Games, wat speel je?

Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 599
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

Vandaag kwam de May the Furrth trailer uit voor Biomutant, wat ga ik daar straks veel MOCs van maken : : : :  

https://www.youtube.com/watch?v=m7_pctVgnQI
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4169
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Heroica!
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1693
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Ik speel sinds kort Division 2
En heb Anno 1404 gespeeld, ik wil dat nog wel weer gaan spelen.
Gebruikersavatar
Ecclesiastes
Premium
Berichten: 117
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:11 am
Contacteer:


Geplaatst door: @legork

En heb Anno 1404 gespeeld, ik wil dat nog wel weer gaan spelen.

Dat is idd een fantastiche game!
Voor op de pc ben ik groot fan van de hele C&C reeks, onlangs Genererals wederom uitgespeeld en op dit moment Red Alert 3 aan het spelen. Uit de reeks blijft RA2 de allerbeste!
Sowieso speel ik graag RTS-games, Starcraft of Warcraft zijn ook erg leuk om te spelen. Of Panzers of Commandos, eigenlijk te veel moois om op te noemen. Waarbij wel gezegd moet worden dat ik voornamelijk de oude spellen waardeer, uiteraard een stukje nostalgie maar vroeger waren rts-games echt veel beter. Het genre is ook een beetje dood. Alhoewel met Iron Harvest en straks de nieuwe AoE er weer hoop is!
Op de Playstation speel ik nog regelmatig Skyrim of AC waarbij II en IV beide favoriet zijn.
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 766
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Door het uitvallen van veel evenementen is mijn motivatie om te bouwen behoorlijk laag...
Gelukkig heb ik altijd iets om op terug te vallen, namelijk Minecraft  

Nog meer Steve's hier?  
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 545
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Sinds kort Forza Horizon 3 op de Xbox   Erg leuk, ben al redelijk ver. Heb ook FH4 en Forza Motorsport 7 (van alles de ultimate edition) daar wil binnenkort aan beginnen. Bij FH4 heb je de Lego Speed Champions DLC Dus misschien dat ik die eerst wel doe.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1494
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Ik wou weer een keer Anno 1404 spelen, maar ik kan niet meer in mijn account van Ubisoft. Het is zo`n 2 traps account met een verificatiecode. Maar aangezien ik inmiddels 2 telefoons verder ben kan ik geen beveiligingscode meer opvragen... Erg onhandig allemaal die beveiliging...
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1693
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

@Large ja, die was ik nog vergeten te vermelden, minecraft speel ik ook nog af en toe. 
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 760
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Er is eigenlijk maar één game die ik (nog steeds) speel en dat is Roller Coaster Tycoon 2  
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1494
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Na een ingewikkeld chatgesprek is het gelukt om de verificatie stap te annuleren en uit te zetten. ik kan dus weer Anno 1404 spelen .
Voor de rest vind ik zoo tycoon ook nog steeds een leuk spel.
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 545
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am


Geplaatst door: @boindil_lego

Ik wou weer een keer Anno 1404 spelen, maar ik kan niet meer in mijn account van Ubisoft. Het is zo`n 2 traps account met een verificatiecode. Maar aangezien ik inmiddels 2 telefoons verder ben kan ik geen beveiligingscode meer opvragen... Erg onhandig allemaal die beveiliging...


Heb je die telefoons nog waar die 2FA op staan? Dan kun je die gewoon overzetten naar je nieuwe. Onlangs nog gedaan en ging goed (bij Authenticator bijv.)
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 599
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:


Geplaatst door: @ecclesiastes

Uit de reeks blijft RA2 de allerbeste!

Daar is geen twijfel over mogelijk! De enige CNC die ik nog wel eens speel, ik heb op EA Origins dat CNC pakket een keer in de aanbieding gekocht, daar zit alles in :   daar ben ik erg blij mee dat ik dat RA2 jeugdsentiment nog kan herleven.


