Joep's MOC's

Gebruikersavatar
JoepMeloen
Premium
Berichten: 243
Lid geworden op: wo aug 11, 2021 5:01 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Goedenavond allen!
Na een kleine Dark Age van een jaar of 2,5 ben ik weer langzaam aan begonnen met de mooiste hobby die er is. Ik volgde het forum al een tijdje passief maar vond het weer een mooi punt om mij actief te gaan mengen.
Twaalf jaar geleden ben ik begonnen met het combineren van twee passies van mij: stadions en Lego. Wat klein begon op mijn slaapkamer begon steeds wat grotere vormen aan te nemen naar verloop van tijd. 

Het begin in 2009


Een aantal uitbreidingen verder in 2010

In 2011 in mijn eerste echte Dark Age beland en de Lego lekker in de verhuisdozen gelaten waarin ik het gedaan had. Na een jaar of vijf begon het toch weer enigszins te kriebelen en ben ik - inmiddels verhuisd naar een nieuwe woning - weer langzaam aan begonnen met wat projectjes.

Het prille begin weer in 2016



Wat aanpassingen verder in 2017
Uiteindelijk in 2018 door een verhuizing weer in dezelfde situatie gekomen dat de Lego in verhuisdozen terecht komt en je weer opnieuw kunt gaan beginnen. Dit leidde tot de tweede Dark Age. Inmiddels durf ik wel weer te zeggen dat ik eruit ben. Een paar weken geleden weer digitaal begonnen met ideeën verwerken op Stud.io en langzaam aan weer wat verhuisdozen uitgepakt en de inhoud ervan gesorteerd. Ik heb niet de illusie dat ik snel weer fysiek ga bouwen en MOCen vanwege een ruimtegebrek, maar als de mogelijkheid er is dan grijp ik die meteen aan. 
Wat zijn mijn toekomstplannen? Ik ben bezig met het designen van een stadion dat nét iets meer detail heeft aan de binnen- en buitenzijde dan dat ik voorheen deed, op dat vlak valt nog veel te behalen. Dit keer een andere sport zodat de afmetingen wat naar beneden kunnen, en de hoeveelheid details omhoog. 
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

cool
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Dat is een flink bouwwerk.
Dit zou meneer Bax ook wel aanspreken.  
Gebruikersavatar
LegoMathijs
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: vr nov 27, 2020 10:15 pm
Contacteer:

Dat is een flink stadion! Ziet er goed uit!  
Bouw je ook bestaande stadions na? Een groot stadion is al gaaf om te zien, en als het ook een bekend/bestaand stadion is, voegt dat natuurlijk iets extra's toe aan het bouwwerk  
Gebruikersavatar
JoepMeloen
Premium
Berichten: 243
Lid geworden op: wo aug 11, 2021 5:01 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

@legomathijs Thanks! Ik heb er weleens over nagedacht om bestaande/bekende stadions na te bouwen, maar ik ben zo'n ontzettende perfectionist dat dat helaas niet mogelijk is voor mij haha! Ik vind het ook leuker om mijn creativiteit en fantasie los te laten en lekker zonder kaders te bouwen.
Gebruikersavatar
JoepMeloen
Premium
Berichten: 243
Lid geworden op: wo aug 11, 2021 5:01 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

En we zijn weer aan de gang!
Na een aantal verhuizingen waarbij mijn collectie herhaaldelijk uit elkaar moest heb ik het bouwen weer opgepakt. Aangezien ik nu weinig ruimte tot mijn beschikking heb voor een volledig stadion heb ik maar besloten om wat kleinere tribunes te bouwen en wat concepten uit te testen. Op deze vrije zondagmiddag even gaan zitten voor een vrij basic maar wel leuke tribune.

Afbeelding

Afbeelding
 
 
 
Gebruikersavatar
JoepMeloen
Premium
Berichten: 243
Lid geworden op: wo aug 11, 2021 5:01 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Half jaar verder, maar we zijn er weer! De afgelopen tijd met een nieuwe baan begonnen die veel tijd en energie kost, maar uiteindelijk toch maar weer wat tijd kunnen maken voor de hobby!

Aangezien ik opgegroeid ben ik de jaren 90 heb ik altijd al wel een voorliefde gehad voor de classic town 4-wide cars. Zelf nooit echt de stenen gehad om deze auto's na te bootsen, en aangezien LEGO al een tijd de auto's 6-wide maakt ben ik maar daarmee gaan werken. Toch bleven die classic town cars kriebelen! Vorige week heb ik de 30568 Polybag gekocht en gekeken of ik er een moderne 4-wide car van kon maken, en ben blij met het resultaat!



