astute's stad

Gebruikersavatar
astute
Premium
Berichten: 293
Lid geworden op: di dec 29, 2020 3:05 pm
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Dag allen, welkom in mijn stad.

Hij is nog niet af, maar dat zal hij nooit zijn.
Wel wilde ik wat verder zijn met alles voordat ik foto's zou delen.
Dit is ná een rigoreuze schoonmaak, de afgelopen maanden was ik overal en nergens bezig met projectjes en stonden er overal bakjes en lagen er hoopjes met stenen.
Zo begon het een jaar geleden met vier lege tafels, deze tafels zitten van onder vastgeklemd en kunnen zelf nu nog met de stad er op uit elkaar voor makkelijke toegang.

Ik ben toen begonnen met het meer stedelijke gedeelte gezien ik al een aantal modulars gemaakt had in het buitenland.
Wel moesten ze nog aangepast worden voor de stad, de hele stad staat namelijk op twee stenen.
Ook wilde ik gelijk de nieuwe wegenplaten gebruiken. Dit is een goedkopere en snellere oplossing (naar mijn mening) dan het gebruik van losse tiles.
Middels een steen, en twee plates krijg ik de wegenplaten op de juiste hoogte, en ligt de weg nog steeds één tile lager dan de stoep.

En als bijkomend voordeel is het een modulair systeem:



Ik moet nog wel de wegen een beetje opvullen zoals je ziet ;), maar dit doe ik later zodra ik zeker weet dat deze lay-out permanent is. Zodra ik de 2x4 tiles er in zet is het erg lastig om ze weer los te krijgen.


Één van de eerste delen MOC delen van m'n stad is het strand, deze is nu ook nagenoeg af.
Wist ook het visserwinkeltje te integreren in het geheel, en gebruik te maken van m'n hoogteverschil.
Het ontwerp van het strand wil nog wel eens veranderen omdat m'n kinderen hier verhaaltjes op ontwerpen.


Het volgende project is het haven- en treindepot gebied.
Hier is nog veel te doen, maar het treingedeelte schiet aardig op.
De ster van de show is hier het treindepot ontworpen door Ymari.
De lay-out met de wissels en dat de rails uiteindelijk weer moest uitkomen op de studs én passende met de gebouwen en de tafel was een uitdaging, maar na wat trial en error (en wat hulp) uitgekomen op dit ontwerp.




Daarbij loopt er door mijn stad ook een rivier van de ene hoek, naar de zee aan de andere. Hier maak ik gebruik van in het ontwerp om mijn weide een beetje te breken, maar ook als 'gracht' in de stad.
Die gracht loopt tussen het industriële stuk, en het stedelijke gebied, en dus moesten er bruggen komen.
Deze treinbrug is ondertussen al een paar keer herontworpen, maar kan motorisch geopend en gesloten worden. Ik heb vooral veel verbeteringen gemaakt om het motorische gedeelte kleiner en minder zichtbaar te maken. Hij wordt aangestuurd door een oude Lego Technic 9v controller aan de andere kant die ook bijv. de windmolen aanstuurt.
Het controletorentje is van LEGO 4539 (uit m'n jeugd), maar wel wat gemoderniseerd met hogere ramen en een deur.

De brug op de achtergrond is de voetgangers en auto-brug. Ben nog niet tevreden met de tegels, maar wil hier later wat aandacht aan besteden.
Deze brug kan niet open. Het gebied rondom deze brug, en het water heeft nog wat werk nodig.
Ook wil ik tussen deze autobrug en de treinbrug een jachthaventje bouwen.


Als laatste mijn woonwijk en het stukje natuur en boerenland.
Er staan nu drie woonhuizen in (twee standaard, en eentje is een MOC van m'n eigen echte huis).
Hier was ik het laatst mee bezig.






