Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? (2022)

Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1695
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Leuke mok SanderKoenen :duim:
Lego Masters teruggekeken.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4173
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

:duim:
 Dank je!
 
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 434
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Boindil_Lego schreef: zo okt 16, 2022 9:15 pm Benieuwd naar een foto Bricknook. Ik b
Mis vooral n9g zwaarden en hoofdjes om het af te kunnen maken.



 
20221016_213817 (3).jpg
20221016_213817 (3).jpg (357.86 KiB) 2020 keer bekeken
 Dit is het voorlopig:
-9 langboogschutters;
-18 handboogschutters;
-18 kruisboogschutters;
-9 lichte cavaleristen (naast de handboogschutters);
-9 zware cavaleristen (naast de kruisboogschutters);
-9 lichte infanteristen met speren;
-9 lichte infanteristen met enkelblads bijlen met lange steel (het prefab-element, dat al in omloop is sinds het begin van de ridders);
-9 zware infanteristen met hellebaarden (het model uit de medieval blacksmith).
Midden voor staan de kasteelheer in harnas van de Black Falcon uit de Kingdoms Joust en achter hem de 9 ridders, die als officieren/aanvoerders dienen voor het leger.

Wat op de foto overigens niet zichtbaar is, is dat de cavaleristen verschillende zwaarden hanteren:
-de lichte cavaleristen hebben de variant met een dunne pareerstang;
-de zware cavaleristen hebben de variant met een dikke pareerstang.

Wat ik nog mis (voorlopige conclusie):
-30 à 40 schilden-minstens 39 helmen met brede rand in flat silver, liever 45-50 ('boogschutters-helmen')
-10 'tralies'-helmen in flat silver
-enkele 'emmer' helmen in flat silver
-5 à 10 schouderstukken die vooral de rechterschouder beschermen in flat silver
-misschien nog enkele lbg standaard helmen en flat silver vizieren
-minstens 4 zwaarden met dunne pareerstang (het 'LotR'-model).
-Paarden in donker oranje en wit.
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Looking interested @ID5!
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1494
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Dat is een serieus leger Bricknook  :duim:.
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Ziet er tof uit Bricknook! Als het klaar is zou ik nog wel wat close ups willen zien, voornamelijk van de zware cavaleristen en de ridders.

Ik heb zelf een aantal weken terug een displaytje gemaakt van de BAM Falcons, die zal ik vandaag ook eens even fotograferen.

Mijn MOC is nu zo goed als klaar, nog veel te druk geweest met beestjes en paddestoelen om daglicht over te houden.
Was ook even vergeten dat ik door wespen nog niet s’ avonds in mijn kamer wilde zijn dus de figs en foto’s zijn er niet van gekomen. Nu eerst even wat minder leuke dingen doen en dan vanmiddag de figs verder in elkaar flansen en foto’s maken.
 
Gebruikersavatar
Trijntje
Premium
Berichten: 363
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 4:25 pm
Contacteer:

Begonnen aan een station voor LZZHM.
Perron inmiddels af, nu de rest nog. (ben inmiddels al iets verder dan het perron)
Wel lastig, dat hier een richtaantal onderdelen wordt gevraagd. 
Telkens na een bouwfase alle onderdelen tellen, opschrijven en weer verder bouwen.
Tellen/noteren moet echt tussentijds, omdat het in een latere bouwfase niet meer te tellen valt.
(en dat dan 3x, omdat er bij nader inzien nogal eens wat veranderd wordt, dus dan moet dat hele circus opnieuw)
Het haalt de snelheid van het bouwen er wel een beetje uit.
Als ik het niet gelijk tel, heb ik echt geen idee hoeveel onderdelen er in zouden zitten.
 