Daarna verder gegaan met wat andere wagens. Ik had de 30366 Polybag  en de 30352 Polybag nog liggen waar ik ook nog wat mee wilde, daar heb ik een aantal varainten op gemaakt:






 
 
 
 
Gebruikersavatar
JoepMeloen
Premium
Berichten: 243
Lid geworden op: wo aug 11, 2021 5:01 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Naast de 4-wide cars ben ik ook altijd weg geweest van de oude classic town vliegtuigen die er in mijn jeugd waren. Toen waren de meeste van de leuke vliegtuigen helaas alleen beschikbaar als in-flight purchase, nu zijn de meeste sets alleen tegen woekerprijzen te krijgen via Markplaats of via Bricklink. Een van de sets die lang op mijn lijstje stond was de 7696 Commuter Jet. Online gaat deze nu niet voor minder dan €50 over de toonbank, ik heb voor minder dan 1/3e een alternatief weten te bouwen.



De meeste 'oude' vliegtuigonderdelen zijn via Bricklink niet nieuw te krijgen of schreeuwend duur, dus heb een aantal stenen vervangen voor stenen die toen nog niet beschikbaar waren.
 
Gebruikersavatar
JoepMeloen
Premium
Berichten: 243
Lid geworden op: wo aug 11, 2021 5:01 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:







En als laatste nog de ambulance gemaakt die ik via Rebrickable heb gevonden, mooie toevoeging!
 
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Leuke MOCs! Vind zelf de eerste rode en die blauwe het mooist, maar ben dan ook meer een sedan man.

Vliegtuigje is ook gaaf :duim:
 
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Leuk gedaan, ergens hadden die smalle auto's wel wat.
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Leuke autootjes, dat herinnerd mij er aan dat ik er nog een stuk of wat (ook 4 breed) nooit goed op de foto gezet heb.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Deze roepen gelijk jeugdherinneringen op, leuk gedaan  :duim:
 
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2338
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Gave MOCs!

Die smalle autootjes zijn heerlijk nostalgisch. Toen Lego nog gewoon een legoauto kon ontwerpen zonder zich druk te maken dat er maar een minifig naast elkaar past.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

:duim:
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Grappige autootjes. Met dat vliegtuig en busje kon je gelijk weer in de nostalgische sfeer.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Klassieke builds.
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1560
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Ik ben gelijk weer terug in die tijd.  :duim:
 

(Heb hier ook nog heel wat van die 4 breed autootjes uit de jaren ‘70 en ‘80 staan)
Gebruikersavatar
JoepMeloen
Premium
Berichten: 243
Lid geworden op: wo aug 11, 2021 5:01 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Bedankt allemaal!
Vandaag weer verder gegaan met een paar nieuwe modellen. Wilde de auto's die ik al gemaakt had nog in wat andere maten hebben. Toen ik dit formaat had vond ik het wel schattig, meteen in twee extra kleuren gemaakt!





Daarna verder gegaan met een model dat Lego gemaakt heeft in de Classic Town-periode. Een Classic Town Car met wat meer moderne onderdelen.


 
 
 
Gebruikersavatar
JoepMeloen
Premium
Berichten: 243
Lid geworden op: wo aug 11, 2021 5:01 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

En nog twee versies van eerdere modellen:


 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Die rode is erg cartoonisch, vind ik leuk.
De andere modellen zijn allemaal compact (net wat te kort naar mijn idee om "realistisch" te lijken), ga je nog iets langere modellen maken?
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2338
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Maakt het wel realistisch, meerdere dezelfde modellen in verschillende kleuren.  :duim:
 
 
Gebruikersavatar
JoepMeloen
Premium
Berichten: 243
Lid geworden op: wo aug 11, 2021 5:01 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

* Blaast de virtuele stof van het topic af *

Eindelijk weer wat tijd gevonden (lees: gemaakt) om wat te bouwen.
Een klein straatje met een modern huisblokje. Even weer iets om bezig te zijn!
 
Bijlagen
2023-07-21 16.29.26.png
2023-07-21 16.29.26.png (1.66 MiB) 1322 keer bekeken
Gebruikersavatar
JoepMeloen
Premium
Berichten: 243
Lid geworden op: wo aug 11, 2021 5:01 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

In juni het Summer Fun VIP Add-On Pack gekregen als GWP. Daarin zat o.a. de star plate, een onderdeel waarvoor ik niet heel snel een toepassing had. Tot ik gisteravond een hele slechte 80's film zag!
 
