Skærbæk 2022, wil er nog iemand mee?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Zoals je waarschijnlijk weet is er ieder jaar in het zuiden van Denemarken een groot evenement waar afols uit de hele wereld komen, een zgn. hub-event. Het publieksevenement is zaterdag en zondag, maar er zijn meestal meer afols dan publiek aanwezig... op de donderdag ervoor is vaak een evenement in het Lego House, op maandag wordt er ook nog weleens wat georganiseerd in Billund.

Het kan als verse afol wel overweldigend zijn, zoveel afols en zoveel bouwwerken (en vaak ook workshops en lezingen, overigens). Maar bij de sporthal waar het is ligt een vakantiepark met 100 huisjes die vol afols zitten , en Met een groep van Lowlug hebben we voor dit jaar 3 huisjes. Per huisje kunnen er 6 mensen slapen (eventueel zeven), en we zijn momenteel, naar het emuitziet, met 17. Dus het kan goed zijn dat er een plek vrij is, en misschien meer dan een. Je zou je dus evt. bij ons kunnen aansluiten.

We hebben de huisjes in ieder geval van vrijdag tot maandag, de kosten zijn een kleine 50 euro per persoon. We hebben ook 1 of meer huisjes vanaf woensdag en tot en met dinsdag, dus je kunt ook langer gaan, dan kom je wel ergens tussen de 100-150 euro uit.  Het is ook mogelijk om tijdens het evenement maaltijden te bestellen in de kantine, maar je kunt ook zelf koken of uit de supemarkt eten.

Lijkt het je leuk om mee te gaan, stuur dan even een bericht aan mij per pb (of reageer hieronder) .
 
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Lijkt me erg gaaf om naartoe te gaan. Alleen met zo'n bom aan prikkels ga ik dat (nu nog) niet trekken ben ik bang. Wie weet een ander jaar.
Gebruikersavatar
BrickJohannes
Premium
Berichten: 165
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:23 am
Contacteer:

Skaerbaek staat zeker nog eens op mijn verlanglijstje als exposant dan wel als bezoeker te bezoeken. Als het kan maak ik graag gebruik van het aanbod. Volgens mij kan ik niet meer als exposant mee doen maar wel als bezoeker of....?

Hoor het graag als jullie mij er bij willen hebben.
 
Gebruikersavatar
astute
Premium
Berichten: 293
Lid geworden op: di dec 29, 2020 3:05 pm
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Ja, ik wil het volgend jaar zeker proberen bij te zijn! Ik kan eventueel ook rijden vanuit Hoorn. Passen 3 andere in mijn auto.
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4123
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

JA heen passen er 3 in terug moeten er dan 2 op het dak :-)
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1622
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

astute schreef: di jan 04, 2022 4:12 pm Ja, ik wil het volgend jaar zeker proberen bij te zijn! Ik kan eventueel ook rijden vanuit Hoorn. Passen 3 andere in mijn auto.
 

 
Het gaat om dit jaar  :P
 
Gebruikersavatar
Mociain
Premium
Berichten: 187
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:28 pm
Contacteer:

Ik heb zeker interesse, alleen moet ik nog kijken hoe ik dan met vervoer zit :)
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Nog nooit geweest, dit jaar sla ik ook over. Volgend jaar houd ik mij aanbevolen.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4123
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Worden 4 huisjes tegen die tijd
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

Raven schreef: wo jan 05, 2022 1:30 pm Worden 4 huisjes tegen die tijd

 
Kan dat? Is toch vaak al lastig om aan 1 of 2 huisjes te komen?
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4123
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Het is een loterij, al bekruipt mij het gevoel dat goede manieren (huisje netjes, geen overlast, tijdig betalen en geschiedenis van de groep) bijdragen aan een grote kans een huisje te krijgen. Als is dat mijn gevoel en niet onderlegd door cijfers en achtergrond.
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Ik zou verwachten dat bij te veel huisjes er niet van sommige groepen 1 huisje af gaat, het lijkt alles of niets te zijn. Maar we kennen gevallen van groepen die eerder probleemgedrag vertoonden en nu geen huisje krijgen, dus het zou kunnen wat Raven zegt. Het kan evengoed zijn dat wij volgend jaar achter het net vissen, zelfs al gedragen we ons uiteraard perfect.
Gebruikersavatar
HoodedOne
Premium
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jan 13, 2021 2:54 pm