 
 
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 641
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Layout WIP voor nu opgeruimd.
Bijlagen
2126974D-8261-43B0-B455-0F669D83B034.jpeg
2126974D-8261-43B0-B455-0F669D83B034.jpeg (1.8 MiB) 1901 keer bekeken
42A071E3-A5C0-4BE1-9D16-F59525A74A00.jpeg
42A071E3-A5C0-4BE1-9D16-F59525A74A00.jpeg (2.87 MiB) 1901 keer bekeken
Gebruikersavatar
UrbanErwin
Premium
Berichten: 293
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:23 am
Contacteer:

Mooi compact weggezet zo
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Trijntje schreef: ma okt 17, 2022 10:01 am Begonnen aan een station voor LZZHM.
Perron inmiddels af, nu de rest nog. (ben inmiddels al iets verder dan het perron)
Wel lastig, dat hier een richtaantal onderdelen wordt gevraagd. 
Telkens na een bouwfase alle onderdelen tellen, opschrijven en weer verder bouwen.
Tellen/noteren moet echt tussentijds, omdat het in een latere bouwfase niet meer te tellen valt.
(en dat dan 3x, omdat er bij nader inzien nogal eens wat veranderd wordt, dus dan moet dat hele circus opnieuw)
Het haalt de snelheid van het bouwen er wel een beetje uit.
Als ik het niet gelijk tel, heb ik echt geen idee hoeveel onderdelen er in zouden zitten.
 
 
 


 
It was just a guideline. I wouldn't worry about it
 
 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

I finally got into my account again!! I forgot my password so I tried what I thought it would be. And then it asked me the security question. I answered right (in English). I finally clicked that the forum would want a Dutch answer. Put that straight in with the password I thought and BAM! I was in :D Definitely writing the password down somewhere now.
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 887
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Reuzenrad is klaar. Net op tijd voor LW2022!  :miss:

Afbeelding

63 ball pods, 91cm doorsnee, 128 strings, 2,5 meter aan 3mm rigid hose, 100% LEGO.
Als de video klaar is zet ik hem in mijn MOC topic.
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

WWWWWWOOOOOOOOOOOOWWWWWWW! That's amazing! I can't wait to see it in action!
I'm dumbfounded! That's massive!
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4173
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Mooi!
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1494
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Nice!
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2348
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Laat ik voorop stellen dat ik het in zijn geheel enorm gaaf vindt. Echt erg benieuwd hoe stabiel het is en hoe soepel dit gaat draaien.
Ik vraag me wel af waarom je dit als onderdeel hebt gekozen voor de gbc. Het is niet een hele indrukwekkende beweging en het zal lang duren voor een bal er doorheen is.
Ik vind bijvoorbeeld de basket shooter of de regenboog beweging bijzonderder.
Of was dit meer de uitdaging voor je om iets heel gaaf en technisch complex te maken?
Het zal als totaalplaatje overigens heel veel bekijks trekken want het is zeker een blikvanger.
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1695
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Geweldig ingenieus gemaakt. Tof dat het zo goed gelukt is.
Zie ik daar tussen de poten dat daar een grotere ruimte zit tussen de balhouders op het rad? Blijft dat goed lopen met de timing van het opzet mechanisme er voor?

Ik heb wat sets bijeen geraakt geraapt en bezig die af te breken en op te ruimen om weer wat ruimte te maken op de planken.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Vanmorgen vroeg even wat ‘nacht foto’s’ gemaakt. Oftewel met lamplicht ipv zonlicht. Hopelijk wat minder verschil tussen de foto’s en dus makkelijker editen.

Nu even mijn blauwe MMV huisje in elkaar zetten en afnemen terwijl ik wacht op de verpleegkundige. Jeetje wat is dat oude rood bruin en donkerrood bros:
image.jpg
image.jpg (2.03 MiB) 1739 keer bekeken
 Eergister tijdens de eerste laag opbouwen ook al twee van die raam kozijntjes gesneuveld :notimpressed:
 
 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Fijn dat het reuzenrad op tijd klaar is voor legoworld, dat is een hele mooie blikvanger  :miss:
 
Ik ben benieuwd naar het filmpje en hoop dat je hem de volgende meeting bij hebt.
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4164
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Indrukwekkend bouwwerk Berthil, eens kijken naar de video binnenkort.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2348
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

LegoRK schreef: wo okt 19, 2022 8:03 am Zie ik daar tussen de poten dat daar een grotere ruimte zit tussen de balhouders op het rad? Blijft dat goed lopen met de timing van het opzet mechanisme er voor?