 
Bijlagen
2023-07-24 17.45.19.png
2023-07-24 17.45.19.png (1.89 MiB) 1273 keer bekeken
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Grappig dat een film je tot dit bouwwerk heeft gebracht.  :duim:
 
 
Gebruikersavatar
WvdP
Site Admin
Berichten: 691
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 5:08 pm
Locatie: in de buurt van Leiden

Ben ik wel benieuwd: welke film was het? ;-)
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1560
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Treffend gebruik van de ster in deze :duim:
Gebruikersavatar
JoepMeloen
Premium
Berichten: 243
Lid geworden op: wo aug 11, 2021 5:01 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

WvdP schreef: ma jul 24, 2023 6:11 pm Ben ik wel benieuwd: welke film was het? ;-)

 
Durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb alle zeven Police Academy films op dvd  :lookaround:.
 
Gebruikersavatar
dkr1
Premium
Berichten: 186
Lid geworden op: wo mei 03, 2023 1:23 pm
Locatie: Dordrecht

Daar hoef je je niet voor te schamen….. vind ik ook nog steeds leuk.
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1560
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

+1 :miss:
 
 
Gebruikersavatar
JoepMeloen
Premium
Berichten: 243
Lid geworden op: wo aug 11, 2021 5:01 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Gaan we weer! Een jaar of vijf geleden voor het laatst iets met een stadion op formaat gedaan. De laatste tijd kriebelde het weer een beetje en ben ik langzaam aan weer een beetje begonnen. Ik heb nu het veld zo goed als af. Het veld is 240 x 144 studs groot ( 5 x 3 van 48 x 48 baseplates). Ik heb alle plates opgehoogd als een MILS-plate zodat het wat steviger is en ik de belijning op hoogte van het veld heb. Ik weet dat MILS officieel 32 x 32 is maar 48 x 48 is voor mij wat praktischer. Nu op naar de tribunes! 
 
 
Bijlagen
2023-07-28 14.36.08.png
2023-07-28 14.36.08.png (1.91 MiB) 1130 keer bekeken
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1560
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Wauw, wat een oppervlakte  :twitch:  . Is dit veld dan op minifig schaal?
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat straks. 
 
 
Gebruikersavatar
JoepMeloen
Premium
Berichten: 243
Lid geworden op: wo aug 11, 2021 5:01 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Afol71 schreef: vr jul 28, 2023 3:42 pm Wauw, wat een oppervlakte  :twitch:  . Is dit veld dan op minifig schaal?
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat straks. 
 
 

 
Ik heb dat ooit weleens nagerekend, maar ik dacht dat het dan nog groter moest om het op minifig-schaal te krijgen. Deze afmeting is voor mij het maximale qua beschikbare ruimte, als er nog tribunes omheen moeten.
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1560
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Die minifig past er nu ook mooi op, voor mijn gevoel leek het veld al wat te groot zelfs. Respect voor deze afmetingen hoor. :duim:
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

JoepMeloen schreef: vr jul 28, 2023 2:57 pm  Ik heb alle plates opgehoogd als een MILS-plate zodat het wat steviger is en ik de belijning op hoogte van het veld heb. Ik weet dat MILS officieel 32 x 32 is maar 48 x 48 is voor mij wat praktischer. 
 

 
Als het voor jouw werkt is het prima toch.

Daar ben je nog wel even zoet mee met deze grootte. Impressive al zover.
 
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Zo dat wordt een groot stadion. Succes en houdt ons op de hoogte  :duim:
 
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ben benieuwd wel stadion je gaat bouwen.
Gebruikersavatar
JoepMeloen
Premium
Berichten: 243
Lid geworden op: wo aug 11, 2021 5:01 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Raven schreef: vr jul 28, 2023 11:47 pm Ben benieuwd wel stadion je gaat bouwen.

 
Ik ook! Genoeg ideeën, maar weinig concreet. 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Dat belooft een flink monster van een stadion te worden. Het zou erg tof zijn die ook een keer op een meeting te zien, maar lowlugXL zal misschien wel te kortdag zijn  :miss:
 
 
 
Gebruikersavatar
JoepMeloen
Premium
Berichten: 243
Lid geworden op: wo aug 11, 2021 5:01 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

geert_h schreef: zo jul 30, 2023 8:48 am Dat belooft een flink monster van een stadion te worden. Het zou erg tof zijn die ook een keer op een meeting te zien, maar lowlugXL zal misschien wel te kortdag zijn  :miss:
 
 
 

 
Ik denk dat LowlugXL 2024 nog te kortdag is  :twitch:
 
Plaats reactie