Bricks am Meer

Plaats reactie
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 826
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Bij Bricks am Meer in Bad Zwischenahn (ergens voor Bremen) zijn een aantal lowluggers inmiddels kind aan huis. De tweede en derde editie hebben we er met een delegatie aan meegedaan. Het is een klein evenement in een Duits toeristenplaatsje, waar het publiek binnenkomt omdat ze daar toch op vakantie zijn en voor een paar euro lekker een uurtje (of twee) rondkijkt. Er zijn altijd best veel deelnemers (50 of zo?) en aardig wat mocs te zien.
De vierde editie waren we niet bij, die mocht met allerlei coronarestricties nét doorgaan. Maar volgend jaar is er in het weekend na hemelvaart een editie waar we wel aan meedoen, 28-29 mei. Er worden momenteel plannen gemaakt door een aantal mensen voor een gezamenlijke layout en er gaan een aantal mensen in principe samen een huisje huren (een aantal anderen regelt zelf wat). als je interesse hebt om mee te gaan, laat het even weten!
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4169
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Hier zijn foto's van 2018.
https://flickr.com/photos/137652851@N07/albums/72157692295873302
Hier zijn foto's van 2019.
https://flickr.com/photos/137652851@N07/albums/72157704838308602
Gebruikersavatar
Twan
Premium
Berichten: 682
Lid geworden op: di nov 10, 2020 2:31 pm
Contacteer:

lijkt me leuk Eti! Ik ben bij!  
Gebruikersavatar
P.Witborstel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo okt 06, 2021 12:00 pm

Wat wordt het thema van de gezamenlijke layout?
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4169
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Neo Classic Space. 
Gebruikersavatar
alois
Premium
Berichten: 228
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:37 am
Locatie: VELP GLD
Contacteer:

Bricks am Meer 2024 is weer voorbij! We waren er met een leuke Lowlugdelegatie bestaande uit Sparhawk, Sam the Chemist, LegoMathijs, Peet, Human, Griffon, Mociain, Stuifzand en ondergetekende (vergeet ik iemand?) op dit evenement, dat ieder jaar het weekend na Pasen wordt gehouden in het Noord-Duitse stadje Bad Zwischenahn aan een meer (vandaar de naam....). Het was goed georganiseerd, er was zaterdagavond een gezellig Afoldiner, er waren veel kwalitatief goede mocs te zien en het was druk bezocht (paar duizend bezoekers). Vanuit Lowlug waren er twee samenwerkingslayouts: een industriële spoorbaan en een Paradisalayout met strand en villa's. Ik deed zelf mee met de laatste (beetje buiten mijn comfortzone maar wel leuk) en had een witte art-deco-villa meegnomen. Hieronder een overzichtsfoto van het eiland waar bijna alle lowluggers stonden met bijna alle mocs er op; ik laat het aan eenieder om betere foto's van de eigen moc te uploaden.

Afbeelding
 
 
 
 
Gebruikersavatar
SamtheChemist
Premium
Berichten: 560
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 am
Locatie: Woudenberg
Contacteer:

Om even aan te sluiten op het bericht van Alois. Bricks am Meer 2024, een mooi en druk bezocht evenement (4400 bezoeker over het weekend) waarop ook een aantal Lowlug-leden aanwezig waren. Ben je benieuwd naar een aantal bouwwerken dan hieronder een filmpje van Stein auf Stein.



Met een beetje geluk en investering van tijd komen er deze week ook nog wat filmpjes die Iain en ik zelf gemaakt hebben van onze layout en filmpjes die ik gemaakt heb van al het andere wat er zoal te bewonderen was. 
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1641
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Dit was mijn stukje van de Paradisa layout, een zwembad met bar en een huis. Op een pannaveldje wordt gevoetbald en op het onbewoonde eilandje is een drenkeling te lui om terug naar het vasteland te zwemmen.

Links van mij staat het stuk van alois, rechts van Griffon.

Afbeelding
Paradisa by Chuck Schuldiner, on Flickr
 
 Onze layout zal ook in Meijel te zien zijn. 
 
 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2348
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Gaaf hoor dit, het ziet er super uit met het strand zo en alle verhaaltjes die erbij horen. Hier wil ik wel wonen.
 
Gebruikersavatar
alois
Premium
Berichten: 228
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:37 am
Locatie: VELP GLD
Contacteer:

Nou vooruit, dan ook even mijn stukje van de Paradisalayout:

Afbeelding

Links het deel van SamTheChemist, rechts Human.
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4169
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Jammer dat het niet paste in mijn planning.
Ik hoop in de zomer mijn stuk van de Paradisa lay-out te kunnen bouwen.  :duim:
 
 
Gebruikersavatar
SamtheChemist
Premium
Berichten: 560
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 am
Locatie: Woudenberg
Contacteer:

sanderkoenen schreef: wo apr 10, 2024 11:21 am Jammer dat het niet paste in mijn planning.
Ik hoop in de zomer mijn stuk van de Paradisa lay-out te kunnen bouwen.  :duim:
 
 

 
Mooi om te horen dat je ook nog wat gaat bouwen! Was inderdaad jammer maar planningen werken helaas niet altijd mee
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1692
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Toffe villa. Extra leuk dat ie 'scheef' staat.
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1593
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

LegoRK schreef: wo apr 10, 2024 3:21 pm Toffe villa. Extra leuk dat ie 'scheef' staat.

 
Ja, dat vind ik ook. :duim:
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1494
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Helemaal mee eens.
Gebruikersavatar
LegoMathijs
Premium
Berichten: 287
Lid geworden op: vr nov 27, 2020 10:15 pm
Contacteer:

Het was weer een erg geslaagd weekend! Een evenement met hele mooie MOC's! :duim: Ook wij als Lowlug hadden super mooie MOC's meegenomen :duim:
Veel belangstelling geweest vanuit de bezoekers en mede-exposanten. Heb ook nog wat bijgepraat met mensen die ik twee jaar geleden heb leren kennen op Bricks am Meer. Gelukkig kan dat allemaal in het Engels, want mijn woordenschat in Duits is meer dan onvoldoende om iets zinnigs te kunnen zeggen :lol:
  
 

@SanderKoenen : Leuk dat je iets gaat bouwen voor bij de Paradisa layout. Ben benieuwd! :duim:
 
 
Gebruikersavatar
Griffon
Premium
Berichten: 236
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:49 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

Ik heb mijn deel al weer helemaal op de schop  :twitch:, iets met herziene inzichten of zo :D.

Ik zal van het weekend foto's van mijn deel op BaM delen.
Gebruikersavatar
LegoMathijs
Premium
Berichten: 287
Lid geworden op: vr nov 27, 2020 10:15 pm
Contacteer:

Ben benieuwd wat er dan aan jouw gedeelte van de Paradisa MOC gaat veranderen. Je hebt inderdaad wel al op BaM gezegd nog niet klaar te zijn, dus ben benieuwd wat je erbij of anders gaat bouwen :)
 
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1494
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Leuke collab. Gaat die nog naar meer evenementen? Ik heb deze layout even gemist geloof ik  :D.
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4157
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Volgens mij gaat die nog naar LowLug XL mee.
Gebruikersavatar
SamtheChemist
Premium
Berichten: 560
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 am
Locatie: Woudenberg
Contacteer:

Ik heb van de andere deelnemers begrepen dat LowLug XL de bedoeling is en misschien ook wel Legoworld. Maar dat hangt natuurlijk ook van de aanwezigen af of die allemaal kunnen.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1641
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Precies, dus als iemand in Meijel nog aan wil sluiten op de layout, dan ben je van harte welkom
Plaats reactie