Dat was het dusverre!
Ik zal in deze post nu wat vaker m'n werkzaamheden toevoegen!
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Dat is een flinke stad.
Leuk dat je sets hebt gemodificeerd. 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Een mooie verzameling aan sets, en goed gebruik gemaakt van het MILS systeem.
Gebruikersavatar
astute
Premium
Berichten: 293
Lid geworden op: di dec 29, 2020 3:05 pm
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Zoals jullie misschien gemerkt hebben zit mijn comfort zone in het MOD'en en wat minder in het MOC'en. (komt ook een beetje door tijdgebrek om dingen echt goed te researchen).

Toen de set Santa's Visit uitkwam zag ik gelijk potentie. Voor de woonwijk in mijn stad zocht ik nog leuke gebouwen, en dit huisje was perfect. Alleen, in mijn stad is het zomer, en deze set is van achter open en dat past niet in een stad met modulars. Tijd voor een Modificatie dus.

Ben eerst begonnen om uit te vogelen hoe ik hem van achter kon afsluiten. Ik wilde in eerste instantie het dak in Dark Tan doen, maar helaas zijn niet alle wedge plates die ik nodig had beschikbaar in die kleur. Uiteindelijk gekozen voor Dark Red.

Na wat proberen, en heel wat BL bestellingen, ben ik tot een tevreden resultaat gekomen voor de achterkant. Vooral het middelste dakdeel was een uitdaging.

De rest was vooral witte sneeuw onderdelen vervangen met groen of dark red.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Het interieur heb ik grotendeels hetzelfde kunnen houden. De eettafel moest iets kleiner worden, en een aantal kerstdetails heb ik weggehaald. Alles is verder wel speelbaar door de dakdelen weg te klappen.

Afbeelding



En toen de laatste uitdaging, het huis op een MILS basis bevestigen in een hoek.
In eerste instantie heb ik dit geprobeerd met jumper plates. Een 1x2 jumper plate op een V-vormig frame werkte goed, maar dat zijn maar twee studs. Ik kon niet meer dan 2 bevestigingspunten vinden.

Turntables op de plek van de 1x2 jumper plate werkte ook, dat geeft me ten minste 4 studs per turntable. Een stuk sterker. Meer dan dat kreeg ik ook niet voor elkaar.

Op zich is dit voldoende, het huis gaat niet schuiven en ik kan hem makkelijk plaatsen en verwijderen van de basis wat het decoreren van de basis makkelijker maakte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


De Tan ingots zijn een onderdeel van mijn woonwijk weg. Deze woning komt ook in de hoek van de woonwijk.

Afbeelding





 
 
 
Laatst gewijzigd door astute op zo jan 23, 2022 2:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 597
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

Dat huis ziet er erg netjes uit in zomervorm :duim:
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1560
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Indrukwekkende lay-out. En mooie MOD van Santa’s Visit zo  :duim:. Duidelijk anders en ook nog steeds herkenbaar (misschien maar Summers Visit noemen?  ;) ) Mooie beschrijving van jouw stad, leuk om te lezen.

 
 
 
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Mooie ingesloten hoekwoning! Altijd een uitdaging om deze ingesloten hoeken op te vullen, mooie oplossing!
Succes met de rest van de indrukwekkende stad.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Dat is een leuke MOD
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Leuk gedaan, en ook de manier van positioneren is er eentje om te onthouden.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Leuk huisje. Geeft mij toch een beetje een cartoon of sprookjes idee, wat ik zeker als een compliment bedoel.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Voor leuke MOD's zijn wel ook wel te porren!  :duim:
 Leuk gedaan!
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2338
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Gaaf ding!
Gebruikersavatar
SamtheChemist
Premium
Berichten: 523
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 am
Locatie: Woudenberg
Contacteer:

Ziet er allemaal leuk uit zeg! Ben zelf ook met een stad bezig maar ben nu vooral aan het zorgen dat er een tafel komt waar die op kan verrijzen.
Gebruikersavatar
astute
Premium
Berichten: 293
Lid geworden op: di dec 29, 2020 3:05 pm
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Hoi allen,

Het is weer een tijd geleden dat ik een update gepost heb.
Weer van alles toegevoegd aan mijn stad.