 
Ik dacht eerst er.mist er eentje maar ik tel er toch echt 63. Er zal wel een reden zijn voor die grotere opening.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1642
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Mooi rad Berthil. Hij geeft zelf al aan dat het er 63 zijn, dus benieuwd naar de reden. Beetje inzoomend op de foto vermoed ik dat daar het rad bij elkaar wordt gehouden en er dus simpelweg geen plaats is voor ball pod nummer 64
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 887
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

LegoRK schreef: wo okt 19, 2022 8:03 am Zie ik daar tussen de poten dat daar een grotere ruimte zit tussen de balhouders op het rad? Blijft dat goed lopen met de timing van het opzet mechanisme er voor?

 
Klopt, goed gezien. Idealiter had daar de 64e pod gezeten maar de juiste omtrek om alle touwen op spanning te houden was een kwestie van slechts enkele plates! Twee plates meer en er stond teveel spanning op waardoor hij ging warpen, twee plates minder en geen spanning op de touwen en niet goed rond. Voor de 64e pod had ik nog 5 plates nodig en die ruimte was er gewoon niet.

Door de juiste gearing loopt het rad een tikkeltje langzamer dan het balvoedingsmechanisme, hierdoor zijn mooi alle pods bezet als er voldoende bal aanbod is. In de video zal dat goed te zien zijn :)
 
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2384
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Het maakt het bij een filmpje wel makkelijker te zien wanneer hij weer een rondje rond is ;)
 
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 887
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

aawsum schreef: wo okt 19, 2022 7:40 am Laat ik voorop stellen dat ik het in zijn geheel enorm gaaf vindt. Echt erg benieuwd hoe stabiel het is en hoe soepel dit gaat draaien.
Ik vraag me wel af waarom je dit als onderdeel hebt gekozen voor de gbc. Het is niet een hele indrukwekkende beweging en het zal lang duren voor een bal er doorheen is.
Ik vind bijvoorbeeld de basket shooter of de regenboog beweging bijzonderder.
Of was dit meer de uitdaging voor je om iets heel gaaf en technisch complex te maken?
Het zal als totaalplaatje overigens heel veel bekijks trekken want het is zeker een blikvanger.
Ik vond het inderdaad een enorm technische uitdaging om dit te bouwen met de strings én ik wil graag een hoge blikvanger erbij hebben die eens een keer niet uit een verticale lopende band bestaat :)  Als het geheel beweegt is het toch wel indrukwekkend. Tevens is hij hoog genoeg om als 'brug' te dienen als ik bovenaan een exit erbij maak, dus iets waar je onderdoor kan lopen als je een kring van machines maakt, anders moet je onder tafels door kruipen om er uit te komen.

De ball feed is technisch gezien best complex dus mechanisch gezien valt er ook wat te zien, maar deze valt niet zo op door de grootte van het wiel. In de video krijgt de ball feed ook wat aandacht.
KlaasK schreef: wo okt 19, 2022 10:17 am Het maakt het bij een filmpje wel makkelijker te zien wanneer hij weer een rondje rond is ;)
Je bent helderziend want zo heb ik het inderdaad al gefilmd :)
 
 
 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2348
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Kijk dat kon ik nog niet goed zien op de foto dat de Ball feed complex is. Zo zie je maar weer hoe bedrieglijk foto's kunnen zijn. (En hoe slecht mijn gbc kennis is)
Het totaal is in ieder geval een knap staaltje.
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 526
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

De reuzenrad ziet er spectaculair uit! Een mooie blikvanger voor op evenementen.

