het overzicht gezet. Dat kan ik alleen maar waarderen. Zoals een wijze vrouw ooit zei: Let it go.
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

No such things as guidelines here, it's either ignored or a rule. But anyway, at least I know I can disobey forum rules here at lowlug?
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Nee, forumregels moet je gewoon volgen.

Bij wedstrijden gedogen we weleens een afwijkinkje, zulks ter beoordeling van de jury van de wedstrijd.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Nee. Absoluut niet. Dat wordt hierboven letterljjk gezegd door WvdP. De forumregels zijn regels. De regels in wedstrijden zijn meestal richtlijnen waarvan je achteraf hoort of de bedenker van de wedstrijd zich daar ook daadwerkelijk aan gaat houden. Het is geen exacte wiskunde. Daar hebben we met een hoop leraren, ict ers en zelfs aannemers in het dagelijks leven al genoeg mee te maken. We doen dit allemaal voor de lol. Ook, en misschien wel juist, de wedstrijden.
 
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

Okay, I just don't know one thing: if Large would accept Sanders entry, why have it as a rule to have a whole fortress? Answer THAT question and I'm happy
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Jongens!

Het is mijn schuld. Inzending voldoet niet aan de eisen.
Zo wint KlaasK. :duim:
 
Daarnaast geen medelijden hebben.
Ik heb toch meer Lego dan jullie.  :P
 
 
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Ga jij nou op de stoel van Large zitten Sander?
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

@minoboys:
Wat wil je nu eigenlijk met je vragen?
Nuances zijn op een forum al lastig, voor mij in het Engels al helemaal, dus misschien bedoel je het niet zo, maar het komt op mij erg drammerig over.
Al meerdere keren is uitleg gegeven...

En dit mooie overzichtstopic verandert in een discussie over regels. Dat vind ik erg jammer! Meer nog dan dat de regels niet helemaal scherp zijn gehanteerd.
 
 
Laatst gewijzigd door KlaasK op vr jan 07, 2022 10:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Nee hoor, ik spreek mijn verwachting van de wedstrijd.
 
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

sanderkoenen schreef: vr jan 07, 2022 9:47 pm Jongens!

Het is mijn schuld. Inzending voldoet niet aan de eisen.
Zo wint KlaasK. :duim:
 
Daarnaast geen medelijden hebben.
Ik heb toch meer Lego dan jullie.  :P
 
 

 
I'm sorry, it's a great moc, and deserves to win, I wanted some questions answered. Sorry for all of this 
 
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

Now let us end this topic (about sanders moc):feest:
 
 
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Lijkt mij een goed idee. Ik vond het in ieder geval erg leuk om mee te doen aan deze wedstrijd en ben blij dat het zoveel mooie inzendingen heeft opgeleverd!
Gebruikersavatar
thomassio
Premium
Berichten: 420
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 pm
Contacteer:

Ik snap de verwarring wel. Het is denk ik een cultuurverschil tussen lowlug en andere websites.
Hier kijken we alleen raar als je een ruimteschip bouwt voor een kastelenwedstrijd, tenzij het een ruimtekasteel is, dan vinden we het weer leuk.
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Wat een mooie bouwwerken allemaal!!!!
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 597
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

Wat een mooi overzicht van een hoop vette MOCs  :klappen:
 
 
Gebruikersavatar
Barthezz_Brick
Premium
Berichten: 396
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:19 am
Contacteer:

Mooie inzendingen inderdaad. Dat de mooiste mogen winnen 😁👍
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Dat “niet vragen om de regels” is eigenlijk ontstaan doordat ik dat ooit gezegd heb nadat er bij elke wedstrijd wel weer mensen een manier wisten te vinden in de regels te omzeilen. Dat was best frustrerend. :lookaround:
 
Sindsdien is de regel “als het niet in de regels staat mag het”. En vooral dat je er niet om moet vragen want als je dat doet kan het zo maar ineens toegevoegd worden.

Het gaat om de creativiteit. Stel de opdracht is “moc een koe” en iemand bouwt dan een zeekoe of zelfs het schip de Seacow, dan kunnen we dat wel waarderen :)
 
 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

En ik had zelf een hoop reacties gemist dus zie hierboven mijn mosterd na de maaltijd.

Overigens begrijp ik heeeeeel goed dat veel mensen strakkere regels willen bij zo’n wedstrijd. Voor mijzelf zijn de kaders vaak ook erg ruim. Wil niet zeggen dat het aangepast moet worden.
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 597
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

Regels zijn regels, en het is leuk om daarmee dan net binnen of buiten de lijntjes te kleuren, maar uiteindelijk blijft het aan de organisator of jurist van een wedstrijd of een inzending wel of niet mee mag dingen naar de prijzen.
Ik vind dat discussie daarover altijd moet kunnen, als je twijfelt of een inzending van een ander wel of niet OK is, vind ik dat je je dat gerust hardop af mag vragen.

Sommige organisatoren/juristen zijn heel open in hun communicatie of ze een inzending dan wel of niet meenemen bij het jureren. Anderen besluiten juist op de achtergrond of diegene wel of geen prijs wint, en als die inzending niet in de prijzen is gevallen zul je er misschien wel nooit achter komen of die wel of niet mee kon dingen.

Allemaal prima toch, zolang een wedstrijd maar aanzet tot het bouwen van vette MOCs is het doel altijd geraakt.
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Ik begin inmiddels te begrijpen waarom het Novemburcht heet. In november wordt de uitslag verwacht ;)
 
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

KlaasK schreef: vr jan 28, 2022 3:04 pmIk begin inmiddels te begrijpen waarom het Novemburcht heet. In november wordt de uitslag verwacht ;) 
Kijk eens in het Lowlug TV topic  ;)
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Dat zag ik daarna pas...
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Spoiler alert
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

KlaasK schreef: vr jan 28, 2022 3:04 pm Ik begin inmiddels te begrijpen waarom het Novemburcht heet. In november wordt de uitslag verwacht ;)
 

 
hehe
Plaats reactie