Ervaringen brick-store.eu

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BrickChamps
Berichten: 148
Lid geworden op: zo nov 29, 2020 1:14 am
Contacteer:

Hallo,

Heeft er iemand ervaringen met brick-store.eu (=speelgoed-outlet.com =playmobilstore.eu).
Ik heb 29 november een bestelling geplaatst en deze is op 3 januari nog steeds niet binnen.
In de orderbevestiging stond wel het een en ander over flinke kerstdrukte en onderbezetting door ziekte.
In de tussentijd geen enkele communicatie naar mij toe.
Vandaag gebeld, meneer zegt dat de sets eind volgende week weer op voorraad zullen zijn.
Het overtuigt mij niet omdat het bijvoorbeeld meerdere sets betreft die al enige tijd niet meer worden geproduceerd.
Hebben meer mensen dit bij brick-store.eu meegemaakt?
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Klinkt al iemand die mee wil liften op bricklink.. Maar goed wie weet worden we positief verrast.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Geen ervaring mee, maar dat je iemand persoonlijk aantreft vind ik wel weer positief.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Dus er is niks verzonden in bijna 1,5 maand tijd?
Gebruikersavatar
BrickChamps
Berichten: 148
Lid geworden op: zo nov 29, 2020 1:14 am
Contacteer:

Even wat aanvullende info:
In november en december zijn er ineens heel veel 1 ster reviews binnengekomen betreffende brick-store.eu op trustedshops.be.
Klachten zijn vooral: maand(en) geleden besteld en nog steeds niks ontvangen, loze beloftes over naleveringen, vage smoezen, etc.
De items die ik heb besteld staan in de webshop gewoon op voorraad wat natuurlijk heel raar is aangezien ze mij telefonisch vertellen dat ze over een kleine 2 weken pas weer voorraad ontvangen. Het ik ook niet zo dat de webshop niet onderhouden wordt want de betreffende sets hebben recent een prijswijziging gekregen.

64% geeft brick-store.eu 5 sterren (dat percentage was ten tijde van mijn bestelling hoger)
30% (jemig!) geeft brick-store.eu 1 ster
Dat geeft volgens trustedshops.be een gemiddelde van "Goed" wat natuurlijk betwistbaar is.

Ik ga de bestelling annuleren en mijn geld terug vragen, ik hou jullie op de hoogte.
 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Het zal niet de eerste zijn die items eerst ergens anders moet bestellen voor hij het kan leveren.
Gebruikersavatar
MinifigMan
Premium
Berichten: 27
Lid geworden op: do nov 19, 2020 9:29 am

Ineens zijn er gisteren 6 reviews van 5 sterren bij gekomen. En dat terwijl er daarvoor slechts eens in de paar dagen een review werd geschreven. Als ik TrustedShops was zou ik daar eens kritisch naar gaan kijken.

Wellicht dat de zaak is overgenomen door een minder betrouwbaar persoon? Ik zou hier in ieder geval ver van wegblijven. Hoop wel dat alles voor je opgelost wordt BrickChamps.
Gebruikersavatar
BrickChamps
Berichten: 148
Lid geworden op: zo nov 29, 2020 1:14 am
Contacteer:

Inmiddels zijn we alweer wat maanden verder en wijzer. Brick-store.eu had 4 tot 5 sterren in november 2021, nu niet meer. De review sites zijn inmiddels overspoeld met 1 ster recensies waarin veelvuldig het woord oplichter wordt gebruikt. Politie.nl beoordeelt de website nu ook als negatief (dwz er zijn aangiftes van oplichting gedaan). Ik heb nog steeds geen geld retour en heb nu ook aangifte gedaan.

Bekende oplichter Melvin de H. zou achter brick-store.eu, speelgoed-outlet.com, playmobilstore.eu, etc. zitten. Er valt op internet het nodige over hem te vinden hoe hij in Nederland en Belgie met diverse ondernemingen heel veel mensen heeft oplicht (Computerzaak, Dierenzaak, Rijschool, Speelgoedwinkel, etc.). In het Belgische nieuws vind je overigens zijn volledige naam.

Nu de aap uit de mouw is en meneer lekker heeft gecasht zullen de speelgoedwebsites binnenkort uit de lucht gaan. Vervolgens zal hij weer een nieuwe onderneming starten in een andere sector.

Bovengenoemde 3 speelgoedwebsites zijn nu bij politie.nl terug te vinden in de lijst "Bekende malafide handelspartijen":
https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... tijen.html
 
 
 
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

zat er dik in. Hopelijk ben je niet al te veel geld kwijt.
Gebruikersavatar
BrickChamps
Berichten: 148
Lid geworden op: zo nov 29, 2020 1:14 am
Contacteer:

Ik heb me met diverse lui ingespand om het betaalverkeer (ideal, mollie, paypal, klarna, etc.) stil te leggen. Dat is uiteindelijk gelukt, er kon op de websites niet meer betaald worden. De LEGO website is nu inmiddels uit de lucht, waarschijnlijk omdat we het hosting bedrijf ook hadden gemaild.

Maar zo voorspelbaar, meneer gaat lekker verder op een nieuwe website met een nieuw rekeningnummer:
toys-plaza.com
Zal meneer ooit door de politie worden aangepakt? Onwaarschijnlijk, dergelijke oplichting heeft geen enkele prio.
Zou meneer ooit een boze gedupeerde tegen het lijf lopen en er van langs krijgen? Zeer waarschijnlijk.
 
 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Mooi dat je hier de ontwikkeling deelt.
Dat is altijd handig om terug te lezen.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Overigens niet te verwarren met toy-plaza.nl , dat lijkt/is gewoon een fatsoenlijke winkel te zijn,.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ik gok vandaar ook de naam…
Gebruikersavatar
BrickChamps
Berichten: 148
Lid geworden op: zo nov 29, 2020 1:14 am
Contacteer:

Hetzelfde truukje bij het malafide brick-store.eu
Haal het streepje weg en je komt op een prima website terecht die wel betrouwbaar is.
 
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Misschien eens Alberto Stegeman of Kees vd Spek mailen over deze oplichter, dan komt de politie wel in actie
Plaats reactie