Sinds 1 april is de registratie voor Skaerbaek begonnen. 
Wat ik begrepen heb is dat je moet registreren om op de donderdag ervoor het Lego House te bezoeken.
Ik wil graag gaan omdat, Flynn & Richard (van trickybricks (YT) en deelnemers aan seizoen 1 van Lego Masters in de VS) zijn uitgenodigd voor de masterpiece gallery.  En dit is een goede manier om hen een keer persoonlijk te ontmoeten, en naar Skaerbaek te gaan. 
Ik ben nog een beetje aan het uitzoeken wat de beste manier van reizen is. Maar misschien dat er hier iemand is die wat meer info kan geven.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1622
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Wil je informatie over het reizen? of ook over andere dingen?
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Dit draadje ging over onze huisjes, en die zitten helemaal vol. Maar als je naar Skaerbaek wilt, praktisch gezien:
- Je kunt je nu aanmelden op fanweekend.dk. Dan ben je deelnemer aan het evenement. Er is een programma op donderdag t/m maandag. De eerste en laatste dag in Billund, de rest in Skærbæj,
- Als je ook wilt overnachten: Er is dus een bungalowpark bij, maar de huisjes zijn vermoedelijk allemaal wel vergeven. Er zijn 'maar' 100 huisjes voor 6 man elk, en er zijn meer dan 600 deelnemers. Wat je kunt doen , is uitzoeken of iemand een plekje over heeft in zijn huisje en dan meebetalen. Je kunt rondkijken/vragen op de Facebookgroep van Fan Weekend en op het forum op fanweekend.dk. Volgens mij krijg je wel een plekje. Voordeel: Je bent altijd waar de action is, tijdens het weekend dicht bij expositie en workshops en 's avonds waar de feestjes zijn. Nadeel: Het is niet heel rustig. Je kunt ook in de buurt iets huren. Veel accommodaties zijn volgeboekt, maar vakantiehuisjes op het eiland Rømø zijn er misschien nog wel. Of je daar in je eentje wilt zitten? Nou ja, ver van alles maar wel lekker rustig.
- De reis erheen: De meesten gaan met de auto. Je kunt ook met de trein, Skaerbaek heeft een station, kost je eendagje. Denk eraan dat je maandag overdag nog in Billund wilt zijn, daar is geen treinstation, en ook vanuit Vejle (busverbinding) haal je maandag geen trein naar NL meer denk ik. Maandag skippen , dinsdag terug of vliegen vanuit Billund (heeft eigen luchthaven) zijn opties. Doe geen kwetsbare moc in de ruimbagage (weet ik uit ervaring).
- Maaltijden: Je kunt maaltijdbonnen kopen voor ontbijt, lunch en diner tijdens evenement bij het bureau van het Skaerbaekcenter. Dit hoeft niet, je kunt ook je eigen eten regelen. Lunch is handig tussen workshops en zo door. Zaterdagavond is grote barbecue in megatent. Ons groepje kiest ervoor om een eigen barbecue te houden want die mega bbq is wel érg massaal geworden.

Hoop dat dit helpt , vraag je als je vragen hebt!
Gebruikersavatar
HoodedOne
Premium
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jan 13, 2021 2:54 pm

Dank voor de snelle reactie.
Hier kan ik in ieder geval wel iets mee. 
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Er heeft zojuist iemand op de Facebook groep een paar plekken aangeboden, waarschijnlijk
Gebruikersavatar
HoodedOne
Premium
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jan 13, 2021 2:54 pm

eti schreef: do apr 07, 2022 1:49 pm Er heeft zojuist iemand op de Facebook groep een paar plekken aangeboden, waarschijnlijk

 
Ik heb er voor gekozen om te overnachten in Billund, aangezien voor mij daar de belangrijkste dingen gebeuren. En dan kan deze AFOL zonder rijbewijs met het vliegtuig :) 
Dus nu ben ik op zoek naar een carpool van Billund naar Skaerbaek op zaterdag en/of zondag. Dus als iemand hier toevallig ook die route gaat, en nog een plekje in de auto heeft laat het even weten. Of als iemand mij op wil komen halen in Billund, mag dat ook natuurlijk. Over een vergoeding voor de benzine valt altijd te praten.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2091
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Volgens mij is overnachten in Skaerbaek veel praktischer. Op donderdag rijden er mensen van Skaerbaek naar Billund en terug en op maandag rijden er mensen van Skaerbaek naar Billund. Dat is veel makkelijker een lift krijgen.
Met de auto is het zeker 1,5 uur enkele reis, weinig aanlokkelijk om extra op en neer te rijden.
 
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1622
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Wat Stuifzand zegt. Ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen overnachten in Billund, misschien wat mensen van de organisatie. Ik zou dan even op het forum van skaerbaek fan weekend of facebook ofzo vragen wie er eventueel overnachten in Billund. Van de rest van de lowlugdelegatie niemand vrees ik en sorry, ik vind 1,5 tot 2 uur rijden om iemand op te pikken net even te ver
Gebruikersavatar
HoodedOne
Premium
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jan 13, 2021 2:54 pm

Ik ben het in principe wel met jullie eens. Maar zoals ik al zei, is het Billund gedeelte nu belangrijker. Skaerbaek is geen “moet” voor mij, op dit moment. Ik wil dit jaar gewoon even de boel verkennen, en dan kijken of ik volgend jaar wat actiever wil deelnemen.
In geval van nood kan ik ook nog met het OV gaan. Maar dan ben ik nog langer onder weg.
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Op Facebook is er ook een die een lift de andere kant op zoekt omdat ie in Billund verblijft... Of ben jij dat?
Gebruikersavatar
HoodedOne
Premium
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jan 13, 2021 2:54 pm

eti schreef: do mei 05, 2022 9:25 pm Op Facebook is er ook een die een lift de andere kant op zoekt omdat ie in Billund verblijft... Of ben jij dat?

 
Dat ben ik.  :D
 
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Hm, dan hoef je niet met hem dingen af te gaan spreken in ieder geval.
Plaats reactie