Vooral veel terraforming werk, het maken van de ruimtelijke inrichting van de stad heeft heel veel tijd (en elementen) gekost.

Een nieuwe overzichtfoto van de stad:

Afbeelding



Het strandgebied is het oudste gedeelte, en het meest ingericht met verhaaltjes. Ondertussen ben ik al aan het overwegen om het gedeelte tussen water en strand anders te doen met meer wedge plates. Ook wil ik meer gebruik gaan maken van trans-clear plates tussen de tiles door om wat textuur te geven aan het water.

Afbeelding


Het havengebied is nog een beetje een allagaartje.
Het water moet nog worden ingevuld, de zelfontworpen gantry-kraan staat wat verloren op een eilandje.
Hier is nog veel werk te doen.

Afbeelding

Een recente MOD is die van set 2150, ooit gekregen op zomervakantie in Oostenrijk toen ik 10 jaartjes jong was.
Toen, en nu, wilde ik erg graag een station in mijn stad. Ik heb er alleen nu maar weinig ruimte voor in m'n lay-out.
Een LEGO set uit 1996 is dus ideaal om in te passen, sets waren niet zo groot toen.

Alsnog bleef het wat kunst-en-vliegwerk om dit gebouw te integreren, maar ook om hem modulair te maken.
Een uitdaging was ook dat in de jaren '90 compact, maar niet bepaald stevig gebouwd werd. Kleine wijzigingen hadden soms grote impact op stabiliteit. Ook was het soms lastig om de juiste parts in oud-grijs te vinden. Ik kom nog een oud-grijs cone te kort bijvoorbeeld, als iemand die in de aanbieding heeft ;).

Afbeelding


Ik heb gebruik gemaakt van zowel oude parts uit de jaren 90 (de ramen), als nieuwe parts om het van origine open gebouw van achteren te sluiten. De binnenkant is toegankelijk door het dak op te tillen, waarbij ook het interieur wat bijgewerkt is.

Zo past dit gebouw toch mooi op de kleine strook. (al moeten voetgangers wel oversteken)

Afbeelding

Afbeelding

Het is ook gelijk een mooi bruggetje naar mijn volgende MOD...

Ik ben het volledig eens met Jangbricks dat de 2022 passagierstrein (60337) misschien wel een icoon voor de toekomst is. Het is de eerste trein sinds lange tijd met openslaandedeuren, een los gebouwde neus, en veel speelfuncties.
De treinen de afgelopen 10 jaar konden mij weinig bekoren, maar deze deed m'n hart sneller doen kloppen...alleen...dat groen...

Na wat geklooi in Studio.io kwam ik uit op een combinatie van geel en donkerblauw.
Ik heb nog donker-oranje overwogen, deze kleur komt dichter bij het geel van de NS, maar ik vind het LEGO geels speelser.

Ook heb ik de trein omgebouwd naar 9volt, en heb ik de LED verlichting vervangen voor Lego Power Functions LED lampjes, die met een koppelstukje op de 9volt motor aangesloten zitten. (een oude 9volt lamp zou niet passen in het ontwerp)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Nog twee losse foto's, het Santa's huisje geplaatst in de woonwijk.
Ik twijfel nog of ik de muren ga herkleuren van dit blauw naar Tan...wat denken jullie?

Afbeelding

En als afsluiter een boom.
Ik kan zo genieten van het bouwen van een boom, er zijn hier ook zo veel techniekjes voor ;).

Afbeelding
 
 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

WOW ! That's huge! I love all the details you've put into it. It's so good! That tree idea is also pretty good :D
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Ik had nog niet gereageerd hier dus bij deze: Toffe stad!

Leuke MOD van dat stationnetje, en als je hier kijkt: https://store.bricklink.com/bbbbricks?i ... 1081#/shop
Die is niet zo heel duur, al moet je om verzendkosten een beetje redelijk te maken wel wat bijbestellen. Ik zou een wanted list maken met alle dingen die je nodig hebt/denkt te hebben en kijken wat je bij deze winkel erbij kan vinden. Of gewoon even winkelen voor interessante onderdelen.

