Ideas 2022

Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

De eerste Ideas-set voor 2022 is inmiddels onthuld. Gebaseerd op dit project, komt LEGO volgend jaar met set 21331 Sonic the Hedgehog Green Hill Zone:

Afbeelding
Persbericht schreef:21331 Sonic the Hedgehog Green Hill Zone
1,125 pieces, rated 18+.
$69.99 / £59.99 / €69.99 / AU$119.90 / CA$89.99
Available at LEGO.com from 1st January.

 Today, the LEGO Group announces the new LEGO Ideas Sonic the Hedgehog Green Hill Zone set; a detailed LEGO brick representation of one of the most iconic video game levels ever. Conceived by 24-year-old, UK based LEGO superfan Viv Grannell, through the LEGO Ideas platform, this new analog version of the Green Hill Zone gives fans the chance to build and display a piece of gaming history.

Sonic the Hedgehog blasted onto the screens of gamers worldwide in 1991, racing to grab gold rings as he ran through the first level of the game — the now-iconic Green Hill Zone — a bright-green landscape with a look inspired by the California hills. Sonic has kept up the tradition of featuring the much-loved Green Hill Zone in many new versions of the game over the past 30 years — and now the zone can be tackled in a new way; a “real life" LEGO version, designed to be built by fans, arriving in LEGO Stores and LEGO.com on New Year’s Day.

 Lots of fun details and easter eggs have been incorporated into 1,125-piece set including five minifigures - an updated version of Sonic, Crabmeat, Moto Bug, Dr. Eggman and the Phantom Ruby. Also included are 10 boxes of golden-coloured Rings and a Technic lever to spring Sonic and friends into the air. And just like in the game, you can earn a gem reward as you build the set! This fun-filled LEGO build results in a dynamic display set or one that can be played with by any Sonic or LEGO fan for years to come.

 LEGO fan Viv Grannell is a passionate Sonic enthusiast and saw an opportunity to create a dedicated LEGO set. They submitted their design to the LEGO Ideas platform, a LEGO initiative that allows fans to create designs which are then voted on by the wider LEGO fan community. The submission reached the required 10,000 votes to be considered by the LEGO team to be made into reality.

 Taking on the challenge of turning the concept into a LEGO set was LEGO Designer Sam Johnson. Talking about the set, Sam said; “Just about anyone who has enjoyed video games on any level in the last 30 years, knows and loves Sonic — and has probably sped through the unforgettable Green Hill Zone with him. We have designed this set to be just as colourful and fun as the in-game version of The Green Hill Zone, then filled it with lots of Easter eggs and even prizes to help fans enjoy some of their most beloved gaming icons in a brand-new way.”
  • Model measures 17cm/7” x 36cm / 14” x 6cm / 2.5”
  • 1125 pieces
  • 5 minifigures, including a new version of Sonic and also Crab, Motobug, Dr. Eggman, and Phantom Ruby
  • 10 ring boxes
  • Modular build, which can be linked to other architecture sets
  • Interactive elements and Easter eggs, such as:
  • A Technic lever on the spring module to launch Sonic and his friends into the air
  • Sit Dr Eggman inside the Egg Robot
  • Just like in the game – get a gem reward as you build the set
  • Super speed and shield TV screens also included
  • Price: $69.99 / £59.99 / €69.99 / 119.9 AUD / 89.99 CAD
Bron
 
 
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Zoals gezegd, ik ga er twee bestellen. Daarnaast erg cool dat ook dit modulair is en dus uitbreidbaar naar meer level's. Ik hoop dan ook op een volgende editie met Knuckles of Tails.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Ik vind deze een stuk geslaagder dan de Mario sets.
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Niet super onder de indruk...

Die stickers op de pilaren zijn al helemaal een domper  :S
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Deze set ga ik wel kopen.
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 137
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:30 am

Large schreef: wo dec 29, 2021 8:59 am Die stickers op de pilaren zijn al helemaal een domper  :S
 

 
Onbegrijpelijk. Het ziet er vreselijk uit. En dan te bedenken dat ze voor de base wel gestapelde kleine onderdelen gebruikt hebben...

Zou er anders misschien hoogteverschil ontstaan met de arches?  :fluiten: Of gewoon niet stevig genoeg misschien.
 
 
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Large schreef: wo dec 29, 2021 8:59 am Niet super onder de indruk...