Geplaatst door: @workfromtheheart

Er is eigenlijk maar één game die ik (nog steeds) speel en dat is Roller Coaster Tycoon 2  

 2 heb ik nooit gespeeld, wel de originele met alle expansions helemaal grijsgespeeld, nu haal ik m'n themepark kicks uit Parkitect en Planet Coaster  
Gebruikersavatar
Elderon
Berichten: 25
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:30 pm
Contacteer:

Ik heb mijzelf de afgelopen weken heel erg vermaakt met Valheim. Een heerlijk spel waarin het vechten tegen allerlei beesten net zo belangrijk is als een basis bouwen. Het feit dat je als viking speelt zou eventueel berhoorlijk overtuigend geweest zijn voor mij om het te gaan spelen  
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1494
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:


Geplaatst door: @ggj


Geplaatst door: @boindil_lego

Ik wou weer een keer Anno 1404 spelen, maar ik kan niet meer in mijn account van Ubisoft. Het is zo`n 2 traps account met een verificatiecode. Maar aangezien ik inmiddels 2 telefoons verder ben kan ik geen beveiligingscode meer opvragen... Erg onhandig allemaal die beveiliging...


Heb je die telefoons nog waar die 2FA op staan? Dan kun je die gewoon overzetten naar je nieuwe. Onlangs nog gedaan en ging goed (bij Authenticator bijv.)

Ja dat heb ik geprobeerd maar die was ook uitgelogd dus werkte ook niet. Gelukkig heb ik in een livechat met een medewerker van Ubisoft hem kunnen overtuigen om de dubbele verificatie uit te zetten en kon ik gisteren weer Anno 1404 spelen. Dat werdt dus een latertje  

Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 526
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Nu speel ik af en toe Age of Empires 2. Een klassieker, maar nog steeds top!
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4157
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Waar halen jullie de tijd vandaan. Werk, familie/gezin, sport (ja bierdrinken is een sport) en LEGO. Daarnaast ook nog tijd vinden om te gamen... morgen maar even op BL kijken voor een bulk tijd.
Gebruikersavatar
Rijkvv
Berichten: 26
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:28 am

Bierdrinken kan altijd, LEGO en gamen wisselen een beetje. Ik ben jaren fanatiek World of Warships-speler geweest (zelfs een blauwe maandag bij een competitieve clan gezeten), maar dat waren nét jaren dat ik minder met LEGO bezig was. Nu begint het weer een beetje te kriebelen wat LEGO betreft, maar speel ik WoWs niet meer zoveel.
WoWs dus. Lange tijd speelde ik bijna uitsluitend torpedobootjagers, maar de laatste jaren speel ik alle soorten schepen. Het RTS-achtige van vliegkampschepen sprak me ook aan, maar ja, CV REEE-work. Af en toe probeer ik de carriers nieuwe stijl onder de knie te krijgen. Helaas voor mijn portemonnee heeft de verzamelwoede die ik al van LEGO kende ook hier toegeslagen. Is er een historisch schip met een historisch correct kleurenschema (zéker als het een belangrijk of beroemd schip is, zoals de Enterprise, Hood, Bismarck, Ark Royal et cetera), dan is het moeilijk voor mij om me te beheersen.

Age of Empires III. Als je met Nederland speelt kan de taal van de bevolking knullig overkomen, maar wat is er beter dan de Engelsen en Fransen te pesten en de wereld te koloniseren? Leuk dat Nederland nu de Prinsenvlag heeft.

RCT. Geen idee welke versie ik heb, maar af en toe haal ik het weer van stal. Ik probeer toch een beetje alles zo mooi mogelijk uit te laten zien, en dus niet dezelfde attractie 35x om maar te kunnen cashen.

Planet Coaster lijkt me erg leuk, maar ik heb het nog niet gespeeld. Misschien een beetje nerveus om aan te beginnen.

Cities Skylines. Ooit eens SimCity gespeeld, maar dáár hoefde je nog geen rekening te houden met verkeersstromen. Het valt niet mee om alles vloeiend te laten verlopen, en als dat lukt maar je bouwt net ondoordacht een warenhuis zonder de wegen aan te pakken, dan is het leed niet te overzien.

World in Conflict. Een enkele keer speel ik dit nog. Dit was het spel waar het online gamen voor mij mee begon. Sowieso spreekt het thema "Koude Oorlog wordt heet" mij aan, misschien moet ik me ook eens wagen aan Wargame European Escalation met hetzelfde thema. Zeker ook omdat laatstgenoemde een Nederlandse uitbreiding heeft. Volgens mij met viertonners en nog veel meer leuks wat voor de (ex-)militairen onder ons een feest van herkenning is.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1494
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Ik heb denk ik 4 uurtjes per week voor mijzelf en die vul ik dan meestal in met Lego en soms met Anno 1404. En dan kun je gewoon ondertussen sporten. 
Gebruikersavatar
Mociain
Premium
Berichten: 189
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:28 pm
Contacteer:

Ik heb lange tijd geen games gedaan, maar sinds kort weer tijd voor games.
Ik heb veel WoT en WoW gespeeld, en Civ 2/3/4. Sinds deze week weer een paar oude spellen erbij gepakt, Call to Power 2 en Hearts of Iron 2
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 766
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Ik zie RTC2 en AOE2 voorbij komen, dat zijn 2 klassiekers die ook in mij Steam te vinden zijn.
Zo heel incidenteel speel ik die ook nog wel op een saaie zondag.
En Cities Skylines, dat was mijn obsessie tijdens het begin van de pandemie  
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4169
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Als de PC en de XBOX 360 ooit uit de opslag komen, dan kan ik weer gamen.
Ik kreeg nog niet zo heel lang geleden de compliment van Human, dat aan mij te zien was dat ik nooit game. 
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 760
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:


Geplaatst door: @large

En Cities Skylines, dat was mijn obsessie tijdens het begin van de pandemie  

Daar durf ik dus niet eens aan te beginnen, want ik ben bang dat ik me daar vervolgens helemaal in verlies.
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 766
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel


Geplaatst door: @workfromtheheart

ik ben bang dat ik me daar vervolgens helemaal in verlies

Zeker als je het op de PC gaat spelen, dan gaat met Mods echt het hek van de dam
Gebruikersavatar
Ecclesiastes
Premium
Berichten: 117
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:11 am
Contacteer:


Geplaatst door: @sanderkoenen

Als de PC en de XBOX 360 ooit uit de opslag komen, dan kan ik weer gamen.
Ik kreeg nog niet zo heel lang geleden de compliment van Human, dat aan mij te zien was dat ik nooit game. 

Ik ben toch wel benieuwd hoe dat te zien was dan?! ? 
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1641
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:


Geplaatst door: @sanderkoenen

Als de PC en de XBOX 360 ooit uit de opslag komen, dan kan ik weer gamen.
Ik kreeg nog niet zo heel lang geleden de compliment van Human, dat aan mij te zien was dat ik nooit game. 

of ik te veel natuurlijk
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 599
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:


Geplaatst door: @large

En Cities Skylines, dat was mijn obsessie tijdens het begin van de pandemie   

Oeh, lang niet gespeeld. In ieder geval was dat voor de pandemie. Ik heb nog wel wat oude Cities Skylines screenshots hier:
https://steamcommunity.com/id/analoguesnowbunny/screenshots/
Zwaar gemod inderdaad.
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 640
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Ik ben sinds een paar maanden weer aan het gamen. Vooral Zelda 2 Randomizer gespeeld. Momenteel vermaak ik mij goed met Ys Origin.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2382
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Ik game vrijwel nooit, of een potje schaken tegen mijn mobiel moet er ook onder vallen.
En heel, heel soms speel ik simutrans.
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 599
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

Ik kan ook niet verbergen mega fan te zijn van een bepaald franchise

Grote hardback boeken vol concept art voor die 2 games :   word ik super blij van
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 434
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Ha, ik heb de originele Doom via Steam op de PC.  
Verder speel ik op de PC:
-Zoo Tycoon (inclusief aanvullingen Dinosaur Digs & Marine Mania);
-Bloodrayne 2 (1 kan mijn PC helaas niet meer aan).

Wat consoles betreft ben ik een Nintendo-mens. Ik heb hier een Switch staan met:
-The Legend of Zelda: Links Awakening;
-The Legend of Zelda: Breath of the Wild;
-Super Mario Odyssey;
-Super Mario All Stars (heruitgave van 3 oudere Mario Games; Super Mario 64, Super Mario Sunshine & Super Mario Galaxy);
-Pokémon Sword;
-Mario Kart 8 Deluxe;
-Luigi's Mansion 3;
-LEGO City Undercover (uiteraard ).
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1494
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:


Geplaatst door: @bricknook

Ha, ik heb de originele Doom via Steam op de PC.  
Verder speel ik op de PC:
-Zoo Tycoon (inclusief aanvullingen Dinosaur Digs & Marine Mania);
-Bloodrayne 2 (1 kan mijn PC helaas niet meer aan).