Ik zou persoonlijk dat Santa huisje blauw houden, wordt anders zo'n tan bedoeling met die ingot straat ervoor. Misschien de inverted slopes wisselen met een paar donkerblauwe als je die ergens op de kop kan tikken maar dat is een persoonlijk dingetje.

Boompje is ook leuk! Zat toevallig ook te denken aan zo'n oplossing voor schuine takken met flex hoses toen ik een wandeling maakte.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Toffe stad is het zo al. Ik kan me voorstellen dat je na verloop van tijd dingen wilt bijschaven, maar dat houdt het ook leuk.

Kan die oud grijze cone tot de volgende meeting wachten? Dan ga ik tussen mijn grijze cones zoeken, kans is redelijk aanwezig dat ik er heb.
Gebruikersavatar
HolidayBrickCreations
Premium
Berichten: 78
Lid geworden op: za mei 29, 2021 2:07 am

Heel erg leuke stad die je gebouwd hebt!
Gebruikersavatar
VlieBricker
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: za jan 16, 2021 12:55 pm
Locatie: Vlieland

Hoi Astute, geweldig zoals jouw stadje er uitziet. Wat 'n mazzel dat je zo'n complex geheel permanent kan huisvesten. En ik ben helemaal met je eens dat het bouwen van een mooie volumineuze boom een waar genoegen is en een sieraad in het geheel is. Maar ze nemen ook wel een forse plaats in 🤪. Maar een goed geplaatste boom met een aardige scene er omheen verwerkt is altijd leuk om naar te kijken in zo'n lay-out als dat van jou.
Nog twee losse foto's, het Santa's huisje geplaatst in de woonwijk.
Ik twijfel nog of ik de muren ga herkleuren van dit blauw naar Tan...wat denken jullie?
Ik zou het lekker zo laten. Je kunt natuurlijk ook de kleur van het dak aanpassen. Zwart of dark/ earth blue zou ook niet misstaan bij die blauwe muren.

Ben benieuwd naar de vorderingen. 😃👍
 
Gebruikersavatar
astute
Premium
Berichten: 293
Lid geworden op: di dec 29, 2020 3:05 pm
Locatie: Hoorn
Contacteer:

@geert_h , ja, dat kan zeker wachten hoor, kijk uit naar een volgende meet up sowieso. Ik kon er zelf een aantal uit m'n collectie halen maar kom er precies één te kort.
@Ravelino en Bricklink is zeker ook een optie. Iedere keer wanneer ik een bestelling ergens doe check ik of ze het toevallig op voorraad hebben. Tot nu toe ben ik het nog niet tegen gekomen.
Flex hoses zijn een prachtige oplossing om bomen mee te maken, met of zonder brick-build base. Alleen wel oppassen met de groene bladeren, de verbindingen willen nog wel eens breken als je er te veel kracht op zet met de hoses.
Ook een goede tip om die inverted slopes in de kleur van het dak te doen! Ze vullen een gat op in de muur, vandaar deze keuze, maar het valt nu wel erg op. Daar zal makkelijk aan te komen zijn...

@VlieBricker het dak in een andere kleur heb ik ook overwogen, maar er is al flink wat geld gegaan in deze plates. (er is ook een groot stuk achterkant dat je niet kan zien op de foto). De muren zouden een stuk goedkoper te vervangen zijn.

Tot nu toe blijven de reacties positief, ik ga het dus lekker zo houden :).
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

astute schreef: wo okt 19, 2022 12:23 am Alleen wel oppassen met de groene bladeren, de verbindingen willen nog wel eens breken als je er te veel kracht op zet met de hoses. 