Mijn Nefertiti MOC is vandaag per koerier weer thuisgebracht (en heelhuids aangekomen :duim:). Ondertussen wat aan het aansterken na weer pittig ziek te zijn geweest van corona. En 3 MOCs in de pijplijn: 1 halloween MOC, 1 star wars en nog 1 voor Kerst (die laatste nog in ontwerpfase en geen flauw idee of ik die dit jaar al af krijg).
 
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

That Ferris wheel is amazing! Can't wait to see it in action. I am curious to see how 1 motor can handle powering the whole thing.
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1596
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Indrukwekkend @Berthil!

En beterschap @swandutchman…..
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 641
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

swandutchman schreef: wo okt 19, 2022 12:11 pmOndertussen wat aan het aansterken na weer pittig ziek te zijn geweest van corona. En 3 MOCs in de pijplijn: 1 halloween MOC, 1 star wars en nog 1 voor Kerst (die laatste nog in ontwerpfase en geen flauw idee of ik die dit jaar al af krijg).

 
Wat erg. Neem ook je tijd voor rust.
Veel sterkte.
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

swandutchman schreef: wo okt 19, 2022 12:11 pm De reuzenrad ziet er spectaculair uit! Een mooie blikvanger voor op evenementen.

Mijn Nefertiti MOC is vandaag per koerier weer thuisgebracht (en heelhuids aangekomen :duim:). Ondertussen wat aan het aansterken na weer pittig ziek te zijn geweest van corona. En 3 MOCs in de pijplijn: 1 halloween MOC, 1 star wars en nog 1 voor Kerst (die laatste nog in ontwerpfase en geen flauw idee of ik die dit jaar al af krijg).
 



 
Spoedig herstel gewenst! En wat OrangeSpaceman zegt: pak ook vooral je rust. Ben benieuwd naar wat voor moois er uit je handen gaat komen  :omg:
 
 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Traffic lights finished :clap:

Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2384
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Mooi werk!  :duim:
 
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1695
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Dat ziet er leuk uit Bishons :duim:
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2348
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Is het ergens voor bedoeld (school project of zo?) of gewoon omdat het leuk was om te maken.
Want doordat je met de hand de auto's moet verzetten is het in een layout niet heel goed toe te passen. Je kan dit wel heel mooi gebruiken bij andere bewegende delen, zoals een trein die passeert maar ook bv in een fabriek met een lopende band of zoiets. Legio mogelijkheden.
Op de video verder niet zo goed te zien, maar je lijkt best veel draden te hebben. Voor 4 lichten zou je genoeg moeten hebben aan een 4 stroom/schakel draden en 1 retour. Maar dat zeg ik, ik kan het niet heel goed zien.
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 526
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Bedankt allemaal! :duim:
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4164
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Zojuist Optimus gemaakt en zo beginnen aan de Mclaren technic.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Bezig met een stationnetje. Met 25 pcs per incheck paaltje en minimaal 30 voor de trap(inclusief leuning) gaat het wel hard met de onderdelen :miss:
Gelukkig wordt het perron lekker hol en gebruik ik veel panelen. Doet TLG zelf ook ten slotte.

Zou met mooi weer iets aan de tuin doen, maar dat komt nu pas door en ik ga na mijn 3 uur snack toch echt even verder.
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1596
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Een beetje spelen met de parts uit de spooky VIP pack op de baseplate van de Tallneck
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik ben vanmiddag aan het sorteren geweest, nu een aantal kg zwart op soort. Afgelopen weken veel gesorteerd en eindelijk een redelijke sortering van de 30 kg die ik een aantal maanden geleden heb gekocht. Soms even doorpakken om meters te maken, vaak leuk en leerzaam. Weer meerdere onderdelen gezien die ik nog niet kende en van vele gelijk leuke ideeën om er iets mee te maken. Nu alles nog een plaatsje geven en sommige onderdelen nog verder sorteren.
Gesloten