Stad in Steentjes - juli tm oktober 2021

Plaats reactie
Gebruikersavatar
StadinSteentjes
Berichten: 11
Lid geworden op: vr jun 18, 2021 6:17 pm
Contacteer:

Hallo allemaal, 
Ik ben als Lego-bouwer nieuw hier. Dank voor het welkom. 
Voor een nieuw, groot evenement dat deze zomer van start gaat (1 juli tm 31 oktober 2021) zoeken wij: 
- Lego-bouwers die een monument, gebeurtenis of plek uit de Leidse geschiedenis willen bouwen (in deze periode).
- Of Lego-bouwers die dit al eens hebben gedaan... en dat bouw-werk ten toon willen stellen eind oktober (herfst vakantie). 
Wie kan en wil ons helpen? 

We zijn een non-profit initiatief van veel, grote Leidse erfgoed partijen en willen graag met AFOLs en bouwers van alle leeftijden "Leiden, Stad in Steentjes" gaan bouwen ! 
Wie wil er mee doen? Of wie kan ons helpen? 
Hartelijke groet,
Jan-Jaap 
(app-en mag ook: 06-20087613)
Gebruikersavatar
StadinSteentjes
Berichten: 11
Lid geworden op: vr jun 18, 2021 6:17 pm
Contacteer:


Onze poster! Doe mee!
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

Hoi,

In tegenstelling tot wat het grote publiek denkt is het Lego bouwen geen legomasters ff een paar uur bouwen en dan is een bouwwerk klaar.
Geeft niet, museum mensen die daar tentoonstellingen organiseren komen vaak ook pas een maand van te voren met: "hè kunnen jullie wat leuks bouwen..."

Bij legomasters hebben de deelnemers een aantal weken geen werk of gezin maar zitten elke dag in de studio.

De meeste van ons bouwen dus af en toe 's avonds, in het weekend naast werk en gezin. (Of met 2 kleine kids ff bijna helemaal niet).
Voor het evenement Legoworld zijn de meeste van ons een jaar bezig.
Dus ik zou zeggen, probeer het voor volgend jaar zomer nog een keer en vraag ons dan deze herfst.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Wat Aangord zegt is niet voor iedereen zo, laat dat duidelijk zijn. 


voor mij persoonlijk zou het wel kort dag zijn eerlijk gezegd. 
Gebruikersavatar
StadinSteentjes
Berichten: 11
Lid geworden op: vr jun 18, 2021 6:17 pm
Contacteer:

Hai allemaal,
Ik begrijp helemaal wat Aangord zegt. Ik ben zelf ook Lego-bouwer en sommige projecten kunnen wel een jaar in beslag nemen. Nu LegoWorld (definitief) doorgaat beseffen we dat we er een flinke concurrent bij hebben. 
Er zijn verschillende redenen om toch voor 2021 te kiezen, en deel ervan ligt buiten ons als organisatie, maar heeft met onze stadspartners te maken. 
Ook hopen we de spanningsboog voor de kinderen niet te lang te maken. Waar 4 maanden voor een AFOL kort is, is het voor kinderen juist al erg lang. Het is een beetje schipperen. En we doen het voor het eerst, dus er valt nog veel te leren: dank voor de tips!
We zouden het heel leuk vinden als er bouwers zijn die toch mee willen doen en de komende maanden willen meebouwen of in september en oktober live willen komen bouwen. Neem dan vooral contact op. (of als je andere leuke ideeën voor ons hebt). 
Tenslotte, is er iemand die DutchMadeBricks kent? Wij zouden graag met hem/haar in contact komen, alsmede met anderen die ooit al iets van Leiden bouwden!
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Ik vraag me af hoe ik dat live bouwen voor me moet zien. Hebben jullie een grote voorraad Lego waar we mee mogen komen bouwen? 
Gebruikersavatar
StadinSteentjes
Berichten: 11
Lid geworden op: vr jun 18, 2021 6:17 pm
Contacteer:

Hi Eti!
We willen sowieso grote (mammoet) lego sets huren waarmee de kinderen kunnen gaan bouwen op verschillende locaties, zowel centraal in de stad, als op locaties. 
Voor de volwassen AFOL-bouwers, zullen we moeten kijken naar maatwerk. Zij zijn natuurlijk welkom met met hun eigen LEGO te bouwen, en afhankelijk van de ambitie zullen we daar afspraken over maken. 
Jan-Jaap
Plaats reactie