 
Ja dat ken ik maar al te goed, al komen de mijne vooral van leave weaven:
image.jpg
image.jpg (1.55 MiB) 2405 keer bekeken
 
 
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Mooi dat je zo de stad kan laten staan om er lekker aan te (blijven) werken. Mooi strandzicht!
Gebruikersavatar
alois
Premium
Berichten: 224
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:37 am
Locatie: VELP GLD
Contacteer:

Een mooi geheel deze stad. Maar kun je nog wel overal bij? Wat doe je als achterin een trein ontspoort?
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Erg leuk dat je zo alles hebt staan. Erg jaloers op zo'n mooie ruimte en dat je op veel dingen je eigen touch doorvoert.
Gebruikersavatar
astute
Premium
Berichten: 293
Lid geworden op: di dec 29, 2020 3:05 pm
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Het is (eindelijk) weer tijd voor een update. Afgelopen tijd veel bezig geweest met opruimen, nu 3 jaar na de verhuizing terug naar Nederland en het opnieuw serieus oppakken van de hobby begint het allemaal een beetje vorm te krijgen.

Omdat vanwege de beperkingen van mijn lay-out (ik heb een strand) loopt de spoorlijn tussen mijn gebouwen. Dit gaf zo'n tochtgat.
Daarom heb ik een tussen gemaakt tussen de twee blokken waar de trein door heen gaat, met daar op vier appartementen in alle een unieke stijl. De ene tunnel is ook op te breken in 2 delen omdat de tafels daar los van elkaar kunnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Weer een substantiële update, goed bezig.
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Ziet er goed uit! Misschien dan maar een tram door de stad laten lopen ipv een trein aangezien die door de huizen loopt?
Gebruikersavatar
astute
Premium
Berichten: 293
Lid geworden op: di dec 29, 2020 3:05 pm
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Berthil schreef: ma okt 16, 2023 2:18 pm Ziet er goed uit! Misschien dan maar een tram door de stad laten lopen ipv een trein aangezien die door de huizen loopt?

 
Haha, ja misschien wel, maar treinen zijn zo tof. Ik heb ook een rail-yard met goederentreinen.
En ach, er lopen ook treinen dwars door Parijs, dus zo vreemd is 't misschien niet.
Gebruikersavatar
alois
Premium
Berichten: 224
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:37 am
Locatie: VELP GLD
Contacteer:

Briljant, die tunnels! Ik heb het zelf inderdaad met een tram. Wel grappig, ik zou me ondanks de spoorbomen helemaal kapot schrikken als er ineens een intercity met 140 km/u uit een huis komt denderen.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Goed bezig! De tunnels onder de huizen zijn leuk geworden, maar ik zou er voor geen goud boven willen wonen  :sunnies2:
 
 
Gebruikersavatar
dannys.bricks
Premium
Berichten: 31
Lid geworden op: wo okt 18, 2023 5:35 pm
Locatie: Bakel
Contacteer:

Ziet er super goed uit. Leuk! :)
Heb je een link naar de instructie van de treindepot van Ymari?

P.S. Ik ben benieuwd of de kunst in El Cubo heel blijft met een trein als buren. :) haha!
 
Gebruikersavatar
astute
Premium
Berichten: 293
Lid geworden op: di dec 29, 2020 3:05 pm
Locatie: Hoorn
Contacteer:

dannys.bricks schreef: do okt 19, 2023 11:23 am Ziet er super goed uit. Leuk! :)
Heb je een link naar de instructie van de treindepot van Ymari?

P.S. Ik ben benieuwd of de kunst in El Cubo heel blijft met een trein als buren. :) haha!
 


 
Bedankt, en de Ymari instructie voor het depot heb ik gekocht, ik kan deze helaas niet delen.
 