Die stickers op de pilaren zijn al helemaal een domper  :S
 

 
Dat is wel een misser ja. Had dat niet met 1x1 plates gekund?
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Hmm nog even wat beter gekeken maar die stickers zijn idd echt drama. En ik vind €70,- ook wel erg aan de prijs.
abcdabcd
Berichten: 31
Lid geworden op: di dec 28, 2021 7:27 pm

Dit vind ik helemaal niets. Ik ben wel benieuwd hoe de Jazz band er uiteindelijk gaat uitzien, maar is dat een 2022 of een 2023 release?
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Ze hebben ook net een plate/brick (plick?) 1 x 1 x 2/3 uitgebracht, waar een bar doorheen kan. Die was hier perfect geweest om de hoogte in te gaan met het blokjespatroon. De stickers op de slope snap ik, maar zo recht naar boven, dat had fraaier gekund.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Het zal wel een stabiliteitsdingetje zijn.
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 137
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:30 am

workfromtheheart schreef: do dec 30, 2021 9:39 am Ze hebben ook net een plate/brick (plick?) 1 x 1 x 2/3 uitgebracht, waar een bar doorheen kan. Die was hier perfect geweest om de hoogte in te gaan met het blokjespatroon. De stickers op de slope snap ik, maar zo recht naar boven, dat had fraaier gekund.

 
Daar hadden zelfs bars doorheen gekund ter versteviging als het nodig zou zijn.
Gebruikersavatar
OwnGaming
Premium
Berichten: 117
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 12:23 am

workfromtheheart schreef: do dec 30, 2021 9:39 am Ze hebben ook net een plate/brick (plick?) 1 x 1 x 2/3 uitgebracht, waar een bar doorheen kan. Die was hier perfect geweest om de hoogte in te gaan met het blokjespatroon. De stickers op de slope snap ik, maar zo recht naar boven, dat had fraaier gekund.

 
Hoe ziet dat onderdeel eruit? klinkt interessant
 
Gebruikersavatar
Brick_Rebel
Premium
Berichten: 392
Lid geworden op: di nov 10, 2020 1:26 pm
Contacteer:

Zie hier:
Afbeelding

Een review van de set staat op New Elementary
 
Voor mij is het een easy pass  :r
 
 
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ik sla ze ook over, er zijn betere manieren om mijn geld aan nieuwe onderdelen te besteden. Dit is ook anders te creëren.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

van 2 bestellen naar passen, te veel oliebollen gegeten?  :P
 
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ohw nee die heb ik besteld vannacht in de auto onderweg naar huis. Ik bedoel die nieuwe 2 plate hoog brick
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Plaatje van 21332 The Globe staat al online. Ziet er goed uit Afbeelding
 
 
Gebruikersavatar
OwnGaming
Premium
Berichten: 117
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 12:23 am

Ik vind hem ook erg geslaagd!
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

Wow, the globe must have very complicated techniques!
Gebruikersavatar
Mooste
Premium
Berichten: 40
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:42 am

SOnic is wel een misser. Moet dat hetzelfde worden als die Mario sets?

The globe is wel gaaf. Die gaat er wel komen. :)
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ook met deze officiële foto's word ik er niet warm van. Ik begrijp de kleuren bv niet van de landen. Ik vind wel sommige vormgevingen van landen erg goed gevonden. Maar 200euro .. tsja.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Hij lijkt mij wel heel interessant om te bouwen, maar ik zou hem niet zo snel op de kast laten staan. Prijs per onderdeel is ook wat hoog voor een partspack.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Ik vind het ook niet zo'n mooie set, Het idee is leuk, maar als ik naar de uitvoering van Europa of het Arabisch schiereiland kijk dan vind ik het veel te grof.
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1562
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Qua detail en exacte uitwerking misschien inderdaad wat grof, maar ik vind hem zeker leuk. Ik vind de bolvorm speciaal en zou deze liever bouwen dan de death star. Het kleurgebruik spreekt mee ook aan. Mocht ik ruimte in mijn budget overhouden dan komt deze er wel.
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Hehe, volgens mij gaan er veel een Death Star van bouwen :p  Lijkt me ook wel mooi als SW set :lol:
 
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

Afol71 schreef: di jan 18, 2022 8:57 pm Qua detail en exacte uitwerking misschien inderdaad wat grof, maar ik vind hem zeker leuk. Ik vind de bolvorm speciaal en zou deze liever bouwen dan de death star. Het kleurgebruik spreekt mee ook aan. Mocht ik ruimte in mijn budget overhouden dan komt deze er wel.


