Ondersteuning en stabiliteit

Plaats reactie
Gebruikersavatar
The_Blue_Budgie
Premium
Berichten: 82
Lid geworden op: ma jun 28, 2021 2:21 am
Locatie: Breda
Contacteer:

Ik ben sinds een paar maanden aan het oefenen met mocs. Ik krijg daarbij challenges van derden, waarbinnen ik technieken kan leren.
Ik merk dat stabiliteit steeds weer een struikelblok is bij mij. 
In mijn laatste projectje (foto beneden) ben ik vooral afgesompte hoeken en de mogelijkheden van studs aan de zijkanten aan het oefenen.

(Let niet op het ratjetoe aan kleur, eerst de vorm/build, daarna komt bij mij de look/feel pas - ik heb nog niet zoveel steentjes) 
Nu zit ik met een aanhechtingsvraag. Ik wil aan de zijkant van de toren een tweede plateu inrichten. Echterin zijn huidige vorm is het topzwaar en klapt het al bijna om.

Wat zijn constructies/geschikte stenen/technieken om het plateau te verstevigen?

Alvast bedankt voor het advies! 
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Oefening baart kunst uiteraard. Dit onderdeel zou al kunnen helpen
https://iloveblokjes.nl/products/lego-los-onderdeel-beugel-in-kleur-wit-3956
Maar een schuine ondersteunende balk van het horizontale deel naar het verticale is natuurlijk nog beter. 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Ik bouw zelf het meest castle en dan kijk ik naar hoe die constructies er in het echt uit zien. Dan zit er altijd een ondersteunende constructie onder. 
Een boog of een inverted slope is het dan vaak.
De constructie zoals je dat nu gemaakt hebt zou je alleen met een ketting kunnen verstevigen denk ik. Net als een brug. 
Anders zou ik het hele balkondeel inclusief bogen op zn kant bouwen en dan ergens met een pin vast zetten.
Een plate over die hekjes en die verrekijkers heen zou ook nog een beetje kunnen helpen. 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:


Anders zou ik het hele balkondeel inclusief bogen op zn kant bouwen en dan ergens met een pin vast zetten

Als je dit wil aanhouden qua look dan is dit de beste tip inderdaad.
Maar wat ook al gezegd, een 2tal boogjes eronder maken al heel veel uit.
Overigens heb ik zelf zo iets dat het stevig genoeg moet zijn voor vervoer en om te staan als display. En dat is het best snel.
Voor bewegende zaken werkt dat natuurlijk iets anders.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

De bracket goed vastzetten en dan niet meer zo hard drukken op het plateau.
Gebruikersavatar
The_Blue_Budgie
Premium
Berichten: 82
Lid geworden op: ma jun 28, 2021 2:21 am
Locatie: Breda
Contacteer:

Dank voor de tips. Ik ga ermee aan de slag! 
Plaats reactie