Sets zonder minifigs kopen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Ik merk dat ik wel sets wil kopen voor de (meeste) onderdelen, maar meestal de minifigs niet hoef. Omgekeerd gebeurt dit ook.
Vooral bij licentie thema’s zijn de minifigs zeer geliefd en kan de rest van de set bijzaak zijn. Ik heb zo eens een Super Heroes set gekocht puur voor de onderdelen, op de figs na voor een gereduceerde prijs. Helaas kom ik deze niet vaak tegen op Bricklink in Nederland of de rest van Europa. Vooral Amerikanen hebben hier een handje van.
Dat je niet de volle mep betaald voor een deel van een LEGO set is een uitkomst voor beide partijen.
Zijn hier lowluggers die dit ook doen en/of tips hebben?
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Gewoon de set kopen en de figs op Bricklink zetten. Kan soms lang duren maar uiteindelijk worden de meeste wel verkocht en (afhankelijk van de figs natuurlijk) kun je zomaar de helft van de set of meer via de figs terug verdienen. In de tussentijd kun je je nog bedenken als je eventueel toch de figs wil houden.
Gebruikersavatar
BrickJohannes
Premium
Berichten: 165
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:23 am
Contacteer:

Ik heb wel zelf een periode gehad ik de minifigs wel wou maar de parts niet. Heb ooit alle LOTR en Hobbit minifigs verzemeld. Door de sets te kopen en de onderdelen als sets zonder dieren en figs door te verkopen aan een mede lowlugger. Hij was blij met voor schappelijke prijs de onderdelen en ik voor een schappelijke prijs de minifigs.

De optie die Berthil aanhaalt is ook een mogelijkheid als je wat meer tijd hebt voor je geld zelf terug wilt hebben en geduld hebt.
Ik heb laatst zelf met de simpson sets gedaan en wil het nog met de winnie pooh set bijvoorbeeld doen.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik koop altijd de sets en de minifiguren gooi ik in mijn ruildoos. 
Als ik specifiek de minifiguren wil hebben, dan koop ik soms de minifiguren los. 
Of ik koop de set en dan gaan onderdelen van die set mijn ruildoos in. 
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Ik vind verkopen als ruilen prima. Mijn voorkeur heeft wel verkoop zodat ik in korte tijd specifieker nieuwe LEGO onderdelen kan kopen. Voor meetings is ruilen het beste.
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Bricklink ga ik naar kijken als dit voor mij werkt. Ik ga voornamelijk MISB sets kopen en de minifigs uitsorteren.
Gebruikersavatar
Paultox
Berichten: 11
Lid geworden op: wo nov 25, 2020 10:49 am
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Ik weet dat de eigenaar van losseminifiguren.nl de sets zonder poppetjes verkoopt op beurzen en in zijn LEGO-speciaalzaak Wonen & Spelen in Blaricum (wonenenspelen.nl). Ook deelt hij grotere sets wel eens op in delen, zodat je bijvoorbeeld een wagonnetje extra voor je trein bij hem kunt kopen.
Plaats reactie