Gebruikersavatar
VlieBricker
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: za jan 16, 2021 12:55 pm
Locatie: Vlieland

Lachen, zo'n supersonische treincockpit die uit het minuscule stadstunneltje komt. Kan deze trein echt de bocht maken zoals hier op de foto aangegeven? Blijft nergens haken? Leuk gedaan.
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Weer een mooie update, fantastisch werk wat je hiermee gedaan hebt.
Gebruikersavatar
astute
Premium
Berichten: 293
Lid geworden op: di dec 29, 2020 3:05 pm
Locatie: Hoorn
Contacteer:

VlieBricker schreef: za okt 21, 2023 4:52 pm Lachen, zo'n supersonische treincockpit die uit het minuscule stadstunneltje komt. Kan deze trein echt de bocht maken zoals hier op de foto aangegeven? Blijft nergens haken? Leuk gedaan.

 
haha, ja, hij kan de bocht maken..al moest ik hiervoor wel de trap wat verder naar achteren plaatsen dan waar hij in eerste instantie stond.
Gebruikersavatar
astute
Premium
Berichten: 293
Lid geworden op: di dec 29, 2020 3:05 pm
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Ik ben zelf geen fan van de modular brandweerkazerne (10197), maar wel van de Ghostbusters fire station, welke ook qua stijl beter past bij het (in mijn ogen) New Yorkse politiebureau van LEGO.

Ik had ooit drie sets GBHQ's voor een habbekrats kunnen kopen waar ik een enorm gebouw van heb gemaakt. Dit was te groot en paste niet mooi in mijn stad qua schaal. Die is dus afgebroken en heb er een smallere 16 studs breed kazerne van gemaakt.

Om hem ook gelijk te moderniseren heeft deze kazerne niet de oude houten deuren maar een moderne roldeur en ook een volwaardig interieur met bedden, douches en een lounge voor de brandweermensen. De facade is dus vrij trouw aan het origineel, de rest is compleet nieuw.

Verder heb ik om 't nog wat meer af te maken een eigen ontwerp brandweerauto gemaakt naar Nederlands model.


Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Mooi gemaakt! Ik had hem ook gekocht om bij de modulars te zetten maar vond hem in originele vorm al te groot en had ook al de modular brandweerkazerne. Zo is het veel beter.

Kun je de blauwe transparante roldeur delen niet beter vervangen door transparante of wit/rode? Ik krijg altijd een 'City-gevoel' van dat transparant blauw aangezien in de modulars nergens blauw transparant word gebruikt, maar dat is misschien een tik van mij.
Gebruikersavatar
astute
Premium
Berichten: 293
Lid geworden op: di dec 29, 2020 3:05 pm
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Hmm, interessant punt. Dit is wat ik had liggen. Ik zal eens kijken of ik bij een volgende BL bestelling een transparante witte deur kan bestellen...sowieso wel transparant, dat past beter bij een kazerne imho
Gebruikersavatar
astute
Premium
Berichten: 293
Lid geworden op: di dec 29, 2020 3:05 pm
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Dag allen, het is weer tijd voor een update.
Afgelopen maanden heb ik aan een nieuwe modular gewerkt voor in mijn stad.

Het concept is een klassieke plint, met een moderne opbouw. Iets wat je veel ziet in steden als Parijs en New York.

Op de begane grond is er een lobby en een bar.
De eerste verdieping huist een luxe restaurant
En daarboven zijn er twee grote appartementen, met een dakterras voor het bovenste appartement.

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Een luxe entree met portier, en binnen met receptionist, lift en bar.

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Het is altijd gezellig aan de bar, misschien iets té gezellig...

Afbeelding

Met de lift kan men naar de eerste verdieping voor een 'fine dining experience'.

Afbeelding

Een professionele open keuken waar de gerechten bereid kunnen worden.

Afbeelding

Op de 2de is het eerste studio appartement met twee balkons:

Afbeelding

Afbeelding

Op de derde is het penthouse, met een trap naar het dakterras.

Afbeelding

Onder de trap de kledingkast, en boven het bed een designlamp. Ik ben zelf vooral trots op het ontwerp van de bank.

Afbeelding

Het dakterras is voor de penthousebewoner en haar kat om te loungen, te barbecueën en een beetje te tuinieren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een gebouw is niet af zonder de achterkant. Deze is vooral functioneel, maar ook zo ontworpen om door de welstandscommissie van de stad te komen. Een te massale achterzijde zou te veel in het stadsbeeld opvallen.

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het lezen :).
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Leuke uitgebreide update!  :duim:
 
 
Plaats reactie