Wat consoles betreft ben ik een Nintendo-mens. Ik heb hier een Switch staan met:
-The Legend of Zelda: Links Awakening;
-The Legend of Zelda: Breath of the Wild;
-Super Mario Odyssey;
-Super Mario All Stars (heruitgave van 3 oudere Mario Games; Super Mario 64, Super Mario Sunshine & Super Mario Galaxy);
-Pokémon Sword;
-Mario Kart 8 Deluxe;
-Luigi's Mansion 3;
-LEGO City Undercover (uiteraard ).

Hier had ik laatst voor de gein naar gezocht, inderdaad met de Marine Mania want dat vind ik een erg leuke uitbreiding. Nog knap lastig aan te komen kwam ik achter . Het spel zelf is nog wel te kopen, maar de uitbreidingen zijn lastig en dan vaak duurder dan het spel zelf.
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 640
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Breath of the Wild ook heel veel gespeeld rond de launch. Voor mij toch de beste 3D Zelda.
Doom 2016 en Eternal wil ik weer mijn tanden inzetten als deze voor weinig op Steam te koop zijn. Heb er nu een PC voor. Speelde voorheen op dr PS4, waar ze gewoon niet tot hun recht komen door met enkel controller te spelen.
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 599
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

Doom Eternal is nú in de aanbieden op Steam voor 19,79  
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2100
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Ik ben na Rayman 1 afgehaakt.
https://www.youtube.com/watch?v=aSkbG9Ud9RY

Dus dan weet je wel wat mijn status als gamer is.  
Jammer, want ik vind veel visuals echt prachtig.
Gebruikersavatar
WvdP
Site Admin
Berichten: 692
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 5:08 pm
Locatie: in de buurt van Leiden

Ik mis nog Civilization-liefhebbers!
CivI veel gespeeld op de 286, daar heb ik nog speciaal voor een muis gekocht. Dat was in de tijd dat je er een diskette bij kreeg om het besturingsprogramma van de muis te installeren   Uiteraard kwamen later ook Civ II, III, IV en V. Aan VI heb ik me nog niet gewaagd, maar misschien komt die als ik eens een nieuwe PC aanschaf waar ik het fatsoenlijk op kan draaien.
Verder de laatste weken weer Diablo II LoD. Railroad Tycoon II wil ik ook weer eens gaan doen, maar dat kan ik helaas niet meer draaien onder de huidige Windows-versie en ik heb me nog niet gewaagd aan oplossingen daarvoor...
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2348
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:


Geplaatst door: @wvdp

Dat was in de tijd dat je er een diskette bij kreeg om het besturingsprogramma van de muis te installeren

Moeten we nu gaan hinten naar leeftijden op basis van dit soort hints  
[spoiler title="ja dus"]wij hadden thuis vroeger een philips ps2 met van die kleine cassettebandjes ...[/spoiler]
Gebruikersavatar
Chef_NL
Premium
Berichten: 313
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:28 am
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Ik game ook graag, 
In mijn jeugd begonnen met Mario op de NES, en toen op de PC games als Duke Nukem (2d), Wolfenstein en Monkey Island (Ik verslond overigens alles van Lucasarts). 
Heb veel Strategie gespeeld, C&C, Warcraft, Starcraft. Shooters (Bijna alles wel). En natuurlijk alle Star Wars games.
De laatste jaren speel ik vooral op de PS4, en soms op de switch. Ik hou vooral van RPG achtige games, Skyrim, The Witcher, Horizon, Cyberpunk, Mass Effect etc.
Ondanks dat ik nu 37 ben en twee kids heb, maak ik nog wel wat tijd vrij om te gamen, werkt voor mij heerlijk om even te ontspannen.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2382
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Toen ik een jaar of 16 was heb ik zelf een Pacman variant geprogrammeerd in Quick Basic. Op een oude 386. Dat was het echte werk. ?
Gebruikersavatar
Griffon
Premium
Berichten: 236
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:49 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

Ik speel in hoofdzaak Overwatch op de PC, een ontzettend leuk en mooi spel en........... er zijn LEGO sets van!  
Daarnaast speel ik soms op de PS4 Call of Duty of spellen op de PS1 de Nintendo Wii, de Gamecube, de NES (Duckhunt ) of de SNES.
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 640
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:


Geplaatst door: @aliencat

Doom Eternal is nú in de aanbieden op Steam voor 19,79  

Ik had hem meteen gekocht.


Fijn dat mijn nieuwe pc deze goed kan trekken op Ultra in QHD.
Plaats reactie