 
Agreed. I love the Glow in Dark tiles :P
 
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 597
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

Human schreef: di jan 18, 2022 3:14 pm maar als ik naar de uitvoering van Europa of het Arabisch schiereiland kijk dan vind ik het veel te grof.

 
LZHHM?  :D
 
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

:S
 
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Laat Zien Hoe Het Moet ;)
Gebruikersavatar
Brick_Rebel
Premium
Berichten: 392
Lid geworden op: di nov 10, 2020 1:26 pm
Contacteer:

Boindil_Lego schreef: di jan 18, 2022 12:46 pm Hij lijkt mij wel heel interessant om te bouwen, maar ik zou hem niet zo snel op de kast laten staan. Prijs per onderdeel is ook wat hoog voor een partspack.

 
Ik denk er precies andersom over  :lol:
De globe lijkt me best repetitief om te bouwen (behalve de continenten misschien), maar het lijkt me wel tof om m op display te hebben staan  :)
Ik vind het wel een uitstekend voorbeeld van een goede Ideas set; hier is het platform voor bedoeld!  :))
 
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Ik vind het wel een heel gave set. Ik heb nu al zin om er een voetbal, basketbal of Death Star van te bouwen. :duim:
 
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Dat is een nog leuker idee voor een wedstrijd: "Wat plak jij ertussen."
Gebruikersavatar
Dennis75
Premium
Berichten: 374
Lid geworden op: vr jan 21, 2022 10:13 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Uitslag ideas 2e ronde 2021 zojuist bekend geworden....
https://ideas.lego.com/blogs/a4ae09b6-0 ... 2b4ad14be7

2 gekozen:

• A frame cabin
https://ideas.lego.com/projects/f2676be ... e079318afc

• BTS dynamite (=koreaans pop bandje)
https://ideas.lego.com/projects/45b3935 ... 0423e07624
 
.. en de eerder gekozen Sneeuwitje + 7 dwergen is gecancelled.
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Ik ben benieuwd wat Lego van BTS dynamite gaat maken, ik vind er eerlijk gezegd niks aan.
Gebruikersavatar
Dennis75
Premium
Berichten: 374
Lid geworden op: vr jan 21, 2022 10:13 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Kwa bouwsel idd heel matig.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Nou die A-frame hut heb ik ook al te vaak voorbij zien komen op Insta dat ik die al zat ben. Of ze moeten er een heel erg leuke set van maken. In elk geval wel 1 zonder licentie, dat scheelt misschien wel.
Dat bandje zegt me ook niks. (niet verwonderlijk omdat ik niet in de streek woon waar het populair is ;) )
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Pop bandje? Niet in de streek? :lol:
BTS is zo'n beetje de grootste pop groep ter wereld op dit moment. Ook in Nederland onder een bepaalde doelgroep heel erg populair
 
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 437
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Ik ben denk ik niet helemaal de doelgroep. Wel van Ideas; ik heb 11 Ideas sets in huis. Maar niet van K-pop. :P  Ik ben toch meer van de C-rock.
 
Of ik dat A-frame huis zou willen hebben hangt af van de gebruikte parts in de uiteindelijke set. Ik zie hem niet komen met die Mjolnirhamers in het muurtje, dat zullen wel ingots ('goudstaven') worden. Iemand vroeg zich af hoe Lego dat gaat doen met de opzettelijk half aangedrukte tiles. Nou, die gaan ze aandrukken. :lol:  Anders doorstaat het huis de stevigheidstest niet. Ik kan me hooguit voorstellen dat ze in de voorgevel afwisselend tegels aanbrengen op brick 1x1x1 2/3 en bracket 1x1-1x2. Daarmee maak je een hoogteverschil van 1/2 plate. Verder zal er wel wat bezuinigd worden op bomen en losse attributen rondom het huisje en zal TLC wat frissere kleurcontrasten willen toepassen zoals ook bij de blacksmith. Dit huisje zal als set heel andere charmes hebben dan de huidige moc. Kortom, afwachten maar.  :zzz:
 
 
Plaats reactie